1 of 3 |  1 2 3 > 
openlucht concert 2020
change_status
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-06-28

Gewoon even speculeren over eventueel een vervolg op Aida. Wat zouden jullie graag terug willen zien en hoe zien jullie dat dan voor je.

Mijn lijstje op dit moment:
Les Miserables(cast 1991)
Phantom
3 musketiers
Joe( bijvoorbeeld op vliegbasis Lelystad)
SisterAct
Sunset Boulevard(en dan bijvoorbeeld 1e akte Pia en 2e akte Simone als Norma)
42nd street
La Cage aux Folles

  [ # 1 ] 29 June 2019 03:50 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik zou heel graag Les Mis zien met de cast van 1991.

  [ # 2 ] 29 June 2019 07:48 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Voor mij is het erg afhankelijk van de vorm. Is het echt een vrijwel sec concert zoals deze Aida ? Is het een soort semi-staged production zoals bijvoorbeeld Sunset met Close in London of is het een vrijwel volledige openlucht voorstelling zoas bijvoorbeeld in Tecklenburg ? Niet elke voorstelling is voor elke vorm even geschikt m.i. .

Ik ga er nu maar even vanuit dat je als opvolger voor Aida ook een echte concert uitvoering van een musical bedoelt. Voor mij vallen voorstellingen die het meer van verhaal/decor/ondersteunende elementen anders dan de kwaliteit van de muziek moeten hebben dan direct af. Phantom lijkt me bijvoorbeeld verschrikkelijk als concert voorstelling.

Ik zou dan dus sowieso gaan voor een musical waarvan ik ook thuis de cd moeiteloos van begin tot eind afluister en dat zijn bijvoorbeeld: Rent, JCS en Kristina from Duvemale. Ik denk dat Les Mis met een enorm koor en originele cast ‘91 ook heel mooi zou kunnen zijn en ook een gala avond zou voor mij heel goed kunnen werken. Sondheim en Lloyd Webber schieten me dan te binnen. Voor beiden zou ik direct boeken.

Dat is wat mij te binnen schiet, als je toch met meer aankleding bedoelt komen er weer andere voorstellingen bij mij naar boven.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 3 ] 29 June 2019 08:28 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-06-28

Mark - 29 June 2019 07:48 PM

Voor mij is het erg afhankelijk van de vorm. Is het echt een vrijwel sec concert zoals deze Aida ? Is het een soort semi-staged production zoals bijvoorbeeld Sunset met Close in London of is het een vrijwel volledige openlucht voorstelling zoas bijvoorbeeld in Tecklenburg ? Niet elke voorstelling is voor elke vorm even geschikt m.i. .

Ik ga er nu maar even vanuit dat je als opvolger voor Aida ook een echte concert uitvoering van een musical bedoelt. Voor mij vallen voorstellingen die het meer van verhaal/decor/ondersteunende elementen anders dan de kwaliteit van de muziek moeten hebben dan direct af. Phantom lijkt me bijvoorbeeld verschrikkelijk als concert voorstelling.

Ik zou dan dus sowieso gaan voor een musical waarvan ik ook thuis de cd moeiteloos van begin tot eind afluister en dat zijn bijvoorbeeld: Rent, JCS en Kristina from Duvemale. Ik denk dat Les Mis met een enorm koor en originele cast ‘91 ook heel mooi zou kunnen zijn en ook een gala avond zou voor mij heel goed kunnen werken. Sondheim en Lloyd Webber schieten me dan te binnen. Voor beiden zou ik direct boeken.

Dat is wat mij te binnen schiet, als je toch met meer aankleding bedoelt komen er weer andere voorstellingen bij mij naar boven.

Duidelijke mening, Ik zie meer productie voor me die dus net als Elisabeth een mooie locatie die past bij het verhaal,veel kostuums en originele bezetting. Maar een productie als Follies zou ik ook direct boeken.

  [ # 4 ] 29 June 2019 11:06 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik zou juist opteren voor een openluchtvariant van de volledige voorstelling met niet de originele cast. Bij Elisabeth hebben ze mijns inziens de fout gemaakt om niet een nieuwe generatie te introduceren. Nu blijven mensen nog tien, vijftien jaar hangen bij Pia en kunnen we een revival wel vergeten.

