9 of 10 | ‹ First  < 7 8 9 10 > 
Aladdin - Scheveningen 2020
  [ # 121 ] 21 March 2022 12:55 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Gisteren heb ik haar wel zien lopen maar gaf al aan beide shows niet te spelen.
Shanna was geweldig!

[ Gewijzigd: 21 March 2022 04:08 PM by Anme ]
  [ # 122 ] 21 May 2022 01:58 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Heeft iemand toevallig de voorstelling op wo middag 18 mei gezien? Ik denk dat ik Shanna heb gezien als Jasmine.. Misschien heeft iemand een foto van de cast van die middag?

  [ # 123 ] 22 May 2022 08:17 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Ik ga er ook vanuit dat het Shana Slaap was Myrthe!

  [ # 124 ] 11 August 2022 10:50 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

Ik heb gisterenmiddag de show voor het eerst gezien en had hele hoge verwachtingen. Helaas ben ik van een koude kermis thuis gekomen en viel het behoorlijk tegen. Op zang en dans heb ik niks aan te merken, het decor en de kostuums waren prachtig, alleen wat een mager acteerwerk. Zo overdreven, zo groots, zo oppervlakkig. Het is natuurlijk een Disney show, maar het voelde soms alsof ik terecht was gekomen bij het kindertheater. De show was vermakelijk, alleen zou ik er zeker niet nog eens naartoe gaan. Ik denk dat ik met de verkeerde verwachtingen deze show ben in gegaan, helaas.

Jonathan als Aladdin was wel erg goed en heel zuiver, hetzelfde geldt voor Bente als Jasmine. Ik vond haar in de eerste akte wel beter dan in de tweede. Marnix was op als Kassim, deed hij ook erg goed! Stanley als geest wil ik het liever niet over hebben haha.

Absolute hoogtepunt van de show was het vliegende tapijt, hier kreeg ik voor het eerst het ‘wauw’ gevoel, dat was echt prachtig!

[ Gewijzigd: 11 August 2022 10:53 AM by galinda met een ga ]
  [ # 125 ] 12 August 2022 01:46 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

Nadat Anastasia niet meer doorging (snik), hebben we gisteren dan eindelijk onze vouchers ingewisseld voor Aladdin. Uiteraard ken ik de film van vroeger, maar van de show had ik alleen wat korte Broadway fragmentjes gezien.

Ik heb een vermakelijke avond gehad. Aladdin is een waar spektakel en vooral erg veel van alles. Grote ensemblenummers, prachtige decors, kostuums, muziek en effecten. Het allergrootste speciale effect is natuurlijk het vliegende tapijt. Ik heb werkelijk met open mond zitten kijken, wat een staaltje techniek!

Waar ik ook door van mijn stoel werd geblazen is de muziek. Een heerlijk orkest en een opzwepende René op den Camp. De muziek stond echter op sommige momenten zó hard, dat ik helaas van een aantal nummers werkelijk geen woord kon verstaan. Dit is een trend die ik helaas ook bij Tina heb gemerkt. Het voelt een beetje alsof het zo overweldigend en spectaculair moet zijn, dat daarmee de verstaanbaarheid wegvalt.

Het verhaal is natuurlijk flinterdun en het acteerwerk is daardoor wat oppervlakkig. Wel een heerlijk groot, energiek ensemble dat de grote dansnummers erg strak neerzette. Jonathan heeft me erg verrast als Aladdin door zijn spel en zang. Gisterenavond was Nigel Brown op als Geest en wat was ik daar blij mee (geen fan van Stanley 😅 ). Ik heb een heerlijk enthousiaste, energieke en aanstekelijke Geest gezien die het publiek lekker mee kreeg. Helaas was ook zijn zang niet altijd te verstaan. De andere rollen werden gewoon degelijk vertolkt, maar sommige (zoals de drie broers) kwamen als een geforceerde toevoeging bij me over.

Weet iemand trouwens de reden waarom er nog steeds geen enkel Nederlands beeld wordt gebruikt in de tv-reclames van Aladdin? Het enige showbeeld wat we hebben van de Nederlandse cast is volgens mij Arabische Nacht. Stukje kostenbesparing of geen licentie/goedkeuring vanuit Disney? We kregen bij The Lion King in 2016 immers wel gewoon Nederlandse beelden.

Een vermakelijke en grootse show, maar niet een show waarvoor ik meerdere keren de reis naar Scheveningen zou maken.

