1 of 11 |  1 2 3 >  Last ›
Op Zoek Naar… Maria
change_status
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

We gaan weer op zoek naar een musicalhoofdrol: Op zoek naar Maria. Vanaf zondagavond 21 februari op NPO1.

Uiteraard is dit voor de “nieuwe” Stage Entertainment productie van The Sound of Music.
https://www.ster.nl/media/3yijhp4f/npo-1-februari-2021-gewijzigd-19-01.pdf

Ik heb eigenlijk best wel weer zin in zo’n serie tv programma’s.

Benieuwd naar de deelnemers en de jury!

  [ # 1 ] 26 January 2021 10:09 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Ja, ik vond deze “Op zoek naar” uitzendingen op tv altijd zo leuk.

Maar om nou de Sound of Music op deze manier te gaan promoten. Het is al zo’n niet originele zoveelste herhaling (maar dat hadden we al geconstateerd). Ik had liever een andere zoektocht gehad.

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 2 ] 26 January 2021 10:20 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Inmiddels is er ook een nieuwsbericht

Toch een beetje het gevoel dat het eerder uitgelekt is dan ze hadden gehoopt.

Jammer dat Frits de presentatie gaat doen. Ben benieuwd of Willem Nijholt en Pia Douwes weer in de jury zitten. Of dat ze dit keer voor een andere aanpak gaan.

  [ # 3 ] 26 January 2021 10:53 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

Luuk - 26 January 2021 10:20 AM

Toch een beetje het gevoel dat het eerder uitgelekt is dan ze hadden gehoopt.

Het groot artikel in De Telegraaf lijkt me wel gepland.

  [ # 4 ] 26 January 2021 11:55 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Luuk - 26 January 2021 10:20 AM

Ben benieuwd of Willem Nijholt en Pia Douwes weer in de jury zitten. Of dat ze dit keer voor een andere aanpak gaan.

Op de Facebook-pagina van Eventim stond in een eerste versie van het bericht dit:

De jury bestaat uit de winnaars van de vorige edities: Freek Bartels (Joseph), Noortje Herlaar (Mary Poppins), Tommie Christiaan (Zorro) en Brigitte Heitzer (Evita).

(inmiddels is het verwijderd, maar via de bewerkingsgeschiedenis nog wel in te zien)

  [ # 5 ] 26 January 2021 12:48 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Gemengde gevoelens. Een nieuw musicalprogramma is natuurlijk leuk, maar dit heeft wel het gevaar erg ouderwets of juist geforceerd modern te zijn (zie het logo). The Sound of Music vind ik daarbij totaal niet boeiend, dus dat helpt ook niet.

De jury bestaat uit de winnaars van de vorige edities: Freek Bartels (Joseph), Noortje Herlaar (Mary Poppins), Tommie Christiaan (Zorro) en Brigitte Heitzer (Evita).

Als wisselende gastjuryleden kan ik dit wel voor me zien, maar als vast panel vind ik het niet helemaal kloppend geloof ik. Tommie zie ik bijvoorbeeld niet echt als een household name binnen de theaterwereld en mist voor mij dan wel een stukje autoriteit (sorry Tommie…). Bij een jury verwacht ik sowieso (op z’n minst) wel één veteraan à la Pia of Simone.

  [ # 6 ] 26 January 2021 01:42 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Overigens zie ik dat Frits kort geleden o.a. Nandi van Beurden, Sanne den Besten, Nienke Latten, Jolijn Henneman, Tessa van Tol, Willemijn Maandag en Renée de Gruijl is gaan volgen op Instagram. Wellicht zoek ik er teveel achter (de huidige tijd blijkt vruchtbaar voor complottheorieën), maar aangezien zowel Nandi als Sanne in vorige versies US Maria zijn geweest kan ik me best voorstellen dat zij tot de kandidaten behoren.

  [ # 7 ] 26 January 2021 01:49 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik denk dat ik eerst een aflevering moet zien om te beoordelen of ik er op zit te wachten. De tijden zijn natuurlijk wel veranderd. Zo kun je nu niet meer met tien witte meisjes aankomen. Dat kan wel zorgen voor een nieuwe interessante kijk op de musical. Ik wacht het allemaal even af.

  [ # 8 ] 26 January 2021 08:36 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  144
Geregistreerd  2012-01-04

Ik ben voorzichtig positief over deze nieuwe serie, vond het vroeger altijd erg leuk. Ben ook bang voor de ‘moderne’ sound of music. Weet niet of ik zit te wachten op een gebelte versie van ‘The Hills Are Alive’.
Nee, dat weet ik trouwens wel. Hoeft niet.

