1 of 2 |  1 2 > 
Coronavoorstellingen
change_status
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Het leek me nuttig om een apart topic aan te maken over alle voorstellingen die in deze coronatijd worden bijgeboekt. Zodat die informatie niet meer dwars door alle inhoudelijke discussies over het virus heenloopt.

Het Wilminktheater in Enschede brengt in juli onder de noemer HONDERDUIT een aantal voorstellingen voor (uiteraard) maximaal  honderd  bezoekers.

Waaronder:
3 Juli Liedjes voor de Grote Hoop Live, met o.a. Joke de Kruijf en Roosmarijn Luyten
5 Juli Pinksterdag in concert, met Lone van Roosendaal en Annick Boer
12 juli And Now ..., met Willemijn Verkaik

  [ # 1 ] 19 June 2020 11:45 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Het Chassé heeft morgen op de langste dag een zomerfestival

Laat Licht - Chassé Theater

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 2 ] 19 June 2020 12:23 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Twee voorstellingen als alternatief dan wel schrale troost voor ‘Hello Dolly!’ in oktober in het Chassé
Zonder Jou met Paul en Simone / Buyer & Cellar met Freek Bartels

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 3 ] 19 June 2020 01:42 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

RooxLive heeft wegens succes extra musicalconcerten georganiseerd:

11, 12 & 14 juli: The Show Must Go On in de Koepelgevangenis in Breda. Met liedjes van producties die door Covid-19 gecanceld/uitgesteld zijn. De artiesten kan ik zo niet vinden, maar wellicht zijn het dezelfde als in voorgaande concerten.

18 juli: Musical Summer Nights in Theaters Tilburg. Met René van Kooten, Linda Verstraten, Steven Roox & Jolijn Henneman.

  [ # 4 ] 19 June 2020 08:30 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Ik loop net het Delamar uit bij “de laatste doet het licht uit”. Ik denk dat ik meer bij een therapiesessie voor acteurs heb gezeten dan bij een voorstelling. Voor mij was dit een project waar de acteurs heel erg behoefte aan hadden. Ik weet nog niet of ik hier heel erg behoefte aan had.

Is er iemand hier die weet of “We’ll Meet Again” altijd in de voorstelling heeft gezeten of dat het er op het laatste moment is ingeschreven?

  [ # 5 ] 19 June 2020 11:05 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Klaske - 19 June 2020 08:30 PM

Ik denk dat ik meer bij een therapiesessie voor acteurs heb gezeten dan bij een voorstelling. Voor mij was dit een project waar de acteurs heel erg behoefte aan hadden.

Ik ben benieuwd, ga het volgende week (via de stream) zien. Er zijn/komen nu natuurlijk relatief veel voorstellingen waar “X vertelt wat de afgelopen periode met hem/haar gedaan heeft” het uitgangspunt is. Logisch en iedere maker zal het ook weer anders invullen, maar de kans dat het uitmondt in een theatrale therapiesessie is dan inderdaad wel aanwezig 😄

  [ # 6 ] 20 June 2020 07:01 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Laush - 19 June 2020 11:05 PM
Klaske - 19 June 2020 08:30 PM

Ik denk dat ik meer bij een therapiesessie voor acteurs heb gezeten dan bij een voorstelling. Voor mij was dit een project waar de acteurs heel erg behoefte aan hadden.

Ik ben benieuwd, ga het volgende week (via de stream) zien. Er zijn/komen nu natuurlijk relatief veel voorstellingen waar “X vertelt wat de afgelopen periode met hem/haar gedaan heeft” het uitgangspunt is. Logisch en iedere maker zal het ook weer anders invullen, maar de kans dat het uitmondt in een theatrale therapiesessie is dan inderdaad wel aanwezig 😄

Nou, gek genoeg was het niet eens zo veel ‘x vertelt wat de afgelopen periode met hem/haar gedaan heeft’. Dat komt eigenlijk alleen van de gastrol en niet zo zeer van de anderen op het toneel.

 


Spoilers!
Het is meer een verzameling snapshots over:
- wat is theater / wat is echt
- wat is een rol
- wat betekent een rol voor een acteur
- Wat er wel en niet mag in corona tijd.
- Sneer naar van Engelshoven, sneer naar KLM
- Gerrie van der Klei’s laatste dag en wat ze voelt.
- De Kroketten-conference van Wim Sonneveld.
- Anekdotes over ‘grote acteurs’, waarvan er twee niet uit Nederland komen en een groot deel van het publiek nauwelijks meer weet wie de Nederlandse acteurs waren, behalve misschien van naam.
- Waar het werkelijk om gaat (De voorstelling Vietnam in Waalwijk die gecancelled werd is een beetje de rode draad in het begin van de voorstelling, en er is een klein stuk waarom het belangrijk is dat we dit verhaal vertellen).
- Ghost Lamp.
- We’ll meet again (waar van ik vermoed dat het er in gezet is omdat ze net overleden is, voor de eerste voorstelling plaatsvond)

