5 of 11 | ‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
Op Zoek Naar… Maria
  [ # 61 ] 24 February 2021 09:58 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  434
Geregistreerd  2011-03-22

T.a.v. het reclameblok hebben ze misschien technisch gezien een punt, al is het inderdaad niet anders dan de uitzendingen van Studio Sport die meerdere keren onderbroken worden door een reclameblok. V.w.b. de reclame voor de musical, heb ik de indruk dat het in deze editie een stuk minder prominent wordt gepromoot dan bij voorgaande edities. Als mijn geheugen me niet in de steek laat, werd er toen met name vanuit de jury veel meer gesproken over de productie in kwestie dan afgelopen zondag.

  [ # 62 ] 24 February 2021 11:05 AM
Avatar
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  15
Geregistreerd  2020-04-27

charlie - 22 February 2021 04:07 PM

[quote author=“martijn-j”

Ik wil vanuit België kijken (https://www.npostart.nl/op-zoek-naar-maria/21-02-2021/AT_2155890) maar dan komt het volgende op:

Dit programma mag niet bekeken worden vanaf jouw locatie (33)

Weet iemand hoe ik dit kan omzeilen? (Ik heb een Mac).

Alvast bedankt!

Ik kijk ook vanuit België. Maar elke tv-aanbieder in België heeft ook NPO1, 2 en 3. Je zou het dus gewoon op tv moeten kunnen zien.

  [ # 63 ] 24 February 2021 05:15 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Eindelijk na 10 jaar weer een Op Zoek Naar. En alhoewel ik op de zoveelste reprise van The Sound of Music niet zit te wachten, is zo’n zoektocht erg leuk. De komende zondagavonden zal ik geen problemen met de avondklok hebben, ik blijf graag thuis! Al miste ik het publiek en de interactie daarmee wel. We moesten het doen met een applausbandje - daartegenover gelukkig wel de vertrouwde liveband van Mike!

Tessa en Renee openden de optredens. Tot halverwege het nummer was ik erg onder de indruk van Tessa’s zang, daarna schoot ze uit de bocht en werd het onzeker. En daarbij helpt het niet dat Tessa bij mij niet echt binnen komt. Ze is behoorlijk gereserveerd, jammer, want talent heeft ze zeker. Renee gaf een andere draai een Somebody to Love en werd daarmee één van mijn favorieten van de avond. Zang prima en ze gebruikte het hele podium, kortom een veelzijdig talent die we natuurlijk kennen van Grease en Rent.

Valerie en Willemijn volgden. Valerie bezorgde me kippevel met haar versie van de Frank Boeien klassieker Zeg me dat het niet zo is. Uitstekend gezongen! Willemijn kreeg m.i. niet echt een eerlijke kans met het pop/funk nummer Don’t you worry ‘bout a Thing. Tot halverwege sloeg ze zich er goed doorheen, maar het mondde uit in een schreeuwerig einde. Tot nu toe het minste optreden, maar ja, die nummerkeuze…

Nandi en Jolijn sloegen zich goed door hun opdrachten heen. Beiden hebben al aardig wat ervaring en zetten een prima versie neer van Cabaret respectievelijk Arcade. Ondanks de winst op het songfestival vind ik Arcade na een spannend begin verder niet zo interessant.

Anouk en Sylvia waren het dan weer net niet. Anouk maakte met Popular niet echt reclame voor Wicked, terwijl ik het in de voorstelling een leuk nummer vind. Ook die verkleedpartij van de danser had van mij niet gehoeven. Sylvia begon goed aan Davina Michelles Duurt te Lang en in het begin hoorde ik een leuke nieuwe versie, maar in het refrein moest ze het dan toch afleggen tegen het origineel, te schreeuwerig.

De laatste twee optredens, Natascha en Sanne, maakten weer wel indruk. Natascha liet horen over een behoorlijke soulstem te beschikken. Goed gezongen en gedanst, uithalen oké. Sanne den Besten beheerst alle disciplines, het verbaast me niet dat ze op West End furore maakt.

In de resultshow werd gevraagd aan de jury (excl. Pia) wie zij de beste vonden (één naam): Sanne, Natascha en Nandi werden genoemd. Qua verwachting voor de singoff dacht ik aan Anouk, Sylvia en Willemijn. Uiteindelijk stonden de laatste twee in de singoff. Beide dames beginnen goed, maar ontsporen in de uithalen.

