6 of 11 | ‹ First  < 4 5 6 7 8 >  Last ›
Op Zoek Naar… Maria
  [ # 76 ] 01 March 2021 02:32 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Ik kan me vrijwel geheel vinden in jouw verslag, Laush en zeker ook in die laatste opmerking!

Geluid en dan bedoel ik het orkest was af en toe hard, daar hadden velen last van en dan worden de uithalen al gauw onzuiver. In een studio is zang en orkest toch beter op elkaar af te stemmen. Daarbij helpt het ook niet dat er geen interactie met het publiek is (omdat dat er niet is). Je weet dus niet hoe het overkomt. Vele dames stralen voordat ze gaan optreden uit dat ze flink last hebben van de zenuwen en ook in de resultshow lopen de spanningen flink op bij de dames die dan wat langer blijven staan, voordat ze het verlossende woord van Frits krijgen.

Willemijn had domme pech om weer zo’n niet-musical nummer te moeten brengen en dan ook nog in een bijzonder arrangement.
Na de optredens was mijn verwachting dat in ieder geval Willemijn in de sing-off zou staan en als tweede Anouk of Tessa. Dat bleek Anouk te worden. In de sing-off lukte het Willemijn niet om alsnog indruk te maken en boven de ander uit te stijgen, dus het was wel mijn verwachting dat Pia, na haar vorige week het voordeel van de twijfel had gegeven, nu de knoop moest doorhakken in het nadeel van Willemijn.

  [ # 77 ] 01 March 2021 03:20 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik vond het deze week allemaal een stuk dichter bij elkaar liggen. Alleen Nandi en Sanne sprongen er voor mij echt positief uit. Renée ook goed, maar zie haar meer als de barones dan als Maria. Anouk vond ik een hele verbetering ten opzichte van vorige week. Van mij had ze door gemogen. Tessa vond ik tegenvallen. Ik vind haar zo afstandelijk. Had van mij naast Willemijn in de sing-off gemogen. Het vertrek van Willemijn was terecht op basis van wat we gezien hebben, maar ze heeft ook twee keer een stom nummer gekregen. Ik had haar dan ook heel graag een goed slotlied gegund. Helaas was dat niet geval. Jammer.

Het jurycommentaar vond ik weer prima, al vond ik de opmerking dat Jolijn afstandelijk en kil overkomt eerder bij Tessa passen. Iemand moet even tegen Pia zeggen dat ze voorafgaand aan haar commentaar benoemd over wie het gaat. Nu wijst ze vooral en dat is verwarrend.

  [ # 78 ] 07 March 2021 12:26 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

De nummers voor vanavond zijn bekend!

Natascha - ‘Don’t Rain On My Parade’  (Funny Girl).
Valerie - ‘Roar’ (Katy Perry).
Jolijn - ‘Kom terug en dans met mij’ (My Fair Lady).
Sanne - ‘Somewhere Over the Rainbow’ (The Wizard of Oz).
Anouk - ‘Let’s Hear It for the Boy’ (Footloose).
Tessa - ‘Huil niet om mij Argentina’ (Evita).
Renée - ‘Geef mij nu je angst’ (Hij Gelooft in Mij).
Nandi - ‘It’s Oh So Quiet’ (Björk).

[ Gewijzigd: 08 March 2021 12:18 AM by MusicalN ]
  [ # 79 ] 07 March 2021 03:31 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  158
Geregistreerd  2006-02-25

Hanstmf - 24 February 2021 05:15 PM

Pia besluit – en geeft daar eigenlijk geen inhoudelijke verklaring voor – Willemijn te redden.

Is het jullie ook opgevallen dat Frits tijdens de eerste liveshow zei dat Sylvia de minste stemmen had maar dat hij tijdens de tweede liveshow die informatie wie de minste stemmen had niet meer meegaf? Ik neem aan dat dat ook de keuze van Pia (en sowieso van de publieke opinie) kan beïnvloeden (en bij de eerste liveshow misschien in het nadeel van Sylvia hebben gespeeld).

  [ # 80 ] 07 March 2021 03:58 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

MusicalN - 07 March 2021 12:26 PM

De nummers voor vanavond zijn bekend!

Op Hazes en Katy Perry na zijn deze nummers een stuk beter dan die van vorige week. Ik hoop voor Jolijn dat ze musicalversie van I Could Have Danced All Night mag zingen. Dan kan ze mooi laten horen of ze Maria aankan. Er is ook een wat meer pop-achtige versie van dat nummer, maar die gaat niet zo de hoogte in als het origineel. Het valt me wel op dat ze veel nummers herhalen uit vorige edities van Op zoek naar…

  [ # 81 ] 07 March 2021 07:51 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

charlie - 07 March 2021 03:31 PM
Hanstmf - 24 February 2021 05:15 PM

Pia besluit – en geeft daar eigenlijk geen inhoudelijke verklaring voor – Willemijn te redden.