- Ik vraag me af wat Charlotte Ha in deze voorstelling deed. Ze zegt 3 zinnen. Gerrie van der Klei heeft meer tekst.
- Er worden wat balletjes opgegooid, zo zijn er naast de acteurs twee mensen van de techniek, een regisseur en iemand van de horeca. Maar van wat de techniek beleeft, en de regisseur in deze periode, dat zien we niet, en wat de horeca vindt komt dus alleen terug in de Kroketten-conference. Stukje over Koperen Kees, wat ook niet heel erg uitgewerkt wordt, maar er alleen is voor de woordgrap met Nikkelen Nelis (wat ik op zich een goede grap vond).

Ze hebben het nauwelijks over het publiek. Behalve dat het voor ons als publiek misschien nog wel het allerergste is (en toen dacht ik echt: mag ik een teiltje ;-) ). Maar een acteur kan niet zonder zijn publiek, op een gegeven moment stipt Vajen het aan dat ze haar rol voor de spiegel af en toe te voorschijn haalt, maar dat dat niet genoeg is. Ik zag het begin van een hele mooie scene, maar toen doofde dat ook uit als een nachtkaars. De doelgroep was niet het algemene publiek, denk ik, maar alleen acteurs.

Ze zeggen aan het begin al dat het een rommelig stuk is, en dat is precies wat het is. Het schiet alle kanten uit.
Ik denk wel dat er een goede voorstelling in zit. Maar dit voelt aan als ‘ik heb een heleboel gevoelens en gedachten en ik moet hier iets mee’. Zonder in de gaten te houden dat er ook nog iemand naar gaat kijken.
Maar is het heel erg om een avondje therapie te sponsoren of via de livestream, nee, dat ook niet ;-)

  [ # 7 ] 21 June 2020 02:35 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Hoe werkt het in delaamr met het aanwijzen van plaatsen ? Op rij 1 heb je een andere beleving dan op rij 15 of 20 in de zaal. Hoe eerder je kimt, hoe beter dat je zit ?

  [ # 8 ] 21 June 2020 05:13 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

sky14 - 21 June 2020 02:35 PM

Hoe werkt het in delaamr met het aanwijzen van plaatsen ? Op rij 1 heb je een andere beleving dan op rij 15 of 20 in de zaal. Hoe eerder je kimt, hoe beter dat je zit ?

Het was een beetje rommelig. Als je vooraan wilt zitten, ga bij de deur staan of zitten. De eerste die binnen komt gaat naar rij 1, 3 stoelen tussen personen/huishoudens. Maar dat moesten we dus zelf uittellen/uitzoeken. Er waren geen stoelen afgeplakt. Ik denk dat er mensen op de eerste vier of vijf rijen zaten. Maar het begon al rommelig doordat er drie vriendinnen(?) Waren die voor aanvang bij elkaar zaten in de foyer, dus leek het alsof ze 1 huishouden waren. Zij gingen als eersten naar binnen en besloten toen dat ze aparte huishoudens waren en dus ook 3 stoelen tussen elkaar moesten/wilden houden. Dat zorgde voor wat oponthoud.

Ik was vroeg, dus ik heb geen gezondheidscheck gehad, en ook kaartje is niet gecontroleerd. Wel gratis drankje dat ook mee de zaal in mocht.

  [ # 9 ] 21 June 2020 09:24 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  98
Geregistreerd  2011-08-08

  Even een reactie op bovenstaande,  quoten lukt mij helaas niet.
Afgelopen donderdag waren mijn dochters en ik ook naar de voorstelling en stonden vooraan (wij waren er vroeg), maar toen de deur openging, werd ons de 2e rij aangewezen, die moesten wij tot het eind doorlopen, de rij werd “opgevuld” wel natuurlijk met 3 stoelen ertussen daarna de 1e en later de laatste rij. Dus waarschijnlijk ligt het ook aan degene die de plaats aanwijst.

