Albert Verlinde weg bij Stage Entertainment
change_status
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Een opvallend bericht op nu.nl:

Albert Verlinde na ruim vijf jaar weg bij Stage Entertainment

Albert Verlinde verlaat na bijna zes jaar Stage Entertainment, het theaterproductiebedrijf waar hij sinds januari 2015 leiding aan geeft. De presentator en theatermaker wil een nieuwe weg inslaan, zo laat hij weten in een persbericht.

Verlinde is dit jaar ruim twintig jaar werkzaam als producent (hiervoor bij V&V Entertainment) en vindt dit “een logisch moment om te stoppen bij Stage Entertainment”.

“Als Managing Director Nederland heb ik geweldige en mooie jaren meegemaakt waar ik met zeer veel plezier op terugkijk.” Verlinde kijkt met plezier terug op het produceren van voorstellingen als TINA – De Tina Turner Musical, Lazarus en The Bodyguard.

“Nu de programmering voor de komende tijd staat, kan ik met een gerust hart weg. Ik zal me overigens blijven inzetten voor het theater onder meer als voorzitter van het Nationaal Theater Fonds en het Nationaal Theater Weekend.”

Arthur de Bok, CEO van Stage Entertainment, dankt Verlinde voor zijn werk van de afgelopen jaren. “Albert heeft binnen de Nederlandse organisatie van Stage Entertainment een groot aantal belangrijke veranderingen doorgevoerd. De theaters hebben een sterk profiel gekregen, er zijn geweldige shows naar het Nederlands publiek gebracht en samen met de ervaren teams heeft hij ook voor de herstart in 2021 een sterke programmering tot stand gebracht.”

Een vervanger voor Verlinde wordt op dit moment gezocht.

  [ # 1 ] 03 November 2020 01:13 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Bijzonder wel,hij heeft eigenlijk nog maar net het stokje overgenomen bij Stage…

Hopelijk vinden ze iemand die ook echt van theater houdt om hem te vervangen…

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 2 ] 03 November 2020 01:16 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik vind het ook bijzonder. Zeker in deze tijd. Stage Entertainment heeft altijd geleund op een bekende persoon, dus ik benieuwd of zijn vervanger ook iemand wordt die al bekend is. Anders vrees ik dat Stage Entertainment nog afstandelijker wordt dan het sinds een tijd al is.

  [ # 3 ] 03 November 2020 01:25 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Oh wow, bijzonder. En onverwacht. Ik ben benieuwd wie ervoor in de plaats komt, hopelijk iemand met een wat neutraler imago. Ligt wellicht aan mij, maar ik heb het altijd scheef gevonden dat Verlinde het grootste deel van zijn tijd als directeur verbonden is gebleven aan entertainment(nieuws)programma’s e.d. Kan ook niet zeggen dat hij ooit veel sympathie bij me heeft opgeroepen, maar dat is uiteraard geen voorwaarde voor het goed kunnen leiden van een bedrijf 😄

  [ # 4 ] 03 November 2020 02:13 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  114
Geregistreerd  2013-05-08

Wat zou het een geschenk voor het bedrijf zijn als Erwin van Lambaart terug zou komen!

  [ # 5 ] 04 November 2020 01:23 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ik ben ook voor Erwin. Of Hans Cornelissen c.s.

Zo jammer dat Joop dit nog moet meemaken, hoe zijn bedrijf ten gronde wordt gericht. 2019 was niet best bleek een paar weken geleden, 2020 zal door Corona nog een stuk slechter worden. 

En dan nu vertrekken…echt geen respect. Zo kennen we hem weer.

  [ # 6 ] 05 November 2020 03:28 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Hanstmf - 04 November 2020 01:23 AM

Ik ben ook voor Erwin. Of Hans Cornelissen c.s.

Ik zou het voor het Nederlandse musicallandschap geen goede zaak vinden als Stage Entertainment voor de tweede keer de grootste concurrent zou opslokken.

Hanstmf - 04 November 2020 01:23 AM

Zo jammer dat Joop dit nog moet meemaken, hoe zijn bedrijf ten gronde wordt gericht. 2019 was niet best bleek een paar weken geleden, 2020 zal door Corona nog een stuk slechter worden. 

En dan nu vertrekken…echt geen respect. Zo kennen we hem weer.

Uit het persbericht: “Nu de programmering tot eind 2022 rond is, voelt dit voor Albert als een logisch moment om het stokje over te dragen aan een opvolger.”

Je bedrijf door een crisis hebben gesleept zou een nog veel logischer moment zijn.

Plannen maken is uiteraard heel belangrijk. Maar uiteindelijk gaat het altijd om de uitvoering. En dat geldt nog veel sterker voor de onzekere tijd waarin we nu zitten, en ook voor de onzekere tijd die er na de crisis zal komen (zullen de gevolgen van de crisis een negatieve impact hebben op het theaterbezoek?).
Ik vind het vreemd om te denken dat met het afronden van de programmering je taak er wel op zit. Als een generaal een strijdplan heeft opgesteld gaat die ook niet lekker op vakantie terwijl de soldaten de slag uitvechten.

Het is dus inderdaad een heel laf moment om op te stappen.

Dat gezegd hebbende, ik ben nooit heel enthousiast geweest over het beleid van Albert bij Stage Entertainment. Dus ik ben zeker niet in diepe rouw.

  [ # 7 ] 11 March 2021 07:30 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

De opvolger van Verlinde is bekend: Walter Drenth. Zo te lezen iemand met veel managementervaring: https://www.theaterkrant.nl/nieuws/walter-drenth-nieuwe-directeur-stage-entertainment-nederland/. Krijg een beetje de kriebels van het woord “productbeleving”, maar het is wellicht wel treffend voor de visie van SE.

