5 of 6 | ‹ First  < 3 4 5 6 > 
Uitmarkt 2019
  [ # 61 ] 25 August 2019 03:59 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Vergeten we niet à  la Twitter gezamenlijk te klagen vanavond? http://www.musicalworld.nl/chat 😉

  [ # 62 ] 25 August 2019 06:26 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ik ben een groot bewonderaar, van Noortje Herlaar, (dat rijmt) en was enkele maanden geleden volkomen overrompeld door dit optreden:

Hanstmf - 10 April 2019 09:23 AM

Afgelopen zondag was Noortje Herlaar te zien in de Avond van de Filmmuziek op NPO 1. Ze zong daar het nummer ‘I’ll never love again’ uit de laatste remake van A Star is Born. En alhoewel Noortje goed acteert in films en TV-series vind ik haar zangkunsten nog steeds buitengewoon, zou haar graag wat meer zien optreden.

Dus ik was heel blij met de aankondiging van haar rol in Lazarus maar mijn hoge verwachtingen zijn maar ten dele ingelost met haar vertolking van Changes afgelopen vrijdag op de Uitmarkt. Vlekkeloos gezongen, maar het arrangement was in mijn ogen nogal saai.  Vandaag verschillende keren het origineel naast de versie van Noortje beluisterd, Noortjes versie was erg netjes terwijl Bowie in de tijd dat dit nummer uitkwam tegen alle heilige huisjes aanschopte en dat hoor je ook wel. Maar het echte repetitieproces moet nog beginnen dus het komt vast goed! Ik ga er zeker naar kijken.

  [ # 63 ] 25 August 2019 07:11 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Het is niet Noortjes versie. Dit is het arrangement uit de musical en die musical is door David Bowie gemaakt.

  [ # 64 ] 25 August 2019 09:32 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Nou, het was… wel prima eigenlijk.

The usual suspects:
Openingstune en do-re-mi: WEG!
Frits en Romy: WEG! Of ze moeten all-in gaan en van de Sing-a-Long een complete Powerpoint presentatie inclusief laserpen maken. Teksten oplezen blijkt een vak…
Cameracrew: DRONKEN! Althans, iets teveel shots deden dat vermoeden.
Geluidstechniek: Goed! Hurrah!

Goed:
Everybody’s Talking about Jamie: Wat een f*cking stage presence, top! Hoop dat Nederland musicalland dit backstage (of op tv) als gratis workshop heeft beschouwd en de opgedane kennis implementeert in toekomstige optredens.
Anastasia: Goed opgebouwd, echt een mooi volledig voorproefje van de voorstelling. De stemmen van Milan en Tessa zijn bij mij niet per se favoriet, maar ze lijken me wel goed gecast!

Sidenote: ik heb een slecht uitgewerkte hypothese dat René van Kooten in vrijwel alle musicals die hij doet een andere versie van hetzelfde personage speelt. Denken meer mensen dit?

Ode aan Martine Bijl: Beetje suffe setting in het begin, maar uiteindelijk was het een mooi en vocaal zeer sterk blok. Ben nooit zo weg van Stanley’s zang maar hij verraste me hier wel positief.
Back to Oz: Werkelijk geen flauw idee waar deze voorstelling over gaat en ik ga er ook niet naartoe, maar Naomi zong erg mooi en doorleefd.

Okay:
Kinky Boots: Jonathan was goed! Naidjim moet nog even bij Layton Williams op les, dat spetterde nog niet zo. Hij zag er ook een stuk trashier uit dan ik me Lola voorstel. Vajèn is me nauwelijks opgevallen eigenlijk. Had meer kunnen knallen dan het deed.
Soldaat van Oranje: Wat stonden ze er weer hè.
Annie: Leuke boilersuit had Annie aan, en ook miss Hannigan zag er tintelfris uit met haar splitjurk. Goed gezongen hoor, maar het doet me niet zoveel.
Company: Wat had ik graag de West End versie gezien, maar ja… Prima uitgevoerd, maar echt verleiden tot het kopen van een kaartje deed het niet. Misschien had het in een andere setting beter gewerkt.
Haal het doek maar op: Dit optreden was ik als enige vergeten. Er werd goed gezongen, er waren lelijke jurken en de oubolligheid droop er vanaf, maar daar is vast genoeg publiek voor. Jordy van Loon cosplayde ook nog deze jeugdfoto van The Rock. Wat een feest!

