2 of 2 |  < 1 2
Alternatieve uitmarkt en Musical Sing Along 2020
  [ # 16 ] 30 August 2020 08:53 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Klopt het dat er geen chat is tijdens de Musical Sing al Long?

  [ # 17 ] 30 August 2020 09:01 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

http://www.musicalworld.nl/chat Sluit maar aan 😉

  [ # 18 ] 31 August 2020 01:15 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Dus… Wat vonden we er van?
Beetje saai en veilig, enige wat echt spatte was Tina. En dan die rare verkiezing van 15 jaar Sing A Long, en dan 10 seconden van elke show te laten zien…

  [ # 19 ] 31 August 2020 01:55 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ze hadden beter een jaar kunnen overslaan. ‘Tina’ is niet mijn voorstelling maar was wel een spetterend optreden. Ook genoten van ‘Anastasia’ en ‘Lazarus’.  Het hoort een vooruitblik te zijn op het nieuwe seizoen, waarbij ik me steeds meer afvraag welk seizoen. Van sommige musicals is nog niet eens duidelijk wanneer en of ze überhaupt terugkeren.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 20 ] 31 August 2020 02:18 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik heb erg genoten van Pieter Embrechts’ Valentine´s Day en Nyassa Alberta kan volgens mij Vader Jacob nog swingend maken, maar de rest was nauwelijks noemenswaardig. Het duet uit Anastasia was dan nog degelijk uitgevoerd, maar ook nogal… degelijk. Sommige optredens gaven me een sterk bonte avond-gevoel, jammer genoeg. Saturday Night Fever moet bijvoorbeeld wel echt spetteren, maar dit optreden was meer een laf vonkje. Dat lag overigens ook aan de setting hoor, het weinige publiek op tribunes, raar licht etc.

Jaartje overslaan was misschien beter geweest, inderdaad. Of ze hadden alles kunnen laten draaien om “15 jaar Sing-a-Long” en de hoogtepunten nogmaals uit kunnen laten voeren door de betrokken artiesten. Hoe ze dat gisteren met die filmpjes oplosten was wel erg karig, al vond ik dat stukje Les Mis nog wel leuk om weer terug te zien na zoveel jaar.

edit: Ook een applausje voor Ellen Pieters en Cystine Carreon trouwens, wat een fijne performers!

[ Gewijzigd: 31 August 2020 04:03 PM by Laush ]
  [ # 21 ] 01 September 2020 01:11 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Tina was hoe een optreden op een sing-along hoort te zijn, erg goed. Volgens mij maakt het Nyassa niet uit voor hoeveel man ze staat te zingen, ze staat altijd aan.

Ook genoten van Valentine’s Day, heb een beetje een crush op Pieter Embrechts.

Verder vond ik Anastasia, Falsetto’s en Murder Ballad degelijk en hier koop ik ook wel kaarten voor.

De grote drie was ook van zeer hoog niveau, duidelijk veel kwaliteit op het podium, maar trekt me verder niet.

De rest was meh maar zeker niet nutteloos, ondanks dat nog niet veel duidelijk is over hoe het komende seizoen er precies gaat uitzien.

Had voor 15 jaar sing-along liever een apart programma gezien met volledige optredens in plaats van dit halfbakken gedoe.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 22 ] 03 September 2020 01:58 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Ik denk dat een terugblik met de mooiste optredens van de afgelopen jaren aan elkaar gemonteerd beter was geweest. Mij bekroop nu ook het gevoel van: een vooruitblik naar welk seizoen?! Want het voelt allemaal nog zo onzeker in deze tijd….

  [ # 23 ] 07 September 2020 02:56 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Beter laat dan nooit maar ik heb het ook eindelijk teruggekeken. Ik vond de aanpak jammer.
Er had zoveel meer gekund: had het een speciale 15 jaar terugblik editie gemaakt of had wat oude casts teruggehaald voor een eenmalig optreden (in de -slechte- throwback kwam ik toch echt wel wat degelijke producties tegen waarbij een reunietje leuk zou zijn geweest).

Uiteraard is het elk jaar wel weer een beetje klagen over het niveau in het algemeen, dit jaar niet anders. Wel leuk dat Soldaat een keer toonvast was (flauw!)
Positieve uitschieters wat mij betreft Tina, lazarus en falsetto’s (hoewel jammer van de songkeuze). De grote drie deed het in deze setting niet lekker, maar vond ik wel goed. Murder Ballad heeft potentie maar ik kan niet wennen aan deze cast, het voelt voor mij niet goed gecast.
De grootste flater van de avond wat mij betreft Saturday Night Fever, dit was toch gewoon een groep 8 musical vibe of ben ik dan echt te kritisch?

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 24 ] 08 September 2020 08:10 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Anniek - 07 September 2020 02:56 PM

De grootste flater van de avond wat mij betreft Saturday Night Fever, dit was toch gewoon een groep 8 musical vibe of ben ik dan echt te kritisch?

Daarmee sla je de spijker precies op de kop!

Javan Hoen was in 2011 één van de mogelijke Tony’s in de zoektocht van RTL4 maar werd het terecht niet. Vajèn zie ik ook niet als Stephanie, hoewel ze een groot talent is en in Grease was ze m.i. wel op haar plek.

Verder sluit ik me wat betreft de avond aan bij het merendeel van de de vorige schrijvers: Tina en Lazarus sterk, fragmenten uit 15 jaar geschiedenis van de Singalong voegden gezien de tijdsduur van die fragmenten niets toe….zo’n gemiste kans. En Cystine Carreon sterk. Waar was zij een flink aantal jaar?

Gelukkig was de chat leuk, wel duidelijk met minder deelnemers als anders.

 < 1 2
2 of 2