27 of 27 | ‹ First  < 25 26 27
Theater en Coronavirus
  [ # 391 ] 28 November 2021 12:10 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Welke scenario’s denken we voor de tourproducties?

The Sound of Music heeft tot augustus in een 1,5 meter setting gespeeld.
Die kan dus voor matinees makkelijk worden opgepakt momenteel.
Misschien zelfs ook volgend jaar zomer als meer mogelijk is.

Hij gelooft in mij loopt is nu aan het repeteren

Come from Away heeft nu net pas een week na première gespeeld. De run in Groningen vervalt. Dat kan pas na juni volgend jaar mogelijk worden herhaald

Titanic idem, o.a. Eindhoven vervalt of gaan ze weekenden matinees doen voor 1/3 ?

Diana en zonen heeft delamar maar moet nog op tour

Amelie heeft een tour met zeer veel spreiding, daar kan veel geschoven worden

 

  [ # 392 ] 29 November 2021 06:18 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Het korte termijn scenario voor alle producties - tour of niet - is volgens mij dat ze niet spelen.
En ik kan me ook niet voorstellen dat dit scenario maar 3 weken zal duren. Al zou de avondsluiting er daarna vanaf gaan, wanneer ze de 1,5m moeten aanhouden, schiet het niet op. Andersom denk ik ook niet dat producties het alleen op volle matinees gaan/kunnen redden. Ik kom wel op dinsdagmiddag hoor, maar zo flexibel zijn weinigen.

Ik hoop met heel mijn hard dat we met de kerst alsnog weer mogen, maar ik zie het somber in.
En verder dan dat durf ik nog even niet te kijken met een nieuwe variant, vliegverboden, oplopende cijfers en uitpuilende ziekenhuizen. Stiekem begin ik inmiddels voor The Book of Mormon in maart te vrezen 😭 .

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 393 ] 02 December 2021 06:42 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik denk dat ze bij Diana & Zonen al weten dat ze na 18 december niet meer hun resterende shows daar kunnen spelen tot 2 januari aangezien Anne-Fleur in haar Instastories al postte vandaag dat ze haar kleedkamer aan het leeghalen is….

  [ # 394 ] 15 December 2021 07:54 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Nou, de maatregelen worden dus verlengd tot 14 januari. Strengere maatregelen worden niet uitgesloten.

Dus het regent weer berichten met geannuleerde voorstellingen. Vooralsnog zie ik geen berichten over definitieve annulering…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 395 ] 21 December 2021 07:28 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Op Broadway en West End sluit de ene na de andere voorstelling noodgedwongen de deuren vanwege besmettingen binnen de productie. Ik lees net weer dat Cinderella in Londen is stilgelegd tot in ieder geval 9 februari en gisteren werd bekend dat Jagged Little Pill in New York helemaal niet meer open zal gaan. Ik ben benieuwd welke voorstellingen in Nederland hetzelfde lot staan te wachten. Hopelijk kan alles worden verschoven, maar op deze manier is het ook geen doen. Ik maak me echt zorgen over de sector. Als het coronavirus de komende jaren nog onder ons is, is het een reëel beeld dat theatervoorstellingen enkel in de zomer mogelijk zijn en dat gaat grote gevolgen hebben.  En je bouwt ook niet zomaar weer op wat dan verloren zal gaan. Ik ben benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.

  [ # 396 ] 21 December 2021 08:15 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik heb behoefte aan een langetermijnvisie van het kabinet. Wat mij betreft hoort daar bij dat je als samenleving risico’s neemt, we kunnen immers ook doodgaan aan de griep. Je kunt niet tot in de eeuwigheid van lockdown naar lockdown gaan en iedereen maar laten zwemmen.

En ja, de cultuursector zal misschien ook moeten ingrijpen door bijvoorbeeld te spelen in februari tot november.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 397 ] 23 December 2021 04:23 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  144
Geregistreerd  2012-01-04

Er gaat een hardnekkig gerucht dat de culturele sector tot 1 maart op slot gaat. Dus sommigen stellen schijnbaar nu al dingen uit. Het nare is dat je niet in aanmerking komt voor enige steun als je nu al besluit om dingen van na 14 januari te verplaatsen. Formeel gezien is er na 14 januari nog geen reden tot uit- of afstel.

