Daggers of the mind - Filmproject Codarts Muziektheater 4
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Daggers of the Mind

Codarts Muziektheater jaar 4

De voorstelling Daggers of the Mind, door vierdejaarsstudenten Muziektheater aan Codarts Rotterdam zou op 21 april in première gaan in het Maaspodium in Rotterdam. Deze voorstelling, geïnspireerd op Shakespeare’s Macbeth, is onderdeel van hun afstudeertraject. Nu de theaters gesloten zijn, is er gezocht naar een alternatieve manier om dit project toch een toneel te geven. Inmiddels wordt er al weken vanuit huis gerepeteerd voor een heuse muziektheaterfilm en zijn de eerste opnames begonnen. Het wordt een film vol (eigen) teksten, popmuziek, materiaal uit de opera Macbeth van Verdi… Het project wordt begeleid door regisseur Robin Coops, choreograaf Pim Veulings en muzikaal leider / vocal coach Mony Wouters. De muziek wordt verzorgd door Carlo van der Put en David Schwarz.
Op de website http://www.daggersofthemind.nl delen studenten hoe ze deze uitdagende, experimentele en vernieuwende reis ervaren. Volg het project op Facebook en Instagram om zo op de hoogte te blijven van de updates over het maakproces, hersenspinsels en leuke extra’s.

Daggers of the Mind
Blijven repeteren, blijven repeteren tot ik het wel kan
Tot ik beter ben dan wat men van mij verwacht
Tot ik beter ben dan de rest

De vierdejaarsstudenten Muziektheater van Codarts Rotterdam doen auditie voor het stuk Macbeth van Shakespeare wanneer fictie en realiteit langzaam door elkaar beginnen te lopen. De droom naar een succesvolle rol en een geweldige performance wordt een doel op zichzelf met desastreuze gevolgen.


Cast & creatives
Donna-jo Aarts
Iris Bakker
Willemijn Böcker
Judith Boesen
Dominique de Bont
Callina Knappmann
Lotte Pierik
Quinten de Smedt
Ayla van Summeren
Maaike Wijntje

Regie: Robin Coops
Muzikale leiding & Vocal coaching: Mony Wouters
Choreografie: Pim Veulings
Muzikale begeleiding: Carlo van der Put
Muzikale begeleiding & soundmixing: David Schwarz
Productie: Inge den Adel
Transcodering, visuele postproductie: Matija Pekić
Sounddesign: Roel Wildenburg

Met speciale dank aan:
Codarts Rotterdam, Maaspodium Rotterdam, Theater ‘t Kapelletje, Marcel van Oostrom Hunefeld, Claudia Klaassen & Masha Stepina Korol’kov
Website door Callina Knappmann