Is het jullie ook opgevallen dat Frits tijdens de eerste liveshow zei dat Sylvia de minste stemmen had maar dat hij tijdens de tweede liveshow die informatie wie de minste stemmen had niet meer meegaf? Ik neem aan dat dat ook de keuze van Pia (en sowieso van de publieke opinie) kan beïnvloeden (en bij de eerste liveshow misschien in het nadeel van Sylvia hebben gespeeld).

Ja! Ik dacht dat heb ik zeker gemist, dat moet ik nog maar ‘ns terugkijken, maar was dus wellicht bewust…

  [ # 82 ] 07 March 2021 10:34 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Bijna een shock-exit vanavond. Na een avond met een aantal aardige tot goede optredens, geen echte missers zoals vorige keren, was het zeer verrassend dat Sanne en Tessa in de sing-off terecht kwamen.

Pia moest tot nu toe de lastigste keuze maken. Twee dames die op West-End (Sanne) of in Nederland (Tessa) hoofdrollen hebben gespeeld en sowieso meerdere jaren ervaring hebben. Ik denk dat Sanne van hun beiden het meest in haar mars heeft. Dus ik was het niet eens dat Pia de reddingsboei uitwierp naar Tessa.

Voor mij was Sanne een kandidate voor de finale, maar die vlieger gaat dus niet meer op.

Nandi daarentegen werd vanavond wederom, nu maar één keer, als gedroomde Maria genoemd. Ik geef haar grote kans dit te winnen. En daar kan ik zeker mee leven, want de drie optredens tot nu toe waren oké (al is er natuurlijk best wel wat op te merken en dat deed de jury ook, is ook goed, daar heeft ze wat aan)  en ook qua type past ze wel.

Wederom niet gezegd wie de minste stemmen had!

  [ # 83 ] 07 March 2021 11:32 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  533
Geregistreerd  2005-08-01

Eindelijk is de jury wat kritischer. Ik vond het weer genieten vanavond, maar wat een niveauverschil. Die hoofdrol staat al vast. Nandi. Inpakken, wegwezen. Alsof ze dit in handen leggen van het publiek ??

Mijn aantekeningen van vandaag. Wat vond jij?

Natascha, mist pit en elegantie. Veel buitenkant. Waar sloeg die einsnoot op? 
Richard vond het tegenovergestelde, terwijl ik bovenstaande al had getikt.

Valerie, Roar. Heeft haar nummer niet mee.
Vocaal luid en sterk, energiek!

Jolijn: haar stem mist voor mij dynamiek. “Kom terug en dans met mij” is een Maria nummer. Toch twijfel ik of ik een hele avond naar haar wil luisteren. Te veel kinderen voor kinderen. Bijzonder hoe je zo de boot kan missen met het juiste materiaal.

Sanne: Prachtig nummer. Mooi en kwetsbaar, mooi neergezet. Ze blijft zo bang kijken, niet nodig meid.

Anouk, naar nummer. Wederom geen Maria.
Meer niet over te melden. Leuk ensemble meisje

Tessa, prachtig. Een diepe warme stem, hoge noten pakte ze. Mooi! Een nummer waarin ze haar talent kan laten horen.

Renee, mooi! Kwetsbaar en wat een plaatje. Ik zie in haar meer een barones, dan een Maria.

Nandi. Wauw! Wat een ster, winnaar. Wat een verschil met de rest in niveau.

Mijn toppers: Nandi en Tessa.

Sing off: Anouk en Jolijn. Wat mij betreft, hen vond ik het minste. Wat heftig toen Sanne en Tessa daar stonden. Tessa vond ik voor het eerst goed. Ze liet zien wat ze in huis heeft. Sanne vind ik minder sterk overkomen op tv, al denk ik dat ze zeker veel potentie heeft. Ze speelde een hoofdrol op West End.

   Handtekening   

Mijn recensies lees je op:

http://www.theaterreview.nl - de nieuwste theatersite!