Nee:
Mamma Mia: Veel gedans en gedoe, maar wat vond ik het levenloos. Het geluid klonk zo blikachtig, dat moet haast wel een bandje zijn geweest. Er staat genoeg talent op het podium, maar die kunnen me het fastfoodgevoel van de productie niet ontnemen. 
Verliefd op Ibiza: Joe.

  [ # 65 ] 25 August 2019 09:48 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  16
Geregistreerd  2018-06-21

Het ligt misschien aan mij, maar ik vond SvO echt niet goed.

  [ # 66 ] 25 August 2019 10:22 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  12
Geregistreerd  2017-12-07

Het was weer een beetje zoals altijd: presentatie moet weg, van mij kan het ook gewoon zonder.

Annie:
Ja, daar heb ik weinig mee. Maar fatsoenlijk gezongen. Ben wel benieuwd naar de enscenering. Het meisje deed het heel goed.

Haal het Doek maar op:
Boeit me niet zo, erg oubollig, maar wel fijne meezingers. Niks mis mee. Vrees alleen dat het boek weer nergens op zal slaan

Verliefd op Ibiza:
Geen. Commentaar. Wat een verspilling van talent. Er zitten zeker goeie mensen tussen, maar Jezus, wie boeit dit?

Kinky Boots:
Goed gedaan, fijne vertaling. Interessante kostuums, kreeg alleen niet zo veel mee van Nadjim. Jonathan deed het heel goed.

Back to Oz:
Dit stond er volgensmij alleen maar omdat Naomi ontzettend goed Somewhere over the rainbow kan zingen

Soldaat van Oranje:
Niks mis met de voorstelling, maar het is elk jaar een treurige en saaie vertoning. De show leeft van het spektakel, en dat heb je op de uitmarkt niet.

Company:
Het nummer was goed gedaan, alleen weet ik nog steeds niet wat ik van de productie moet verwachten. Het hele Smartphone idee voelt nogal geforceerd.

Eerbetoon aan Martin Bijl:
Ontzettend goed gedaan. Drie professionals aan het werk. Ze heeft wel echt fijne vertalingen gemaakt.

Jamie:
Heb het in Londen gezien, het is een fijne show, ik persoonlijk vind wel dat er spannendere nummers in het stuk zitten.

Mamma Mia:
Nou ja. Zoals altijd. Oninteressant en niet echt boeiend. Het voelde een beetje als vers uit de ijskast gehaald.

Anastasia:
Het stuk zelf boeit me niet zo, ga het wel zien. Het lijkt echte vakmanschap te worden. Milan zijn stemgeluid vind ik niet zo prettig, maar dat is subjectief.

Heb in het algemeen wel genoten. Alleen Verliefd op Ibiza was echt vre-se-lijk. Kan me niet vorstellen dat mensen op basis van dit optreden tickets gaan kopen.

  [ # 67 ] 25 August 2019 10:46 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  198
Geregistreerd  2008-07-19

Laush - 25 August 2019 09:32 PM

Mamma Mia: Veel gedans en gedoe, maar wat vond ik het levenloos. Het geluid klonk zo blikachtig, dat moet haast wel een bandje zijn geweest. Er staat genoeg talent op het podium, maar die kunnen me het fastfoodgevoel van de productie niet ontnemen.

De zang (van het ensemble) stond inderdaad op de band.

  [ # 68 ] 26 August 2019 08:30 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Annie: Vanaf moment één wordt bij deze productie de belofte gegeven van een tintelfrisse, hedendaagse versie. Die belofte wordt de laatste jaren wel vaker gemaakt, maar hier geloof ik het. De poster, het ontbreken van de hond, niet-traditionele castingkeuzes, ... Ik heb de traditionele versie één keer gezien, maar ben hier enorm benieuwd naar. Dit optreden vond ik redelijk solide, hoewel ik de indruk had dat Willemijn wat beperkt werd door haar handheld. Waarom Edwin Jonker hier zo nodig bij moest zijn, is me wel een raadsel. Vanwege obvious reasons ga ik ‘m meerdere keren zien.

