2 of 10 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Aladdin - Scheveningen 2020
  [ # 16 ] 18 October 2019 02:57 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  303
Geregistreerd  2010-05-21

Laush - 18 October 2019 09:45 AM

Zijn er niet bijvoorbeeld een paar Lion King alumni die beter in het plaatje passen en mooie stemmen hebben?

Daar dacht ik ook aan, er zijn genoeg goede acteurs/actrices met een tint die hier geschikt voor zouden zijn toch?

  [ # 17 ] 18 October 2019 03:14 PM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  35
Geregistreerd  2019-06-23

Bij Mamma Mia hadden ze dat probleem ook, maar daar hebben ze het opgelost met een soort creme waardoor je langzaam iets getinter wordt. Kunnen ze bij deze productie ook doen? En als er allemaal blanke mensen is spelen, so what? Het gaat om talent, en hoe goed iemand de rol kan spelen, niet over iemand huidskleur of andere uiterlijke kenmerken.

  [ # 18 ] 18 October 2019 05:21 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

IrisElphie - 18 October 2019 03:14 PM

Bij Mamma Mia hadden ze dat probleem ook, maar daar hebben ze het opgelost met een soort creme waardoor je langzaam iets getinter wordt. Kunnen ze bij deze productie ook doen? En als er allemaal blanke mensen is spelen, so what? Het gaat om talent, en hoe goed iemand de rol kan spelen, niet over iemand huidskleur of andere uiterlijke kenmerken.

Jaaaaaaa…. en nee.

Maar ik stel voor dat we het gezellig houden en gewoon afwachten totdat de casting rond is voor we doorgaan op het onderwerp whitewashing.

  [ # 19 ] 18 October 2019 05:32 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Misschien wel het verstandigst ja, haha. Laat ik dan iets anders opgooien: hoe zeker zou het zijn dat we Stanley Burleson als Genie krijgen?

  [ # 20 ] 18 October 2019 11:00 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  178
Geregistreerd  2004-12-01

Wat zonde! Ik vond deze show op West End echt een grote tegenvaller met een soort standaard Disney probleem: de opening, pauze nummer en opening na de pauze zijn leuk, de rest valt erg tegen. De musical had beter Genie/Geest kunnen heten want alleen als hij op is krijgt de show vaart en energie. De hele lijn met die drie vrienden is saai. Jafar wordt nooit echt eng. En het vliegende tapijt is echt om te huilen qua techniek/magie als je kijkt naar heel veel andere shows die Weet End/Broadway kent of heeft gekend.
Enige wat de show wel opgeleverd heeft is de uitwerking van het nummer ‘Proud of your boy’ wat helaas uit beide films geschrapt is.

Volgens mij heeft Carlo Boszhard al jaren een oogje op de rol van de geest en Buddy idd op Aladdin. Hun jaarlijkse kerst shows zijn open audities. Maar ik hoop dat er juist een cast komt die klopt! Waar hoofdzakelijk acteurs van Afrikaanse, Midden-Oosterse en Aziatische (Alladin is officieel Chinees) afkomst zijn.

  [ # 21 ] 19 October 2019 06:46 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  17
Geregistreerd  2019-10-17

MeMartijn - 18 October 2019 11:00 PM

Wat zonde! Ik vond deze show op West End echt een grote tegenvaller met een soort standaard Disney probleem: de opening, pauze nummer en opening na de pauze zijn leuk, de rest valt erg tegen. De musical had beter Genie/Geest kunnen heten want alleen als hij op is krijgt de show vaart en energie. De hele lijn met die drie vrienden is saai. Jafar wordt nooit echt eng. En het vliegende tapijt is echt om te huilen qua techniek/magie als je kijkt naar heel veel andere shows die Weet End/Broadway kent of heeft gekend.
Enige wat de show wel opgeleverd heeft is de uitwerking van het nummer ‘Proud of your boy’ wat helaas uit beide films geschrapt is.