  [ # 8 ] 11 March 2021 08:12 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Een marketingmanager, die “het merk” verder moet uitbouwen. Ik voel daar geen theaterwarmte bij, hooguit een spreadsheet-focus.

  [ # 9 ] 12 March 2021 10:50 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  661
Geregistreerd  2005-05-05

Eerste gedachte:
Albert had nog een beetje liefde voor de musical, deze man kijkt waarschijnlijk alleen naar cijfertjes, bezuinigen op decor, artiesten, orkest etc.
Nog langere pauzes want ja hij heeft vast nog wel aandelen Heineken.
Hou mijn hart vast.

Maar wie weet verrast deze man ons.

   Handtekening   

MarcelHensema*TimTeunissen*JobGreuter*Kooten,Spaaij,Bosch*Roosendaal, Boer*Michelle van de Ven*Luuk Ransijn*Marijn Brouwers*Marjolijn Touw*Renee van Wegberg*Rundfunk*Cinderella*The Visit

  [ # 10 ] 12 March 2021 11:09 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Albert claimde ook dat zijn drijfveer de liefde voor musicals was.
En als er 1 de ziel uit producties van SE heeft gehaald is het Albert wel.
Dus ik wacht het graag af. Misschien is het een man met visie en zakelijk inzicht die eindelijk de kans krijgt om iets te doen waar hij echt blij van wordt en de balans weer weet te vinden.

  [ # 11 ] 20 March 2021 01:58 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Twee gedachten:
1. Iets met ‘het zinkende schip verlaten’ (Albert)
En:
2. Hazes de Musical kan zo weer van stal (aandelen Heineken)

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 12 ] 20 March 2021 04:16 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Luna24 - 20 March 2021 01:58 PM

2. Hazes de Musical kan zo weer van stal (aandelen Heineken)

Die was zelfs al aangekondigd voor dit seizoen, maar komt nu volgend seizoen!

  [ # 13 ] 28 April 2021 04:49 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Verontrustend nieuws. Albert Verlinde dreigde maandag bij Beau met een terugkeer in de musicalwereld.

Albert Verlinde sluit terugkeer in musical niet uit
Producent beschouwt zich nu in ‘pauzestand’

Albert Verlinde sluit niet uit dat hij toch weer terugkeert in het musicalvak. Eind vorig jaar besloot hij te stoppen als Algemeen Directeur bij Stage Entertainment Nederland. Hij gaf in de talkshow van Beau van Erven Dorens aan dat hij dat nog steeds een erg goede beslissing vindt, die hij al een jaar geleden genomen had, na de première van Tina – de Tina Turner Musical. Vanwege de corona-crises heef hij het daadwerkelijke vertrek nog uitgesteld, tot 1 december j.l. Als reden gaf hij aan dat hij klaar was in die functie. “Ik ben een witte raaf, die rond moet kunnen vliegen en met allerlei zaken bezig zijn. Ik zat alleen maar op de zaak, met op zich hartstikke leuke collega’s, maar altijd in de Excel-sheets, met de OR en HR bezig. Dat heb ik zes jaar gedaan, maar dat ben ik eigenlijk niet. Nu ben ik eindelijk weer de Albert die ik was toen ik dat bedrijf niet hoefde te leiden, hoe fantastisch ik het ook gevonden heb.”

Over de toekomst verklaarde hij: “Op productievlak begint het te borrelen, ik zeg altijd: ik ben een producent in pauzestand, dus niet in ruste. De ideeën borrelen op en die gaan allemaal een la in.” Op vraag van Beau of hij ook weer musicals gaat produceren zei Albert: “Eh, eh, als je gaat stotteren is dat vaak een teken. Die kans is er wel”. Er is nu echter sprake van een beding dat hij dat (nog) niet mag doen. Wat de voorwaarden of looptijd van dat beding is, werd niet besproken. Ook in eerdere interviews heeft Albert aangegeven dat hij een terugkeer niet zou uitsluiten als de kans zich voordeed met een goede productie te komen.
...

Bron: MusicalJournaal

Tja, dat is toch even schrikken. Al zou het natuurlijk geweldig nieuws zijn voor fabrikanten van bordkarton.

  [ # 14 ] 28 April 2021 02:29 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

In de jaren van de opkomst van V & V Entertainment als “bedreiging” voor Joop van den Ende Theaterproducties, heeft eerstgenoemde naar mijn mening een aantal prima voorstellingen neergezet. Beiden zagen elkaar ook als concurrenten, wat beiden scherp hield. Die scherpte heb ik latere jaren gemist.

  [ # 15 ] 28 April 2021 04:08 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

V&V/AVE heeft een aantal mooie kleine (oorspronkelijke) producties gemaakt zoals Piaf en Ramses. Daarin lag echt hun kracht. Als het gaat om eigen versies van grote internationale titels vond ik eigenlijk alleen Spamalot niet onderdoen voor het origineel. Bij bijvoorbeeld Hairspray en Legally Blonde was dat echt een ander verhaal. Deze versies oogden gewoon goedkoop. Het originele decor van Hairspray is ook niet heel bijzonder, dus wat dat betreft begreep ik de keuze voor een nog goedkopere versie ook niet. Ik heb niets tegen eigen versies, tenzij het goedkope aftreksels worden van het origineel en dat is in Nederland helaas nogal vaak het geval en zeker bij V&V/AVE.