Ik snap niet zo goed dat het echte musicaltalent zich moet lenen voor een schijnbaar inspiratieloze producties als Verliefd op Ibiza of Haal het doek maar op (wat eigenlijk het zoveelste liedjesprogramma is), terwijl de “echte” musicals worden bevolkt door stuntcastings. Voor mij is dit waarom mensen niet van musicals houden. Ik weet niet zo goed hoe het nummer uit de eerste productie mensen moet bewegen om kaarten te kopen. Waardeloze tekst, performance redelijk beroerd. Het tweede was redelijk uitgevoerd maar richt zich duidelijk op een veel oudere doelgroep. Ik skip ze allebei zonder moeite.

Soldaat van Oranje leverde wat mij betreft een redelijk goed optreden, in vergelijking met andere jaren. Maar het blijft toch een beetje een “moetje”. Dat laatste zinnetje in het Engels geeft wat mij betreft in negatieve zin af op het hele optreden.

De cast van Company leverde wat mij betreft een redelijk goed optreden af. Ik weet nog niet of deze productie zal kunnen tippen aan de Londense versie (en wat een gemiste kans dat ze die versie niet doen). En als ik later groot ben wil ik Esther Maas worden. Lijkt me heerlijk om in de luxe positie te zitten werk te doen wat je leuk vindt zonder het risico te lopen weggestuurd of niet meer gevraagd te worden omdat je niet goed of bekend genoeg bent. 😊

Kinky Boots: redelijk goed optreden, lijkt me een mooi visitekaartje voor de show. Voor Lola moet wel nog veel werk verzet worden, zowel in looks als in (en daar kom ik terug op wat ik in de chat gezegd heb) performance.

De aankondigingen voor Back to Oz waren me volledig ontgaan, maar het idee kan leuk zijn. Somewhere over the Rainbow is een redelijk veilige keuze voor een sing-along en zegt verder weinig over de show zelf. Hier zou ik nog even moeten induiken om te zien of ik hier naartoe wil gaan.

René, Willemijn en (wat mij betreft in mindere mate) Stanley leverden een solide tribute aan Martine Bijl. Ik merkte hier wel dat de mix in de oortjes van de zangers niet goed was, zelfs Willemijn stond zichzelf een beetje te overschreeuwen.

Ergens wil ik heel graag nog een keer naar Mamma Mia! maar het feit dat ze gewoon het originele castalbum laten meedraaien voor het ensemble ontneemt me dan alle zin. Bij dit optreden lieten ze de backings er nog overheen zingen waardoor er wellicht genoeg mensen zijn bij wie het dan niet opvalt, maar ook dit is een verspilling van talent. “Musical als fastfoodproduct”, zei iemand in de chat en wat mij betreft zeer raak. Treurig ook, want zo hoort musical niet te zijn en het was vast ook niet de bedoeling van de makers van deze musical. Ook de zang van Antje kon mij niet bekoren.

Everybody’s Talking About Jamie liet even zien hoe je een promo-optreden doet. Anastasia doet het daarna best oké als afsluiter, goede preview met meerdere solo’s.

Al bij al een goed jaar qua optredens en qua geluid (maar niet voor de artiesten zelf). Ik heb op vier na voor alles een kaartje.

Verder verdient het hele ding eromheen (presentatie, opening) wat mij betreft echt een opfrisbeurt. En afgaande op de reacties die hier elk jaar weer over voorbij komen, sta ik daar niet alleen in. Het is allemaal iets te houterig en ongeïnspireerd.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 69 ] 26 August 2019 02:21 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  22
Geregistreerd  2019-06-29

