18 of 27 | ‹ First  < 16 17 18 19 20 >  Last ›
Theater en Coronavirus
  [ # 256 ] 14 June 2020 05:58 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

In een artikel in The Guardian vertelt Sonia Friedman hoe de huidige crisis haar bedrijf raakt.

The Guardian

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 257 ] 14 June 2020 11:21 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Hoe zit het eigenlijk met onze forumleden hier. Ben even nieuwsgierig. Wie heeft er alweer theaterkaarten geboekt (bijv. voor DeLaMar) en durven jullie weer voorzichtig naar het theater te gaan?

En hoe zien jullie komend theaterseizoen? Toch nog meer mogelijkheden nu het redelijk goed lijkt te gaan?

  [ # 258 ] 15 June 2020 01:23 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

MarronSisters - 14 June 2020 11:21 PM

Hoe zit het eigenlijk met onze forumleden hier. Ben even nieuwsgierig. Wie heeft er alweer theaterkaarten geboekt (bijv. voor DeLaMar) en durven jullie weer voorzichtig naar het theater te gaan?

En hoe zien jullie komend theaterseizoen? Toch nog meer mogelijkheden nu het redelijk goed lijkt te gaan?

Ik zit nog even in de wachtkamer. Met de besmettingen gaat het inderdaad redelijk goed, maar…die 30 of 100 is geen garantie. Ik pas dus voorlopig.

  [ # 259 ] 15 June 2020 09:43 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik heb me er maar op ingesteld dat ik voorlopig niet naar het theater ga. Eigenlijk zou ik deze week in Londen zijn. De eerstvolgende voorstellingen die ik heb geboekt zijn ook voor Londen in november. Maar met geboekte kaarten voor ‘Hello Dolly!’ die is uitgesteld en ‘Frozen’ die waarschijnlijk ook niet doorgaat, blijft alleen ‘Cinderella’ over en ik kan me haast niet indenken dat die wel op de geplande tijd van start gaat.

Wat betreft de voorstellingen in Nederland voor 30 en straks 100 mensen ga ik ook afwachten zolang niet duidelijk is wat de eventuele effecten op verdere verspreiding zal zijn.

Het is fijn dat je af en toe online kan kijken naar theatervoorstellingen. En verder doneer ik aan de theaters die dat mogelijk maken. Misschien een druppel op een gloeiende plaat maar alle beetjes helpen hoop ik dan maar.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 260 ] 15 June 2020 09:59 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

MarronSisters - 14 June 2020 11:21 PM

Hoe zit het eigenlijk met onze forumleden hier. Ben even nieuwsgierig. Wie heeft er alweer theaterkaarten geboekt (bijv. voor DeLaMar) en durven jullie weer voorzichtig naar het theater te gaan?

Ik heb nu zes voorstellingen in het DeLaMar geboekt voor de komende weken. Afgelopen week de eerste gezien en het was allemaal super geregeld. Eerst handen ontsmetten dan kon je naar de bar en kon je een gratis drankje bestellen. Je ging via een “geheime deur” naar binnen en stond gelijk op het podium van de Sonneveld zaal. De toneelvloer is vergroot, de eerste 7 rijen zijn uit de zaal gehaald. (Wist niet dat dit kon, iemand ooit een voorstelling gezien met deze opstelling?) Op het toneel zit je 2 bij 2 op fauteuiltjes met een tafeltje voor je drankje. Erg gezellig en een ongedwongen sfeer.

Gisteravond ook 2 voorstellingen gezien in het TapasTheater, ook hier niks dan lof hoe het geregeld is.

Dus ja ik ga weer naar het theater. De 1,5 meter regel wordt hier veel beter gehandhaafd en gerespecteerd dan menig (lees: alle) horeca gelegenheid of parken.

[ Gewijzigd: 15 June 2020 07:13 PM by jasper050 ]
   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 261 ] 15 June 2020 03:57 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Als er in september verdere versoepelingen volgen voor de theaters wil De Graaf & Cornelissen enkele (aangepaste) voorstellingen op de planken brengen:

Voorstellingen die op het toneel de 1,5 meter in acht kunnen nemen maar ook voorstellingen die met een kleinere zaalbezetting enigszins rendabel zijn”, zegt hij. Een voorbeeld van zo’n voorstelling is ‘DE GROTE DRIE’, over Adèle Bloemendaal, Conny Stuart en Jasperina de Jong. “Deze was een groot succes en leent zich nu goed voor een concertante versie. Dat geldt ook voor de concertante versie van ‘HAAL HET DOEK MAAR OP’ met evergreens en een liedjesprogramma door Brigitte Heitzer en Rene van Kooten. Ik ben voorstander om te kijken wat we wel kan en niet alleen wat niet kan”, zegt hij. “Ook Karin Bloemen heeft al gezegd dat ze hoe dan ook met een voorstelling komt.”

