2 of 3 |  < 1 2 3 > 
Cinderella (nieuwe Andrew Lloyd Webber)
  [ # 16 ] 30 October 2020 08:57 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Deed première is inmiddels 6 weken verschoven, nu 19 mei 2021.

Mijn plannen weer omgooien :-)

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 17 ] 31 October 2020 08:32 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik wacht maar even tot ‘Frozen’ ook wordt uitgesteld dan kan ik alles in één keer omboeken :-)

Teaser - Bad Cinderella

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 18 ] 11 December 2020 09:32 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Only You, Lonely You een nieuwe song uit ‘Cinderella’, gezongen door Ivano Turco

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 19 ] 11 March 2021 04:18 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  144
Geregistreerd  2012-01-04

Ik ben een groot fan van Lloyd Webber, maar vind het gemiddelde niveau van de nummers toch… tegenvallen. Ik vind het allemaal een beetje te poppy, en niet theatraal. Maar wellicht is het bewerkt voor de single, en valt het anders in de voorstelling. We gaan het zien.

   Handtekening   

~

  [ # 20 ] 09 July 2021 11:28 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  303
Geregistreerd  2010-05-21

Het cast album is vanaf vandaag te beluisteren op Youtube en Spotify/aan te schaffen. Ik ben benieuwd :)

  [ # 21 ] 10 July 2021 04:55 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik heb het album inmiddels geluisterd en het is geen liefde op het eerste gehoor helaas. Er zitten zeker een paar mooie nummers in, maar die waren eigenlijk allemaal al uitgebracht. Van het voor mij nieuwe materiaal sprong alleen het nummer tussen Cinderella en de Godmother er uit. Cinderella heeft nog een nieuwe solo en een soort reprise van al haar solonummers die ook fijn klinken, maar dat is het dan ook wel. Qua verhaal vond ik het ook allemaal niet zo spannend. Het is allemaal heel anders dan het bekende sprookje, maar het gaat eigenlijk nergens heen. Er is niet echt een climax en dat vind ik jammer. Wat ook niet hielp is dat ik de stem van de stiefmoeder ronduit irritant vind en aangezien zij na Cinderella de grootste rol heeft is dat heel jammer.

Nu is dit natuurlijk een conceptalbum en het kan goed zijn dat er inmiddels het een en ander veranderd is. Door de omstandigheden hebben ze er langer aan kunnen werken dan oorspronkelijk de bedoeling. Ik zou de musical dus zeker nog graag willen zien. Al is het alleen maar om de prachtige stem van Carrie Hope Fletcher live te horen. En ik zal de cd zeker nog wel een paar keer luisteren, maar het lijkt er vooralsnog op dat The Woman in White nog steeds mijn laatste favoriete werk van Andrew Lloyd Webber is.

  [ # 22 ] 12 July 2021 09:02 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  303
Geregistreerd  2010-05-21

martijn-j - 10 July 2021 04:55 PM

Ik heb het album inmiddels geluisterd en het is geen liefde op het eerste gehoor helaas. Er zitten zeker een paar mooie nummers in, maar die waren eigenlijk allemaal al uitgebracht. Van het voor mij nieuwe materiaal sprong alleen het nummer tussen Cinderella en de Godmother er uit. Cinderella heeft nog een nieuwe solo en een soort reprise van al haar solonummers die ook fijn klinken, maar dat is het dan ook wel. Qua verhaal vond ik het ook allemaal niet zo spannend. Het is allemaal heel anders dan het bekende sprookje, maar het gaat eigenlijk nergens heen. Er is niet echt een climax en dat vind ik jammer. Wat ook niet hielp is dat ik de stem van de stiefmoeder ronduit irritant vind en aangezien zij na Cinderella de grootste rol heeft is dat heel jammer.

Nu is dit natuurlijk een conceptalbum en het kan goed zijn dat er inmiddels het een en ander veranderd is. Door de omstandigheden hebben ze er langer aan kunnen werken dan oorspronkelijk de bedoeling. Ik zou de musical dus zeker nog graag willen zien. Al is het alleen maar om de prachtige stem van Carrie Hope Fletcher live te horen. En ik zal de cd zeker nog wel een paar keer luisteren, maar het lijkt er vooralsnog op dat The Woman in White nog steeds mijn laatste favoriete werk van Andrew Lloyd Webber is.

