17 of 27 | ‹ First  < 15 16 17 18 19 >  Last ›
Theater en Coronavirus
  [ # 241 ] 28 May 2020 07:01 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Albert Verlinde was gisteren te gast in Op1. Hij vertelde dat het onder andere gedaan is om de betrokkenen ‘een stip op de horizon’ te bieden. Het lijkt mij aardig deprimerend om ergens in maart 2021 een klein stipje te zien. Hij vertelde ook dat de contracten van de werknemers gewoon aflopen en dat er uiteraard aanspraak gemaakt wordt op de NOW-regeling. Als ik het me goed herinner liepen de contracten voor ‘Lazarus’ tot eind mei, ‘Anastasia’ tot begin augustus en ‘Tina’ tot augustus volgend jaar.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 242 ] 28 May 2020 09:43 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat men geen anderhalve meter-producties van deze voorstellingen maken. Of het duurt nog minstens enkele maanden voordat ze dat voldoende uitgeprobeerd hebben. In het begin van de Corona-crisis (ik gok begin april) verschenen berichten dat Albert Verlinde bezig was met nadenken over anderhalve meter-versies van Anastasia en Tina. In de laatste media-uitingen ging het alleen nog over Tina. Nu stelt men alles uit naar volgend jaar. Het is denk ik rendabeler om te ‘wachten’ dan om een aangepaste versie van elke productie te maken.

Frappant genoeg had ik van de inventieve Ivo van Hove verwacht dat hij zelf alles in het werk zou stellen om nu een nieuwe versie van Lazarus te maken.  Maar ja, dan snappen misschien nog minder mensen dat stuk.

  [ # 243 ] 28 May 2020 11:00 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Quin - 28 May 2020 09:43 PM

Frappant genoeg had ik van de inventieve Ivo van Hove verwacht dat hij zelf alles in het werk zou stellen om nu een nieuwe versie van Lazarus te maken.  Maar ja, dan snappen misschien nog minder mensen dat stuk.

Lazarus was een reizende productie (na een lang begin in DeLamar) en dan ligt het risico minder bij de producent dan bij de kopende theaters. Overigens denk ik dat Ivo daat zeker een acceptabele voorstelling van had kunnen maken, maar er is nog zoveel onzeker over dit virus…. zijn de maatregelen wel voldoende of overkill? Gaan we in september verder opschalen of niet? Ik snap de keuze wel. 2020 is wat dat betreft een verloren jaar voor de cultuursector en dat geldt voor veel sectoren en voor veel mensen helaas…

  [ # 244 ] 28 May 2020 11:17 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

[/quote] Ik denk zomaar dat het meet-en-greeten, ook als we weer normaal naar het theater kunnen, nog lang wegblijft ivm het mogelijk overdragen van ziekte. [/quote]
Hoop toch dat naast een prachtige voorstelling dat ook weer snel kan ;-)

  [ # 245 ] 30 May 2020 12:48 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ha, de ‘stip op de horizon’; ik dacht al, waar blijft ie ;-)

Nu hoorde ik vandaag juist dat de anderhalve meter regel voor spelers on stage niet zou gelden, maar weet niet uit welke bron de persoon die ik sprak dat had.

Gezien de vooruitzichten vind ik het sluiten van de grote theaters wel een wijs besluit. Nu is er duidelijkheid vior alle partijen.
Zulke grote voorstellingen krijg je niet meer rendabel met alle maatregelen die nog een jaar zullen gelden.
Ik vind het op zijn zachtst gezegd absurd!
Las vandaag het plan wat gemaakt is ten behoeve van de geloofsgemeenschap van mijn ouders.
De tranen springen je in de ogen en eigenlijk moest ik van ongeloof ook heel erg lachen als het niet zo triest was.
Alles wordt op de centimeter nauwkeurig bekeken en gemeten.
Net als in de stad lijnen op de grond en peilen waar je wel en niet mag lopen.
Toiletbezoek is een richting verkeer, dus dat kan niet tijdens de viering.
Zingen is uit den boze en er wordt door een aantal mensen geoefend of je elkaar echt niet in de wandelgangen tegen komt.

Als dit de toekomst van ook theater gaat worden, blijf ik nog een jaartje thuis.
Ik begin het volslagen doorgeslagen te vinden.
Wat mij betreft wordt alles weer zo snel mogelijk normaal!

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 246 ] 30 May 2020 08:00 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Het is die tijdelijke abnormaal. We willen toch door maar het is niet handig om mogelijk je hele publiek uit te roeien (want, heel bot gezegd, die leveren geen geld meer op), dus dan maar even zo totdat er een vaccin of op zijn minst een effectief werkend medicijn is. We kunnen onze wereld niet op slot gooien want dan weet je helemaal niet waar het eindigt qua recessie enzo. Juist door nu wel naar het theater te gaan, hoop ik dat ik binnen die grenzen die er nu zijn, me wel min of meer normaal kan voelen.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 247 ] 30 May 2020 04:24 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Als het goed is ga ik binnenkort weer een beetje aan het werk in een (klein) theater. Er is een speciaal programma gemaakt (gratis of pay-what-you-want), looproutes zijn uitgestippeld en er zal maar weinig personeel aanwezig zijn… Het voelt allemaal wat vreemd, maar ik het idee dat ik wat langer iets buiten de deur kan doen is toch wel heel fijn. En het scheelt dat we het programma deels in een binnentuin kunnen laten plaatsvinden, dat zal voor zowel het handhaven van de maatregelen als voor de theaterbeleving van de bezoekers prettig zijn. Nu maar hopen dat die bezoekers ook willen komen 😅

