4 of 7 | ‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
Hello Dolly
  [ # 46 ] 16 April 2019 02:13 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

MusicalN - 16 April 2019 12:51 PM
hannetje - 16 April 2019 12:36 PM

De Facebook pagina van Hello Dolly maakt vandaag bekend Ger Otte aan de cast te hebben toegevoegd.
Er staat niet bij voor welke rol, maar ik durf toch aan te nemen dat hij de andere Horace wordt (naast Paul de Leeuw).

Hij gaat Rudolph spelen!

Oh, dat kan natuurlijk ook. Had ik niet aan gedacht. Dank voor de correctie.

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 47 ] 16 April 2019 04:42 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Goh, leuk 😊 lang geleden dat ik die heb gezien!

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 48 ] 21 May 2019 01:08 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

ik lees net dat jorgen Raymann de rol met paul de leeuw gaat delen op AD.NL

  [ # 49 ] 21 May 2019 01:48 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

21 mei 2019
Jà–RGEN RAYMANN MAAKT MUSICALDEBUUT NAAST SIMONE KLEINSMA IN HELLO, DOLLY!
Zojuist werd bekend dat Jörgen Raymann de rol van Horace gaat spelen in de musical comedy Hello, Dolly! Hij wisselt de rol af met Paul de Leeuw die eerder al aangekondigd werd. Jörgen: “Ik kijk er onwijs naar uit om met deze fantastische groep mensen vanaf februari in Hello, Dolly! te gaan spelen. Het is een musicalrol waarin ik mijn humor kwijt kan maar waarmee ik mensen ook hoop te gaan raken. Daarnaast vind ik het een enorme eer om naast Simone Kleinsma op het toneel te mogen staan. Echt een droom die uitkomt.” Jörgen Raymann is vooral bekend als cabaretier, stand-up comedian en presentator. Hij oogstte veel succes met o.a. het tv programma Raymann is Laat waarin zijn populaire alter-ego ‘Tante Es’ een grote rol speelde. Hello, Dolly! is vanaf februari 2020 te zien in de grootste theaters van Nederland. Naast Simone Kleinsma, Paul de Leeuw, Jörgen Raymann zijn onder anderen ook Freek Bartels, Marjolijn Touw, Martijn Vogel en Nandi van Beurden te zien. De cast was vandaag voor het eerst bij elkaar tijdens de perspresentatie van Hello, Dolly! Het wordt een grootste musicalproductie met een live orkest. Meer informatie hellodollydemusical.nl

Hello, Dolly! het verhaal
Hello, Dolly! vertelt het komische verhaal van Dolly (Simone Kleinsma), een uiterst charmante bemoeial wiens talent het is om de meest uiteenlopende zaken te ‘regelen’, zoals De Liefde. Als Dolly aankomt in New York om een vrouw te vinden voor de rijke, norse ondernemer Horace (Paul de Leeuw/Jörgen Raymann) beseft ze dat deze man ideaal is voor…haarzelf!

Creatieve team
De internationaal succesvolle Amerikaanse regisseur Glenn Casale (o.a. Beauty and the Beast) tekent voor de regie van de geheel nieuwe Nederlandse productie. De choreografie wordt gecreëerd door Daan Wijnands, winnaar van de meeste Musical Awards (vijf) voor een Nederlandse theatermaker ooit. De vertaling van het script is in handen van Jan Rot (o.a. Jersey Boys), kostuumontwerp door Yan Tax, decorontwerp door Carla Janssen-Höfelt en video ontwerp door Lars Gorter.

Hello, Dolly! de musical en de film
Hello, Dolly! ging in 1964 in première op Broadway. Muziek en liedteksten zijn van Jerry Herman (o.a. La Cage Aux Folles) en het script is van Michael Stewart (o.a. 42nd Street), gebaseerd op het toneelstuk The Matchmaker van Thornton Wilder. Met maar liefst vijf verschillende producties en in totaal 14 Tony Awards werd het een van de populairste en meest gespeelde Broadway musicals ooit. De titelrol is door de jaren heen gespeeld door legendarische sterren als de recentelijk overleden Carol Channing, Bernadette Peters en vorig jaar door Bette Midler. Voor haar grandioze vertolking won Bette Midler een Tony Award. Deze versie van de voorstelling mocht in totaal vier Tony Awards in ontvangst nemen.

  [ # 50 ] 21 May 2019 04:26 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

... Als ik al zin had om naar deze voorstelling te gaan is die nu ook weg. Jongens toch, dit is toch de boel verpesten voor een ander?

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 51 ] 21 May 2019 05:18 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

June - 21 May 2019 04:26 PM

... Als ik al zin had om naar deze voorstelling te gaan is die nu ook weg. Jongens toch, dit is toch de boel verpesten voor een ander?

Weet ik niet, ik zie het wel zitten.
Het is iemand die zich thuis voelt op het toneel, niet iemand die nog nooit een toneel gezien heeft. Het is een komische rol, hij heeft acteerervaring en een goede komische timing. Het is absoluut geen voorspelbare typecasting.  Je zou eerder verwachten dat ze Carlo Boszhard er op zouden zetten.

