6 of 27 | ‹ First  < 4 5 6 7 8 >  Last ›
Theater en Coronavirus
  [ # 76 ] 26 March 2020 04:09 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

De voorstelling speelde pas een maand toen de productie stil kwam te liggen. Ik zou me dan ook goed voor kunnen stellen dat ze deze show in de toekomst opnieuw willen programmeren. Ik hoop het in ieder geval, want ik heb de voorstelling nu dus helaas niet kunnen zien (het scheelde een paar dagen).

  [ # 77 ] 26 March 2020 03:29 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Het National Theatre in Londen blijft in ieder geval gesloten tot en met 30 juni ...

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 78 ] 27 March 2020 05:27 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Ik had niet gedacht dat het zouden uithouden tot 4 juli anyways maar Waitress London sluit (vrijwel zeker) voortijdig de deuren.

Bron: Instagram

  [ # 79 ] 28 March 2020 11:15 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Theo - 26 March 2020 03:29 PM

Het National Theatre in Londen blijft in ieder geval gesloten tot en met 30 juni ...


Gezondheid gaat voor alles, maar had me wel erg verheugd op deze trip.
Kan nu een streep zetten door: The Visit, City of Angels en Leopoldstadt.

Kreeg al bericht van het hotel dat ze tot 1 augustus dicht gaan.

 

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 80 ] 29 March 2020 11:34 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Je kunt altijd een gokje wagen. De volgende mail heb ik gestuurd naar Stage Entertainment:

Beste Stage Entertainment, beste Albert Verlinde & collega’s,

Deze bizarre “coronatijd” geeft veel onzekerheid, angst en verdriet voor velen. Jullie hebben als bedrijf een enorme uitdaging om te kijken wat jullie met de huidige producties nog kunnen. Daarnaast zijn jullie ongetwijfeld ook bezig met de toekomstplannen.

Nu wij als theaterliefhebbers helaas voorlopig niet meer kunnen komen kijken, ontstaan op allerlei fronten ook creatieve & troostende activiteiten.

Mijn idee: STAGE TV
In jullie rijke archieven zitten de nodige opnames van shows waarvan het zo mooi zou zijn om die uit te zenden (al dan niet voor een schappelijke vergoeding). Producties uit de “Joop van den Ende tijd” en producties uit het voormalige bedrijf van Albert Verlinde en ook uit de fusietijd. Hoe het met de rechten zit, weet ik niet zo goed. Maar ik kan me voorstellen dat de rechten van producties die jullie zelf ontwikkeld hebben, ook grotendeels bij jullie liggen.

In het verleden zijn de volgende shows sowieso al eens uitgezonden op tv en/of op dvd verschenen:
De Jantjes (1997 versie), Musicals in Ahoy’ 2002- All Star Musical Gala, 3 Musketiers, Musicals in Ahoy’ II (2004) - Musical meets Movie, Musicals in Ahoy’III (2006), Ciske de Rat, Musicals in Concert (Ziggo Dome 2014) & uit de voormalige V&V-catalogus: Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen, mijnheer?, Doe Maar!

Er zijn ook nog zoveel producties die jullie zelf ontwikkeld hebben waarvan ik hoop dat jullie daar ook opnames van hebben die veel mensen een plezier zouden doen. Ik noem (o.a.)  Joe de musical, Rex de musical, Musicals in Concert (2001/2002), Musicals in Concert-II (2004), Petticoat, Droomvlucht de musical, Moeder ik wil bij de Revue, Sonneveld (in DeLaMar), Robert Long, Was getekend Annie M.G. Schmidt, Simone Kleinsma: Songbook, Simone Kleinsma: Songs from the heart, Simone & Friends & uit de voormalige V&V-catalogus o.a.: Piaf, Marlène Dietrich, Ti-ta-tovenaar de musical, Als op het Leidseplein…, Ja zuster nee zuster, Toon de musical, Ramses de musical, De Kleine Blonde Dood

Van sommige musicals is alles door jullie ontwikkeld (muziek, tekst, etc). Daar moet het rechtentechnisch makkelijker liggen.

Hoe dan ook: STAGE TV, je doet er veel mensen in deze barre tijden veel plezier mee!

Ter promotie kan er een samenwerking aangegaan worden met de vele musicalsites, de musicalartiesten en social media van jullie zelf.

Ik hoop dat jullie iets doen met dit idee. Al is het maar 1 show die we op internet of tv terug kunnen zien.

Vriendelijke groet,...

[ Gewijzigd: 30 March 2020 12:04 AM by jemar ]
  [ # 81 ] 29 March 2020 11:56 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik ben benieuwd naar het antwoord. Piaf is destijds ook op tv uitgezonden (volgens mij alleen de liedjes). Vanwege het overlijden van Liesbeth List zou dat sowieso ook een mooie aangelegenheid zijn.

  [ # 82 ] 30 March 2020 08:19 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

En het zou de programmering wat diverser maken op het moment. ?

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 83 ] 30 March 2020 08:00 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Wat een leuk voorstel, als ze slim zijn pikken/pakken ze het op. Mij zouden ze er een enorm plezier mee doen !

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 84 ] 31 March 2020 05:32 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Zojuist op de Facebook-pagina MusicalsNL voorbij zien schieten: Stage Memories. http://www.stagememories.nl Zou het?!

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 85 ] 31 March 2020 06:18 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Dat ziet er zeer veelbelovend uit! Ik kan me niet voorstellen dat er ook registraties van oorspronkelijk internationale shows opkomen, maar backstage-beelden of andersoortig materiaal is ook al tof.

Wel zuur als het een 1 april-grap blijkt, trouwens 😄

  [ # 86 ] 31 March 2020 06:30 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  693
Geregistreerd  2012-07-04

Dat zou inderdaad heel zuur zijn, maar het hele idee is wel leuk.

   Handtekening   

Show yourself
Step into the power
Grow yourself
into something new

  [ # 87 ] 31 March 2020 06:55 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Een 1-april grap lijkt me in deze tijden niet echt op z’n plaats, dus ik ga er vanuit dat het gewoon waar is en ik vind het een onwijs leuk initiatief.

  [ # 88 ] 01 April 2020 11:53 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Theo - 26 March 2020 03:29 PM

Het National Theatre in Londen blijft in ieder geval gesloten tot en met 30 juni ...

Ook het Barbican Centre blijft gesloten tot en met 30 juni waardoor onder andere ‘Evita’ komt te vervallen. Het lijkt me wel te verwachten dat ook de andere theaters in Londen tot die datum de deuren sluiten.

Ik lees op het Theatreboard forum ook dat er geruchten zijn dat ‘Sunday In The Park With George’ wordt uitgesteld tot september.

We wachten maar rustig af ...

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 89 ] 01 April 2020 06:06 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Vanaf morgen gaat NT Live uitzenden op Youtube, omdat de bioscopen nu ook gesloten zijn. Oudere stukken uiteraard, omdat live nu niet gaat.

  [ # 90 ] 02 April 2020 04:26 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  986
Geregistreerd  2013-09-09

De site is sinds 16u online, ben benieuwd wat er de komende dagen op gaat verschijnen.

‹ First  < 4 5 6 7 8 >  Last ›
6 of 27