Ook op facebook: https://www.facebook.com/theaterreview/?fref=ts

  [ # 84 ] 08 March 2021 12:16 AM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2021-01-06

Wat een shocker… Sanne was voor mij de perfecte Maria geweest. Een actrice met ervaring (Waaronder in The Sound of Music!), een prachtige stem en geweldig spel. Maar ze kwam steeds zo onzeker over, wat ik niet kan begrijpen, als ik haar zie optreden bij West-End live in 2016 barst ze van de energie en ook in The Little Mermaid liet ze geen steekje vallen. En dan stond ze vandaag ook nog eens tegenover Tessa, wie mij deze week voor het eerst echt heeft verbaasd, in the sing-off, hoe kan dit?!
Puur kijkend naar de sing-off begrijp de keuze voor Tessa, maar voor wie de meeste potentie heeft als Maria had ik toch Sanne het voordeel van de twijfel gegeven.

En tja, zolang Nandi de komende weken blijft doen wat ze doet, dan heeft ze die rol gewoon in the pocket! Ik zie Valerie en Natascha wel als potentiële finalisten, al twijfel ik bij beide nog aan hun spelkunsten. De tijd zal het leren, maar ik vind dit inneens helemaal geen leuk programma meer.

  [ # 85 ] 08 March 2021 12:58 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Hanstmf - 07 March 2021 10:34 PM

Voor mij was Sanne een kandidate voor de finale, maar die vlieger gaat dus niet meer op.

Robin - 07 March 2021 11:32 PM

Sanne: Prachtig nummer. Mooi en kwetsbaar, mooi neergezet. Ze blijft zo bang kijken, niet nodig meid.

Demusicalman - 08 March 2021 12:16 AM

Wat een shocker… Sanne was voor mij de perfecte Maria geweest. Een actrice met ervaring (Waaronder in The Sound of Music!), een prachtige stem en geweldig spel.

De dobbelsteen kan raar vallen. Hieronder een korte biografie van Sanne
https://www.codarts.nl/2017/10/almumna-sanne/

Zo jammer dit. Van de andere kant: zodra West-End weer open gaat liggen daar zoveel mogelijkheden…

[ Gewijzigd: 08 March 2021 01:01 AM by Hanstmf ]
  [ # 86 ] 08 March 2021 09:05 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Verbijsterd. Er zat een optreden tussen waarbij ik, als het een amateurvoorstelling was, nog moeite zou hebben er iets positiefs over te zeggen en zij mag volgende week weer meedoen. (Hint: kijk hoe Pia reageert bij het groene licht van de kandidaten. Zij snapt het ook niet). Als zoektocht naar Maria volg ik vervolgens Pia’s keuze niet. Sanne is veel meer een Maria dan Tessa.

Kennelijk is bij Sanne vertrouwen een ding geworden, en dat is wel zorgelijk. Ze heeft genoeg kwaliteit voor hoofdrollen, West End, Hamburg of Wenen zijn zeker niet te groot voor haar. Als dat vertrouwen terugkomt. Onzekerheid is natuurlijk funest bij audities.

Iemand trouwens net als Richard een Sound of Music gezien waarbij je NSB neigingen krijgt. Ik herken moordneigingen eigenlijk alleen bij enkele dames in sommige
versies van Les Mis.

  [ # 87 ] 08 March 2021 10:03 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2011-05-23

Jeroen - 08 March 2021 09:05 AM

kijk hoe Pia reageert bij het groene licht van de kandidaten. Zij snapt het ook niet

Ik meen dit bij twee dames te hebben gezien, en ik kon het me helemaal voorstellen.

Ik ben zelf ook voor Nandi, maar ik vond het totaal onterecht dat Sanne afviel (ik heb naar de tv geschreeuwd bij het slotlied, daarmee bewees ze voor mij hoe onterecht het was). Ik ben helemaal geen fan van Tessa, ik vind haar zo gemaakt overkomen (ik had het idee dat de jury daar ook iets over zei, maar dan vriendelijker verwoord). Toch vond ik haar echt wel beter dan sommige anderen. Ze heeft een prachtige stem, ik had haar ook niet in de sing-off verwacht. Ik was gisteren ook wel onder de indruk van Natascha.

En wat was Frits aan het doen af en toe? Wat een gestuntel.

 

  [ # 88 ] 08 March 2021 10:25 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Heel jammer dat Sanne naar huis moest. Ze hoorde bij mijn favorieten.

Verder vind ik dat Nandi echt met kop en schouders boven de rest uitsteekt. Vanaf haar eerste optreden al mijn favoriet. De kritiek op haar mimiek vind ik onterecht. Dat vind ik juist bij Maria passen. Ze wordt door de nonnen letterlijk beschreven als een clown.

Natascha vond ik ook heel goed gisteravond. Slim dat ze afsloot met die hoge noten. Als een liedje niet toelaat om je kunnen te laten horen voor deze rol moet je het zelf maar doen. Anouk vind ik ook interessant. Ze laat groei zien en dat vind ik leuk aan een programma als dit. Ze is alternatie Christine in de UK Tour van de Phantom, dus ik hoop heel erg dat we haar klassieke kant volgende week horen. Ik zie haar nog niet als Maria, maar zou het jammer vinden als ze naar huis moet en we die kant nog niet gezien hebben.

