20 of 27 | ‹ First  < 18 19 20 21 22 >  Last ›
Theater en Coronavirus
  [ # 286 ] 29 June 2020 07:32 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

De theaters op Broadway blijven in ieder geval nog heel 2020 gesloten.

  [ # 287 ] 07 July 2020 04:12 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Broadway-acteur Nick Cordero is op 41-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Zijn ziekteverloop mag gerust een gruwelijke lijdensweg worden genoemd.

  [ # 288 ] 13 July 2020 05:32 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Tina en Lazarus komen eerder terug dan verwacht! Bij Anastasia zal het echter nog wat langer duren. Uit het bericht op nu.nl:

TINA zal in het najaar van 2020 worden hervat in het Utrechtse Beatrix Theater, Lazarus - bedacht en geschreven door zanger David Bowie - gaat volgens de nieuwe planning weer in het voorjaar van 2021 op tournee. De exacte data worden op een later moment bekendgemaakt. Ook de kaartverkoop zal dan weer starten.

“Het is geweldig dat we na zo’n onzekere periode eindelijk weer kunnen beginnen”, zegt algemeen directeur en producent Albert Verlinde.

“De versoepeling van de coronamaatregelen kwam geheel onverwacht, maar ik ben erg blij dat we een manier hebben gevonden om het publiek weer te kunnen laten genieten van deze geweldige voorstellingen.”

Omdat er volgens de meest actuele coronamaatregelen 1,5 meter afstand moet worden gehouden in het theater, betekent dit dat er ongeveer een derde van de zaalcapaciteit beschikbaar zal zijn. De bezoekers zullen daarnaast via speciale ingangen naar binnen worden gelaten en ook wordt de horeca in de foyers aangepast.

Anastasia, de grote productie van Stage Entertainment die in september 2019 in première ging in het Circustheater te Scheveningen, kan met de huidig geldende maatregelen nog niet gespeeld worden. Vermoedelijk zal de musical in het voorjaar van 2021 terugkeren.

  [ # 289 ] 13 July 2020 06:04 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Waarom Tina wel een Anastasia niet..?
Kunnen ze in het Beatrix Theater der makkelijker rijen uit halen en publieksstromingen reguleren. Terwijl bij Anastascia dit lastiger is.

Of heeft de verbouwing van de toneeltoren en het feit dat René en Ad andere kortlopende producties gaan spelen, er iets mee te maken?

  [ # 290 ] 13 July 2020 06:23 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Luuk - 13 July 2020 06:04 PM

Waarom Tina wel een Anastasia niet..?
Kunnen ze in het Beatrix Theater der makkelijker rijen uit halen en publieksstromingen reguleren. Terwijl bij Anastascia dit lastiger is.

Of heeft de verbouwing van de toneeltoren en het feit dat René en Ad andere kortlopende producties gaan spelen, er iets mee te maken?

Ik gok het verschil tussen eigen producties versus licentie. Waarschijnlijk hebben ze in de tussentijd iets geregeld met het contract van Anastasia.

  [ # 291 ] 13 July 2020 07:03 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Luuk - 13 July 2020 06:04 PM

Of heeft de verbouwing van de toneeltoren en het feit dat René en Ad andere kortlopende producties gaan spelen, er iets mee te maken?

René zou Titanic gaan doen, dus ik denk dat zijn contract al is afgelopen of binnenkort afloopt.

  [ # 292 ] 14 July 2020 03:18 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Klaske - 13 July 2020 06:23 PM
Luuk - 13 July 2020 06:04 PM

Waarom Tina wel een Anastasia niet..?
Kunnen ze in het Beatrix Theater der makkelijker rijen uit halen en publieksstromingen reguleren. Terwijl bij Anastascia dit lastiger is.

Of heeft de verbouwing van de toneeltoren en het feit dat René en Ad andere kortlopende producties gaan spelen, er iets mee te maken?

Ik gok het verschil tussen eigen producties versus licentie. Waarschijnlijk hebben ze in de tussentijd iets geregeld met het contract van Anastasia.

Het zijn toch allebei eigen producties?

  [ # 293 ] 14 July 2020 04:11 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

martijn-j - 13 July 2020 07:03 PM
Luuk - 13 July 2020 06:04 PM

Of heeft de verbouwing van de toneeltoren en het feit dat René en Ad andere kortlopende producties gaan spelen, er iets mee te maken?

René zou Titanic gaan doen, dus ik denk dat zijn contract al is afgelopen of binnenkort afloopt.

