9 of 27 | ‹ First  < 7 8 9 10 11 >  Last ›
Theater en Coronavirus
  [ # 121 ] 19 April 2020 11:15 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik heb het ook gezien en kan me er nog niets bij voorstellen. Ik begrijp wel dat ze ‘iets’ moeten maar wat heb je eraan om een musical te zien, niet zoals die in eerste instantie is geschreven, maar in een aangepaste corona-versie. En waarbij je als publiek ook nog eens ingeklemd tussen plexiglas-platen moet zitten. Ik blijf dan liever thuis denk ik.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 122 ] 19 April 2020 11:41 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Met plexiglas heb ik denk ik niet zo veel moeite, het lijkt mij eerder dat een voorstelling met 1,5 meter tussen acteurs/ensemble heel gek wordt. Vraag me af of bepaalde dingen dan nog dezelfde impact en geloofwaardigheid hebben als voorheen…

  [ # 123 ] 19 April 2020 12:42 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ja ook dat. Ik denk dat het dan hele rare voorstellingen worden. Bovendien is het een illusie om 1,5 meter afstand te kunnen waarborgen op en achter het toneel. Laat staan dat er in het plan van Albert Verlinde straks 900 mensen in het Circustheater rondlopen. In supermarkten en winkels is dat een stuk eenvoudiger te realiseren zoals we allemaal de afgelopen weken hebben ondervonden.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 124 ] 20 April 2020 08:11 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2018-01-27

Maar dat gaat toch gewoon al niet werken?
Het begint al bij de Kap en grime, daar kan je nooit 1,5 meter afstand houden. En wat dacht je van snelverkledingen? Word ook heel lastig dan.

Ik ben heel benieuwd naar hoe stage dit wilt aanpakken. Ik hoop natuurlijk voor iedereen dat het ze lukt maar ik heb er een hard hoofd in!

   Handtekening   

No good deed goes unpunished…

  [ # 125 ] 20 April 2020 09:18 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

TheWickedLion - 20 April 2020 08:11 PM

Maar dat gaat toch gewoon al niet werken?
Het begint al bij de Kap en grime, daar kan je nooit 1,5 meter afstand houden. En wat dacht je van snelverkledingen? Word ook heel lastig dan.

Ik ben heel benieuwd naar hoe stage dit wilt aanpakken. Ik hoop natuurlijk voor iedereen dat het ze lukt maar ik heb er een hard hoofd in!

Nee, dat gaat ‘m niet worden dus inderdaad.
Voorlopig kunnen ze het, vind ik, beter bij alleen die site van Stage Memories laten.

  [ # 126 ] 21 April 2020 07:26 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Tot 1 september geen evenementen, dus ook geen theater neem ik aan.

  [ # 127 ] 21 April 2020 08:00 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik hoop eigenlijk dat een producent zich gaat richten op het (al dan niet betaald) streamen van concertjes van bekende musicalnamen. Misschien dat ze dan zo toch wat inkomsten kunnen genereren.

Maarreuh, theatervoorstellingen zijn niet persé vergunningsplichtig denk ik? Lijkt me dat het voorlopig dus 20 mei is.

[ Gewijzigd: 21 April 2020 08:03 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 128 ] 21 April 2020 08:18 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Het lijkt me, dat in lijn met de verlenging van de maatregelen tot 1 september zoals die eerst tot 1 juni zouden gelden, dat ook geldt voor de theaters ? Maar misschien ligt het anders hoor. Evenementen als grootschalige festivals liggen voor mijn gevoel toch anders dan een omgeving als een theater of bioscoop.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 129 ] 21 April 2020 08:58 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Website Rijksoverheid zegt t/m 19 mei voor theaters. Fingers crossed dan maar.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 130 ] 21 April 2020 10:50 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

fingers crossed! Nou liepen veel producties in mei sowieso af en had je in de zomer qua theater eigenlijk vrijwel alleen de producties van Stage Entertainment, maar ik hoop dat de sector groen licht krijgt in mei voor het nieuwe seizoen, zodat producenten en makers verder kunnen met de voorbereidingen voor hun nieuwe producties.

