2 of 27 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Theater en Coronavirus
  [ # 16 ] 12 March 2020 04:58 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Ik had nog 3 voorstellingen in DeLaMar staan tot 31 maart. Zal waarschijnlijk moeilijk zijn om deze opnieuw te programmeren.  Als het nog wat langer doorgaat ben ik bang dat veel producties gisteravond hun laatste voorstelling hebben gespeeld.

Dit weekend ook nog naar het TapasTheater voor 2 korte voorstellingen maar daar zitten volgens mij geen 100 m/v in de zaal.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 17 ] 12 March 2020 05:58 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

jasper050 - 12 March 2020 04:58 PM

Dit weekend ook nog naar het TapasTheater voor 2 korte voorstellingen maar daar zitten volgens mij geen 100 m/v in de zaal.

in de zalen zeker niet. In totaal kun je daar soms wel aan komen.

  [ # 18 ] 12 March 2020 05:58 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Deep Bridge schrapt tot 31 maart voorstellingen van ‘MAMMA MIA!’ en ‘Sneeuwwitje’

Tot en met 31 maart worden de voorstellingen van ‘MAMMA MIA!’ in de Antwerpse Stadsschouwburg én ‘Sneeuwwitje, de musical’ in Capitole Gent opgeschort. Deep Bridge: “Terwijl we ons gisteren nog naar best vermogen hebben proberen te schikken naar de door de autoriteiten opgelegde maatregelen, hebben we vandaag de beslissing genomen om alle voorstellingen minstens tot en met 31 maart 2020 uit te stellen. De voorbije uren hebben we samen met de cast en de directie van Stadsschouwburg Antwerpen en Capitole Gent, gezocht naar een nieuwe speelperiode voor zowel ‘MAMMA MIA!’ als ‘Sneeuwwitje’, en die ook gevonden. Alle ticketkopers van de voorstellingen in maart, zullen in de loop van de komende uren en dagen een email van Tele Ticket Service ontvangen.”


Met vriendelijke groeten,
Kind regards,

  [ # 19 ] 12 March 2020 07:50 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Broadway goes dark: https://www.theguardian.com/stage/2020/mar/12/broadway-shuts-down-coronavirus

Kan me zo voorstellen dat er op West End soortgelijke maatregelen getroffen zullen worden.

  [ # 20 ] 12 March 2020 08:54 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Albert Verlinde vanavond in Op1 over het stilleggen van voorstellingen.

  [ # 21 ] 12 March 2020 10:47 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

E-mail van Schouwburg en Musis / Stadstheater Arnhem: tot enet 31 maart alle voorstellingen afgelast.
Ook het Luxortheater Rotterdam waar ik vaak kom, heeft groot op zijn site staan dat alle voorstellingen tot en met 31 maart niet doorgaan.

Bedenk me net dat ik heel blij ben dat ik vorig jaar in Londen, Amerika en Oberhausen nen geweest 😉

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 22 ] 13 March 2020 12:20 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Broadway sluit alle shows t/m 12 April.
The West End zal denk ik snel volgen.

  [ # 23 ] 13 March 2020 07:57 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Het zou me niets verbazen ;-)

  [ # 24 ] 13 March 2020 09:36 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  54
Geregistreerd  2014-05-09

Ondertussen zijn de voorstellingen van Soldaat van Oranje ook afgelast t/m 31 maart.

   Handtekening   

Ooit, die dag komt ooit, ge moogt dus nooit u dromen laten varen

  [ # 25 ] 13 March 2020 10:39 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik las een oproep op Twitter en die wil hier ook graag delen.

De culturele sector is de afgelopen jaren onevenredig hard getroffen door bezuinigingen. Nu vrijwel alle theaters minimaal 2,5 week hun deuren moeten sluiten heeft dit grote gevolgen. Indien je kaarten had voor een voorstelling die is afgelast en je kunt het missen (en dit is een belangrijke nuance) bied het theater dan aan het geld te houden. Op die manier kunnen zij de enorme verliezen mogelijk enigszins opvangen.

[ Gewijzigd: 13 March 2020 03:52 PM by martijn-j ]
  [ # 26 ] 13 March 2020 12:59 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  215
Geregistreerd  2009-05-01

Goede oproep!

Ik las op de NOS loveblog dat de minister gelukkig ook bezig is met het behoud van de sector (nu wel..). Zie:

Van Engelshoven: mogen geen instellingen omvallen
Minister Van Engelshoven vindt dat er geen mensen of instellingen in de culturele sector mogen omvallen door de gevolgen van het coronavirus. “Dit is heel heftig. Ik ga maandag om de tafel met de sector”, zei ze voorafgaand aan de ministerraad. “We moeten uitzoeken waar dit toe leidt en wat de consequenties zijn.”
In het Kamerdebat afgelopen nacht diende haar partijgenoot D66-fractievoorzitter Jetten een motie in voor een steunpakket voor de culturele sector. Omdat veel optredens en voorstellingen niet doorgaan en musea dicht blijven, kunnen de gevolgen groot zijn. “Ik zie deze motie als een steun de rug”, zei Van Engelshoven. “Er werken bijvoorbeeld heel veel zzp’ers in de sector, niemand moet onnodig door de bodem zakken.”

  [ # 27 ] 13 March 2020 03:19 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Meldpunt Corona annuleringen:

Kunstenbond

Lijkt me verstandig plan dat alle zzp-ers in deze branche het formuliertje invullen. Hoe vollediger het overzicht, hoe beter de compensatie (hoop ik dan).

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 28 ] 13 March 2020 07:34 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Jeroen - 12 March 2020 05:58 PM

Deep Bridge schrapt tot 31 maart voorstellingen van ‘MAMMA MIA!’ en ‘Sneeuwwitje’

Tot en met 31 maart worden de voorstellingen van ‘MAMMA MIA!’ in de Antwerpse Stadsschouwburg én ‘Sneeuwwitje, de musical’ in Capitole Gent opgeschort. Deep Bridge: “Terwijl we ons gisteren nog naar best vermogen hebben proberen te schikken naar de door de autoriteiten opgelegde maatregelen, hebben we vandaag de beslissing genomen om alle voorstellingen minstens tot en met 31 maart 2020 uit te stellen. De voorbije uren hebben we samen met de cast en de directie van Stadsschouwburg Antwerpen en Capitole Gent, gezocht naar een nieuwe speelperiode voor zowel ‘MAMMA MIA!’ als ‘Sneeuwwitje’, en die ook gevonden. Alle ticketkopers van de voorstellingen in maart, zullen in de loop van de komende uren en dagen een email van Tele Ticket Service ontvangen.”

De gehele speelperiode van Mamma Mia wordt gekopieerd naar 14 augustus t/m 6 september. Kaarten worden in principe dus ook als zodanig omgeboekt, Tele Ticket Service neemt contact op.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 29 ] 13 March 2020 08:15 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Mijn gevoel gaat uit naar als theatermakers en andere kunstenaars die niets anders willen dan het publiek een mooie ervaring bezorgen en nu zonder werk zitten.
En ik voel mee/ heb respect voor alle zorgverleners; zij kunnen het werk bijna niet meer aan en zijn (met name in landen die al flink getroffen zijn) aan het eind van hun Latijn.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 30 ] 13 March 2020 11:34 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Grappig initiatief van Rudy Hellewegen en Steven Roox: https://www.facebook.com/watch/?v=3000427403383281

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 27