3 of 11 |  < 1 2 3 4 5 >  Last ›
Op Zoek Naar… Maria
  [ # 31 ] 11 February 2021 03:14 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Laush - 11 February 2021 12:10 PM

Ik verwacht wel dat we een dergelijk figuur in de jury krijgen (want ‘grappig’), maar dan hoop ik toch eerder op Richard Groenendijk ofzo. Die doet me soms ook iets te lollig, maar kan denk ik wel beter zijn ego opzij zetten.

Nou, als je het over de duivel hebt 😉 Jamai vind ik wel onverwacht, dacht dat hij een contract bij RTL had. Kan leuk zijn, maar hij en Richard kunnen ook teveel gaan zitten keten. Carline Brouwer lijkt me een goede zet als jurylid. Is niet per se mijn lievelingsregisseur, maar ik verwacht wel dat ze goed advies kan geven.

Leuke mix van kandidaten, niet allemaal dezelfde types. Dapper wel dat Tessa, Renée en Jolijn zich aan dit programma wagen, van de hele groep hebben zij toch het vaakst producties (theater/tv/film) gedaan voor een groot publiek. Dan heb je iets meer te verliezen, lijkt me.

  [ # 32 ] 11 February 2021 04:00 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Inderdaad een leuke en misschien zelfs wel verrassende mix. Klassiek muziektheater ben ik een keer of drie tegengekomen bij de CV’s, het zou dus kunnen dat de nieuwe versie teruggrijpt naar de oudste versies. Ach waarom ook niet?  Van lang niet elke musical is een eigentijdse versie beter.

Carline Brouwer (de regisseur van de musical én dus het jurylid namens de producent) tussen Jamai en Richard in en Pia in de Stoel.

Leuk! Ik heb er zin in.

Dat allemaal gezegd hebbende zag ik daarna de medley en daar werd ik minder positief verrast door de simpele arrangementen en instrumentenkeuze, heel erg poppy. Bijna had ik alles hierboven weer weggehaald….misschien is het alleen voor de promo.

Zat dus daarna ook te denken of we een live-orkest krijgen of orkestband. Een theater zonder publiek helpt daarbij ook niet mee. Ben benieuwd hoe ze omgaan met de vierde wand.

  [ # 33 ] 11 February 2021 04:03 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Valt me op dat in tegenstelling tot vorige keren, dat er geen ‘ruwe diamanten’ in zitten.
Zoals de onervaren Adriaan en Baer in Opzoek naar Joseph.

Veel meiden met best een flinke carrière achter de rug.

  [ # 34 ] 11 February 2021 04:07 PM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  72
Geregistreerd  2016-07-24

Kijk hier echt naar uit.. De jury is echt top.

Ik vind alleen Tessa een vreemd eend in de bijt.. Anastasia gaat niet meer verder dus?

  [ # 35 ] 11 February 2021 04:17 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik merk dat ik toch wel nieuwsgierig begin te worden naar het programma (niet naar weer een nieuwe versie van The Sound of Music). Goed dat de regisseur in de jury komt te zitten. Die kijkt toch weer naar andere dingen neem ik aan en volgens mij zit een regisseur normaal gesproken ook bij audities. Ik vind Tessa ook opvallen bij de kandidaten. Betekent dit dat Anastasia niet meer doorgaat of hebben ze deze keuze juist gemaakt zodat mensen niet vergeten dat Anastasia ook nog in de wacht staat?

  [ # 36 ] 11 February 2021 04:50 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  130
Geregistreerd  2012-04-19

Niet om volledig offtopic te gaan, maar Milan van Waardenburg heeft op 23-1 op zijn TikTok onder een pro-shot van My Petersburg gezegd dat Anastasia niet meer terug keert en niet meer gaat spelen. Dus dan zou Tessa weer vrij zijn voor een nieuwe productie.

  [ # 37 ] 12 February 2021 08:00 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1329
Geregistreerd  2008-11-20

Leuk dat er weer een ‘op zoek naar…’ is.
Zeker in theatergezelschap tijden zeer welkom.

Ik zie zeker potentiële Maria’s, maar Tessa lijkt er totaal niet tussen te passen, totaal het type niet.
Ik verheug me er in ieder geval weer op.

  [ # 38 ] 12 February 2021 10:47 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  56
Geregistreerd  2012-07-23

Wat een leuke en goede groep Maria’s.
Erg benieuwd naar het verloop van de afvalrace. Ook ben ik erg nieuwsgierig hoe het Nederlandse publiek gaat stemmen.
Over negen weken weten we het!

  [ # 39 ] 12 February 2021 11:59 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Er zit maar één kandiaat tussen die net van school komt, de rest heeft tenminste één Nederlandse productie gedaan of heeft bekendheid vergaard via tv-projecten. Dat maakt het een redelijk evenwichtig speelveld. Tessa is wat mij betreft de enige uitschieter. Voor haar een risico, omdat ze enorm op haar bek kan gaan, maar als ze maar genoeg fans heeft en weet te mobiliseren voor haar te stemmen, is het praktisch een gelopen race. Door wat ik tot nu toe van haar gezien heb, is zij niet mijn favoriet voor de rol van Maria. Te veel een Disney-vibe, te veel rainbows en unicorns, maar wie weet kan ze doen verbazen met serieuzer repertoire.

Ik verheug me hier in ieder geval op. ?

Hanstmf - 11 February 2021 04:00 PM

Dat allemaal gezegd hebbende zag ik daarna de medley en daar werd ik minder positief verrast door de simpele arrangementen en instrumentenkeuze, heel erg poppy. Bijna had ik alles hierboven weer weggehaald….misschien is het alleen voor de promo.