  [ # 248 ] 31 May 2020 02:36 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

June - 25 May 2020 08:02 AM

Van 30 mei tot en met 5 juni vindt Cultuur in Actie! plaats. Twaalf uur per dag zullen mensen die werkzaam zijn in de culturele sector optreden en vertellen waarom hun werk zo belangrijk is. Kan gevolgd worden via http://www.cultuurinactie.nl

Af en toe heb ik gekeken, maar ik miste wel optredens. Klopt dit, of heb ik gewoon op verkeerde momenten gekeken?

Heb wel (vooral) interviews terug kunnen zien van ongeveer een kwartier per gast(en) van Simone Kleinsma samen met Marjolijn Touw en Naomi van der Linden samen met haar moeder, die naast amateur theaterproducent ook assistente is in de zorg, de laatste maanden ook op de IC vanwege corona.

Edit: Naomi zong na afloop van het interview acappella Somewehere over the Rainbow.

[ Gewijzigd: 31 May 2020 02:46 AM by Hanstmf ]
  [ # 249 ] 31 May 2020 08:23 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Vandaag bij Eén Vandaag een gesprek met Ingrid van Engelshoven en een reportage over Markant theater in Uden. Zij hebben een concept ontwikkeld om 70% van de zaal weer te benutten (met betalende gasten). Dit plan is op 9 mei al door Hannetje gepost - we zijn nu drie weken verder, maar goedkeuring is er nog niet.

  [ # 250 ] 02 June 2020 10:57 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Laush - 22 May 2020 02:48 PM

RooxLive, het evenementenbedrijf van Steven Roox, organiseert in juni en juli een viertal musicalconcerten in De Koepelgevangenis in Breda:

2 juni
RooxLive Musicalconcert Disney Classics
De mooiste liedjes uit de beroemde Disney-films.

16 juni
RooxLive Musicalconcert JukeBoxMusicals
Deze artiesten hebben het geschopt tot hun eigen musical!  (ABBA, Elvis Presley, Queen, Boney M, The Beach Boys, Billy Joel)

30 juni
RooxLive Musicalconcert MovieNight
De grootste hits uit monumentale musicalklassiekers (West Side Story, The Sound of Music, The Wizard of Oz. Grease.

​7 juli
RooxLive Musicalconcert MovieNight
De grootste hits uit monumentale musicalklassiekers (West Side Story, The Sound of Music, The Wizard of Oz, Grease)

Tickets: https://www.futuredomeevents.nl/rooxlive. De artiesten zijn geloof ik nog niet bekend.

Dit was echt heel tof en goed geregeld. Van bovenstaand rijtje zijn er alleen nog tickets voor 7 juli, vandaag is 14 juli toegevoegd (“The shows must go on”, met nummers uit musicals die nu niet doorgaan). Kaartje is binnen! ?

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 251 ] 03 June 2020 01:52 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ik ben wel benieuwd naar de artiesten en het repertoire, kan je daar wat over schrijven? Mag ook in een apart topic…

  [ # 252 ] 03 June 2020 09:08 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

De cast gisteren bestond uit Steven Roox, Milan van Waardenburg, Vajèn van den Bosch, Marcel Visser en Linda Verstraten. Achter de piano Rosite van der Wouden.

Het repertoire was een mix van nummers uit Disney films en nummers die specifiek voor musical zijn geschreven. Aida, Tarzan, Beauty and the Beast, Vaiana, Frozen, The Hunchback of Notre Dame, ... Ik vergeet er vast nog een paar.

Cast van de overige concerten is te vinden op de Facebookpagina van RooxLive. Overigens is 7 juli omgezet van MovieNight naar Disney Classics, met een iets andere cast (en waarschijnlijk ook inhoud) ten opzichte van gisterenavond.

[ Gewijzigd: 03 June 2020 03:58 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 253 ] 03 June 2020 01:36 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

De theaters op West End blijven in ieder geval tot en met 2 augustus gesloten.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 254 ] 07 June 2020 09:38 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Vliegreizen versus theater
Een artikel over het niet houden van de 1.5 m regel in vliegtuigen. Krijg de indruk dat vliegen toch echt onze eerste levensbehoefte is, nog belangrijker dan schone lucht en gezonde voeding.

Hoe groot de crisis ook is, gevlogen moet er worden (en zonder afdracht van milieubelasting).

  [ # 255 ] 07 June 2020 10:55 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Tja…zal helaas wel een politieke/economische zet zijn. Toeristen brengen geld en Nederlandse toeristen leveren het buitenland weer geld op. Vreselijk….

Kan er ook echt boos om worden, maar dat haalt vrij weinig uit

‹ First  < 15 16 17 18 19 >  Last ›
17 of 27