Tien musicals die hebben opgetreden op de Musical Sing-A-Long, waarvan er welgeteld à‰à‰N een nieuwe, originele Nederlandse musical is: Verliefd op Ibiza. De zoveelste übercommerciële feel good musical. Wat een armoe. En ‘Haal Het Doek Maar Op’, een jukeboxmusical met random nummers? Luier dan dit wordt geloof ik niet. Wat mij vanuit het publiek vooral is opgevallen, is dat de sfeer en energie op drie punten een piek bereikte: bij het optreden van Kinky Boots (een gewaagde productie zonder voorspelbaar succes), tijdens Willemijns ‘Ik Lach om Zwaartekracht’ (vertolkt door een Broadway/West End-ster met indrukwekkende vocale kwaliteiten) en bij het optreden van ‘Everybody’s Talking About Jamie’ (met de uit Engeland overgevlogen West End cast). Waarom juist bij deze drie optredens? Omdat het Nederlandse publiek wel degelijk een goede performance van een hoger niveau kan onderscheiden van datgene waar we in Nederland tegenwoordig vooral mee opgescheept zitten én een moedige keuze van een producent kan waarderen. Het is toch volkomen belachelijk dat er sinds 2015 geen nieuwe productie in het Circustheater heeft gestaan, en datgene wat er dan wel stond was een magere versie van eerder succes (Beauty and the Beast met een 7-koppig orkest, SHAME!). Vooralsnog lijkt me Carré onze enige hoop, met verrassende, grote titels in originele Engelse versie die wél goed lopen, in plaats van een uitgemolken tourversie van Mamma Mia! in een halfvol Beatrix Theater. Totdat de grote producten inzien dat moed en innovatie wel degelijk loont, blijf ik bidden dat er ooit een jonge, onbezonnen producent Avenue Q naar Nederland brengt.

   Handtekening   

Onarchy how you say, how you say, anarchy?

  [ # 70 ] 26 August 2019 02:34 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  52
Geregistreerd  2018-03-27

niekhv - 26 August 2019 02:21 PM

Tien musicals die hebben opgetreden op de Musical Sing-A-Long, waarvan er welgeteld à‰à‰N een nieuwe, originele Nederlandse musical is: Verliefd op Ibiza. De zoveelste übercommerciële feel good musical. Wat een armoe. En ‘Haal Het Doek Maar Op’, een jukeboxmusical met random nummers? Luier dan dit wordt geloof ik niet. Wat mij vanuit het publiek vooral is opgevallen, is dat de sfeer en energie op drie punten een piek bereikte: bij het optreden van Kinky Boots (een gewaagde productie zonder voorspelbaar succes), tijdens Willemijns ‘Ik Lach om Zwaartekracht’ (vertolkt door een Broadway/West End-ster met indrukwekkende vocale kwaliteiten) en bij het optreden van ‘Everybody’s Talking About Jamie’ (met de uit Engeland overgevlogen West End cast). Waarom juist bij deze drie optredens? Omdat het Nederlandse publiek wel degelijk een goede performance van een hoger niveau kan onderscheiden van datgene waar we in Nederland tegenwoordig vooral mee opgescheept zitten én een moedige keuze van een producent kan waarderen. Het is toch volkomen belachelijk dat er sinds 2015 geen nieuwe productie in het Circustheater heeft gestaan, en datgene wat er dan wel stond was een magere versie van eerder succes (Beauty and the Beast met een 7-koppig orkest, SHAME!). Vooralsnog lijkt me Carré onze enige hoop, met verrassende, grote titels in originele Engelse versie die wél goed lopen, in plaats van een uitgemolken tourversie van Mamma Mia! in een halfvol Beatrix Theater. Totdat de grote producten inzien dat moed en innovatie wel degelijk loont, blijf ik bidden dat er ooit een jonge, onbezonnen producent Avenue Q naar Nederland brengt.

ehm Anastasia is een nieuwe productie met een vijftienkoppig orkest. En ik vind Lazarus -ook al traden ze niet op bij de sing along- ook best een gewaagde zet van stage.

  [ # 71 ] 26 August 2019 03:08 PM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  22
Geregistreerd  2019-06-29

Rob1994 - 26 August 2019 02:34 PM

ehm Anastasia is een nieuwe productie met een vijftienkoppig orkest. En ik vind Lazarus -ook al traden ze niet op bij de sing along- ook best een gewaagde zet van stage.

Ik ben zelf ook enthousiast over Anastasia, maar dat is geen originele Nederlandse voorstelling, dus die kon ik niet in mijn redenering meenemen. En toegegeven, het ietwat lagere energieleven bij Anastasia en vergelijking met Kinky Boots heeft waarschijnlijk ook met het soort muziek te maken. En aangezien ik gisteravond Lazarus niet gezien heb, kan ik daar niet over oordelen.