Volgens mij heeft Carlo Boszhard al jaren een oogje op de rol van de geest en Buddy idd op Aladdin. Hun jaarlijkse kerst shows zijn open audities. Maar ik hoop dat er juist een cast komt die klopt! Waar hoofdzakelijk acteurs van Afrikaanse, Midden-Oosterse en Aziatische (Alladin is officieel Chinees) afkomst zijn.

Ik denk oprecht dat je een van de weinige bent die Aladdin tegen vond vallen. Hoe ‘eng’ Jafar is ligt volledig aan de acteur, misschien ligt het ook aan met hoeveel verwachtingen je naar zo’n show toe gaat?

Zelf heb ik in ieder geval mijn ogen uitgekeken en bij A whole new world heb ik met open mond van verbazing zitten kijken. Vond friend like me een goed pauze nummer, alleen komt daarna nog een scène wat ik dan persoonlijk wat jammerder vond.

Na afloop in Londen nog een praatje gemaakt met de cast en stiekem zeiden ze dat wij (Nederland) hun decor krijgen! Dus ik ben benieuwd en kan niet wachten om de voorstelling nog een keer te zien!

  [ # 22 ] 19 October 2019 06:57 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  17
Geregistreerd  2019-10-17

Ik vind wel dat de casting goed gehouden moet worden, tuurlijk kleur maakt niet uit. Maar als jij naar een sprookje kijkt en je ziet ineens een totaal andere typ staan als dat de film biedt is dat ook raar. Courtney Reed (Broadway/West end/nu terug op Broadway) is een perfecte Yasmine. Ik hoop stiekem toch wat meer richting Gaia Aikman, prachtige stem, mooi figuur en toch dat kleurtje. Verder ja Aladdin, laten we reëel blijven, Buddy Vedder is een leuke jongen, maar geen Aladdin. Aladdin hoort een soort van iets Oosters te hebben en hoe leuk zou het zijn om nieuw talent hiervoor een kans te geven. Misschien nieuw bekend maar onbekend talent, dus mensen die vaak in het Ensemble zitten. Denk bijvoorbeeld aan een Boudewijn Joannes? En Genie, ja dat zou wel het leukst zijn als deze echt wat groter is, een kleurtje heeft, iets als Will Smith (Live action film) of James Michael Iglehart (Broadway) of Trevor Dion Nicholas (Broadway/US Tour/West End)? Tja, ik zie hier nog niet veel mensen in, maar zie opzich wel Juliann Ubbergen dit doen (heeft deze rol heel goed neergezet in de Theater Terra versie) of misschien iets meer buiten de musical wereld een cabaretier? Maar wel een druk en energiek persoon. Jafar zou heel gaaf zijn als Silencio Pinas deze rol opzich mag nemen, misschien Jorge Verkroost leuk als Iago (super leuke rol is dat).

Al met al ik hoop op een te gekke cast, maar nog even wachten tot midden februari!

  [ # 23 ] 24 October 2019 07:46 AM
Toeschouwer
Totaal aantal Reacties:  5
Geregistreerd  2017-06-05

Wat vinden we van de volgende namen voor de hoofdrol van Aladdin:

- Diego Gonzales Clark
- Nadjim Severina
- Elindo Avastia

  [ # 24 ] 26 October 2019 09:43 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  352
Geregistreerd  2011-10-02

Sophie loves musicals - 19 October 2019 06:46 AM

Ik denk oprecht dat je een van de weinige bent die Aladdin tegen vond vallen.

En toch is hij niet de enige. Ik hoor in mijn omgeving meer dat mensen deze musical echt vinden tegenvallen. En ook ik deel deze mening.

Ik heb menig Disney musicals nu gezien, en vind deze echt een van de minste.

Zeer jammer.

  [ # 25 ] 28 October 2019 07:36 AM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  16
Geregistreerd  2005-05-05

Ik vond Aladdin ook tegenvallen en ik heb hem op Broadway gezien met de originele cast. Dat ligt voor mij vooral aan het deel na de pauze. Als je de tekenfilm kent, verwacht je een spectaculaire finale, maar die miste ik echt compleet.

