2 of 5 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Come From Away - 2021
  [ # 16 ] 14 April 2021 11:12 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

Ik snap heel goed dat musicalfans (zoals wij allemaal hier) vaak goede herinneringen heb aan een bepaalde voorstelling op Broadway of Londen, en dus het liefst bij een Nederlandse versie een 1-op-1 kopie van dat origineel zien, onder het motto: “Het was zo briljant, blijf daar nu van af.” 

Lang was ik het daar mee eens, maar ik ben er later achter gekomen dat het in andere theatergenres zoals toneel volstrekt gebruikelijk is om een voorstelling ‘opnieuw’ te maken bij een productie in een ander land. Om allerlei artistieke redenen, maar ook om een voorstelling simpelweg inhoudelijk zo geschikt mogelijk te maken voor een land en dus zowel visueel als inhoudelijk lichte aanpassingen te doen. Nu snap ik ook dat in de afgelopen jaren het woord ‘eigen versie’ een allergie opriep bij velen, juist omdat het soms resulteerde in een goedkoper uitziende versie, maar daar ben ik bij een producent als MediaLane niet bang voor.

Ik vind het een moedige keus om deze titel te produceren; kwalitatief sterke show, maar na/tijdens een pandemie een show over dit thema produceren, vergt een hele goede marketingcampagne met veel focus op ‘het is ook hoopvol’ en herkenbaarheid.

Overigens zal het nieuwe artwork misschien niet de smaak van iedereen zijn, maar als ik het Broadway-artwork in een Nederlandse schouwburgbrochure zie staan, heb ik - door de letters - toch vooral associaties met een ander genre: van die Afrikaanse zang-en-trommel shows, waar er ieder seizoen minimaal één van in het theater te zien is. En dat is ‘Come From Away’ nou nét niet. ;-)  Dus misschien maar goed dat ze een nieuwe stijl hebben gehanteerd. (Daarnaast hadden ze de kleur blauw al zeer prominent gebruikt bij Diana & Zonen…)

  [ # 17 ] 14 April 2021 11:53 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ik zit te denken of ik een voorstelling weet die recentelijk als concept een groot succes was, en vervolgens in een eigen versie eveneens een zeer goede (andere) versie heeft opgeleverd, en ik kan er geen een opnoemen. (Het wachten is op een eigen, minder showy versie van Dear Evan Hansen, dan kan het wel).

Geen idee of Willemijn de enige ster is in deze voorstelling, maar als er inderdaad nog meer grote namen volgens is het misschien maar goed ook dat ze het originele concept niet aanhouden. Als er iets niet bij de originele versie past is het wel een groot applaus bij de eerste opkomst van een bekende naam.
Tussen de creatives staan dan weer in musicalcontext vrij onbekende namen. We gaan het hopelijk zien…

[ Gewijzigd: 15 April 2021 08:37 AM by Jeroen ]
  [ # 18 ] 14 April 2021 03:08 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Als ik één show moet noemen waar het om de cast als geheel draait, is het wel Come From Away. Er is geen enkel moment bij waarop je voor een individu kan klappen.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 19 ] 15 April 2021 12:55 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

Jeroen - 14 April 2021 11:53 AM

Geen idee of Willemijn de enige ster is in deze voorstelling, maar als er inderdaad nog meer grote namen volgens is het misschien maar goed ook dat ze het originele concept niet aanhouden. Als er iets niet bij de originele versie past is het wel een groot applaus bij de eerste opkomst van een bekende naam.
Tussen de creatives staan dan weer in musicalcontext vrij onbekende namen. We gaan het hopelijk zien…

In Nederland klapt men bij mijn weten zelden bij opkomst, hoogstens bij de iets oudere sterren als Pia Douwes en Simone Kleinsma. Dat zijn ook de enige twee bij wie ik het ooit heb meegemaakt.

  [ # 20 ] 15 April 2021 01:12 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2021-01-06

Ik verwacht dat het klappen bij opkomst geen probleem zal opleveren, de hele cast opent gezamelijk het stuk, dus een applaus bij ontvangst is voldoende en volgensmij is de eerst volgende kans om te klappen pas weer na Screech In.

Come From Away is echt zo’n ensemble musical waarbij alle acteurs gelijk zijn. Beverly Bass heeft dan wel dé grote solo, maar zij is niet belangrijker dan de andere personages. Het is daarom wel verassend dat Willemijn als enige is aangekondigd, men moet niet verwachten dat dit de grote Willemijn Verkaik show wordt. Ik ben nu wel erg benieuwd geworden naar de rest van de cast aangezien een hoop grotere namen inmiddels op de lijsten staan van andere producties, wie zijn er nog beschikbaar?

