Unforgettable songs - Rosanne Hofman
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Klassiekers uit het American Songbook
Rosanna Hofman gaat in Unforgettable Songs terug naar haar roots

In haar nieuwe theatervoorstelling gaat Rosanna Hofman terug in de tijd. De zangeres die opgroeide met muziek uit het American Songbook gaat terug naar haar roots en brengt samen met haar pianist nostalgische herinneringen tot leven. Van 3 april tot en met 22 mei 2019 reist Rosanna Hofman langs de Nederlandse theaters om haar geliefde Unforgettable songs te laten horen.

In een intiem theaterconcert brengt Rosanna, samen met haar pianist, klassiekers uit het American Songbook ten gehore. Denk hierbij aan ‘Misty’ van Sarah Vaughan en het wereldberoemde ‘At last’ van Etta James. De muziek is haar met de paplepel ingegoten: in haar muzikale familie werd regelmatig geluisterd naar deze Amerikaanse klassiekers.

“Dat ik nu de liedjes mag zingen die mijn vader vroeger aan me liet horen, vind ik heel bijzonder,” aldus Rosanna. “Ik hoop dat ik het publiek net zo kan raken als de muziek mij ooit heeft geraakt. Die muziek heeft me gevormd en brengt me nog steeds inspiratie. Niet voor niets ga ik nu het land door met deze voorstelling.”

Rosanna Hofman heeft haar sporen ruim verdiend in de Nederlandse muziekindustrie. In de jaren ‘80 scoorde zij al een nummer 1-hit als zangeres van de band ‘Lobo and the Pearls’ en ook hierna heeft ze in vele succesvolle bands gezongen. Bovendien stond ze op het podium met artiesten als Gerard Joling, René Froger en Lee Towers. In 2003 startte Rosanna haar solocarrière. Sinds 2015 richt ze zich voornamelijk op het jazz-repertoire.

Praktische informatie
Unforgettable Songs is van 3 april t/m 22 mei 2019 te zien in zes verschillende theaters in Nederland.
Klik hiervoor meer informatie over de voorstelling en kaarten.

‹‹ Shows Nachtwacht België      Willeke Alberti ››