2 of 9 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Theaterproducties online te bekijken
  [ # 16 ] 17 April 2020 07:38 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-06-28

MarronSisters - 17 April 2020 07:01 PM

Waar hopen jullie op qua shows die nog online komen?

Ik hoop van Stage de volgende titels:
Was getekend Annie MG
La Cage aux Folles
Sonneveld
Petticoat
Moeder ik wil bij de revue
Cyrano

En van de Graaf en Cornelissen:
Nonsens
Heerlijk duurt het langst
Nederland Musicalland
Liesbeth List de musical
Full Monty
De Jantjes
Pietje Bell

 

  [ # 17 ] 17 April 2020 07:57 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik hoop op Joe, Passion, Kiss of the Spider Woman en Sweeney Todd (2016/2017)

  [ # 18 ] 17 April 2020 08:06 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Producenten kunnen alleen maar laten zien wat originele producties zijn,  La Cage Aux Folles, The Full Monty, Passion, Kiss of the Spiderwoman en Sweeney Todd, de kans dat ze daar Nederlandse producties van mogen streamen is heel klein.

Ik vraag me af wat er met De Jantjes kan, de versie van 1997 van Stage is destijds wel op tv uitgezonden. Ook omdat er voor juli het gala in Carre gepland staat (al zal dat waarschijnlijk wel afgelast worden, denk niet dat er dan al een oplossing ligt voor de podiumkunsten).
Heerlijk Duurt ‘t Langst kan ook nog wel een lastige worden.

Ik wil graag Joe en Cyrano,  maar denk dat ze eerst Hij Gelooft in Mij gaan doen.

  [ # 19 ] 17 April 2020 08:44 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Heel blij met Rex. Zo’n mooie voorstelling destijds. Nog steeds jammer dat daar nooit een cd van is gemaakt. Dit maakt veel goed.

  [ # 20 ] 18 April 2020 12:19 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  412
Geregistreerd  2012-06-29

MarronSisters - 17 April 2020 07:01 PM

Waar hopen jullie op qua shows die nog online komen?

Ik hoop op Droomvlucht en Petticoat.
Elisabeth ook, maar dat zal vanwege de rechtenkwestie lastig worden. Evenzo shows als Aspects of Love en de Stage versie van Evita.

  [ # 21 ] 18 April 2020 12:21 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Klaske - 17 April 2020 08:06 PM

Ik wil graag Joe en Cyrano,  maar denk dat ze eerst Hij Gelooft in Mij gaan doen.

Ik schat de kans op Hij gelooft in mij juist klein in omdat die productie op de planning staat terug te keren in de theaters (als alles doorgaat en Corona geen roet in het eten gooit).

  [ # 22 ] 18 April 2020 10:13 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-06-28

Iets anders dan een musical maar wat te denken van de laatste soloshow van Simone, zou ik ook nog eens willen terugzien.

  [ # 23 ] 18 April 2020 01:37 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  65
Geregistreerd  2006-11-21

Full stage show van the phantom of the opera in the royal Albert hall:
https://youtu.be/nINQjT7Zr9w

   Handtekening   

...Please dont touch meMel Brooks.. Young Frankenstein

  [ # 24 ] 18 April 2020 03:07 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

MarronSisters - 18 April 2020 12:21 AM
Klaske - 17 April 2020 08:06 PM

Ik wil graag Joe en Cyrano,  maar denk dat ze eerst Hij Gelooft in Mij gaan doen.

Ik schat de kans op Hij gelooft in mij juist klein in omdat die productie op de planning staat terug te keren in de theaters (als alles doorgaat en Corona geen roet in het eten gooit).

Als je kijkt naar wat Stage er op gegooid heeft zijn dit de kleine ‘goedkope’ producties, producties met een kleine cast & orkest, weinig decor. Hamelen leek groter dan het was doordat de kindercast. Het zou me niets verbazen als we de komende seizoenen alleen maar herhalingen krijgen van stukken waar geen rechten voor betaald hoeven te worden, en ze dit kanaal gebruiken welke kleine producties er van stal gehaald kunnen worden.

Waarom dan wel Hij Gelooft In Mij laten zien op Stage Memories? Ik denk dat deze juist geschikt is om populariteit te meten. Ze hebben nu een inschatting gemaakt dat deze show nog genoeg potentie heeft, maar misschien zijn er veiligere keuzes.

