2 of 2 |  < 1 2
Charlie and the Chocolate Factory - Nederland
  [ # 16 ] 23 October 2022 07:57 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Of het de exacte Broadway-soundtrack is weet ik niet zeker, maar ook hier wordt een versie gespeeld met meerdere songs uit de originele film (oa Oompa Loompa).

  [ # 17 ] 03 December 2022 11:32 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Vanavond deze voorstelling gezien in een nog niet voor de helft gevuld Chassé theater.

Jaren terug zag ik de voorstelling in Londen. Ik was niet van plan in Nederland te gaan, maar kon spotgoedkoop via de Vriendenloterij. Dus vooruit.

Het is sowieso anders dan in Londen. Qua decor, effecten en mise-en-scene allemaal best aardig gedaan. Geen bordkarton-vibe en zeker in de tweede akte gebeurt er veel qua decor.

Het verhaal is bij vlagen zó langdradig. Een kwart van de eerste akte mag er van mij al uit. In de tweede akte maakte geen van de exits van de kinderen echt indruk.

De kinderen die vanavond speelden vond ik fantastisch acteren en zingen, dans wisselde een beetje (voor zover er gedanst werd dan). Noah als Charlie was echt, echt heel goed.

Remko Vrijdag als Willy Wonka deed bij mij helaas weinig. Te warrig soms, en het voelde te veel als een toneelstukje dat hij opvoert.

Al bij al ben ik blij dat ik een dumpprijs betaald heb in plaats van de volle mep.

Ik heb nog een ticket voor een voorstelling in Antwerpen (ik ben heel benieuwd hoe Deep Bridge het doet en vooral hoe Nordin De Moor is als Wonka), maar daarna moet ik mezelf in de oren knopen dat ik deze show links laat liggen.

Desalniettemin vind ik het wel zonde dat de zaal zo leeg was.

Edit: ter aanvulling: ik had ook iets meer magie verwacht. De opening belooft wat dat betreft heel veel, maar dat is het eigenlijk.

[ Gewijzigd: 04 December 2022 07:50 AM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 18 ] 04 December 2022 11:04 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Ik heb de voorstelling ook deze week gezien in het Chassé in een slecht bezette zaal, al was het bezoekersaantal niet zo dramatisch als bij ‘The Prom’ een paar weken geleden. Voor mij voelde de voorstelling vooral als geheel vrij rommelig en onsamenhangend met een hoog VPRO kinder-TV gehalte.

Noah Fontijn als Charlie Bakker stal voor mij wel de show. Ook wel genoten van Remko Vrijdag als Willy Wonka al voelden de vele actuele ‘grapjes’ nogal overbodig. Het is musical geen cabaret.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

 < 1 2
2 of 2