Een voorstelling die naam heeft. Les Misérables lijkt me (ook voor ern pure concertante, trouwens) het meest voor de hand liggend. De shows die ze in Tecklenburg brengen (Besuch…), zie ik hier niet zo snel opgevoerd worden.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 5 ] 30 June 2019 10:45 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-06-28

June - 29 June 2019 11:06 PM

Ik zou juist opteren voor een openluchtvariant van de volledige voorstelling met niet de originele cast. Bij Elisabeth hebben ze mijns inziens de fout gemaakt om niet een nieuwe generatie te introduceren. Nu blijven mensen nog tien, vijftien jaar hangen bij Pia en kunnen we een revival wel vergeten.

Een voorstelling die naam heeft. Les Misérables lijkt me (ook voor ern pure concertante, trouwens) het meest voor de hand liggend. De shows die ze in Tecklenburg brengen (Besuch…), zie ik hier niet zo snel opgevoerd worden.

En toch zat bij Elisabeth de tribune helemaal vol en bij Aida niet, puur vanwege de oude cast denk ik.  Ikzelf zou bijvoorbeeld meteen een kaartje kopen om Jon nog een keer te zien in La Cage of Henk Poort als Jean Valjaen

  [ # 6 ] 30 June 2019 11:16 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Het idee van een reünieconcert op een locatie passend bij de voorstelling is met Aida nu al losgelaten, dus het kan werkelijk iedere musical met iedere cast op iedere locatie zijn. Het zou me ook niets verbazen als het volgend jaar niet terugkeert want Aida komt niet in de buurt van het succes van Elisabeth. 

Maar Les Mis met de 1991 cast? Heel graag!!

  [ # 7 ] 30 June 2019 02:27 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  35
Geregistreerd  2019-06-23

3 musketiers lijkt me superleuk, vooral met de originele cast. Maar ook als het niet de originele cast is, zou ik nog steeds gaan want ik hou gewoon heel erg van de muziek van 3 musketiers 😊. Ik denk dat je wel een beetje hetzelfde probleem krijgt als bij Aida in concert, dat het verhaal een beetje moeilijk te volgen is als je het niet kent omdat er bij de originele musical redelijk veel spelscenes in zitten, ook al denk ik wel dat de 3 musketiers wel een bekender verhaal is dan Aida.

Ook Sister act lijkt me superleuk, omdat die muziek ook echt geweldig is. Hierbij lijkt het me ook ‘makkelijker’ om het met de originele cast te doen, omdat deze musical nog relatief kort geleden is in vergelijking met andere musicals die hier genoemd worden. Maar ook hier weer het probleem, als je het verhaal niet kent is het moeilijk te volgen.

En dan toch ook nog even mijn favoriete musical, Wicked. Dit lijkt me geweldig om weer terug te zien met originele cast. Ook de muziek is echt geweldig en ik luister het allemaal nog steeds heel vaak. Ik denk dat het bij Wicked ook makkelijker is om het verhaal te volgen als je alleen de liedjes hoort, omdat alle liedjes al heel erg veel over het verhaal vertellen.

Verder nog een paar mogelijkheden (naar mijn mening):
Les Miserables
Chicago
Legally Blonde
Petticoat
Cats

En nog een paar die ik erg graag zou willen zien maar waarbij het decor/de show gewoon te groot is om er een concertversie van te maken:
Tarzan
De kleine zeemeermin
Phantom of the Opera
The Lion King

  [ # 8 ] 30 June 2019 08:02 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  519
Geregistreerd  2013-12-14