   Handtekening   

~

  [ # 9 ] 28 January 2021 02:07 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ik ben altijd al een liefhebber geweest van de Op Zoek Naars…Ik heb ze allemaal gezien, te beginnen met die van de BBC (Maria), daarna de vervolgen op de BBC én de vier zoektochten bij de AVRO.

Ook (toen nog) V & V Entertainment (van Albert en Roel) ging bij de Vlaamse VTM als eens op zoek naar Maria, dat werd toen (terecht) Deborah de Ridder. VTM is in Nederland niet standaard te zien, tegenwoordig wel online, maar je kon toen de meeste optredens apart wel online bekijken.

Edit: Ik lees verschillende berichten over het aantal afleveringen, De omroep heeft het over zeven weken, Musicaljournaal over zeven zondagen. Alleen als je van 10 aftelt naar naar drie in de finale heb je acht afleveringen nodig, dus dan is zeven weken na 21 februari de finale! De eerste aflevering is direct een show met 10 kandidaten (hoe die kandidaten zijn geselecteerd zie je dus niet uitgebreid - zie je wellicht in kleine fragmenten.)

Ik denk dat het volgen van nieuwe contacten van Frits zeker een aanwijzing is wie er bij de kandidaten zitten. Zie anders geen reden om in deze tijd van gesloten theaters en avondklok opeens musicalartiesten te gaan volgen.

Hoop dat Pia wel bij de jury zit, zo niet, jammer, maar ik ga het programma graag volgen. Kijk er naar uit!

En het zou nog leuker worden, als we dan ook weer - net zoals bij de laatste zoektochten - een MW chat hebben!

[ Gewijzigd: 28 January 2021 02:39 PM by Hanstmf ]
  [ # 10 ] 28 January 2021 03:21 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Hanstmf - 28 January 2021 02:07 PM

Ik denk dat het volgen van nieuwe contacten van Frits zeker een aanwijzing is wie er bij de kandidaten zitten. Zie anders geen reden om in deze tijd van gesloten theaters en avondklok opeens musicalartiesten te gaan volgen.

Hoop dat Pia wel bij de jury zit, zo niet, jammer, maar ik ga het programma graag volgen. Kijk er naar uit!

Nou, om dan verder te gaan met mijn “complottheorie”: Pia is recentelijk de accounts van AVROTROS en AVROTROS - Musical gaan volgen 😁

  [ # 11 ] 28 January 2021 09:29 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Ik vind / vond het Op Zoek Naar programma leuk maar om dat nou te doen voor Maria in TSOM. Die musical is al al zo uitgekauwd.
Zou Vajèn zich opgegeven hebben voor de zoektocht? bedenk ik mij. Ze heeft al meermalen in TSOM gespeeld en nu Maria zou de cirkel rond maken…

  [ # 12 ] 29 January 2021 02:58 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Ik kan het me niet voorstellen. Vajèn zou bij dat programma eigenlijk alleen maar iets te verliezen hebben.

  [ # 13 ] 29 January 2021 03:17 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Hanstmf - 28 January 2021 02:07 PM

Edit: Ik lees verschillende berichten over het aantal afleveringen, De omroep heeft het over zeven weken, Musicaljournaal over zeven zondagen. Alleen als je van 10 aftelt naar naar drie in de finale heb je acht afleveringen nodig, dus dan is zeven weken na 21 februari de finale!

Waarschijnlijk is er een aflevering met een dubbele eliminatie. Dat was in eerdere seizoenen ook het geval (behalve het eerste).

  [ # 14 ] 29 January 2021 03:44 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Magic - 29 January 2021 03:17 AM
Hanstmf - 28 January 2021 02:07 PM

Edit: Ik lees verschillende berichten over het aantal afleveringen, De omroep heeft het over zeven weken, Musicaljournaal over zeven zondagen. Alleen als je van 10 aftelt naar naar drie in de finale heb je acht afleveringen nodig, dus dan is zeven weken na 21 februari de finale!

Waarschijnlijk is er een aflevering met een dubbele eliminatie. Dat was in eerdere seizoenen ook het geval (behalve het eerste).

Er was inderdaad bij de vervolgen steeds een dubbele eliminatie. Maar dat kwam omdat ze met 11 kandidaten begonnen. Bij Evita en nu zijn het er gewoon tien. Maar we gaan het vanzelf allemaal voorbij zien komen.

  [ # 15 ] 02 February 2021 11:07 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Gisteren vertelde William Spaaij in Koffietijd welke drie kandidaten hij verwacht in ‘Op Zoek Naar Maria’: Nienke Latten, Nandi van Beurden en Vajèn van den Bosch.
Wat denken jullie van zijn lijstje? Welke namen zouden jullie graag terugzien als één van de tien kandidaten?
#opzoeknaarmaria #oznm

 1 2 3 >  Last ›
1 of 11