6 of 9 | ‹ First  < 4 5 6 7 8 >  Last ›
Theaterproducties online te bekijken
  [ # 76 ] 13 May 2020 09:05 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  642
Geregistreerd  2005-05-23

Luna24 - 13 May 2020 08:54 PM

Ik heb me de afgelopen dagen afgevraagd waarom er een corona-crisis nodig was om dit voor elkaar te krijgen.
Ik bedoel: voorstellingen die al heel lang niet meer spelen en waarvan het niet waarschijnlijk is dat ze snel weer in het theater te zien zijn een keertje uitzenden op tv of als stream zou toch leuk zijn.
Je trekt er wellicht ook nieuwe bezoekers mee.
Ik zie niet waarom je daar verlies op zou draaien, want door ze op de plank te laten had je er ook niets aan verdiend.
Of zeg ik nu iets heel doms?

Dat ben ik helemaal 100% met jou eens.
Ik vraag me ook af waarom ze niet eerder op dat idee waren gekomen.
Maar ik zou zeggen; ik hoop dat ze dat misschien ook later na de crisis erin houden.

  [ # 77 ] 13 May 2020 09:34 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

jasper050 - 12 May 2020 08:53 PM
MusicalFan91 - 12 May 2020 02:58 PM

Vanaf 3 juli Hamilton op Broadway op Disney+

Is het aanbod in Nederland gelijk aan Amerika? Dan kan ik wel even een proefabonnement nemen.

Het Nederlandse Facebook account van Disney+ heeft er ook een bericht over geplaatst dus dan zou je denken van wel.

  [ # 78 ] 13 May 2020 09:44 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Nu is het denk ik wel zo dat de kwaliteit van opnames die we nu van Stage gezien hebben, niet allemaal van zodanige kwaliteit zijn dat ze het goed zouden doen op onze enorme Ultra HD wide screen TV’s.

Maarreuh, ik snap niet zo goed dat er niet meer vanuit een ondernemers gedachte wordt gedaan. Inderdaad geld vragen om een x aantal uur toegang te mogen hebben tot een registratie, geld vragen voor een stream van een corona-concert van een bekende musicalnaam.

Ik hoop eigenlijk dat Shows&Events; ook wat gaat doen, zij moeten ook kasten vol materiaal hebben.

Een beetje afhankelijk van het bedrag kun je daar echt wel publiek mee trekken.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 79 ] 14 May 2020 09:19 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

June - 13 May 2020 09:44 PM

Nu is het denk ik wel zo dat de kwaliteit van opnames die we nu van Stage gezien hebben, niet allemaal van zodanige kwaliteit zijn dat ze het goed zouden doen op onze enorme Ultra HD wide screen TV’s.

Maarreuh, ik snap niet zo goed dat er niet meer vanuit een ondernemers gedachte wordt gedaan. Inderdaad geld vragen om een x aantal uur toegang te mogen hebben tot een registratie, geld vragen voor een stream van een corona-concert van een bekende musicalnaam.

Ik hoop eigenlijk dat Shows&Events; ook wat gaat doen, zij moeten ook kasten vol materiaal hebben.

Een beetje afhankelijk van het bedrag kun je daar echt wel publiek mee trekken.

De (beeld) kwaliteit van de Stage-registratie is inderdaad hooguit matig. Niet op een TV van enig formaat te bekijken.

Om voorstellingen tegen betaling te streamen moet de producent wel over de rechten beschikken. Ik vermoed dat dat (zeker in geval van Shows & Events) niet het geval is.

  [ # 80 ] 14 May 2020 08:34 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

The Show Must Go On streamt morgen Cats. Niet schrikken; gewoon de musical, niet de film.

  [ # 81 ] 14 May 2020 09:16 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Op 31 mei (20:00 NLse tijd) is er op dit kanaal een bijzonder musicalconcert te zien, met een line-up vol West End-sterren:

The works of Jule Styne, Jerry Herman and Stephen Sondheim will be celebrated in an online charity concert on YouTube at the end of the month.