[ Gewijzigd: 26 August 2019 03:10 PM by niekhv ]
   Handtekening   

Onarchy how you say, how you say, anarchy?

  [ # 72 ] 26 August 2019 03:49 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  35
Geregistreerd  2019-06-23

Annie: Er wordt de hele tijd gezegd dat er van deze musical een nieuwe 2019/2020 versie gemaakt gaat worden, maar wat ze daarmee bedoelen is voor mij nog een beetje onduidelijk… Wat in ieder geval meteen opviel was dat Annie geen rode krulletjes had, wat zo typerend is van Annie, maar gewoon blond steil haar. Ik weet niet of dit uiteindelijk ook zo zal gaan zijn, maar eerlijk gezegd hoop ik het niet… Het meisje zong wel heel erg goed, en Willemijn natuurlijk ook zoals we van haar gewend zijn. Edwin Jonker was een beetje moeilijk te horen in het nummer maar zong volgens mij ook prima. Ik snapte alleen niet precies wat de meerwaarde was van zijn aanwezigheid in dit optreden.

Verliefd op Ibiza: Het hele optreden om het nummer heen was wel grappig, maar de zang was wel echt onder niveau. Volgens mij zijn heel veel mensen uit deze cast van origine geen musicalacteur/actrice, wat dus voor zo’n optreden zorgt. Het was opzich wel leuk om naar te kijken maar ik was wel blij dat ze maar één nummer deden. Het was gewoon lekker vrolijk, maar het is nou niet dat ik door dit optreden per sé naar deze musical wil gaan komen kijken.

Haal het doek maar op: Dit was een prima optreden. Het sprong er naar mijn mening niet heel erg uit op een goede of slechte manier. De zang was prima, maar ik denk dat iedereen dit optreden ook heel snel weer vergeten is. De liedjes die ze zongen waren ook wel leuk, maar niet hele erge meezingers. Uiteindelijk was het een prima optreden.

Soldaat van Oranje: Deze stak er qua zang wel echt heel erg bovenuit! De liedjes die ze deden waren gewoon de standaard liedjes die ze elk jaar doen, maar nog steeds wel erg leuk en hele goede meezingers. Het laatste zinnetje ‘Tomorrow is today’ vonden heel veel mensen echt verschrikkelijk, maar ik vond het ergens ook wel komisch. Wat ik veel lees is dat mensen de staging wel saai vonden, en daar kan ik me inderdaad ook wel erg in vinden. In het theater moet SvO het natuurlijk veel hebben van het decor en de achtergrond wat ze hier natuurlijk niet hebben. Uiteindelijk vond ik dit wel een van de beste optredens.

Company: Tja, zoals Verliefd op Ibiza en Haal het doek maar op is dit ook weer zo’n middelmatig optreden. Het was wel leuk maar het sprong er niet erg bovenuit. Ook waren er een paar mensen die mij niet erg overtuigden qua spel, maar de zang en minimale dans die erin zat waren wel gewoon goed. Dus ook hier weer, het was wel leuk, maar het sprong er niet heel erg uit.

Kinky Boots: Dit was zeker een van mijn favorieten van de avond!! Jonathan deed het heel erg goed, hij sprong er naar mijn mening wel heel erg uit. Vajen was ook erg goed, maar sprong er niet per sé uit. Naidjim vond ik een hele gewaagde keuze als Lola, maar nu ik dit optreden heb gezien vind ik zeker dat er wel een goede keus gemaakt in deze casting. Hij moet alleen nog iets losser komen en iets meer gewend raken aan zijn rol, maar daar zijn de repetities nog voor natuurlijk:). De Angels vond ik ook erg goed, vooral qua dans. Dit optreden heeft mij zeker nog nieuwsgieriger gemaakt naar de uiteindelijke musical!

Back to Oz: De zang van dit optreden was heel goed. Verder kan ik hier niet zo veel over zeggen omdat er op het podium eigenlijk niks gebeurde en ik heb nu eigenlijk nog steeds geen idee waar deze musical over gaat. Vooral na zo’n spektakel als Kinky Boots viel dit optreden een beetje weg.