Stage heeft met de ‘Elisabeth in Concert’ reeks een fenomenale prestatie neergezet.  Een musical die de harten nog steeds harder deed en doet kloppen, de nagenoeg originele cast die liet zien de rol nog gewoon in de vingers te hebben en nog geweldig klonk, semi staged, de originele kostuums, een koninklijk locatie: Het kon allemaal niet op. Het was een event van internationale klasse, die hopelijk de start zou zijn van een nieuwe traditie. Maar duidelijk was al wel dat de lat hoog lag voor een volgend event.  Toen een zorg voor later, nu alle reden voor reflectie. Aida in Concert is niet het succes geworden dat Elisabeth was. Geen originele cast, geen originele kostuums, geen/nauwelijks spel scenes, een korte voorbereidingstijd voor acteurs die de rol nooit eerder gespeeld hebben en daardoor ook niet de chemie van vroeger over kunnen brengen, en tenslotte een mooie locatie, maar niet vergelijkbaar met de paleizen van Elisabeth.
Het lijkt moeilijk te begrijpen dat Stage de keuzes heeft gemaakt, die men heeft gemaakt. Elisabeth in Concert was de ideale start van een machtige traditie. Een proces dat bestendigd had kunnen en misschien wel moeten worden met een Aida reeks van minimaal hetzelfde niveau. Helaas. Stage kan weer opnieuw beginnen.

  [ # 9 ] 30 June 2019 11:19 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1332
Geregistreerd  2009-04-24

Elisabeth blijf een mooie show en ja Pia hoort er bij.

Een reünieconcert van les miss zal heel mooi zijn of dat lukt.
Bij Elisabeth had je verder ook niet de bekende namen.

  [ # 10 ] 01 July 2019 04:49 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  35
Geregistreerd  2019-06-23

Ik denk dat het vooral belangrijk is om de musical in kwestie zo veel mogelijk op de originele te laten lijken qua cast, kostuums enzovoorts. Musicalsfans hebben vaak goede herinneringen aan de ‘old school’ musicals met de originele cast, en om dan een totaal andere cast en andere kostuums neer te zetten… Dat werkt dus gewoon niet zoals we gezien hebben bij Aida in concert. Hopelijk leert Stage van deze misser na het geweldige succes van Elisabeth in concert, en ik hoop op een andere concertversie van een musical volgend jaar! 😊

  [ # 11 ] 02 July 2019 07:16 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1127
Geregistreerd  2010-08-16

Denk niet dat Bastiaan Ragas het vol had gekregen….De cast was gewéldig op een vaak matige Tony Neef na. De locatie was top en door het weer erg gezellig. Bij Elizabeth was dat maar een lullig veldje. Het was een geweldige avond uit en hopelijk was de flop niet te groot om het niet weer te doen volgend jaar.

[ Gewijzigd: 02 July 2019 07:48 AM by poohfan ]
  [ # 12 ] 02 July 2019 08:36 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

poohfan - 02 July 2019 07:16 AM

Denk niet dat Bastiaan Ragas het vol had gekregen….


...met Bastiaans Ragas 2.2019 was wél het podium in ieder geval een stuk voller geweest ....😊 ...kon het niet laten

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 13 ] 04 July 2019 01:06 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  303
Geregistreerd  2010-05-21

Ik kreeg een mail van Stage n.a.v. Aida, en daarin stond:
‘Ook volgend jaar brengt Stage Entertainment weer een zomers openluchtconcert op een prachtige locatie.’ Er komt dus weer een volgende editie. (als dit al gepost is, sorry voor de herhaling!)

  [ # 14 ] 04 July 2019 03:46 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-06-28

Mmmadelon - 04 July 2019 01:06 PM

Ik kreeg een mail van Stage n.a.v. Aida, en daarin stond:
‘Ook volgend jaar brengt Stage Entertainment weer een zomers openluchtconcert op een prachtige locatie.’ Er komt dus weer een volgende editie. (als dit al gepost is, sorry voor de herhaling!)

Dus nu kunnen we serieus gaan speculeren over een titel.
Ik hoop 3 Musketiers of La Cage met de originele cast. Les Mis met de 1991 cast zal lastig worden aangezien Simone en Paul in Hello Dolly staan.

[ Gewijzigd: 04 July 2019 04:00 PM by Reindert ]
  [ # 15 ] 04 July 2019 05:04 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Hoop alleen op een mooie produktie en het liefst bereisbaar centraal gelegen in het land. Autotron in ‘s-Hertogenbosch was voor mij echt niet te doen. Een wereldreis! Dus overgeslagen.

 1 2 3 > 
1 of 3