Aldus Hans Cornelissen. Het hele artikel (incl. een stukje over een 1,5 meter-versie van Saturday Night Fever) lees je hier.

  [ # 262 ] 15 June 2020 04:46 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

BOS Theaterproducties cancelt ook de rest van een aantal tournees en zal deze voorstellingen ook niet gaan inhalen…

HENDRIK GROEN, DANGEROUS LIAISONS EN DE AANSLAG GEANNULEERD

Hendrik Groen, Dangerous Liaisons en De Aanslag geannuleerd en worden niet in theaterseizoen 2020 - 2021 ingehaald

De afgelopen week hebben we een moeilijk besluit moeten nemen. De landelijke overheid heeft besloten dat per 1 juni voorstellingen gespeeld mogen worden onder aanwezigheid van 30 personen (exclusief acteurs en personeel) en per 1 juli onder aanwezigheid van 100 personen (exclusief acteurs en personeel). Het laatste deel van de tours van Dangerous Liaisons en De Aanslag stonden gepland in juni. Helaas is het voor ons onmogelijk om dit mogelijk te maken voor 30 personen. Deze voorstellingen gaan daarom niet door.

Met pijn in het hart kondigen we daarnaast aan dat de niet-gespeelde voorstellingen van Hendrik Groen, Dangerous Liaisons en De Aanslag niet in theaterseizoen 2020 - 2021 ingehaald kunnen worden en dus worden geannuleerd. De onzekerheden die de huidige tijd met zich meebrengt hebben ons tot dit besluit doen komen.

  [ # 263 ] 15 June 2020 06:28 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ik zit nog even in de wachtkamer. Met de besmettingen gaat het inderdaad redelijk goed, maar…die 30 of 100 is geen garantie. Ik pas dus voorlopig.

Nu begrijp ik dat De Graaf en Cornelissen verwacht dat in september de zaalbezetting verder kan stijgen. UIteraard zou ik daar graag in meegaan als het veilig is, maar RIVM heeft tot nu toe weinig aandacht besteed aan de verspreiding van het virus door de lucht. Tegen verspreiding door de lucht helpt maar één ding en dat is ventilatie. Ik hoop dat tegen die tijd het RIVM de richtlijnen aangepast heeft op recent onderzoek die het belang van verspreiding door de lucht duidelijk maakt, zodat de theaters die hun luchtcirculatie nog niet coronaproof hebben daar aan kunnen werken.

  [ # 264 ] 17 June 2020 03:11 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Cameron Mackintosh heeft aangekondigd dat de deuren van zijn producties van ‘Les Misérables’, ‘The Phantom Of The Opera’, ‘Mary Poppins’ en ‘Hamilton’ tot 2021 gesloten blijven en pas weer openen zodra dat praktisch gezien weer mogelijk is. Er wordt dan rekening gehouden met de richtlijnen vanuit de Britse regering en een periode van enkele maanden om de musicals weer opnieuw op te starten.

Statement van Mackintosh

“This decision is heart-breaking for me, as I am sure it is for my employees, as everyone who has worked with me over the last 50 years, on or off the stage, knows how much I care about what I do and how I do it.

“Despite the government engaging with the desperate pleas from everyone in the theatre industry, so far there has been no tangible practical support beyond offers to go into debt which I don’t want to do. Their inability to say when the impossible constraints of social distancing will be lifted makes it equally impossible for us to properly plan for whatever the new future is.

“This has forced me to take drastic steps to ensure that I have the resources for my business to survive and enable my shows and theatres to reopen next year when we are permitted to. I have no investors or venture capital backing, everything is funded by me personally and already my companies’ considerable reserves have been massively reduced by the complete closure of our industry everywhere.

“Everything I have made has come from the theatre and everything I have has gone back into these magnificent historic buildings that I have lovingly restored and the spectacular productions I have painstakingly insisted remain in tip top shape wherever they play in the world - resulting in my being one of the biggest employers in the theatre.

“The commercial theatre provides billions of pounds of revenue to the Economy. It is time this is recognised and the government takes action to ensure this priceless resource at which the British people excel is helped to survive. Without our theatres being ablaze with life, London cannot properly reopen as one of the world’s greatest cities.”

