6 of 7 | ‹ First  < 4 5 6 7 > 
Diana & Zonen
  [ # 76 ] 16 August 2021 05:37 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Anouk van Nes is deze week gestart met de repetities. Ze zal te zien zijn in het ensemble en als cover Camilla en cover Grace!

Ze vervangt Jaqcueline Aronson omdat die uit de productie is gestapt.

[ Gewijzigd: 16 August 2021 06:16 PM by Robin ]
   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 77 ] 16 August 2021 05:50 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik ging even op haar Facebook kijken of ze misschien iets geschreven had over haar vertrek en zie alleen maar anti-vaccinatieberichten. Ben benieuwd of dat er iets mee te maken heeft. Ik weet dat in Nederland werkgevers niet mogen eisen dat je gevaccineerd bent, maar aangezien theaters er straks wel op moeten controleren (of negatieve test) wilde ze daar misschien geen deel van uitmaken.

  [ # 78 ] 28 August 2021 10:22 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  303
Geregistreerd  2010-05-21

Gister kreeg ik de kans om naar de dress rehearsal te gaan van Diana en zonen en die liet ik niet aan me voorbij gaan! ? Het was de eerste show in 2 jaar tijd die ik zag, dus dat was an sich al een feestje. Het was de eerste keer voor de cast met publiek.

Ik vond het een mooie voorstelling. Was onder de indruk van de muziek, zeker de nummers van Diana. Marlijn speelde Diana en was voor mij de ster van de avond.

Freek als Harry was ook goed net zoals Jonathan als William, al kwam die laatste niet heel veel in de voorstelling voor. Maar hij bracht wel de komische noot, samen met Gerrie van der Klei als Camilla. Het enige jammere vond ik dat bijna al Freek’s nummers redelijk uptempo waren voor mijn gevoel, en ik vind hem juist zo goed in ook de wat rustigere nummers.

Het decor was erg simpel maar op zich wel doeltreffend. Het verhaal vond ik wat ‘dun’: als in; eigenlijk gebeurd er niet heel veel in de voorstelling qua gebeurtenissen. Nou focust het zich ook meer op de struggle van de broers en het gemis van hun moeder, dus het leunt vrij zwaar op de emotionele kant. Kan me voorstellen dat het voor sommige wat zwaar is qua toon, maar vond dat zelf ook wel weer passen.

Al met al een geslaagde avond!

  [ # 79 ] 28 August 2021 12:02 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

In de Telegraaf (print en online) staan wat scenefoto’s. Nu heb ik de krant niet en geen premium abonnement..
Maar op de kleine versies is wel goed te zien dat ze zo veel mogelijk voor het look-a-like gevoel zijn gegaan.

  [ # 80 ] 28 August 2021 12:58 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  303
Geregistreerd  2010-05-21

Luuk - 28 August 2021 12:02 PM

In de Telegraaf (print en online) staan wat scenefoto’s. Nu heb ik de krant niet en geen premium abonnement..
Maar op de kleine versies is wel goed te zien dat ze zo veel mogelijk voor het look-a-like gevoel zijn gegaan.

Ja dat klopt, zowel in haar als kleding. Weet niet of ik dat zelf heel erg nodig vond, vooral bij Freek moest ik wennen aan de rossige look. Ik snap de keuze wel maar had het zelf ook niet erg of afleidend gevonden als hij gewoon zijn natuurlijke haarkleur had gehouden. Zelfde geldt voor Jonathan, die droeg een soort ‘kalende’ pruik.

  [ # 81 ] 29 August 2021 03:50 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  56
Geregistreerd  2012-07-23

Gisteravond zag ik de eerste try out van Diana & Zonen. De voorstelling had net zo goed Harry, Meghan & Diana kunnen heten. Van te voren wist ik gelukkig al dat Harry en Meghan dominant in het verhaal verweven zaten. Wanneer je dit niet weet, kan dit oprecht een grote teleurstelling zijn. Vooral tijdens de eerste akte ervoer ik dit als storend. Wat mij in de eerste akte ook niet beviel waren een aantal nummers met een K3-achtige sound. Dat een nummer makkelijk in het gehoor ligt en je snel ‘pakt’ is een mooie bijkomstigheid, maar het mag geen doel op zich zijn binnen een musical en dat gevoel kreeg ik wel bij het horen van de desbetreffende nummers. Gelukkig waren er ook mooie momenten, vooral in de tweede akte met het slotnummer van Marlijn en een dialoog tussen Diana en Charles als twee hoogtepunten. De cast is al erg sterk, dit wordt dus alleen nog maar beter; een heerlijk vooruitzicht! Waar wat mij betreft de schoen wringt is het feit dat we als publiek niet in het leven van Diana duiken; het blijft oppervlakkig. De rol van Diana had ook prima een standaard moeder kunnen zijn. Dit ligt niet aan de prestatie van Marlijn, maar aan het ietwat oppervlakkige script. Tijdens één scène droeg Meghan de trouwjurk van Diana, dat beeld liet voor mij perfect zien wat mij binnen dit stuk dwars zit.