[ Gewijzigd: 21 June 2020 09:32 PM by martha ]
  [ # 10 ] 22 June 2020 09:25 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Zo te lezen is hun theaterconcert nog nergens geprogrammeerd, maar Milan van Waardenburg en Anouk Maas hebben in ieder geval wel het plan om samen het podium te betreden (en vragen mensen om hun bericht te delen): https://www.instagram.com/p/CBvsyxUDSev/?igshid=2ybzktxsrnct

  [ # 11 ] 23 June 2020 04:40 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Een aantal musicalartiesten treedt de komende tijd op in De Hallen in Amsterdam, waar een speciaal PopUp Podium is neergezet:

26 juni - Tony Neef, Maaike Widdershoven & Ruud Bos
4 juli - René van Kooten
1 augustus - Nurlaila Karim
15 augustus - Carolina Dijkhuizen
28 augustus - Renée van Wegberg

  [ # 12 ] 25 June 2020 09:36 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  294
Geregistreerd  2007-05-03

Klaske - 19 June 2020 08:30 PM

Ik loop net het Delamar uit bij “de laatste doet het licht uit”. Ik denk dat ik meer bij een therapiesessie voor acteurs heb gezeten dan bij een voorstelling. Voor mij was dit een project waar de acteurs heel erg behoefte aan hadden. Ik weet nog niet of ik hier heel erg behoefte aan had.

Is er iemand hier die weet of “We’ll Meet Again” altijd in de voorstelling heeft gezeten of dat het er op het laatste moment is ingeschreven?

Het zat er al in:
Bron Facebook Dick van den Heuvel

Mag ik jou over mijn dag vertellen? Vanochtend werd ik wakker van een appje van René. Vera Lynn was overleden. En Vera speelt een belangrijke rol in “En de laatste doet het licht uit”; we zingen haar “We’ll meet again” ergens aan het einde van de voorstelling. De magie van het theater slaat dan toe… de hele dag word je begeleid door de geesten van het DelaMar. Ko van Dijk doet in de artiestenfoyer een lamp uit… en als je dat niet gelooft, moet je daar maar een keer gaan kijken. Wim Sonneveld rammelt er een Nikkelen Nelis uit voordat je zijn zaal in gaat. Het lijkt alsof ze allemaal zeggen: het theater is niet dood, het kan niet dood, het gaat niet dood. We speelden vanavond twee keer… de eerste keer nog wat onwennig. Dus zo klinkt 30 man… dus zo voelt een lege zaal die toch uitverkocht is… dus zo zingt Vera terwijl ze dood is. We hebben geen montage gehad, geen generale, alleen maar een première. En dan is er de tweede voorstelling. Ken je dat? Dat iets een maand of drie geleden alleen nog maar een plan is in mijn hoofd. Zo’n plan waarvan een timide inborst als de mijne zegt: dat lukt je nooit. Plotseling gloeien er lampen. In eens projecteren we Gerrie van der Klein op een scherm die precies het juiste zegt. Niet opgeven, nooit opgeven, alle dagen feest. Acteurs die – wonderen zijn het, ze worden waarschijnlijk al als wonder geboren – leven bieden aan een ideetje. Ze doneren hun tranen en ziel aan een rol; zomaar omdat ze zich in die rollen herkennen. Ik mag spelen met hun namen en karakters; ze vinden het goed. Klinkt dit allemaal als dronken praat? Ik heb niets gedronken… maar ik ben dronken van geluk vanwege een van de mooiste voorstellingen die ik ooit heb mogen maken; omdat hij bestaat vanwege dit moment. Hij bestond niet voor de corona, hij bestaat straks niet. Hij bestaat nu; omdat theater levende materie is van het moment waarop we leven. Dat klinkt ingewikkeld maar wie van theater houdt, weet vast wel wat ik bedoel.

  [ # 13 ] 06 July 2020 05:04 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Laush - 19 June 2020 01:42 PM

RooxLive heeft wegens succes extra musicalconcerten georganiseerd:

11, 12 & 14 juli: The Show Must Go On in de Koepelgevangenis in Breda. Met liedjes van producties die door Covid-19 gecanceld/uitgesteld zijn. De artiesten kan ik zo niet vinden, maar wellicht zijn het dezelfde als in voorgaande concerten.

18 juli: Musical Summer Nights in Theaters Tilburg. Met René van Kooten, Linda Verstraten, Steven Roox & Jolijn Henneman.

Iemand die naar een van de concerten gaat? Of al is geweest? Ik heb geboekt voor 14 juli Iemand een idee welke artiesten er optreden? Misschien dat ik ook nog 18 juli in Tilburg ga kijken..

  [ # 14 ] 06 July 2020 09:18 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

De cast van 14 juli bestaat uit Steven Roox (uiteraard), Tessa Sunniva van Tol, Nyassa Alberta, Yoran de Bont en Rick Sessink. Van de shows op de zaterdag ervoor heb ik nog niets voorbij zien komen.

Ben vorige maand geweest bij de eerste editie van Disney Classics, was leuk en kijk uit naar de 14e. ☺️

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 15 ] 06 July 2020 10:39 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ok dankje! Ik ben benieuwd.? En iemand toevallig een tip voor een restaurantje in de buurt waar je vroeg terecht kan?

[ Gewijzigd: 13 July 2020 02:41 PM by myrte ]
 1 2 > 
1 of 2