  [ # 126 ] 10 September 2022 02:59 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Is er ooit nog iets gezegd over een Nederlands castalbum? Aangezien het inmiddels bijna een jaar na de première is zullen we er wel niet meer op hoeven te rekenen.

  [ # 127 ] 10 September 2022 06:43 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

Op Facebook werd begin mei het standaard klantenservice antwoord gegeven:

“Op dit moment is het nog niet bekend of er een Nederlands castalbum uitkomt van Disney’s ALADDIN. Wanneer er een CD uitkomt, dan laten we dat weten via onze social media kanalen. Met een magische groet, team AladdinNL”

Ik denk zelf dat we (zeker een jaar na premiere) geen muziek meer hoeven te verwachten. Ik verwacht dat de rechten voor een CD/muziek op Spotify (net zoals een commercial met Nederlandse beelden) geen prioriteit hebben of te veel geld kosten op dit moment.

  [ # 128 ] 19 September 2022 11:51 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

Zojuist aangekondigd op Facebook van Stage Entertainment en AladdinNL:

Disney’s Aladdin stopt! 🚨 Dé musical met alles wat je wenst is nog maar te zien tot en met december. Dit is je laatste kans op een magische avond uit dus mis deze spectaculaire musical niet!

Een vrij abrupte beëindiging van de show voor mijn gevoel, ook al waren er al wat kortingsacties nodig voor de show. Bovendien is er dan meteen ook de vraag wat ervoor in de plaats komt. Er is nog niets aangekondigd buiten Aida, maar die past niet echt in het plaatje van de musicals die de laatste jaren in het Circustheater hebben gestaan en de contracten (en dus repetities?) van Aida zouden pas februari 2023 starten.

  [ # 129 ] 19 September 2022 02:54 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Volgens mij is een tijd geleden al aangegeven dat Frozen de opvolger van Aladdin zal worden, maar als de speelperiode korter is dan misschien in eerste instantie ingeschat zou het me ook niet verbazen als er eerst tijdelijk nog iets anders komt. Misschien Anastasia weer tijdelijk terug? Het is een eigen show van Stage, dus die kunnen ze elk moment weer van stal halen.

  [ # 130 ] 19 September 2022 03:05 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

martijn-j - 19 September 2022 02:54 PM

Volgens mij is een tijd geleden al aangegeven dat Frozen de opvolger van Aladdin zal worden, maar als de speelperiode korter is dan misschien in eerste instantie ingeschat zou het me ook niet verbazen als er eerst tijdelijk nog iets anders komt. Misschien Anastasia weer tijdelijk terug? Het is een eigen show van Stage, dus die kunnen ze elk moment weer van stal halen.

Frozen wil je niet in het Circustheater hebben. De portaal van Frozen is 10 meter breed (dat is niet heel groot) en de zichtlijnen zijn slecht. In het circustheater betekent dat, dat je misschien op 1/4 van je zaal het complete toneel kan overzien en de overige 3/4 zouden dan beperkt zicht plekken zijn.

[ Gewijzigd: 19 September 2022 03:07 PM by S7rin ]
  [ # 131 ] 19 September 2022 03:11 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Het zal niet de eerste keer zijn dat een set moet worden aangepast voor het grote toneel van het Circustheater. Kun je meteen weer gebruiken in je marketing.

  [ # 132 ] 19 September 2022 03:13 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

martijn-j - 19 September 2022 03:11 PM

Het zal niet de eerste keer zijn dat een set moet worden aangepast voor het grote toneel van het Circustheater. Kun je meteen weer gebruiken in je marketing.

Als ze het hadden kúnnen aanpassen, hadden ze dat wel in Hamburg al gedaan ;)

 

[ Gewijzigd: 19 September 2022 03:27 PM by S7rin ]
  [ # 133 ] 19 September 2022 03:20 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Dus het staat wel al vast dat Frozen naar Scheveningen gaat? Aangezien je al weet dat Nederland geen nieuwe set krijgt?

  [ # 134 ] 19 September 2022 04:25 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2015-10-04

Ik had een paar maanden geleden begrepen dat Frozen is uitgesteld voor het Circustheater om eerst plaats te maken voor Aïda.

  [ # 135 ] 19 September 2022 04:26 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  90
Geregistreerd  2015-10-04

Verwijderd ivm dubble post

‹ First  < 7 8 9 10 > 
9 of 10