3 of 3 |  < 1 2 3
Cinderella (nieuwe Andrew Lloyd Webber)
  [ # 31 ] 23 July 2021 04:13 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik heb de cast CD al weken op repeat staan en ook de beelden vind ik veelbelovend. Nu nog een keertje naar Londen om de musical te zien. Ooit ...

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 32 ] 24 July 2021 05:04 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  303
Geregistreerd  2010-05-21

Twananas - 19 July 2021 09:59 PM

Als je gedurende 24 uur cumulatief 15 minuten met iemand die positief getest is, in dichte aanraking bent geweest, moet je 10 dagen isoleren. Ook al is jouw test negatief. Dit zorgt er dus voor dat er te veel mensen in isolatie moeten. Zelfde geval als bij Hairspray is en Prince of Egypt.

Het is eigenlijk te bizar voor woorden dat alles nu weer kan en mag, maar deze regels dan nog wel gelden. Onze overheid is echt een hoop sh*t. Zal in NL niet veel beter zijn maar hier is het wel heel erg.

Bedankt voor de uitleg, dan snap ik wel dat het redelijk onmogelijk wordt ja! Fijn dat ze toch weer open gaan de 18e. Een schaduwcast is inderdaad een slim idee in zo’n geval..

Ik heb in oktober plannen om naar Londen te gaan (als het kan/mag), dus wie weet dan een bezoekje aan Cinderella!

  [ # 33 ] 19 August 2021 10:05 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

De show is gisteren dan toch eindelijk in première gegaan en de eerste recensies zijn heel goed. Allemaal vier of vijf sterren.

  [ # 34 ] 19 August 2021 12:50 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Erg leuk dat de musical zo goed is ontvangen ! Nu nog een keertje naar Londen om het allemaal zelf te gaan zien.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 35 ] 26 August 2021 05:08 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  303
Geregistreerd  2010-05-21

Fijn dat de musical toch nog, zij het wat verlaat, in premiere kon gaan!

Carrie Hope Fletcher liet weten op Instagram dat zij de rol sowieso een jaar lang zal spelen.

  [ # 36 ] 04 February 2022 10:42 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Na gemixte verhalen te hebben gehoord, en ik niet echt de behoefte had om het te zien, gisteren bij de eerste show aanwezig geweest na de ingelaste pauze. Een vriendin van me had een kaartje via het werk.

Precies toen we bij de stoelen waren, kwam ALW op. Hij maakte wat grapjes over Boris en Covid en zei dat ze de tijd hadden gehad om wat aanpassingen te doen. Ik heb geen idee wat er anders is.

Allereerst het decor, wow wat is dat gaaf! Buiten de platte uitklapboek kastelen en huizen, zijn de stukken behoorlijk groots te noemen. En er werd goed gebruikt gemaakt van draaischijven in het podium. Er zit ook nog ergens een leuke verrassing in de 2e akte :D

De kostuums zijn over de top en er is een mix van klassiek en modern. Soms snap ik dat niet helemaal (zoals het super moderne pak van de Prins tijdens het ball), maar over het algemeen werkt het.

De muziek is een beetje een mix en het komt veel beter tot recht in de show. Sommige stukjes zijn iets langzaam, maar hoort er natuurlijk soms ook bij. Maar er zitten toch echt wel fantastische nummers tussen zoals Bad Cinderella, Only You, en Far Too Late. So Long was ook erg mooi. Veel van de melodieën komen ook weer terug in de andere nummers.
I Know You deed me denken aan een komische versie van Devil Take the Hindmost met de 2 moeders in plaats van de heren.

Het verhaal is dun, maar wat verwacht je anders. Het zit vrij vol met schunnige grapjes, maar als Hollander maakt me dat niet zo veel uit. De Britten zijn misschien wel wat sneller geshockeerd maar ik hoorde niet veel remoer erover.
En dit verhaal gaat vrij anders dan de normale versie van Cinderella op bepaalde momenten. Characters zijn allemaal wel aanwezig, zo ongeveer ;)

Cinderella - Carrie was fantastisch! Geweldige stem en fijn spel.
The Prince - Het broetje van Charming, heel fijne stem, mooie ballade (Only You). En Ivano heeft super te gekke dans moves!
Adelle & Marie - Ik lag soms echt krom van het lachen met die twee. Zo goed op elkaar ingespeeld en er zit veel moderne humor ook in bij hen.
Stepmother - Naaaaah, echt niet normaal!!! ZOOOO GRAPPIG!!!! Victoria doet opzicht iets wat heel snel zou kunnen irriteren, maar te grappen en hoe ze het speelt werken gewoon zo goed! Echt ze was voor mij het top punt van de avond. Ze was zo heerlijk vals! And dressed to kill!
The Queen - Rebecca laat in deze rol ook weer zien hoe goed ze is. Ook een komische rol met geweldige kostuums!
Godmother - Fantastische stage presents! Gaaf nummer ook. Al zien we verder maar weinig van Gloria helaas.

Verder was het ensemble ook gewoon goed! Fijne choreografie ook.

Ja ik was ontzettend aangenaam verrast en wil de show zeker nog eens gaan zien!

[ Gewijzigd: 04 February 2022 11:00 PM by 0 ]
  [ # 37 ] 02 May 2022 09:44 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Cinderella stopt per 14 juni a.s.

Ik had kaartjes voor oktober 2020, daarna 4x verplaatst. Toen het weer kon had ik nog geen behoefte om te vliegen en was het aanbod in Londen voor mij ook niet erg interessant, zeker niet om een week te vullen.

ALW gaat er nog steeds vanuit dat de show naar Broadway gaat maar na alles wat ik heb gelezen betwijfel ik dat ten zeerste.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 38 ] 02 May 2022 07:07 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

De Engelse tabloids staan er vol van hoe de cast het te horen kreeg via de media, een paar minuten na de matinee. Carrie Hope Fletcher hoorde het van andere castleden.
De Engelse theaterwereld over de zeik, de nieuw aangekondigde cast helemaal, vakbond Equity staat op haar achterste benen.
Volgens Really Useful Group hebben ze het iedereen laten weten via telefoon, e-mail, via agent.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10774987/Actors-union-Equity-blasts-Andrew-Lloyd-Webber-callous-sacking-Cinderella-cast.html

  [ # 39 ] 24 March 2023 02:38 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Bad Cinderella opende gister op Broadway. De reviews zijn niet mals..
https://didtheylikeit.com/shows/bad-cinderella/

De toevoeging van ‘Bad’ aan de titel is een van de weinige positieve veranderingen ten opzichte van de Londense versie.

  [ # 40 ] 25 March 2023 09:43 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Dat lag wel een beetje in de lijn der verwachting natuurlijk. De critici in New York zijn nooit heel aardig voor Lloyd Webber. Wel jammer hoor. Ik hoop dat er nog een nieuwe cast CD komt maar misschien is die kans klein na zulke reviews.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

 < 1 2 3
3 of 3
‹‹ White Christmas Londen      & Juliet ››