Eerbetoon aan Martine Bijl: Dit vond ik een erg mooi optreden, met drie hele sterke zangers. En voornamelijk Willemijn die, zoals gewoonlijk, weer fenomenaal zong sprong er erg uit. Ook hier kan ik verder niet zo veel meer over zeggen omdat er niet veel gebeurde op het podium. Naar mijn mening was dit een heel sterk optreden.

Mamma Mia: Dit was zoals gewoonlijk weer een feestje. De zang is hier en daar wel ietwat slordig, maar de hele staging erbij maakte veel goed. Wat ik wel erg jammer vond is dat de zang van het ensemble blijkbaar op de band stond, en niet live gezongen werd (hier kwam ik achteraf achter, het is mij tijdens het optreden dus niet opgevallen). Dit was gewoon een erg leuk optreden om lekker mee te dansen en zingen.

Everybody’s talking about Jamie: Wat was dit een geweldig optreden!! De zang vond ik erg goed en de staging erbij was ook superleuk. Deze musical heeft in Nederland natuurlijk heel veel fans, dus de sfeer in het publiek tijdens dit optreden was ook heel erg leuk en gezellig. Dit is zeker één van de hoogtepunten van de avond geweest.

Anastasia: Naar mijn mening was dit het allerbeste optreden van de hele avond. Ik ben zelf een hele grote fan van een groot deel van de cast, en voornamelijk Tessa. De staging vond ik supermooi gedaan en qua zang vond ik dit het beste optreden van de hele avond. Milan zong zijn solo ‘Mijn Petersburg’ heel erg goed (het is ook een erg moeilijk nummer) en Rene van Kooten was ook echt heel erg goed! Uiteindelijk vond ik ‘Ooit in winterse dagen’ en ‘Zoektocht door de tijd’ een hele goede afsluiter en naar mijn mening was dat ook het hoogtepunt van het optreden. Dit optreden heeft denk ik heel veel mensen ertoe gezet om tà³ch een kaartje te kopen voor Anastasia.

Mijn top 5 deze avond:
1. Anastasia
2. Kinky Boots
3. Everybody’s talking about Jamie
4. Soldaat van Oranje
5. Annie

  [ # 73 ] 26 August 2019 07:37 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Uitzending gemist gekeken. Mijn reacties:

Annie: elke gelegenheid om Edwin Jonker in geeld te krijgen moet je grijpen vind ik. Al zingt ie geen noot, who cares. Oh ja, op de rest heb ik niet zo gelet ook omdat ik het niet zo boeiend vond.

Verliefd op Ibiza: ja voer in de bak voor degenen die musical als een inferieure theatervorm wegzetten. Als je dit ziet en hoort snap ik dat wel. Wat een ongelofelijke bagger.

Haal het doek maar op: nog meer voer voor de musicalhaters. Goedkoop, fantasieloos. Hoeveel “concepten” worden er nog bedacht om min of meer dezelfde liedjes in musicalvorm te kunnen brengen ?

SvO: tsja als iets zo succesvol is dat het zijn 10e jaar ingaat wordt het natuurlijk een herhaling van zetten op zo’n avond . Ik vind het jammer dat ze niet wat meer risico nemen en bijv een kleine akoestische versie doen. . Zou ook meteen het probleem aan niet al te groot vocaal talent kunnen opheffen. Maar naar Londen ga ik, want stoer vind ik wel dat er een Londense versie komt.

Company: tsja aan Sondheim moet je niet komen wmb als je geen absolute topkwaliteit levert. Ik vond dit wat veilig en oubollig. Prikkelde me niet.

Kinky Boots: Jonathan de Moor één van mijn favo’s. Ook nu weer goed. Verder kon deze preview mà¬j niet echt over de streek trekken. Ken Kinky Boots niet maar ga er van uit dat je iets uit de show kiest dat moet prikkelen. Dat lukte met dit nummer bij mij niet.

Back to Oz: verlengde van Haal het doek maar op: hoeveel volstrekt ongeïnspireerde en niks toevoegende scripts worden er nog uit de kast gehaald om het prachtige “ somewhere over the rainbow” te kunnen gebruiken. Mooi nummer dus. Vorrstelling volstrekt oninteressant.

Martine Bijl homage: allereerst: wat een leuke getalenteerde lieve vrouw. Gemis dat ze er niet meer is. Voor mij mogen ze een hele gala avond aan haar wijden met volledige nummers. Ik ga.