In ander nieuws, voor degene die het gemist hebben: Willemijn Verkaik zong gisteren bij Tijd voor Max de Nederlandse versie van Me And The Sky “Mijn vlucht door de lucht”.
Link: https://youtu.be/AGBlrQPY8ag

  [ # 21 ] 15 April 2021 01:25 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  879
Geregistreerd  2009-01-18

Demusicalman - 15 April 2021 01:12 PM

In ander nieuws, voor degene die het gemist hebben: Willemijn Verkaik zong gisteren bij Tijd voor Max de Nederlandse versie van Me And The Sky “Mijn vlucht door de lucht”.
Link: https://youtu.be/AGBlrQPY8ag

 

Deze vrouw komt nooit meer af van het zingen van liedjes met woorden als ‘vlucht’, ‘lucht’ en ‘zwaartekracht’. Een vrouw met stevige vocalen die zingt over vliegen? Bel Willemijn Verkaik.

PS: Mooie performance!

  [ # 22 ] 15 April 2021 03:05 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik denk dat producenten nu iedere mogelijkheid om promotie te maken aangrijpen, ook als dit een vertekend beeld met de voorstelling geeft. Dat deden voor corona ook al wel, dus nu zullen ze dat nog extra doen. En met de originele cast werd Jenn Colella ook wel naar voren geschoven. Zij deed veel pers en had haar eigen vlog.

  [ # 23 ] 15 April 2021 06:23 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  886
Geregistreerd  2012-07-24

Quin - 15 April 2021 01:25 PM

Deze vrouw komt nooit meer af van het zingen van liedjes met woorden als ‘vlucht’, ‘lucht’ en ‘zwaartekracht’. Een vrouw met stevige vocalen die zingt over vliegen? Bel Willemijn Verkaik.
PS: Mooie performance!

Hahaha, precies wat ik ook dacht toen ik de vertaling hoorde van Me and the sky. Op West-End zullen ze die associatie ook wel gehad hebben met Rachel Tucker. Gelukkig zingt Willemijn ook over gemene weeskinderen en over baksels (nou ja, dat laatste zou ze).

Ik kan in ieder geval niet wachten om deze productie te zien, maar de kaartjes koop ik pas na de zomer denk ik. Eerst zien en dan geloven.

   Handtekening   

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

  [ # 24 ] 16 April 2021 10:29 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  51
Geregistreerd  2017-11-30

Vanochtend bekend gemaakt, Robbert van den Bergh zal Oz Fudge e.a. spelen.

Persoonlijk vind ik het erg leuk dat Robbert na lange tijd weer in het theater te zien zal zijn.

  [ # 25 ] 20 April 2021 11:16 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  56
Geregistreerd  2012-07-23

Rosalie de Jong is zojuist ook toegevoegd aan de cast. Ze gaat de rol van Diane vertolken.

  [ # 26 ] 20 April 2021 04:06 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

De Broadway-versie wordt gefilmd en uitgebracht met de cast van voor de sluiting en aangevuld met Jenn Colella uit de originele cast (ter vervanging van Rachel Tucker). Ik hoop niet dat de Nederlandse versie daar last van zal krijgen in de kaartverkoop.

  [ # 27 ] 20 April 2021 11:21 PM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2021-01-06

martijn-j - 20 April 2021 04:06 PM

De Broadway-versie wordt gefilmd en uitgebracht met de cast van voor de sluiting en aangevuld met Jenn Colella uit de originele cast (ter vervanging van Rachel Tucker). Ik hoop niet dat de Nederlandse versie daar last van zal krijgen in de kaartverkoop.

Ik denk dat deze registratie mogelijk mensen juist kan overtuigen een kaartje te kopen.
Het risico is wel dat nog meer mensen de originele productie kunnen zien en de Nederlandse productie daarmee gaan vergelijken. Dat kan de ontvangst bij het publiek toch wel sterk beïnvloeden, want zo als ik zelf ook zo vaak zeg “De Broadway productie is perfect, daar moet je van afblijven.”
Laten we hopen dat we straks allemaal denk “Wauw, dit was nóg beter!”

  [ # 28 ] 21 April 2021 12:17 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1099
Geregistreerd  2010-04-28

Welke swings zouden er komen om oa Willemijn te coveren ?
Suzanne de Heij, Liss Walravens ?

Carolina Dijkhuizen als Hannah ?

  [ # 29 ] 21 April 2021 12:31 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  51
Geregistreerd  2017-11-30

Liss Walravens gaat Kate spelen in Diana & Zonen

  [ # 30 ] 21 April 2021 01:33 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Had Carolina Dijkhuizen niet aangegeven even geen musical te willen doen? Zat zelf te denken aan Leona Philippo, maar weet niet of zij nog zin heeft in musical.

Dacht zelf nog aan Saskia Schäfer voor Beulah. Word hier ook in bevestigt omdat zij de Insta van CfA volgt.

Afgaande op die volgers wellicht ook Gitty Pregers, Dieter Spileers, Sjoerd Oomen? Heb niet de hele lijst doorgelopen, maar dit zijn de bekendere namen die mij opvielen…

Iemand andere ideeën?

Ik vraag me trouwens ook af wat ze qua taal gaan doen. Algemeen beschaafd Zeeuws? Of toch maar weer Amsterdams?

[ Gewijzigd: 16 October 2021 08:24 AM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 5