Ik blijf hopen, al durf ik het eigenlijk ook niet met het oog op teleurstelling. Wat merk je ineens hoe zeer je theater mist nu het er niet is….

  [ # 131 ] 21 April 2020 11:02 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat theatervoorstellingen onder evenementen worden geschaard, maar op de officiële factsheet met maatregelen staat inderdaad dat “locaties als theaters” t/m 19 mei gesloten zijn. Lijkt me alsnog sterk dat we dan op 20 mei (op aangepaste wijze) weer naar de schouwburg kunnen, maar het is wel wat verwarrend. Voor plekken als bioscopen en musea lijkt social distancing me wel iets makkelijker te realiseren dan in theaters, maar wie weet wat ze kunnen verzinnen.

Edit:
dit artikel verscheen net, ‘t is toch 1 september blijkbaar.

[ Gewijzigd: 21 April 2020 11:04 PM by Laush ]
  [ # 132 ] 22 April 2020 01:10 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik las het artikel over de Harvard studies dat Eric een pagina terug poste, maar dat zijn wel echt zoveel mogelijk scenario’s die mogelijkerwijs zouden kunnen gebeuren, om toch een soort van voorbereid te zijn (waaronder doemscenario’s). En dan wordt er nog niet eens gesproken over de kans dat een virus zich muteert.
Ik ben het met een van mijn voorgangers eens dat speculeren over alles wat verder weg dan vier weken is voor ons als leken geen doel dient. De deskundigen weten het al niet.
Voor ons is het een goede gelegenheid voor het beoefenen van mindfulness.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 133 ] 22 April 2020 08:12 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Laush - 21 April 2020 11:02 PM

Edit:
dit artikel verscheen net, ‘t is toch 1 september blijkbaar.

Sorry maar ik geloof eerder de website van de Rijksoverheid dan de Telegraaf.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 134 ] 22 April 2020 10:16 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Officieel is het nu tot 20 mei.
Maar je kan er wel vanuit gaan dat veel regionale theaters dicht blijven tot na de zomer.

Maar de regeling kan op elk moment verlengd worden.
En het is nog maar de vraag of de grotere theaters (zoals DeLaMar en Beatrix Theater) het aankunnen om in juni weer open te gaan met een 1,5 meter regeling.

  [ # 135 ] 22 April 2020 11:37 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

“Schouwburgen en concertgebouwen weten zich geen raad met de 1,5 metermaatregel. Ondanks dat ze de verlenging van de maatregelen zagen aankomen, maken ze zich zorgen over de komende maanden. De sluiting tot 1 mei alleen al brengt een schade van 50 miljoen euro met zich mee, zegt Gabbi Mesters, directeur van de Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouwdirecties.

,,De 1,5 meter afstand bewaren na 19 mei is voor schouwburgen en concertgebouwen heel erg ingewikkeld en zorgt voor extra financiële schade. Je kunt dan bijvoorbeeld maar een kwart tot een achtste deel van je capaciteit gebruiken”, aldus Mesters.

,,Daar kan bijna geen verdienmodel tegenop, hoe creatief er ook wordt gedacht in onze sector. Podia moeten verbouwd worden, misschien moeten de prijzen dan wel omhoog en het is überhaupt de vraag of het publiek nog wel durft te komen.”

Mesters maakt zich ernstige zorgen na het uitblijven van financiële steun vanuit de gemeente én maatregelen op maat voor de sector. ,,Binnen nu en tien weken zit een op de drie schouwburgen of concertgebouwen in liquiditeitsproblemen”, stelt ze.“

Aldus een artikel in het AD

‹ First  < 7 8 9 10 11 >  Last ›
9 of 27