Ik ben het eigenlijk helemaal met je eens. Best mooie nummers er tussen, maar zo als geheel niet overdonderend.

  [ # 23 ] 19 July 2021 05:05 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  303
Geregistreerd  2010-05-21

ALW post net dat Cinderella niet open gaat. Het is me niet geheel duidelijk waarom, maar volgens mij door het test proces wat te ingewikkeld is ofzo? Het kost teveel om steeds shows te moeten cancellen? Vind het wat vreemd (en als het zo is, natuurlijk heel naar voor alle betrokkenen)..

  [ # 24 ] 19 July 2021 05:12 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Volgens mij heeft het te maken met de quarantaineregels opgelegd door de Britse overheid wat het problematisch maakt om de voorstelling doorgang te laten vinden als een deel van de cast en crew in isolatie moet. Maar ik weet er ook het fijne niet van ... Het is wel heel erg sneu voor alle betrokkenen.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 25 ] 19 July 2021 05:38 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Wat verschrikkelijk zeg voor alle betrokkenen. Helemaal na zo’n aanloop. Hopelijk kan deze voorstelling in de nabije toekomst toch nog doorgang vinden.

Edit: Het bericht van ALW wordt nogal verschillend opgevat. Sommige sites melden dat de show helemaal niet meer doorgaat, andere sites dat de premiere enkel is uitgesteld. Gelukkig heeft Carrie Hope Fletcher op Instagram inmiddels laten weten dat de voorstelling uiteindelijk wel in premiere zal gaan, maar niet vandaag. Uitgesteld voor onbepaalde tijd dus.

[ Gewijzigd: 19 July 2021 06:07 PM by martijn-j ]
  [ # 26 ] 19 July 2021 08:44 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Zijn woordkeuze was inderdaad niet erg handig (‘Freedom Day has turned into closure day’)

Ik ben niet op de hoogte van de specifieke regels voor Engeland waar het gaat om besmettingen en quarantaine, maar het is op de lange termijn geen doen lijkt me om shows om de haverklap voor 10 dagen stil te moeten leggen.

Ik las vandaag wel dat ze in het Verenigd Koninkrijk van plan zijn om medio september alleen volledig gevaccineerde mensen toegang te verlenen tot clubs en discotheken. Ik kan me voorstellen dat die regels ook van toepassing worden op de theaters. Maar goed dat is een hele andere discussie :-)

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 27 ] 19 July 2021 09:59 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Als je gedurende 24 uur cumulatief 15 minuten met iemand die positief getest is, in dichte aanraking bent geweest, moet je 10 dagen isoleren. Ook al is jouw test negatief. Dit zorgt er dus voor dat er te veel mensen in isolatie moeten. Zelfde geval als bij Hairspray is en Prince of Egypt.

Het is eigenlijk te bizar voor woorden dat alles nu weer kan en mag, maar deze regels dan nog wel gelden. Onze overheid is echt een hoop sh*t. Zal in NL niet veel beter zijn maar hier is het wel heel erg.

  [ # 28 ] 20 July 2021 07:02 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Hairspray gaat vanavond weer door met zo’n beetje een complete schaduwcast zodat ze niet nog eens hoeven te sluiten. Wellicht dat dit ook voor Cinderella een oplossing kan zijn.

  [ # 29 ] 22 July 2021 07:49 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

0 - 20 July 2021 07:02 PM

Hairspray gaat vanavond weer door met zo’n beetje een complete schaduwcast zodat ze niet nog eens hoeven te sluiten. Wellicht dat dit ook voor Cinderella een oplossing kan zijn.

De enige lead die de US op had was Penny’s mum en anderen. Verder was de zaal echt super vol en zo vol energie!

Hopelijk doet ALW hetzelfde. Zou wel fijn zijn voor de productie.

  [ # 30 ] 23 July 2021 03:43 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Vanaf 18 augustus gaan ze weer spelen. Er is vandaag ook een trailer uitgebracht.

 < 1 2 3 > 
2 of 3
‹‹ White Christmas Londen      & Juliet ››