Appearing in the special tribute, entitled Kings of Broadway will be Liz Callaway, Michael Colbourne, Deborah Crowe, Jordan Lee Davies, Louise Dearman, Janie Dee, Fra Fee, Rob Houchen, Damian Humbley, Ramin Karimloo, Claudia Kariuki, Emma Kingston, L Morgan Lee, Rebecca Lock, Nadim Naaman, Anna O’Byrne, Fiona O’Carroll, Jamie Parker, Laura Pitt-Pulford, Clive Rowe, Jenna Russell, Lucy Schaufer, Celinde Schoenmaker, Caroline Sheen, Samantha Spiro, Laura Tebbutt, Michael Xavier and Alex Young.

Created to support NHS Charities Together and Acting for Others, the event will feature musical direction from Alex Parker, mixing by Jack Blume, editing by Ben Hewis with additional mixing and editing support from Martin Higgins.

  [ # 82 ] 14 May 2020 11:49 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

martijn-j - 14 May 2020 08:34 PM

The Show Must Go On streamt morgen Cats. Niet schrikken; gewoon de musical, niet de film.

😂

  [ # 83 ] 15 May 2020 09:13 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  215
Geregistreerd  2009-05-01

Harry - 14 May 2020 09:19 AM

De (beeld) kwaliteit van de Stage-registratie is inderdaad hooguit matig. Niet op een TV van enig formaat te bekijken.

Wat betreft Hamelen snapte ik daar niks van, daar is destijds gewoon een keurige DVD-uitgave van geweest van betere kwaliteit.

  [ # 84 ] 15 May 2020 11:52 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

Ik lees hier veel reacties over waarom bepaalde shows niet online worden gezet, waarom andere wel, etc.

Je moet er niet van uitgaan dat er bij elke musical geïnvesteerd is in het opnemen van een TV-waardige registratie; sterker nog, bij de meeste shows niet. Het geld gaat naar de EPK/pr-opnames, die moeten van goede kwaliteit zijn; de rest is bedoeld als archief en niet meer dan dat. De meeste shows die ouder zijn dan 3 jaar zijn nog opgenomen door legaal gevraagde (goede!) hobbyfilmers, die voor cast/crew en het archief van Stage een exemplaar maken op DVD. Je ziet duidelijk dat, zowel bij De Graaf & Cornelissen als bij Stage, die DVD’s voor de huidige ‘streaming’ zijn geconverteerd van schijf naar PC (mp4-bestand) wat altijd kwaliteitsverlies oplevert. Dat maakt de redelijke registraties die er zijn er niet beter op qua beeldkwaliteit.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen zoals Hamelen of Ciske de Rat (nog niet gepubliceerd, maar die verwacht ik ook nog), maar die zijn ook opgenomen voor televisie-uitzending. En bij Hamelen heeft men zelfs niet de originele bestanden gebruikt; ook hier is het een geconverteerd bestand van DVD naar MP4.

Stage is daarmee niet te vergelijken met het imperium van Sir Andrew Lloyd Webber; zijn shows scoren, door de Engelse taal, een wereldwijd miljoenenpubliek. Maar zelfs die shows worden niet standaard in hoge kwaliteit (volledig) opgenomen. Ik vermoed dat ook zij zich bedienen met zo professioneel mogelijke hobbyfilmers, maar die registraties zal het grote publiek nooit te zien krijgen. Het is niet voor niks dat zijn huidige YouTube-platform alleen shows en concerten bevat die ooit voor DVD-release of televisieregistratie zijn opgenomen. De kwaliteitsnorm is zeer hoog, maar daardoor is de spoeling wel dun. Daarom moet hij ook minder succesvolle shows als By Jeeves plaatsen; anders ben je er snel doorheen. Maar van shows als ‘Evita’, ‘Sunset Boulevard’ of ‘Aspects of Love’ zullen we nooit volledige shows zien, deze zijn immers nooit als ‘grote’ registratie opgenomen.