  [ # 82 ] 12 September 2021 09:09 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Klein beetje off-topic, maar het wordt aankomende week m’n eerste keer theater in een jaar en ben even benieuwd of iemand me kan vertellen hoe het in het DeLaMar nu in z’n werk gaat. Ik ben gevaccineerd dus heb m’n QR-code, maar werken ze net als vorig jaar weer met aparte ingangen in het theater enzo? En hoe gaat het qua pauze?

  [ # 83 ] 12 September 2021 11:52 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

MarronSisters - 12 September 2021 09:09 AM

QR-code, maar werken ze net als vorig jaar weer met aparte ingangen in het theater enzo? En hoe gaat het qua pauze?

Theater die werken met de QR-code laten in het theater alle maatregels los. Dus geen aparte ingangen en gewone pauzes. Alleen na afloop mag je geen drankje meer drinken. Maar dat kan nog veranderen na de persco van komende week.

  [ # 84 ] 13 September 2021 08:12 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Vorige week had delamar weldegelijk 2 aparte ingangen.

  [ # 85 ] 13 September 2021 04:04 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  833
Geregistreerd  2008-06-06

Ik heb een dingetje waar ik een beetje mee zit..

Toen Vajen gecast werd voor on your feet was er veel kritiek dat ze hem zou gaan spelen omdat ze zeker in het begin bestempeld werd als geen Latina en ze niet leek op Gloria omdat ze te hollands zou zijn..

Is het nu dan wel oke om andersom Freek iedere avond hollandser (lees engelser) te maken en dus witter?

  [ # 86 ] 15 September 2021 12:34 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  348
Geregistreerd  2009-12-21

berber15 - 13 September 2021 04:04 PM

Ik heb een dingetje waar ik een beetje mee zit..

Toen Vajen gecast werd voor on your feet was er veel kritiek dat ze hem zou gaan spelen omdat ze zeker in het begin bestempeld werd als geen Latina en ze niet leek op Gloria omdat ze te hollands zou zijn..

Is het nu dan wel oke om andersom Freek iedere avond hollandser (lees engelser) te maken en dus witter?

Ik snap je punt. Dat Freek niet op Harry lijkt vind ik niet zo erg. In het theater zou eigenlijk elke rol door iedereen gespeeld moeten kunnen worden, hoe je er ook uit ziet. Kijk maar naar Lea Salonga destijds als Eponine in Les Mis, een Aziatische vrouw als Française, maar ze speelde en zong de rol als geen ander. Met Vajen als Gloria had ik meer moeite, niet eens omdat ze niet op Gloria lijkt of omdat ze de rol niet kan spelen, maar meer omdat ze gewoon geen latin pop geluid heeft. Ik miste gewoon de pit en zwoelheid in haar zang, het klonk wat mij betreft veel te gepolijst, musical-achtig en veeel te jong.

  [ # 87 ] 16 September 2021 11:06 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Komt er een castalbum uit op spotify??

  [ # 88 ] 17 September 2021 12:30 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik hoop het! Maar volgens mij is er nog niets over bekend.

  [ # 89 ] 18 September 2021 11:08 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Er zal naar alle waarschijnlijkheid wel muziek worden uitgebracht. Binnenkort wordt meer duidelijk. Aldus Maurice Wijnen

  [ # 90 ] 27 September 2021 08:37 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

berber15 - 13 September 2021 04:04 PM

Ik heb een dingetje waar ik een beetje mee zit..

Toen Vajen gecast werd voor on your feet was er veel kritiek dat ze hem zou gaan spelen omdat ze zeker in het begin bestempeld werd als geen Latina en ze niet leek op Gloria omdat ze te hollands zou zijn..

Is het nu dan wel oke om andersom Freek iedere avond hollandser (lees engelser) te maken en dus witter?

Ik snap je punt wel! Ik blijf het ook gek vinden. (Niets ten nadele van Freeks talent overigens). Ik vind het ook een tikkie vreemd dat Annefleur van den Berg cover is voor Meghan Markle, want zij is ook niet echt van kleur. Terwijl juist de huidskleur van Meghan meerdere keren ter sprake komt in de voorstelling.

‹ First  < 4 5 6 7 > 
6 of 7