5 of 7 | ‹ First  < 3 4 5 6 7 > 
Hij Gelooft in Mij - Nederlandse Tour
  [ # 61 ] 29 July 2019 01:19 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Helemaal mee eens. Ik merk aan mezelf dat ik tegenwoordig sommige topics maar ga mijden als ik weer zo’n oeverloze en onzinnige discussie door moet lezen. Het is niet interessant voor forumbezoekers die er niets mee te maken hebben en al helemaal niet grappig. Gewoon deleten wat mij betreft.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 62 ] 29 July 2019 03:26 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Ik kan me volledig vinden in voorgaande 2 reacties en zou, met respect voor alles dat de moderators al doen, het verwijderen en privé aanspreken een optie vinden om vervuiling tegen te gaan.

  [ # 63 ] 30 July 2019 07:19 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Dus… wat zijn de concrete signalen dat de tour komt?
En is er een streefdatum? Seizoen 2020/2021 al?

  [ # 64 ] 30 July 2019 07:51 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Yep: https://www.nu.nl/cultuur-overig/5970907/andre-hazes-musical-hij-gelooft-in-mij-keert-terug-in-theaters.html

  [ # 65 ] 30 July 2019 02:04 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Theo - 29 July 2019 01:19 PM

Helemaal mee eens. Ik merk aan mezelf dat ik tegenwoordig sommige topics maar ga mijden als ik weer zo’n oeverloze en onzinnige discussie door moet lezen.

Sterker, het zou me niet verbazen als er mensen zijn die zo langzamerhand het hele forum mijden, in ieder geval als actieve bezoeker. In de laatste anderhalf à  twee jaar is het straatvechtersgehalte op dit forum behoorlijk gestegen. Waarbij sommige forumleden liever een ander naar de strot vliegen dan op een normale toon een inhoudelijke discussie voeren (waarin je het uiteraard stevig met elkaar oneens mag zijn).

Zelf houd ik het tegenwoordig ook meestal bij meelezen. En laat ik opmerkingen die ik wil maken vaak achterwege, gewoon omdat ik geen zin heb om me weer op te winden als iemand er een klotereactie op geeft. Al helpt dat niet echt, want ik windt me er eigenlijk net zo over op als een ander zo’n reactie krijgt.

  [ # 66 ] 30 July 2019 02:09 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Amanda big - 28 July 2019 09:50 AM

Misschien gaat zoon anderen Hazes, Hazes spelen. Dan heb heb je een mooie stunt casting en dan Roxanne Hazes als Rachel. Gegarandeerd succes.

Hazes is een populaire naam en al zeker de zalen vullen. Toen der tijd gingen veel mensen naar de voorstelling in mijn omgeving die niet vaak naar musicals gaan en vonden het helemaal geweldig. Ik vond de voorstelling vreselijk. Vooral die b actrice van een Chantal Janzen. Dat zij daarbuiten de musical award voor heeft gekregen. Ik snap het nog steeds niet.

Dus jij wilt broer en zus een liefdesstel laten spelen? Alsof die familie niet al eng genoeg is. 😉

Bovendien, je kunt van Hazes vinden wat je wilt maar hij had wel talent. En je hebt ook zeker talent nodig om zijn rol in HGIM te spelen. En talent is nou net iets dat bij zoonlief hooguit met een microscoop valt waar te nemen.

  [ # 67 ] 30 July 2019 06:24 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

[quote author=“Magic” date=“1564488591"Dus jij wilt broer en zus een liefdesstel laten spelen?

Nu je dit zo zegt komt bij mij ineens weer helemaal boven waarom ik me toch behoorlijk ongemakkelijk bij deze voorstelling voelde: hoe je het ook went of keert het hele verhaal van Hazes zijn eigen leven, dat van zijn relatie met Rachel en van wat dat voor kinderen Dre en Roxannne betekent moet hebben zit uiteindelijk toch wel heel erg doorspekt met misbruik, onvermogen om lief te hebben/emotioneel te binden, verslaving, eenzaamheid en niet altijd per se relaties die op gelijkwaardigheid en emotionele verbinding gebaseerd zijn. Op zichzelf aangrijpende en boeiende thema’s om te vertellen op welke wijze dan ook, maar de gedachte dat de kinderen bij de premiere de voorstelling al diverse malen hadden gezien en naast Rachel prominent aanwezig waren bij alle promotie eromheen vond ik eigenlijk ook juist weer iets intens treurigs en voor mijn beleving ongezonds hebben. Het kan toch niet helend zijn om avond na avond jouw jeugd en het leven van je vader en moeder samen met volle zalen op die manier her te beleven ? Uiteraard wie ben ik om hierover een oordeel te vellen, maar ik weet nog dat dat gevoel heel sterk bij me boven kwam.

Nu in deze laatste discussie komt het weer terug. Het is nu nog te vroeg, maar in een volgende reprise zou het me niet eens verbazen als Dre Andre gaat spelen. Ik zou daar niet naar kunnen kijken omdat ik er van alles bij voel wat ik totaal niet vind kloppen. Maar ook zonder dat vind ik het bijwonen van de voorstelling dus nog steeds iets ongemakkelijks hebben puur bij de gedachte dat de kinderen die uit dit verhaal zijn groot geworden nu nog leven en bij wijze van spreken naast me in de zaal kunnen zitten. Ik vind dat eigenlijk veel te intiem en persoonlijk en om die reden werd en word ik er ongemakkelijk van. En ga ik dus niet meer kijken.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 68 ] 03 August 2019 03:16 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Laten we eerlijk zijn, deze man is populairder na zijn dood dan ervoor!