Pia besluit – en geeft daar eigenlijk geen inhoudelijke verklaring voor – Willemijn te redden.

In dit geval was ik het met haar eens. En daarmee bedoel ik dat Willemijn qua vertolking van het nummer in de reguliere show eigenlijk had moeten vertrekken, maar dat nummer was zo lastig, complexe ritmes, halve tonen, echt Stevie Wonder, en staat dus heel ver af van The Sound of Music. Geen eerlijke kans dus gehad. Maar wel lullig voor Sylvia…

Hoe dan ook, om als eerste af te vallen is niet leuk, maar ik verwacht niet dat Willemijn of Anouk ver komen. Dat gaan we zien! Nandi en Sanne kunnen ver komen en datzelfde geldt ook voor Renee en Jolijn. Natascha als outsider. Valerie lijkt mij geknipt voor Aida, maar ja, ook dit is toch vooral een zangwedstrijd dus ze kan ook gewoon in de finale komen.

  [ # 64 ] 25 February 2021 12:11 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

MarronSisters - 24 February 2021 07:37 AM

Het commissariaat voor de media stelt een onderzoek in naar het programma. Het gaat onder meer om het feit dat dit een anderhalf uur durende reclamespot zou zijn voor Stage en dat er een reclameblok zit tussen de optredens en de uitslag.
Zie onderstaand artikel.

https://www.ad.nl/show/commissariaat-voor-de-media-stelt-onderzoek-in-naar-op-zoek-naar-maria~ae186ebc/

Ik kan me herinneren dat hier bij de originele reeks ook wel gedoe over was en volgens mij was dat ook de reden dat bij Zorro het afscheidslied niet meer uit de musical zelf kwam en ze voor de zoektocht naar Tony in Saturday Night Fever naar RTL gingen.

  [ # 65 ] 28 February 2021 12:50 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  14
Geregistreerd  2021-02-21

De nummers vr de liveshows staan online op de website van de avro….Ik word er toch nog steeds niet zo blij van…wel wat disney, kleinkunst en jukeboxmusical…maar Hit me baby one more time bv…

Nandi: Colours of the wind
Tessa: Mamma mia
Valerie: How will I know witney Houston
Natasja: Make you feel my love - Adèle
Willemijn: Baby, one more time - Britney Spears 🤨
Sanne: Door de wind - stef bos
Renée: Hopelessly devoted to you
Anouk: omarm me - Blof: Ik hoop dat ze een goede toonaard krijgt, zodat ze niet, net als Sylvia vorige week, een beetje genekt wordt doordat de toonaard voor haar stem wat aan de lage kant was…
Jolijn: Hit the Road jack….mwhaa…

Vooral jammer dat niet iedereen iets helemaal anders krijgt dan vorige keer. Willemijn ook dit keer weer een meer uptempo en energiek nummer.

  [ # 66 ] 28 February 2021 01:20 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-06-28

Nou weer een bijzondere keuze in repertoire ik hoop dat er in de aankomende weken nog wat meer musical repertoire komt. Het valt mij wel op dat Nandi steeds Pia nummers krijgt eerst Cabaret en nu Pocahontas

  [ # 67 ] 28 February 2021 02:05 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  114
Geregistreerd  2013-05-08

Wederom een vreselijke liedkeuze voor Willemijn. Ik hoop toch niet dat ze op deze manier haar er zo snel mogelijk er uit bonjouren?

Aan de andere kant, wie weet verrast ze ons wel enorm vanavond. Fingers crossed!

Iets anders: de meeste kijkers die ik spreek denken allemaal dat de dames zelf hun liedkeuze mogen bepalen….

  [ # 68 ] 28 February 2021 04:07 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Coulis8 - 28 February 2021 02:05 PM

Wederom een vreselijke liedkeuze voor Willemijn. Ik hoop toch niet dat ze op deze manier haar er zo snel mogelijk er uit bonjouren? Aan de andere kant, wie weet verrast ze ons wel enorm vanavond. Fingers crossed!

Iets anders: de meeste kijkers die ik spreek denken allemaal dat de dames zelf hun liedkeuze mogen bepalen….

Dat was ook mijn eerste reactie. Aan dat nummer valt geen eer te behalen m.i.

Nandi - Renee - Sanne sowieso door met deze nummerkeuze. En dan heb ik nog niks gezien of gehoord!