   Handtekening   

~

  [ # 398 ] 17 January 2022 06:38 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

A.s. woensdag 19 januari de landelijke demonstratie van de podiumkunsten: https://kapsalontheater.nl/

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 399 ] 25 January 2022 10:24 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Horeca en theaters gaan naar verwachting (met maatregelen - o.a. zaalbezetting beperkt tot 1.250 personen) weer open tot 22.00 uur. De burgemeesters zijn het daar mee eens, ze vinden dat je één lijn moet trekken, anders ontstaat onduidelijkheid. Gisteren op TV de burgemeester van Eindhoven die een lans brak voor een uur langer open, maar die haalde bakzeil.

Denk dat de leden van het nieuwe Kabinet nog nooit een musical hebben bezocht, of alleen als begeleider van hun kinderen op een middag. Met de voorgestelde sluitingstijden is er maar tijd voor één akte bij start van de voorstelling om 20.00 uur. Gaan we bij musicals dan akte één vanavond doen en akte twee morgenavond?

Voor voorstellingen met een landelijke doelgroep (zoals Tina) is een uur eerder beginnen geen optie. Bij reizende producties zou dat nog net kunnen, maar is niet wenselijk. Beter zou het zijn als theaters als altijd gewoon om 20.00 uur beginnen, de voorstelling kunnen afmaken en de bezoekers normaal het theater kunnen verlaten.

Een aantal mensen die betrokken was bij Theater Kapsalon meldt dat uiteraard ook. Hopelijk komen ze nog op tijd tot inkeer daar in Den Haag.

  [ # 400 ] 25 January 2022 11:40 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Op Broadway, WestEnd, Wenen etc. beginnen de meeste voorstellingen om 19:30 uur. Waarom zou dat dan in Nederland niet kunnen?Wij zijn volgens mij echt weer eens de uitzondering dat we om 20:00 of zelfs half negen beginnen. Veel mensen zullen blij zijn met een eind tijd van 22:00 uur, kunnen ze nog met openbaar vervoer thuiskomen en gaan ze wellicht ook door de week naar theater, win win dus.

Neem aan dat de gemiddelde theaterbezoeker maar een paar keer per jaar naar theater gaat. Lijkt me dan stug dat ze eventueel niet een snipperuurtje op kunnen nemen mocht halfacht te vroeg zijn.

Mogen we weer open is weer niet goed!!!

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 401 ] 25 January 2022 12:56 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Ik zou niet al te hard rekenen op een heropening morgen. Als er 1.5 meter afstand gehouden moet worden (en dat staat in het OMT advies), dan zijn de grote producties niet rendabel.

  [ # 402 ] 25 January 2022 07:24 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Liveblog:

Op locaties waar iedereen een vaste zitplaats heeft (bijvoorbeeld in de bioscoop) mag de volledige capaciteit benut worden, als iedereen op 1,5 meter afstand van elkaar zit. In de praktijk zal dit een derde van de capaciteit betekenen.

Hoezo volledige capaciteit benutten? Gaan we nog twee tribunes erbij plaatsen?? Er zal dan wel weer een aangepast programma komen met relatief goedkope producties…
En dan in het najaar weer starten met het reguliere programma…als Covid dan niet opnieuw roet in het eten gooit.

  [ # 403 ] 25 January 2022 08:54 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

MediaLane heeft al aankondigingen over Come From Away en Diana en Zonen geplaatst: eerstgenoemde start weer op 18 maart, bij D&Z moet er nog het e.e.a. worden afgestemd met theaters. 14 de Musical gaat 5 februari weer verder. Van producenten als SE en De Graaf & Cornelissen zie ik zo snel nog niets (of ik kijk op de verkeerde kanalen), al is de cast van Titanic in ieder geval weer begonnen met repeteren. Soldaat gaat met de huidige maatregelen voorlopig niet spelen, men kan omboeken voor voorstellingen vanaf 9 maart.

Ik weet niet meer wat ik er van moet vinden. Fijn dat dingen weer open mogen, onhandige sluitingstijd, niet werkbare zaalcapaciteit door de 1,5 meter afstand… Ben bang dat ik het (weer) bij bioscoopbezoekjes moet gaan houden de komende tijd.

[ Gewijzigd: 25 January 2022 08:59 PM by Laush ]
  [ # 404 ] 25 January 2022 09:16 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Diana en Zonen wordt in het Luxor Theater ingekort van 2 weken naar 1 week. De week die weg gaat uit Rotterdam, gaat naar het DeLaMar.

Come From Away zou 2 weken in het Luxor Theater spelen, maar dit worden slechts 3 dagen in maart.

‹ First  < 25 26 27
27 of 27