Audities Hier Adem Ik Vrij. Stichting Muziektheater Tilburg
change_status
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  4
Geregistreerd  2016-06-13

Hier kijkt er niemand naar me op
Hier kijkt er niemand op me neer
Hier ben ik zoveel minder
Hier ben ik zoveel meer

Hier laten mensen me met rust
Hier is er niemand die mijn voeten kust
Hier ben ik mens, hier ben ik klein
Hier kan ik zijn wie ik wil zijn

Dit is de plek voor mij
Hier adem ik vrij

Anna Paulowna is nog maar net 21 jaar, wanneer ze uit haar luxueuze Winterpaleis in Sint Petersburg vertrekt. Haar man, die ze nog maar net kent, neemt haar mee naar een onbekend, klein land. Zijn land. Ze spreekt de taal niet, begrijpt niets van de gebruiken en de cultuur, maar toch is ze gelukkig. Ze is bij hem, haar grote liefde.

Wat voor Anna Paulowna begint als een spannend avontuur, verandert al snel in een aaneenschakeling van teleurstellingen. Anna voelt zich opgesloten. Haar schoonfamilie is koud en afstandelijk. Haar schoonvader, koning Willem I, is een tiran, die een hekel heeft aan zijn eigen zoon. Anna’s echtgenoot, de toekomstige koning Willem II, leeft in een wereld vol geheimen. Anna zou zich kunnen verliezen in heimwee en eenzaamheid, maar ze is vastbesloten om iets van haar lot te maken. Haar man heeft in Tilburg een plek gevonden waar hij vrij kan ademen. Zal het Anna ook lukken om vrijheid te vinden?

Een muziektheatervoorstelling over koning Willem II, vanuit de ogen van zijn vrouw Anna Paulowna.

Het is zover: er komt een nieuwe musicalproductie van Stichting Muziektheater Tilburg en daar zijn binnenkort audities voor.

Na de musical ‘Moordhoek’ over Marietje Kessels in 2017 werkt stichting Muziektheater Tilburg nu aan een musical over koning Willem II: ‘Hier Adem Ik Vrij’. Deze musical in een rock-jasje zal in mei 2020 te zien zijn bij Theaters Tilburg.

Het belooft iets heel bijzonders te worden. Niet alledaags, dus alleen als je echt zin hebt in een grote uitdaging mag je je inschrijven.

Je moet rekening houden met 30 repetities onder professionele begeleiding, 3 werkweekenden, een generale repetitie en 3 voorstellingen.

Auditanten van 11 t/m 16 jaar
Zit je op de middelbare school en wil je graag meedoen met ‘Hier Adem Ik Vrij’? Stuur dan een filmpje in waarop je solistisch te zien bent qua zang en spel. De commissie maakt een selectie uit de inzendingen. Als je bent geselecteerd wordt je later uitgenodigd voor een auditie (apart van de audities op 24, 26 en 27 mei). Stuur je filmpje, uiterlijk vrijdag 17 mei via WeTransfer naar: .(JavaScript must be enabled to view this email address)

Auditanten vanaf 17 jaar

De zangaudities staan gepland op 24 en 27 mei aanstaande, in de avond. Op zondagochtend 26 mei, tot uiterlijk 14.00 uur, is er een dansauditie. Na 14.00 uur volgen ook zondag 26 mei nog zangaudities.

Kosten

Deelnamekosten zijn 300 euro voor deelnemers vanaf 17 jaar. Voor kinderen van 11 t/m 16 jaar zijn de kosten 150 euro. Betaling in twee termijnen is mogelijk. Inbegrepen zijn alle repetities onder professionele begeleiding, de werkweekenden, de voorstellingen en 1 vrijkaartje.

Aanmelden kan, t/m 12 mei. Ga voor meer informatie naar: http://www.muziektheatertilburg.nl/audities

Na je aanmelding ontvang je een ontvangstbevestiging en een link met meer informatie en de stukken (zang en tekst) die je kunt voorbereiden. Uiterlijk een week voor de auditiedata ontvang je de planning, de tijd van jouw auditie dus, en de plek waar de audities plaats zullen vinden.

We kijken erg uit naar de audities. Dan kunnen we echt gaan beginnen.