Alle contracten bij Anastasia lopen binnenkort af. De laatste show stond gepland voor 2 augustus (maar ze zijn er niet meer aan toegekomen om die officieel als laatste aan te kondigen).

Dat verklaart denk ik ook waarom Tina wel en Anastasia niet snel gaat hervatten. Omdat er bij Anastasia binnenkort geen lopende contracten meer zijn hebben ze ook geen haast om die show weer op te starten, en zullen ze wachten tot het theater weer met een volle bezetting kan gaan gaan werken. En kunnen ze de zaal tot dan misschien nog gebruiken voor een goedkopere programmering (cabaret bijvoorbeeld).

Bij Tina lopen de contracten gewoon door. Die worden nu wel grotendeels gedekt door de NOW-regeling, maar het blijft toch een kostenpost. Bovendien is natuurlijk de vraag hoe de NOW-regeling er na september uit gaat zien. Misschien dat Stage Entertainment daar al inzicht in heeft en de conclusie heeft getrokken dat het hervatten van Tina de beste optie is.

  [ # 294 ] 14 July 2020 09:56 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik ben heel blij dat steeds meer theaters weer open gaan en producties worden aangekondigd. Toch ben ik benieuwd welke er daadwerkelijk doorgang kunnen vinden, aangezien ik toch wel bang ben voor die tweede golf in Nederland in de herfst/winter

  [ # 295 ] 18 August 2020 10:00 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Dringende operoep van Burgemeester Halsema vanavond om alleen naar Amsterdam te komen als het strict noodzakelijk is. Helaas zal dat weer een klap zijn voor de theaters.

Inmiddels hebben ook al meerdere theaters aangekondigd genoodzaakt te zijn persooneel te ontslaan. Het is uitermate treurig allemaal.

  [ # 296 ] 07 September 2020 02:26 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Zojuist een mail gekregen van Stage dat Tina weer te boeken is. Als ik dan op de plattegrond klik zie ik geen stoelen. Kan alleen een vak selecteren. Prijzen zijn ook niet mis trouwens. Doe ik iets niet goed of…

  [ # 297 ] 07 September 2020 02:39 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

Van de Tina-site van stage-entertainment:

Waarom kan ik geen stoel reserveren, maar alleen een sectie in de zaal aangeven?
Bij het boeken van je ticket is het helaas niet mogelijk om zelf een stoel of een rij te kiezen. Bij binnenkomst in de zaal wijst een theatermedewerker je een stoel toe binnen de geboekte sectie. Er mogen maximaal twee bezoekers naast elkaar zitten, of meer als deze personen uit één huishouden komen. Tussen de bezoekers van verschillende huishoudens staan lege stoelen en hanteren wij een afstand van 1,5 meter. Dit betekent dat de zaalindeling bij elke voorstelling anders is.

Waarom moet ik bijbetalen?
Iedereen heeft de mogelijkheid om een nieuw ticket te boeken voor dezelfde prijs als het oorspronkelijke ticket. Wanneer je of een andere rang of een andere dag kiest dan oorspronkelijk kan er een prijsverschil ontstaan.


Ik denk dat ze dit doen om te voorkomen dat mensen die in het midden van een rij zitten als laatste binnenkomen en dus zo anderen moeten passeren. De standaardprijzen zijn onveranderd sinds vorig jaar december. Je zou dus ook nu voor dezelfde dag in de week binnen dezelfde sectie voor dezelfde prijs in de zaal moeten kunnen zitten. In vakanties en feestdagen kunnen deze prijzen wel hoger uitvallen.

  [ # 298 ] 08 September 2020 07:58 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Dank voor je reactie.

Dan is er dus de kans dat je ver weg komt te zitten terwijl je wel de volle mep betaalt. Als dat zo zou zijn met een flinke korting is die gok wel te wagen maar met kaartprijzen van rond de 100 euro is dat helaas een no go.

  [ # 299 ] 08 September 2020 08:00 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Wat is er bij Tina trouwens gebeurd met de normale 1ste rang?

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 300 ] 11 September 2020 07:34 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Nu het aantal nieuwe besmettingen per dag weer steeds hoger wordt merk ik toch dat ik terughoudender word met theaterkaartjes bestellen. Begin er stiekem rekening mee te houden dat de theater straks toch weer moeten sluiten….

Hebben jullie veel tickets geboekt voor komend seizoen of zijn meer mensen terughoudend?

‹ First  < 18 19 20 21 22 >  Last ›
20 of 27