Wat betreft de liedkeuze, uit jouw reactie maak ik op dat jij wel weet dat de jury de liedjes kiest, er is pas inbreng van de dames zelf mogelijk als ze meer dan één lied zingen (vanaf 5 afvallers).

  [ # 69 ] 28 February 2021 05:22 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ik meen me te herinneren van de vorige ‘op zoek naar’ series dat er een grote catalogus met nummers is en dat de kandidaten hun voorkeuren op konden geven en dat vervolgens de redactie nummers toewijst. En dat het ook een nummer kan zijn dat niet op je lijstje stond.

  [ # 70 ] 28 February 2021 05:25 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Is het te conspiracy-achtig als ik denk dat de liedkeuze van Willemijn wellicht tot stand is gekomen door het feit dat best wat mensen vinden dat ze niet terecht doorging vorige week? Tessa zie ik ook nog niet knallen met Mamma Mia, maar wie weet.

Overigens vind ik het prima (en begrijpelijk) dat ze in het programma een mix van muziekstijlen willen, maar dit zijn wel erg platgetreden paden. Er valt voor die meiden volgens mij meer eer te behalen als ze aan de slag mogen met Lana Del Rey, Florence + The Machine of Sia ofzo. Dat zit in de pophoek, maar is wel wat theatraler.

  [ # 71 ] 28 February 2021 07:26 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

‘...Baby One More Time’ is dan wel niet als musicalmuziek geschreven, maar valt nu natuurlijk wel in die categorie doordat het nummer in de musical ‘& Juliet’ zit

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 72 ] 28 February 2021 07:34 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

En “Omarm me” in Crazy Shopping… (wie kent die musical nog en wie weet nog wat shoppen is??)

  [ # 73 ] 28 February 2021 08:45 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Voor wie wil: http://www.musicalworld.nl/chat

  [ # 74 ] 28 February 2021 11:07 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1107
Geregistreerd  2004-04-18

Hanstmf - 28 February 2021 07:34 PM

En “Omarm me” in Crazy Shopping… (wie kent die musical nog en wie weet nog wat shoppen is??)

Brrrrrr, Crazy Shopping! Die had ik helemaal verdrongen, haha!

  [ # 75 ] 01 March 2021 11:47 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

De exit die je wist dat zou komen…

Erg sneu voor Willemijn. Tweemaal een lied waar ze weinig mee kan (zeker deze week), en dan ging die eindnoot bij het afscheidslied ook nog eens verkeerd. Ze heeft al best wat ervaring met hoofdrollen (in een understudy positie weliswaar), dus hebben de zenuwen haar dan zo enorm parten gespeeld? Of is het toch meer dat wat Richard zei, dat ze (nog) meer vlieguren moet maken? We’ll never know.

Dan de andere meiden: ik ben fan van Renée. Ze is niet het stereotype Maria, maar misschien werkt dat juist wel leuk in de voorstelling. Ze heeft sowieso een dijk van een stem en ik vind haar iets eigens en oprechts hebben. Dat heb ik wat minder bij bijvoorbeeld Jolijn en Tessa, die op zich niet slecht zijn maar ook niet bij me binnenkomen. Pia heeft over Tessa meermaals gezegd dat ze star quality heeft (waar ik het mee eens ben), maar ik zou wel wat minder ‘ster’ en wat meer ‘mens’ willen zien. Sanne, Nandi en Valerie hebben wat mij betreft prima prestaties geleverd en maken zeker benieuwd naar meer. Anouk en Natascha hebben beiden een mooie stem en een fijne uitstraling, maar hebben op het gebied van liedinterpretatie misschien nog niet het gewenste niveau voor een hoofdrolspeler. 

Ik mis bij het gehele programma wel een beetje warmte en betrokkenheid, en dat ligt niet alleen aan het ontbreken van publiek. De opbouw van de zoektocht dmv het laten zien van de audities/theaterronde is weg, de workshops zijn minder duidelijk een echt item dan bij voorgaande edities, we zien niet wie de kandidaten coacht… Ik vind het allemaal nog steeds heel vermakelijk hoor, maar het voelt enigszins aan als los zand. Misschien ook omdat ze, waarschijnlijk met het oog op het Commissariaat voor de Media, het überhaupt niet zoveel over The Sound of Music hebben? Ach, de chat is in ieder geval gezellig 😄

‹ First  < 3 4 5 6 7 >  Last ›
5 of 11