Ik vond de musical mooi destijds. Maar het is inmiddels zo uitgekauwd en geweest..
Liever iets nieuws graag.

  [ # 69 ] 06 September 2019 07:10 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Chantal Janzen zei gisteren in Boulevard graag weer de theater in te willen en daar nu ook gesprekken over te voeren. Wellicht keert ze terug als Rachel tijdens deze tour?!

  [ # 70 ] 06 September 2019 05:18 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Volgens mij gaat ze in elk geval het theater in met Chantals pyjama party…

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 71 ] 06 September 2019 07:19 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  20
Geregistreerd  2015-01-16

Bij Koffietijd gaf ze aan vooral niet Hij geloofd in mij Rachel wil vertolken omdat ze die rol lang genoeg heeft gespeeld en juist zichzelf wil blijven ontwikkelen. Dus Chantals Janzen als Rachel lijkt me uitgesloten

  [ # 72 ] 08 September 2019 01:38 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  78
Geregistreerd  2015-07-19

Noortje Herlaar zie ik wel als Rachel, Sophie Veldhuizen was destijds ook understudy heeft het toen nooit mogen spelen

  [ # 73 ] 22 January 2020 08:51 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  215
Geregistreerd  2009-05-01

https://www.nu.nl/cultuur-overig/6025452/martijn-fischer-speelt-wederom-andre-hazes-in-musical-hij-gelooft-in-mij.html

  [ # 74 ] 24 January 2020 07:06 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

22 januari 2020
Martijn Fischer opnieuw in droomrol André Hazes
Martijn Fischer kruipt in 2021 weer in de huid van André Hazes voor de musical Hij Gelooft in Mij. Martijn heeft opnieuw het vertrouwen gekregen om de rol van de legendarische zanger te mogen vertolken. Nooit eerder werd een Nederlandse musical zo goed ontvangen als Hij Gelooft in Mij; de voorstelling ontving maar liefst vijf keer vijf sterren van de Nederlandse pers, vier Musical Awards waaronder ‘Beste Grote Musical 2013’ en vele lovende reacties van publiek. Sinds de première in november 2012 bleef de belangstelling voor Hij Gelooft in Mij onveranderd hoog. Het doek viel - na een vijfde verlenging, bijna 800 shows en meer dan 700.000 bezoekers – op 4 januari 2015.

Albert Verlinde, Algemeen Directeur en Producent van Stage Entertainment Nederland, laat weten: ‘In Nederland is er eigenlijk maar een persoon die André Hazes kan spelen. Dat is Martijn Fischer. Tussen 2012 en 2015 heeft hij dat bijna iedere dag laten zien. Anno nu blijkt dat deze rol nog steeds op zijn lijf is geschreven. Als producent kan je dan alleen maar hopen en duimen dat hij de rol opnieuw wil spelen. Gelukkig is Martijn net zo enthousiast.’

In de afgelopen jaren heeft Martijn Fischer André Hazes nooit echt losgelaten. Hij heeft de rol van de zanger in de film Bloed, Zweet & Tranen gespeeld en won hiermee een Gouden Kalf. Met zijn eigen band heeft hij het afgelopen jaar getoerd met de voorstelling Martijn Fischer zingt Hazes. ‘In 2021 zou onze volksheld André Hazes 70 jaar zijn geworden,’ zegt Martijn Fischer. ‘Ter gelegenheid daarvan brengt Stage Entertainment Nederland de musical Hij Gelooft in Mij als tour in de Nederlandse theaters. Ik ben heel blij en vereerd dat ik de rol van mijn leven, die van André Hazes, nog een keer ten tonele mag brengen.’

Hij Gelooft in Mij
Hij Gelooft in Mij is een musical over het leven van André Hazes. Een aangrijpend verhaal over Hazes, zijn verhouding met Rachel en zijn stad Amsterdam. Zijn grootste hits illustreren zijn diepe dalen en hoge toppen van succes en teloorgang. Een verhaal gezien door de ogen van Rachel van Galen, een vijftienjarig meisje dat verliefd wordt op de grote Hazes en trouwt met haar idool. Houdt zij van de man, of van zijn talent?

De musical Hij Gelooft in Mij is vanaf begin 2021 in 18 theaters te zien in Hoorn, Zwolle, Amsterdam, Doetinchem, Groningen, Den Haag, Eindhoven, Breda, Leeuwarden, Enschede, Apeldoorn, Emmen, Nijmegen, Maastricht, Rotterdam, Venlo, Gouda, en Utrecht.

  [ # 75 ] 13 April 2020 04:15 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Op Wikipedia heeft gestaan dat Sophie Veldhuizen in 2013 understudy was voor Rachel. Wie weet of zij ook speeldata heeft gehad, ik denk dat ze nu best wel weer kans maakt

‹ First  < 3 4 5 6 7 > 
5 of 7