Als Stage dergelijke tv-registraties met die kwaliteit zouden moeten laten maken, zou er geen euro op te verdienen zijn. Net als bij castalbums is het publiek dat er echt voor zou betalen te klein. Bovendien wordt bij registraties pijnlijk duidelijk dat er zaken zijn die in het theater wel werken en op beeld niet. Ramses vond ik in het theater magistraal en een van de beste voorstellingen die ik ooit gezien heb, op beeld vond ik het tegenvallen en een warrig script. Nou kan dat ook aan Tom Jansen gelegen hebben; vergelijken met de Hans Hoes vertolking van Ramses vond ik Tom’s versie erg saai en weinig ondeugend, maar da’s een ander verhaal.

  [ # 85 ] 15 May 2020 12:50 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Quin - 15 May 2020 11:52 AM

Bovendien wordt bij registraties pijnlijk duidelijk dat er zaken zijn die in het theater wel werken en op beeld niet. Ramses vond ik in het theater magistraal en een van de beste voorstellingen die ik ooit gezien heb, op beeld vond ik het tegenvallen en een warrig script.

Ik heb in de afgelopen periode Ramses - Piaf - Sonneveld kort achter elkaar online gezien. Die korte periode maakt het makkelijker ze onderling te vergelijken, want in het theater speelden ze in verschillende seizoenen. Piaf had ik overigens nooit in het theater gezien. Ramses wel en Sonneveld in het eerste seizoen en nogmaals in de reprise. De vergelijking tussen deze drie maakt Ramses wat mij betreft het minst interessant door het warrige script, de prestaties van de cast en de liedjes ten spijt - hetgeen in het theater wel beter overkomt.

Sonneveld staat voor mij nog steeds als een huis, als die nogmaals terug zou komen zou ik zeker weer gaan kijken.

  [ # 86 ] 15 May 2020 01:35 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

Hanstmf - 15 May 2020 12:50 PM

Sonneveld staat voor mij nog steeds als een huis, als die nogmaals terug zou komen zou ik zeker weer gaan kijken.

Absoluut met je eens; Sonneveld kwam op televisie heel goed over. Plezier spatte er van af, en het voelde nergens ‘te groot’.

  [ # 87 ] 15 May 2020 05:22 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-06-28

Sonneveld en Rex vond ik tot nu toe de beste producties die door Stage zijn geplaatst. Robert Long moet ik nog helemaal bekijken

  [ # 88 ] 15 May 2020 08:25 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Over het algemeen is mij opgevallen dat ik moeilijker geboeid blijf door een theaterregistratie op tv van een voorstelling die ik niet heb gezien dan van een voorstelling die ik wel live zag.

Neemt niet weg, dat als ik zie dat Coriolanus vanaf 4 juni voor een week door WhatsOnStage online wordt gezet, ik daar met gemak vijftig euro voor zou doneren als die mogelijkheid bestaat.
Tenslotte had ik deze specifieke voorstelling heel graag live on stage gezien als ik daar toen van had geweten.
Het is dus niet per se zo dat het voor mij gratis hoeft te zijn, maar ik snap inderdaad wel dat er niet van elke productie kwalitatief hoogwaardige opnames zijn.
Dat was een van de dingen die ik mij ook bedacht: als ze dit doen, dan betekent dat dat ze dus van elke productie een kwalitatief goede opname gemaakt moeten hebben.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 89 ] 16 May 2020 12:00 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik kan me wel in een aantal bovenstaande meningen vinden. Vond Ramses en Piaf erg goed in het theater, maar online vond ik het toch een stuk minder. Ik merkte dat een aantal maanden terug ook toen Showponies werd uitgezonden op tv. In het theater heb ik onwijs gelachen, maar zo op een beeldscherm komt het toch lang niet zo goed over als in een zaal (met een heel publiek erbij)

  [ # 90 ] 16 May 2020 12:45 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Bristol Old Vic gaat ook een aantal van hun producties streamen, onder andere de musical ‘The Grinning Man’ die een paar jaar geleden ook in Londen te zien was in de Trafalgar Studios. ‘The Grinning Man’ is te zien vanaf 26 juni.

website Bristol Old Vic

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

‹ First  < 4 5 6 7 8 >  Last ›
6 of 9