10 of 10 | ‹ First  < 8 9 10
Aladdin - Scheveningen 2020
  [ # 136 ] 19 September 2022 05:29 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik was eigenlijk al verbaasd dat Aladdin al zo lang heeft gelopen in Nederland. Een keer gezien in Londen en dat was genoeg, wat mij betreft is er te weinig effort in gestoken iets méér te doen dan de tekenfilm (of in ieder geval, iets meer met betekenis i.p.v. met lucht opgevuld plastic). Ik ben benieuwd wat hierna komt.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 137 ] 04 November 2022 03:35 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Aladdin is verlengd tot en met 26 februari.

  [ # 138 ] 26 December 2022 11:20 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  69
Geregistreerd  2008-02-10

Vandaag voor het eerst met onze kinderen naar een “echte” musical geweest, samen overigens met hun oma. Ook voor mij weer de eerste Stage Entertainment musical na ruim 5 jaar pauze (kinderen zijn gelukkig nu ouder geworden en dan kan het weer).

Allereerst, ik was blij dat onze kinderen erg veel plezier aan hebben gehad, en ik zie onze dochter wel een musical liefhebster worden. Zij was erg enhousaiast. Zelf was ik overigens ook erg positief over deze musical. Het was de eerste keer dat ik helemaal vooraan zat aan de zijkant (rij1) en dat geeft toch een ander beeld dan waar ik normaal zou zitten. Voordeel is dat ik nu echt naar de details kan kijken, nadeel is dat je minder een overzicht hebt. Misschien in het vervolg dan maar 2 keer naar dezelfde musical moet gaan…..

Persoonlijk vond ik Stanley erg energiek en dat straalde hij ook heel goed uit. Ook een beetje improvisatie vanwege Kerst, en iemand die ook kaal was die in het midden vooraan zat. Heb erg van zijn spel genoten. De overige castleden hadden er volgens mij ook veel zin in en straalde veel energie uit. Roberto de Groot was een sterke Jafar en Jonathan Vroege een goede Aladdin.

Enig minpuntje vanuit mijn perspetief is dat het allemaal wel snel gaat. Enerzijds straalt het dan energie uit, anderzijds mis ik meer momenten zoals bij “Een nieuw begin” (waarvan ik overigens de uitvoering in de musical mooier vind dan in de film). Toch kan je dat de musical niet kwalijk nemen, want in de film zitten zulke momenten ook niet echt. Vanuit het perspectief van een familiemusical is dit niet erg, maar het is niet echt een musical waar ik meerdere malen naartoe zou gaan (alhoewel ik ook de musical wel eens vanuit een ander perspectief wil zien). Gelukkig zij onze kinderen, hun oma en wijzelf toch allemaal positief over deze voorstelling. Kortom, een goed geslaagde familiemusical, en dat was volgens mij het doel van Stage Entertainment.

  [ # 139 ] 29 December 2022 10:55 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  348
Geregistreerd  2009-12-21

Wat grappig hoe mensen een musical anders kunnen ervaren. Jij vond de musical te snel gaan, ik vond het juist veel te langzaam gaan, vooral het eerste half uur. Er kwam geen eind aan het openingsnummer, en waarbij in de tekenfilm in 10 minuten al heel veel gebeurd, doet de musical daar meer dan een half uur over. Het verhaal schoot door alle extra liedjes niet op. Ik snap dat het een avondvullende voorstelling moest worden, maar ik vond veel liedjes overbodig en muzikaal lang niet zo catchy als de nummers die we uit de film kennen. Ik vond ‘Proud of your boy’ wel echt schitterend, vooral de reprise voor de pauze.
‘De Wereld Wacht’ (A Whole New World) vond ik juist erg tegenvallen. Ik had verwacht kippenvel te krijgen maar het kwam niet. Ik hoopte zo dat het orkest op een gegeven moment zou aanzwellen, maar het bleef kabbelen.  Sowieso klonk het orkest erg leeg. Zo zonde! Jammer dat er bezuinigd wordt op een echt orkest, ik mis de grote producties van de jaren 90 en begin 2000.

Ik had de vervanger van Stanley als Geest, Rafaël van der Maarel. Ik vond hem briljant! Ik was blij dat ik hem als Geest zag, zodat ik me meer kon inleven in zijn karakter. Bij Stanley blijf ik altijd Stanley zien, hoe goed hij een rol ook doet.

LJ01 - 26 December 2022 11:20 PM

Vandaag voor het eerst met onze kinderen naar een “echte” musical geweest, samen overigens met hun oma. Ook voor mij weer de eerste Stage Entertainment musical na ruim 5 jaar pauze (kinderen zijn gelukkig nu ouder geworden en dan kan het weer).

Allereerst, ik was blij dat onze kinderen erg veel plezier aan hebben gehad, en ik zie onze dochter wel een musical liefhebster worden. Zij was erg enhousaiast. Zelf was ik overigens ook erg positief over deze musical. Het was de eerste keer dat ik helemaal vooraan zat aan de zijkant (rij1) en dat geeft toch een ander beeld dan waar ik normaal zou zitten. Voordeel is dat ik nu echt naar de details kan kijken, nadeel is dat je minder een overzicht hebt. Misschien in het vervolg dan maar 2 keer naar dezelfde musical moet gaan…..

Persoonlijk vond ik Stanley erg energiek en dat straalde hij ook heel goed uit. Ook een beetje improvisatie vanwege Kerst, en iemand die ook kaal was die in het midden vooraan zat. Heb erg van zijn spel genoten. De overige castleden hadden er volgens mij ook veel zin in en straalde veel energie uit. Roberto de Groot was een sterke Jafar en Jonathan Vroege een goede Aladdin.

Enig minpuntje vanuit mijn perspetief is dat het allemaal wel snel gaat. Enerzijds straalt het dan energie uit, anderzijds mis ik meer momenten zoals bij “Een nieuw begin” (waarvan ik overigens de uitvoering in de musical mooier vind dan in de film). Toch kan je dat de musical niet kwalijk nemen, want in de film zitten zulke momenten ook niet echt. Vanuit het perspectief van een familiemusical is dit niet erg, maar het is niet echt een musical waar ik meerdere malen naartoe zou gaan (alhoewel ik ook de musical wel eens vanuit een ander perspectief wil zien). Gelukkig zij onze kinderen, hun oma en wijzelf toch allemaal positief over deze voorstelling. Kortom, een goed geslaagde familiemusical, en dat was volgens mij het doel van Stage Entertainment.

  [ # 140 ] 04 January 2023 08:10 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik zie voorbij flitsen op Facebook dat er een aantal nieuwe mensen nog de cast vervoegen voor de laatste weken. Toch een beetje te lang doorgegaan, lijkt het zo.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 141 ] 06 January 2023 05:55 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Een aantal nieuwe mensen is nog een understatement. Het zijn er vijftien!

  [ # 142 ] 22 February 2023 10:15 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Verkeerde topic.

[ Gewijzigd: 22 February 2023 10:26 PM by martijn-j ]
  [ # 143 ] 22 February 2023 10:20 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Ik denk dat je in het verkeerde topic zit, Martijn… 😉

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 144 ] 22 February 2023 10:25 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik heb wijn gedronken. Moet ik ook niet door doordeweeks.  😀

  [ # 145 ] 22 February 2023 11:35 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Hahaha!  Zolang hij maar lekker was! 🍷

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

‹ First  < 8 9 10
10 of 10