Ik weet niet zo goed wat je hiermee bedoelt, op mij komt het over alsof ze instrumentale versies hebben gebruikt die bijna 1 op 1 overeenkomen met de originele opnames… (Waaronder ook 7 Rings van Ariana Grande.)

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 40 ] 12 February 2021 01:40 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

June - 12 February 2021 11:59 AM

Voor haar een risico, omdat ze enorm op haar bek kan gaan, maar als ze maar genoeg fans heeft en weet te mobiliseren voor haar te stemmen, is het praktisch een gelopen race.

Ik denk eigenlijk dat dat nog meer geldt voor Jolijn. Zeker door die Misfit-films heeft ze behoorlijk wat fans (van tienerleeftijd) gekregen. Verder eens met wat je zegt over Tessa.

  [ # 41 ] 12 February 2021 04:26 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  111
Geregistreerd  2016-04-27

Het overgrote deel van de dames heeft een flinke CV in zowel binnen als buitenland, dus toch fijn dat je er van uit kan gaan dat er een ervaren dame de rol zal krijgen! Over de dames maak ik me geen zorgen, het concept van de show maakt me nieuwsgieriger!

  [ # 42 ] 17 February 2021 08:35 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Zou Richard Groenendijk er zitten als aankomende Von Trapp? 😉
Maar ik hoop wel de show waar het om draait meer in de ‘presentaties’ in de uitzendingen terug te zien, in plaats van het songfestival dat we tot nog toe steeds voor de kiezen kregen.

De CV’s buiten musical ken ik niet, dus als ik lees dat 1 van hen in een populaire jeugdfilmserie speelt baart dat me wel zorgen over of de meest passende actrice gaat winnen. We gaan het zien. Misschien ook een mooie opvolger van Wie is de mol, ‘wie wordt er voorgetrokken”

[ Gewijzigd: 17 February 2021 08:39 AM by Jeroen ]
  [ # 43 ] 18 February 2021 04:44 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

In het nieuwe Veronica Magazine 6 pagina’s interview met Pia en Frits.

Het worden inderdaad 7 uitzendingen, dus 1x een dubbele exit of ze gaan de finale spelen met 4 kandidaten….enfin, we gaan het zien!

  [ # 44 ] 21 February 2021 05:59 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Jeroen - 17 February 2021 08:35 AM

De CV’s buiten musical ken ik niet, dus als ik lees dat 1 van hen in een populaire jeugdfilmserie speelt baart dat me wel zorgen over of de meest passende actrice gaat winnen.

Het grote verschil met de vorige versies is natuurlijk de rol van de sociale media. Die zijn nu veel dominanter aanwezig. Je ziet ook in andere verkiezingen dat het hebben van veel volgers vaak belangrijker is dan wat er kwalitatief wordt gepresteerd.

Tot nu toe hebben de zoektochten altijd wel terechte winnaars opgeleverd. Ik hoop dat ook nu de kwaliteit weer zegeviert. En dan maak ik me eigenlijk niet eens zorgen over het publiek dat naar het programma kijkt. Maar eerder over mensen die niet kijken, maar wel even gaan stemmen omdat ze iemand toevallig op sociale media volgen.

Ik heb er wel weer zin in. Ook de zoektochten op de BBC heb ik altijd gevolgd. Al betwijfel ik of ik de voorstelling zelf ga bekijken. Ik vind het eigenlijk een beetje een saaie show. En inmiddels ook behoorlijk uitgekauwd. Al verbaast het me dan weer niet dat Albert Verlinde dit als een soort slotakkoord van zijn directeurschap in de programmering heeft gegooid.

Een favoriet vind ik moeilijk aan te wijzen. Er zit al best wat ervaring in deze groep. Ik ben erg nieuwsgierig naar Anouk van Laake. Ik ken haar alleen van naam, maar ze heeft al in een aantal grote shows gestaan.
Tessa van Tol vind ik wel een aparte keuze. Die heeft al een aantal hoofdrollen gespeeld, en vind ik daardoor eigenlijk een beetje ‘overgekwalificeerd’ voor dit programma. Want het is toch ook altijd een beetje een zoektocht naar een nieuwe ster. Maar ze heeft wel lef dat ze meedoet. En ik geniet altijd erg van haar.
Renée de Gruijl vind ik echt geweldig. Maar ik zie gewoon geen Maria in haar. Al hoef je het programma natuurlijk niet te winnen om er toch iets aan over te houden.
Ik verwacht veel van Willemijn Maandag. Echt een talent dat er aan zit te komen en ook al meerdere keren understudy van een hoofdrol is geweest. Typisch het soort talent waarvoor dit soort zoektochten ooit zijn verzonnen.
Toch zal mijn aandacht vooral gevestigd zijn op Nandi van Beurden. Ik zag haar een paar jaar geleden als understudy voor Belle in Beauty and the Beast. Na eerder een flauwe vertolking van Anouk Maas te hebben gezien, heb ik echt genoten van de sprankeling die Nandi de rol mee wist te geven. Met heerlijke zang en aanstekelijk en overtuigend spel. En vorig jaar wist ze die lijn door te trekken als Irene Molloy in Hello, Dolly!.

Maar het leuke van deze zoektochten is dat er ook altijd een aantal verrassingen tussen zitten. Ik zit er in ieder geval klaar voor!

  [ # 45 ] 21 February 2021 08:33 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

http://www.musicalworld.nl/chat

 < 1 2 3 4 5 >  Last ›
3 of 11