Dus nee…, niet mee eens.

Om alvast de discussie te beginnen:
- Een man met een niet-blanke huid in de rol die van oudsher gespeeld werd door een man met blanke huid.
“Hoera! Vooruitstrevend!”

- Het stuk speelt zich af in 1890 in New York, en het gaat om een rijke man aan de top van de samenleving.
“Ja… dat kan niet, dat is niet heel geloofwaardig…”  (Ja, err waren in de historie wel niet-blanken in Amerika die goed in de slappe was zaten, maar niet veel ivm de Astors en Vanderbildts)

  [ # 52 ] 21 May 2019 06:59 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik heb mixed feelings: enerzijds zie ik het hem helemaal doen, anderzijds geeft het me het gevoel de productie niet helemaal serieus te nemen.
We zullen het gaan zien.

In reactie op June: ik heb me er de laatste jaren wel vaker over verbaasd, dat er gekleurde mensen in historische rollen werden gecast die - op basis van diezelfde historie - nooit in die laag van de samenleving hadden vertoefd.
Disney heeft daar nogal een handje van. Ik vind het verwarrend en weet nooit wat ik er van moet vinden. Ik vind het voornamelijk ongeloofwaardig en daardoor irritant.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 53 ] 21 May 2019 07:34 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Luna24 - 21 May 2019 06:59 PM

In reactie op June: ik heb me er de laatste jaren wel vaker over verbaasd, dat er gekleurde mensen in historische rollen werden gecast die - op basis van diezelfde historie - nooit in die laag van de samenleving hadden vertoefd.
Disney heeft daar nogal een handje van. Ik vind het verwarrend en weet nooit wat ik er van moet vinden. Ik vind het voornamelijk ongeloofwaardig en daardoor irritant.

Even voor de duidelijkheid: dit is niet waarom ik het zei. Mijn eerste gedachte was “oh, deze casting is vanwege de naamsbekendheid”. Dat het een komische rol is en toneelervaring heeft, zou kunnen. Deze musical is mij onbekend en ik ken Raymann alleen van tv. Misschien is mijn reactie dan te snel en te kort door de bocht, sorry als dat zo is of iemand dat zo ervaart, maar met deze drie mensen in de leads kan ik me echt niet van de indruk ontdoen dat het toch verrekte goed uitkwam dat deze mensen bij het grote publiek een enorme bekendheid hebben, ongeacht hun kwaliteiten voor die rol. Het valt me nog mee dat er voor de overige rollen niet massaal stagiaires zijn gecast.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 54 ] 21 May 2019 07:42 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Bij Paul de Leeuw ben ik banger dat hij gaat schmieren, dan bij Jörgen. Als Paul dat niet doet, kan het ook heel goed gaan. Als Kees in Heerlijk duurt het Langst vond ik hem goed op zijn plek, bij Foxtrot wat minder.

  [ # 55 ] 21 May 2019 08:05 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Paul de Leeuw naast Simone Kleinsma in ‘Aan het einde van de regenboog’ vond ik heel gevoelig en goed.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 56 ] 21 May 2019 10:27 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

Luna24 - 21 May 2019 06:59 PM

Het valt me nog mee dat er voor de overige rollen niet massaal stagiaires zijn gecast.

Volgens mij zijn er gewoon nul stagaires gecast! De jonge mensen die nu nog op school zitten studeren allemaal af dit jaar! Zou het dan eindelijk een keer zo ver zijn dat met alleen maar professionals in een show heeft staan!?

[ Gewijzigd: 22 May 2019 07:32 AM by musicfever ]
  [ # 57 ] 21 May 2019 11:14 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Musicfever, wil je je quote aanpassen?
Je hebt June gequote onder mijn naam.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 58 ] 23 May 2019 03:27 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik had zelf aan iemand als Richard Groenendijk gedacht voor de alternate positie, dus Jörgen Raymann vind ik wel een opvallende keuze. Beetje raar, maar het is in ieder geval wel een theaterman. Hij lijkt me ook niet (meer) beroemd genoeg om puur voor het boosten van de kaartverkoop te zijn gevraagd, dus ik wil best aannemen dat hij in de rol past. Dan is het nu nog wachten op de rauwe, duistere regie van Glenn Casale 😉

  [ # 59 ] 12 November 2019 11:13 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  172
Geregistreerd  2010-04-13

Er mag wel wat meer reclame gemaakt worden voor Hello Dolly.  Speelt pas vanaf mei (in de La Mar) natuurlijk maar volgens mij gaat de kaartverkoop niet heel goed. Ik heb een paar data gecheckt maar als er per voorstelling 20 kaartjes verkocht zijn, is het veel.

Er is gelukkig nog tijd maar er moet duidelijk nog iets gebeuren

[ Gewijzigd: 12 November 2019 01:35 PM by jeroen100 ]
  [ # 60 ] 12 November 2019 07:49 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik krijg tijdens het spelen van Candy Crusjh zelfs Hello Dolly reclames, dus kennelijk zijn ze wel bezig met reclame maken.

‹ First  < 2 3 4 5 6 >  Last ›
4 of 7