Musicalmakers
change_status
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

Ik zag er nog niets over staan op het forum, maar inmiddels is de ontwikkelplek voor musical die werd verkozen boven M-Lab (zie hier, plus de andere artikelen op die website) van start.

Op hun YouTube kanaal staan een aantal korte filmpjes over de musicals in ontwikkeling van Naomi van der Linden (met o.a. Gerrie van der Klei), Samya Hafsaoui en Job Greuter.

Verder worden er inmiddels ook componisten begeleid, die werken aan een songcycle presentatie in DeLaMar West.

Niet alles klinkt nu al even briljant, maar na dit coronajaar word ik wel weer enthousiast van deze nieuwe ontwikkelingen! Hopelijk kunnen we binnenkort er ook live iets van zien.

(oh ja en ik heb geen aandelen)

  [ # 1 ] 13 May 2021 10:57 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik ben erg benieuwd. Door de manier waarop er in Nederland geproduceerd wordt heb je bijna geen kans als maker dat je werk op de planken komt, tenzij je het zelf doet. Hopelijk komt daar verandering in. We zien hier wel regelmatig originele musicals, maar altijd op initiatief van de producent die dan ook het team samenstelt. Hopelijk gaat het ook eens andersom gebeuren.