Jolijn had denk ik het nummer dat het dichtst in de buurt van Maria kwam. Jammer dat ze het niet waarmaakte. Qua type vind ik haar zeker een Maria. Bij Tessa had ik verwacht dat ze fluitend de finale zou halen, leunend op haar bekendheid. Hoewel ik het onterecht vond dat ze gisteren in de sing-off stond is het voor het programma denk ik wel goed. Het is minder een gelopen race dan ik vooraf dacht. Ik vond het wel vreemd dat Pia ging uitleggen hoe ze haar nummer als Evita moet zingen. Ze moet haar nummer juist als Maria zingen. Daar gaat het immers om.

Mijn favoriet is dus Nandi en verder hou ik Natascha en Anouk goed in de gaten en zeker ook Valerie. Hopelijk mag zij volgende week musical zingen en mag Natascha eindelijk in het Nederlands zingen.

  [ # 89 ] 08 March 2021 10:35 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  14
Geregistreerd  2021-02-21

Dit was eigenlijk de show waar ik op zat te wachten. Niet omwille van de shock-sing off maar omdat het me de afgelopen twee weken maar matig kon boeien. Op zich was ik het met singoffs en afvallers wel ongeveer eens maar in tegenstelling tot OZNE en OZNMP was ik de afgelopen 2 weken door niemand al echt omver geblazen en ben ik nog nauwelijks geraakt geweest, deels ook door de nummerkeuze.

De nette voordeur waar Jamai en Pia over spraken, kwam al twee weken zo over bij mij. Bijna alles bleef, op 1 of 2 uitzonderingen na, voor mij te veel buitenkant en te weinig persoonlijkheid. Kan met ervaring te maken hebben, misschien ook met algemene leeftijd. Iemand een idee
of de gemiddelde leeftijd nu lager ligt dan bij OZNE en OZNMP?
Of misschien ben ik gewoon zelf minder gemakkelijk te overtuigen dan mijn tienerjaren-ik :)


Natascha: Eén brok energie de eerste show, Wat oppervlakkig vorige week maar wel gewoon vocaal mooi. Haar vocale stabiliteit zal zeker nog groeien.
Deze week vond ik haar erg goed. Ze brengt haar genieten over. Goede vocale keuzes, slimme laatste noot. Je hoort haar klassieke scholing, maar ze kan wel stevig belten maar die belt wordt nooit te scherp. Ik ben steeds nieuwsgierig. Ze mag zeker nog een ronde mee.

Valerie: Wist de eerste show wel echt te raken. Gisteren had ze wat last van het nummer, maar de opbouw die Carlien hoorde, kwam bij mij niet zo over en vorige week
was het goed, maar om de een of andere reden bleef ze me de afgelopen 2 shows niet bij naar het einde van de show toe.

Jolijn: Arcade, mooie eigen interpretatie. Vorige week een lastig nummer en een uitvoering die
me absoluut niet kon bekoren. Dit keer echt Maria-materiaal en mijn idee van haar stem de eerste week werd bevestigd. Hele lichtklassieke klank, maar heel helder en niet veel warmte. Wat te dunnetjes voor Maria…Liesl hoor en zie ik er direct in, maar het klinkt en oogt nog te veel meisje en te weinig vrouw. Kon me helemaal vinden in het commentaar dat ze kreeg. Het bleef paar niveaus te netjes, te schools naar mijn idee.  Ik miste sprankeling van een gelukkige Elisa Doolittle.
Hoge slotnoot zit er op maar had ze zangtechnisch slimmer kunnen doen zodat hij vrijer zou klinken. Prima commentaar van Richard, Jamai en Pia deze week. Wat een vakmensen.

Sanne: Vorige twee weken vond ik haar zonder meer goed, al ben/was ik er nog niet helemaal uit of ik me haar als Maria kan voorstellen. Er is iets in haar mimiek dat zo open is, dat ik het misschien als te guitig voor die rol ervaar.
Gisteren viel ze me tegen. Ik had veel meer intentie verwacht en ook nu snapte ik het commentaar van de jury wel. Ik was het in elk geval wel met Pia’s algemene teneur naar de meeste kandidaten toe eens: Durf meer risico te nemen en meer persoonlijke keuzes te maken. Netjes is niet altijd boeiend.