 

[ Gewijzigd: 17 June 2020 03:17 PM by Theo ]
   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 265 ] 17 June 2020 03:45 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Dat moet een behoorlijk zware klap zijn voor iedereen die aan de genoemde producties meewerkt, al begrijp ik het gezien de situatie in het VK wel. Als iemand als Mackintosh dit aankondigt verwacht ik ook wel dat meer producenten eenzelfde besluit gaan nemen.

In Nederland komen er inmiddels steeds meer kleinschalige musicalconcerten, zo ook op zaterdag 18 juli in Theaters Tilburg:

Musical Summer Nights

René van Kooten brengt, samen met Linda Verstraten, Jolijn Henneman en Steven Roox, een mix van highlights uit oude Broadwayparels en nieuwe West End-fenomenen. Vier musicalsterren samen in een intiem, 70 minuten durend concert. Soms heeft het zo zijn voordelen met een klein publiek! Wat je kan verwachten? De mooiste nummers, leuke interviewtjes, bijzondere achtergrondinformatie, live pianobegeleiding en natuurlijk de nodige interactie tussen de artiesten en het publiek!

Het concert is om 19:00 en om 21:00, tickets koop je hier.

[ Gewijzigd: 17 June 2020 03:52 PM by Laush ]
  [ # 266 ] 17 June 2020 03:54 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Dan zullen we binnenkort ook wel horen dat ALW’s Cinderella wordt uitgesteld to 2021.

Nog een voucher er bij :-)

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 267 ] 17 June 2020 04:01 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

jasper050 - 17 June 2020 03:54 PM

Nog een voucher er bij :-)

Ja het is zo inmiddels een hele collectie :-) Ik mis alleen nog de e-vouchers van de Eurostar. Die zijn niet zo snel.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 268 ] 19 June 2020 01:28 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Het is bizar wel, want zo veel mensen houden zich niet eens aan de regels. En we mogen wel gewoon met z’n allen straks hutje mutje weer de metro in met een mondkapje, als mensen die al op hebben.
Was vandaag voor het eerst in the metro en niet iedereen draagt er een. In de Overground was het zelfs een stuk erger.

We mogen ook gewoon weer gaan vliegen. Dat zit je ook uren op elkaar. Dus ik snap het echt niet meer. De overheid heeft een 1 biljoen bail out aan pesticide bedrijf gegeven, die zelf 2.8 biljoen aan dividenden uit geeft nu. De theater wereld is een enorm grote inkomstenbron en de overheid laat het gewoon kapot gaan.

Het lijkt me beter dat ze open gaan en mocht er een tweede golf komen, dan sluiten we weer, maar die paar maanden kunnen hopelijk wel de theaters redden. Nimax heeft het zwaar, Sonja Friedman… ALW zal niet lang achterblijven.

  [ # 269 ] 19 June 2020 02:47 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

MarronSisters - 14 June 2020 11:21 PM

Hoe zit het eigenlijk met onze forumleden hier. Ben even nieuwsgierig. Wie heeft er alweer theaterkaarten geboekt (bijv. voor DeLaMar) en durven jullie weer voorzichtig naar het theater te gaan?

En hoe zien jullie komend theaterseizoen? Toch nog meer mogelijkheden nu het redelijk goed lijkt te gaan?

Ik pas nog even. Niet uit angst, maar gewoon omdat ik me niet kan voorstellen hoe een avondje theater op deze manier leuk kan zijn.
En eerlijk gezegd vind ik het ook wel lekker goedkoop en rustig zo.
Maar als het aan mijn tante ligt, zullen wij wel weer gewoon in het theater zitten in september als het kan.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 270 ] 19 June 2020 03:16 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Andrew Lloyd Webber gaat begin juli in het London Palladium testen en hopelijk bewijzen dat het mogelijk moet zijn om theaters weer te kunnen heropenen zonder dat er sprake is van social distancing. Hij doelt hier op een model dat in Zuid Korea succesvol is gebleken bij ‘The Phantom Of The Opera’ en onder andere gebruikt maakt van warmte-camera’s die koorts detecteren en een anti-virale mist waar iedereen doorheen moet bij binnenkomst.

Het lijkt me niet het meest ontspannen avondje uit, maar hij verdient wat mij betreft zeker de credits om in ieder geval actief iets te proberen en niet zomaar zijn theaters voor nog langere tijd dan strikt noodzakelijk is te sluiten.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

‹ First  < 16 17 18 19 20 >  Last ›
18 of 27