Mamma Mia: wat ik me afvraag hoe die ensembleleden dat nu ervaren: dan zing je mee met zo’n clicker ofhoe dat heet, maar dan ook nog eens met de clicker van een volstrekt andere cast . Ik hou van Mamma Mia,. Eén van de weinige jukebox musicals waarin het samenvoegen van bestaande liedjes tot een echte en leuke voorstelling uitgroeit. Ik vind het zo jammer dat het niet allemaal gewoon live en echt kan op toneel.

“Jamie”: mijn sympathie heeft de voorstelling en het thema. Maar weggeblazen door wat ik hier van de muziek hoorde werd ik niet. Maar ik ga zeer waarschijnlijk wel kijken.

Anastasia: in ieder geval nieuw, iets anders en iets met een echt verhaal als script. Dat is tegenwoordig al een plus. Mijn nieuwsgierigheid werd wel gewekt.

Over Frits en Romy zeg ik niks.

In godsnaam: tradities zijn mooi, maar dat do-re-mi echt skippen. Mon dieu.

Ik vond het al met al een hele matige avond terwijl de afgelopen jaren toch al voor behoorlijk wat verwachtingsmanagement gezorgd hadden . Van mij mag het “meezing” er wel vanaf. Dat en het eeuwig in stukjes knippen van nummers. Laat 1 volledig nummer horen. Zonder meezing tekst. Zou ik veel gelukkiger van worden .

Goed ik ga maar eens een pilletje extra innemen: volgens mij was ik wat chagro bijhet terugkijken als ik mijn commentaar zo terug lees.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 74 ] 27 August 2019 10:51 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Laush - 25 August 2019 09:32 PM

Sidenote: ik heb een slecht uitgewerkte hypothese dat René van Kooten in vrijwel alle musicals die hij doet een andere versie van hetzelfde personage speelt. Denken meer mensen dit?

Ik herken wat je zegt, maar zou niet willen beweren dat het per se aan René van Kooten ligt. Slechts heel weinig mensen hebben het talent om echt helemaal te verdwijnen in een rol zodat je ze (haast) niet meef herkent. Voeg daarbij het feit dat René van Kooten de laatste jaren jaarlijks in een (grote) productie te zien is geweest en het wordt wel heel moeilijk om nog te blijven verrassen; zeker voor publiek dat al zijn producties heeft gezien.
Ik merk bij mezelf nu een beetje René van Kooten ‘moe’; afgelopen jaar in Bridges of Madison County, daarvoor ook nog ergens in en nu mag ik in november naar Anastasia waar hij ook weer is gecast.
No offense, maar ik wil wel even iemand anders.
Nederland kent meer kandidaten die geschikt zijn zou je zeggen.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 75 ] 27 August 2019 11:05 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

IrisElphie - 26 August 2019 03:49 PM

Wat in ieder geval meteen opviel was dat Annie geen rode krulletjes had, wat zo typerend is van Annie, maar gewoon blond steil haar. Ik weet niet of dit uiteindelijk ook zo zal gaan zijn, maar eerlijk gezegd hoop ik het niet…

Ik zou het eerlijk gezegd wel fijn vinden als Annie eens geen rode krulletjes heeft.
Ik zie veel mensen bij bepaalde producties het woord ‘oubollig’ gebruiken; dat gevoel krijg ik bij Annie.
Ik ga alleen omdat ik nieuwsgierig ben naar Willemijn en - na Best of Broadway - wel weer eens iets van haar wou zien.
Dus ik ben wel blij als het oubollige van deze productie af gaat en Annie - fris en jong - nu eens geen rode krulletjes heeft. Let’s face it; niemand draagt toch zulk haar? Die pruik was zelfs voor een pruik nog nep.

Company en Haal het doek maar op, zie ik overigens wel naar uit; maar misschien komt het ook omdat de muziek zo in mijn voorouderfamilie zit, dat ik er vanuit jeugdsentiment al blij van word; even terug naar toen :-)

En verder ben ik blij om dit najaar naar Anastasia en volgend jaar alsnkg naar de Engelse Jamie te kunnen gaan :-)

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

‹ First  < 3 4 5 6 > 
5 of 6