Tessa: Ze kwam gisteren voor het eerst wel bij me binnen. Ze heeft gewoon ook een ongelofelijk mooie laagte in haar stem waar ik een zwakke plek voor heb. Ze heeft haar stem ook
perfect onder controle. Ik vond haar interpretatie gisteren wel van binnenuit maar het kon
zeker nog meer. Ook nog wat te gepolijst. Vorige weken inderdaad wat afstandelijk.
Ook zij schreeuwt niet helemaal Maria voor mij, maar wel meer dan Sanne.

Anouk: Absoluut haar beste prestatie tot hiertoe. Ze heeft ook een erg klassiek geluid, maar in
tegenstelling tot bv. Jolijn niet helder maar juist erg warm, waar ik van houd.
Absoluut hele sterke groei laten zien tov van vorige week wat mij betreft, al mogen er meer verschillende kleuren zijn in haar performance. Het kwam zeker over, maar wat eendimensionaal
Ik ben nog steeds benieuwd naar iets “klassieke musical” van haar en ik zie wel een Maria-type in haar dus ik ben toch blij dat ze nog een aflevering door mag.
Wat een goede opmerkingen van Richard naar Anouk toe ook. Vele goede tips omtrent het omgaan met stress en het werkveld van alle juryleden.

Rénee: absolute vakvrouw al 3 weken aan een stuk. Ze boeit me wel al wacht ik nog op een slanker nummer om echt Maria te kunnen horen. Ik hield wel van haar interpretatie van Hazes. Mooie stem, erg warm, maar misschien net té donker? Ze heeft van nature een sterke uitstraling en geen hele zachte wat voor een rol als Maria wel nodig is dus ben wel benieuwd naar de komende weken.

Nandi: Tja, mag ik het een gelopen race noemen? Vorige weken erg mooie interpretaties en wat doet de styling veel. Vorige week vond ik haar wat te oud ogen, nu met dit haar juist heel pittig.
Na de afgelopen weken heel nieuwsgierig naar haar guitige kant en die bracht ze prima wat mij betreft.Ik vond de mimiek voor dit nummer zeker niet overdreven. Dus volgens mij heeft ze zowat alle kanten die ik in Maria verwacht al laten zien. Toch denk ik ook: Je gaat een perfecte Maria zijn, maar ik word niet naar haar toe gezogen of zo nieuwsgierig naar haar op de manier dat bv Suzan Seegers wel bij met deed bij OZNE en bv ook Pia dat doet.

Deze opmerking brengt me bij een ander punt meteen. Er werd vaak gezegd.:Ze moeten alles kunnen, na commentaar over de vele popmuziek, en Pia zei letterlijk: We zoeken een nieuwe ster die ook vele andere shows zal kunnen dragen. Maar iemand die Elphaba speelt zal toch zelden Christine gaan spelen in the Phantom, en Pia zelf zou toch nooit auditie hebben gedaan voor the SOM? Ik vond Suzan Seegers als Cosette ook minder passend dan ik haar als kandidaat-Evita vond. En bij Maria hoort toch wel een heel specifiek eisenpakket.
Of denk ik te zwart-wit?

The Sing off: Ik had er Jolijn verwacht. Geflankeerd door Sanne, louter op basis van prestatie gisteren al zat Anouk voor de sing off op mijn reservebank. Maar ik had dan wel verwacht dat Sanne het zou gehaald hebben.
Dus Sanne en Tessa verraste me. Meer vuur bij Sanne in de sing off maar ik snapte absoluut
waarom Tessa door mocht, ook de rol in acht genomen. Maar wat een aartsmoeilijke keuze om in dit stadium al te moeten maken.
Het eindnummer deed Sanne wel erg prachtig.

[ Gewijzigd: 08 March 2021 10:43 AM by musicaltheatermeisje1 ]
  [ # 90 ] 08 March 2021 11:00 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik heb de gemiddelde leeftijden even opgezocht. Bij Evita was dat 27,5, bij Mary Poppins, 27 en bij Maria 28 jaar. Het ligt dus dicht bij elkaar.

Ik ben het met je eens wat je zegt over dat ze alles zouden moeten kunnen. Ze hoeven niet alles te kunnen. Ze moeten Maria goed kunnen spelen. Maar ik denk dat het voor de kandidaten ergens ook wel fijn is als ze veel kanten van zichzelf kunnen laten zien. Er kan er maar één winnen en als afvaller kun je dan beter een goede showcase van je kunnen geven. We hebben bij eerdere edities gezien dat meedoen echt wel kan helpen in je carrière. En musicals waarin wordt gebelt zijn nou eenmaal populairder dan de klassieke musicals momenteel.

‹ First  < 4 5 6 7 8 >  Last ›
6 of 11