Perceptie
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Anima Vinctum vzw - Muziekkunst voor Dans & Theater
presenteert
MOND VOL PERCEPTIE
Is het er of is het er niet?
Voor jou is het anders dan voor mij.
Beste toneelliefhebber en theaterkenner

Nieuwsbrieven brengen iets nieuws. Nieuws waar iedereen de mond van vol heeft.
Dat nieuws brengt ANIMA VINCTUM ook. Volop!
Het innovatieve gezelschap dat sinds 2014 hoge toppen scheert met handmade producties, waarin alle expressievormen geïntegreerd worden, nodigt u uit op de voorstelling van zijn nieuwe productie - intelligent, ideeënrijk, herkenbaar, af en toe filosofisch. Het thema ‘Perceptie’ wordt uitgepuurd in zijn alomvattende context…

ANIMA VINCTUM proudly presents MOND VOL PERCEPTIE
“Perceptie”, niet zomaar een waarneming, maar een mond vol interpretaties.
TICKET AANBOD
Kom niet alleen naar “Mond Vol Perceptie”. Kom met een groep van 6 personen en u betaalt slechts 12 euro per ticket i.p.v. 15 euro basisprijs. Van kwaliteit geniet je nooit alleen.
Een innovatieve en ambitieuze theatergroep als ANIMA VINCTUM wil gehoord, gezien en beleefd worden. Wie houdt van theater, zal er de mond van vol hebben.

SPEELDATA
Vrijdag 10 mei om 20u30 - Première
Zaterdag 11 mei om 20u30
Zondag 12 mei om 15u00 - Matinee
We verwachten u, met uw knowhow, uw kritische instelling, uw theaterfanatisme en met in het bijzonder uw perceptiecomplexen op 10, 11 & 12 mei 2019 in Fameus | Zaal Zirkus - Zirkstraat 36, 2000 Antwerpen.

SPELERS
Jacques De Bock
Jan Van Dessel
Hanneke Van De Kerkhof
Leïla Boukhélif
 
Regie: Jacques De Bock & Dave Wiggers
Scenario: Dave Wiggers
Choreografie: Laetitia Van Haverbeke
Scenografie: Hanneke Van De Kerkhof
Licht & Geluid: Antoon Raes

De dualiteit tussen jij en ik doet beweren dat we elkaar graag zien.
Maar strookt mijn perceptiebeeld van liefde met jouw realiteit?

Wij maken onze ruimte en geven het een betekenis.
We zoeken naar iets, maar niet weten wat.
Onze ervaring en zelfs onze waarneming rusten altijd
op een bodem van subjectiviteit.

MOND VOL PERCEPTIE
Is het er of is het er niet? Voor jou is het anders dan voor mij.

Het project vertrekt van een zelfgeschreven stuk door Dave Wiggers, geïnspireerd op de analytische wetenschap rond perceptie, zoals die binnen de neuropsychologie en de filosofie werd ontwikkeld. Tekst, poëzie, beeldtaal, metaforen en bewegingskunsten zijn een vaste waarde in dit stuk.
Met dit stuk over ‘Perceptie’ willen we een individuele ervaring omschrijven en hiermee de persoonlijke tijdsbeleving van de toeschouwer op een dwaalspoor brengen. Het publiek bespelen, uitdagen en confronteren met zijn eigen verwachtingsbeeld, een ware mind-fuck die de onderliggende boodschap tekent. Zo exploreren we de grenzen van onze eigen zintuigen en prikkelen we tegelijk die van de toeschouwer.
Belangrijk is ons uitgangspunt, dat we geen studie, lezing of presentatie geven over het thema ‘Perceptie’ maar dat we een unieke ervaringsbeleving overbrengen naar de toeschouwer die alleen op een intrinsieke manier beleefd kan worden.
De rode draad is niet: altijd blindelings te berusten in voorgekauwde verwachtingspatronen maar wel: af en toe een sprong te wagen in het diepe onbekende.
Jouw waarheid is niet mijn waarheid.