1 of 7 |  1 2 3 >  Last ›
Company in 2020 naar Nederland!
change_status
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  78
Geregistreerd  2015-07-19

Gisteravond heeft Albert Verlinde geroepen dat Company in 2020 naar Nederland komt.
Producent onbekend alsmede de versie (man of vrouw als hoofdpersonage)

  [ # 1 ] 09 February 2019 08:34 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  144
Geregistreerd  2012-01-04

Dit was geloof ik al bekend. PIT producties van Into The Woods produceert het. Benieuwd of ze de londen-versie gaan doen…

   Handtekening   

~

  [ # 2 ] 09 February 2019 08:42 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  12
Geregistreerd  2017-12-07

Het is idd van PIT. Verder weet ik uit een betrouwbare bron dat ze de oorspronkelijke versie doen, dus mannelijke Bobby en dat Gerardjan Rijnders gaat regisseren.

  [ # 3 ] 09 February 2019 08:53 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Jaaaaaaaaaa ...ik wist het nog niet, dus ik ben héél blij. Eén van mijn favoriete shows.  Nu hopen op een top cast en strakke productie en live orkest.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 4 ] 09 February 2019 10:41 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Oh God…PIT producties….het productiebedrijf waar de producente zichzelf de grote rollen toebedeeld. Ik vond Esther Maas tenenkrommend slecht in Putting it together en Into the Woods. Alle humor die in deze rollen zaten wist zij volledig dood te slaan met slecht spel en slechte zang. Ben daarom bang dat we nu al weten wie de rol van Joanne gaat spelen.

  [ # 5 ] 09 February 2019 10:58 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik vond haar niet per se slecht in Into the Woods, maar ik denk wel dat er genoeg actrices zijn die het beter hadden gedaan. Dat is wel zonde, maar it’s her call in deze.

Hoe Into the Woods was opgezet qua cast/orkest/decor maakt me wel zeer nieuwsgierig naar deze uitvoering van Company. Ergens wel jammer dat we de nieuwe versie niet krijgen, ik hoor er zoveel goeds over (ook dat het anno nu beter werkt dan de originele versie) en ben helaas niet in de gelegenheid om ‘m in Londen te zien. Evengoed een mooie titel natuurlijk! Werd er ook vermeld of de productie nog in seizoen ‘19/‘20 of in ‘20/‘21 kwam?

  [ # 6 ] 09 February 2019 10:59 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

palex - 09 February 2019 10:41 AM

Oh God…PIT producties….het productiebedrijf waar de producente zichzelf de grote rollen toebedeeld. Ik vond Esther Maas tenenkrommend slecht in Putting it together en Into the Woods. Alle humor die in deze rollen zaten wist zij volledig dood te slaan met slecht spel en slechte zang. Ben daarom bang dat we nu al weten wie de rol van Joanne gaat spelen.

Hear hear!

  [ # 7 ] 09 February 2019 01:45 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

#VeraMann4Joanne

  [ # 8 ] 09 February 2019 01:49 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

dokter_P - 09 February 2019 01:45 PM

#VeraMann4Joanne

Amen

  [ # 9 ] 09 February 2019 06:41 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

En Annick Boer voor Amy?

  [ # 10 ] 10 February 2019 03:30 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2015-10-04

Dit nieuws roept een beetje gemengde gevoelens bij mij op. Aan de ene kant vind ik het heel fijn dat er weer een stuk van Sondheim in Nederland te zien gaat zijn maar aan de andere kant houd ik mijn hart vast. Wat al eerder opgemerkt is, is dat bij PIT de producente haar eigen rol kiest en het lijkt mij het meest logisch dat dit de rol van Joanne betreft. Naast het feit dat ik Esther Maas echt ondermaats in Into the Woods vond, vind ik haar ook niet echt het type voor Joanne. De rol van Joanne is echt zo’n typische rol waar je een “ster” voor in kan zetten zoals nu in Londen is gedaan is met Patti Lupone. In Nederland zou ik graag iemand van het kaliber Vera/Lone/Simone/Pia zien in deze rol.

De Londense versie vond ik echt fenomenaal door de regiekeuzes van Marianne Elliot. Juist hierdoor werd Company heel actueel en fris. Nu overleven de stukken van Sondheim over het algemeen de tand des tijds maar ondanks dat vind ik de situatie van Bobby/Bobbie veel beter overkomen als het door een vrouw wordt gespeeld.

Ik denk dat het heel erg van de casting af gaat hangen of ik wel of niet ga. De acteur of actrice die Bobby/Bobbie speelt daar de grootste rol in omdat hij of zij echt de gehele show moet dragen. Als iemand dat kan maakt het me eigenlijk niet eens zo veel uit of het door een man of een vrouw gespeeld wordt. Gelukkig mag ik over twee weken dit meesterwerk weer zien in Londen.

  [ # 11 ] 10 February 2019 04:40 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2012-03-17

Brigitte is wel een vast gezicht als het gaat om PIT, alleen weet iemand om welk seizoen het gaat? Voorjaar 2020 of najaar 2020? Brigitte speelt natuurlijk in het voorjaar van 2020 Goodbye Norma Jeane, dan zou zijn afvallen als mogelijk castlid. Mocht het voor het najaar gepland staan, dan acht ik de kans op haar deelname groot. Sowieso verwacht ik meerdere vertrouwde PIT gezichten.

  [ # 12 ] 10 February 2019 05:11 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Als we de originele versie krijgen gok ik op William Spaaij als Bobby. Dat zou niet per se mijn persoonlijke voorkeur zijn, maar op papier past hij wel in de rol.

  [ # 13 ] 10 February 2019 06:26 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik heb de oorspronkelijke versie (met Bobby als man) (nog) niet gezien, maar de Londense versie vind ik (na een tweede bezoek) behoorlijk raak. Voor mij als (single) vrouw van bijna 30 is Bobbie erg herkenbaar.

Misschien kunnen ze twee sterke leads zoeken (een man en een vrouw dus) en elke avond een muntje opgooien? Ik weet niet of het aantal mannen en vrouwen in de cast (incl. ensemble) gelijk is voor wat betreft de rollen die gender reversable zijn, maar als ze dit uitgedoktert krijgen zou ik dit bijzonder spannend vinden. :lol:

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 14 ] 10 February 2019 06:30 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Laush - 10 February 2019 05:11 PM

Als we de originele versie krijgen gok ik op William Spaaij als Bobby. Dat zou niet per se mijn persoonlijke voorkeur zijn, maar op papier past hij wel in de rol.

Ik vind William een leuke vent en goed spelen en bewegen ... maar Bobby is toch echt wel een rol die nou juist zangtechnisch heel veel vraagt en m.i. is dat nu juist William zijn minste punt .... dus als ik mocht casten zou ik een iemand kiezen die vocaal toch wat steviger is .

Dit https://www.youtube.com/watch?v=eBBPKedba5o vind ik bijvoorbeeld een prachtige uitvoering zowel qua zang als beleving van “Being alive” ...ik denk dat William in de beleving nog wel een eind zou komen maar vocaal redt hij dit niveau gewoon (bij lange na) niet.

Wie dan wel ? Ik weet het zo 1,2,3 ook niet maar ik hoop eigenlijk op een acteur acteur a la Michiel Huisman, Maarten Heijmans of zo die dan verrassend goed blijkt te kunnen zingen.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 15 ] 10 February 2019 09:22 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Hopelijk laat de producente een rol voor zichzelf dit keer schieten en kiest ze echt voor iemand die in de rol past.

 1 2 3 >  Last ›
1 of 7
‹‹ Hello Dolly      Het Ei van Oom Trotter ››