Ik denk dat Aladdin op losse schroeven staat door de corona crisis. Disney is niet goedkoop om te produceren, zalen zijn al moeilijk vol te krijgen, laat staan dat je zo’n productie financieel haalbaar kan maken in een 1,5 meter samenleving. We gaan geheid een recessie in en hoeveel mensen kunnen/willen de prijzen van het circustheater betalen?
Misschien moet HGIM juist een vast theater in om Stage uit het slop te trekken. Of misschien Petticoat of Revue, al waren dit minder grote successen in vergelijking met HGIM.

  [ # 25 ] 18 April 2020 03:20 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Dit zijn alleen maar speculaties gebaseerd op aannames.

  [ # 26 ] 18 April 2020 08:00 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Harry - 18 April 2020 03:20 PM

Dit zijn alleen maar speculaties gebaseerd op aannames.

Klopt, maar dat is meestal het geval met speculaties ;-)

Maar als we kijken naar wat Stage tot nu toe op haar kanaal gezet heeft: Piaf en Ramses vielen samen met het overlijden van Liesbeth List. Dat zijn enigszins logische keuzes om in te spelen op wat er op dat moment leeft.

Maar Hamelen en Rex zijn rare keuzes in wat Stage tot haar beschikking heeft om te laten zien.
Ik vond Rex prachtig en heb de voorstelling een aantal keer gezien, maar ik denk dat er weinig mensen zijn die zich deze show nog herinneren.

Ciske de Rat of Petticoat of Revue staan veel meer gebrand in het geheugen van het publiek omdat ze recenter zijn.

[ Gewijzigd: 19 April 2020 03:07 PM by Klaske ]
  [ # 27 ] 19 April 2020 12:22 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Natuurlijk heeft iedereen zijn wensen en voorkeuren, maar laten we genieten van het feit dat er producties online staan en nog wel geheel gratis. Dat kan omdat voor de shows die online staan geen enorm dure rechten betaald hoeven worden.

Je kunt de musicals eigenlijk verdelen in 3 subgroepen:
1. De shows die geheel in eigen huis ontwikkeld zijn en waarvan alle rechten in eigen beheer zijn. (De kans is dus aanzienlijk dat deze online mogen staan.)
2. De shows die in eigen huis ontwikkeld zijn, maar gebruik maken van bestaande muziek waarvan de rechten mogelijkerwijs niet direct eigendom zijn van de producent. (De ene show zal dus online mogen/kunnen, de andere niet.)
3. De shows waarvan de rechten bij andere partijen liggen. Denk aan onder andere de Disney-producties. (Deze shows zullen -op een uitzondering na- niet online komen.)

De schuingedrukte shows staan inmiddels (19 april 2020) online.
———————————————————————————————————————
VOORBEELDEN:
1. Stage Entertainment: Rex, Petticoat, Ciske de Rat, Joe de musical, Cyrano, 3 Musketiers, De
  Tweeling, Droomvlucht de musical, De Kleine Blonde Dood
  DeGraaf & Cornelissen:   Wat Zien Ik?!, Pietje Bell, Op Hoop van Zegen (2 versies), Het Meisje met het
  Rode Haar

2. Stage Entertainment: Hij Gelooft in Mij, Musicals in Ahoy’ (3 edities), Musicals in Concert (2 edities),
  Musicals Live on Tour, Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen mijnheer?, Sister Act, Moeder ik wil bij de
  Revue, Sonneveld, Robert Long, Een avond met Dorus, Was getekend Annie M.G., Ramses, Doe Maar!, Ja
  Zuster Nee Zuster
  DeGraaf & Cornelissen: Volendam de musical, Fabeltjeskrant, De Zangeres Zonder Naam, Liesbeth List,
  De Grote Drie, Haal Het Doek Maar Op

3. Stage Entertainment: Aida, The Phantom of the Opera, Tarzan, Mamma Mia, Dirty Dancing, Miss Saigon,
  Les Miserables, Evita, De Jantjes, My Fair Lady, Beauty and the Beast
  DeGraaf & Cornelissen:  The Full Monty, Nonsens, Evita, de Jantjes, My Fair Lady, Piaf

[ Gewijzigd: 19 April 2020 10:04 PM by jemar ]
  [ # 28 ] 19 April 2020 02:03 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Piaf is een van oorsprong Engelse voorstelling en valt dus in de derde categorie. Met kleine producties kan het dus blijkbaar wel qua rechten.

  [ # 29 ] 19 April 2020 08:02 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

En nog iets anders dan musical ook; op https://youtu.be/1xZRqbCR5Gs is een voorstelling te bekijken die afgelopen vrijdag werd gespeeld in een lege zaal in het theater van Tiel.

  [ # 30 ] 23 April 2020 10:55 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-06-28

Zojuist door Albert Verlinde bekend gemaakt in Koffietijd dat vandaag Sonneveld online komt op Stage Memories

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 9