  [ # 26 ] 28 October 2019 07:52 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Voor mij was het enige hoogtepunt Trevor Dion Nicholas. Verder is het een goedkope, slecht uitgevoerde transitie van tekenfilm naar musical geweest. Zelfs The Lion King vind ik beter en ook die vond ik waardeloos. Anastasia is niet perfect maar verdient meer dan dit.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 27 ] 01 November 2019 10:20 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1203
Geregistreerd  2009-11-25

Naja Anastasia mag natuurlijk niet in de schaduw staan bij een Lion King of een Aladdin. Sowieso muzikaal gezien maar ook zeker qua decor. En Aladdin goedkoop? Qua decor is het toch echt een spektakel. Heb veel meer met de on-stage musical dan met de animatiefilm in elk geval.

   Handtekening   

“Stop worrying where you’re going. Move on!”

  [ # 28 ] 01 November 2019 11:59 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik heb de show vorig jaar mei gezien en heb even terug gelezen wat ik toen dacht. Ik kwam na het zien ook met een onbevredigend gevoel naar buiten.

Natuurlijk theater is een heel ander medium dan een animatie film, waar eigenlijk alles mogelijk is. Maar ik miste echt ‘magie’, zeker bij nummers als Prince Ali en Friend like Me. Ze hadden een illusionist moeten inhuren om magie zoals de transformation bij Beauty and the Beast. Genie kan alles, Friend Like Me heeft nu wat goedkope trucs ipv echt indrukwekkende magie.

In de Disneyland Paris park show Mickey and the Magician zit ‘Friend like me’ met een levitation trick, en die heb ik meerdere malen vanaf de eerste rij gezien, maar ik weet nog steeds niet hoe die werkt.

In de musical is Prince Ali gewoon een parade van meer en meer kostuums. Leuk, maar niet de magie die ik bij het nummer wil zien. In de Disneyland Anaheim en op de Disney Cruiseline show (55 minuten versie van de animatiefilm), is het nummer veel indrukwekkender en over the top. De musical versie steekt er wat schraal bij af.

En wat ik echt een gemis vond was dat Aladdin geen onstage quick change kreeg van straatrat naar prins.

Daarnaast was mijn tweede issue het script, dat er niet goed nagedacht lijkt over hoe je soepel van de ene scene/song naar de andere gaat. Veel transities voelden geforceerd.

In de finale gebeurt er te veel off-stage en is rommelig. En ik was geen fan van Babkak, dat de enige gezette man van de vier vrienden constant overal eten ziet en daar dan grapjes over maken. Is dat niet wat goedkoop, dat stadium zijn we tegenwoordig hopelijk toch wel voorbij?

Ook iets waar we voorbij zijn sinds Reese Whitherspoon’s “What are we going to do now?-speech. Het is absoluut onnodig om Jasmine in de finale te laten roepen wat ze moeten doen, want ze heeft al laten zien dat ze kan improviseren.

Maar de show ziet er goed uit, het beweegt en het heeft kleurtjes en is goed voor een leuke avond uit. Is het Disney’s best? Nee. Had hier meer uitgehaald kunnen worden? ja. Absoluut. Maar it is what it is, en we doen het er maar mee. 😉

  [ # 29 ] 19 November 2019 12:58 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  17
Geregistreerd  2019-10-17

Ik zie bij wat oude castleden van The Lion King voorbij komen dat zij auditie aan het doen zijn, weer een internationale cast?

Ik noem een:

Boudewijn Joannes
Simone Nocerino (Italie)
Maite Dugenetay (Frankrijk)
Julie Marie-Anne (Frankrijk)
Marianna van Beek
Milang Lie Meeuw Leeuw
Iamnia Hernandez
Mark Hindle

Gaat deze cast The Lion King 2.0 worden?

  [ # 30 ] 02 December 2019 08:49 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2010-11-01

Ik denk aan Leon de Graaf (speelt Aladdin in Duitsland) & Nienke Latten/Keoma Aidhen (Jasmine in Duitsland) .. Jorrit Ruijs lijkt me prima als Jafar.

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 10