1 of 2 |  1 2 > 
Uitmarkt, musical sing-a-long (alternatief) 2021?
change_status
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Heeft iemand hier ook vernomen of er dit jaar een Uitmarkt / musical sing-a-long komt? Desnoods iets alternatiefs eind augustus?

  [ # 1 ] 29 June 2021 11:45 AM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  51
Geregistreerd  2017-11-30

Qua Uitmarkt in het algemeen weet ik dat ze druk bezig zijn met aangepaste plannen.
Mij werd geadviseerd de website in de gaten te houden maar er komt dit jaar dus wel weer een Uitmarkt in enige vorm.
Ik denk dat de musical sing-a-long wellicht weer op dezelfde manier als vorig jaar georganiseerd wordt maar dat is afwachten.
Er zijn ondertussen in ieder geval al weer genoeg producties die gaan draaien in 21/22.

  [ # 2 ] 29 June 2021 12:48 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Oe dat zou mooi zijn!

  [ # 3 ] 03 August 2021 05:31 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Van de website van de Uitmarkt:

Uitmarkt 2021: Musical Awards: The Kick-Off
Koop tickets
Live op het Museumplein: De liefhebbers weten het al jaren: het nieuwe culturele seizoen kan niet officieel beginnen en de Uitmarkt kan niet officieel worden afgesloten zonder het musicalprogramma.

En we mogen weer! Terug de vloer op! Onder andere Brigitte Heitzer, Nandi van Beurden, Paul Groot en Samir Hassan geven acte de presence op het Uitmarktpodium. En natuurlijk zijn ook Romy en Frits van de partij. 

Je kunt live genieten van wervelende voorproefjes van alle grote, kleine en bijzondere producties die komend seizoen in de Nederlandse theaters te zien zijn. Verheug je op onder meer Titanic, Diana & Zonen, 14 de Musical, Come From Away, The Sound of Music, Rocky Horror Show, TINA, Aladdin, Amèlie, Dagboek van een Herdershond en Spring Awakening. 

Bovendien bestaan de Musical Awards 20 jaar en dat wordt gevierd met de feestelijke uitreiking van een aantal Musical Awards. Voor deze publieksprijzen kun je je stem uitbrengen.

Presentatie: Romy Monteiro en Frits Sissing

TV-uitzending: zondagavond 29 augustus 21:40 – 22:50 uur bij AVROTROS op NPO1

Je kunt Uitmarkt 2021: Musical Awards: The Kick-off live bijwonen als je een kaartje hebt gereserveerd en over een geldig vaccinatie- en/of testbewijs beschikt. Lees voor je reserveert eerst onze huisregels.

Wil je dit programma live bijwonen op het Museumplein? Koop dan hier je tickets.

  [ # 4 ] 06 August 2021 11:01 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Je kunt hier stemmen op de drie speciale Musical Awards die worden uitgereikt. Het gaat om favoriete musicalperformer, favoriete musicalsong en favoriete originele Nederlandse musical. 

Bij die laatste categorie ben ik wel benieuwd naar de uitslag. De andere twee gaan geheid Simone Kleinsma (of eventueel Pia Douwes) en Mijn leven is van mij worden (was er niet al eerder een verkiezing voor beste song?). Denk dat mijn keuze op Bernadette Peters en Move On uit Sunday in the Park with George weinig kans maken.

  [ # 5 ] 07 August 2021 09:18 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Kunnen we ook stemmen voor een ander presentatieduo?

  [ # 6 ] 08 August 2021 11:14 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  198
Geregistreerd  2008-07-19

Frits in onvervangbaar…

  [ # 7 ] 11 August 2021 01:46 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Voor wie even wil lachen (of huilen) over de staat van de musical in Nederland. Dit is de treurige tussenstand.

Top 10 favoriete originele Nederlandse musical allertijden
Ciske de Rat, De Marathon, De Tweeling, Doe Maar!, 3 Musketiers, Moeder, ik wil bij de Revue, Petticoat, Soldaat van Oranje, Was getekend, Annie M.G. Schmidt en ZODIAC de musical. 

Top 10 favoriete musicalperformer allertijden
Brigitte Heitzer, Chantal Janzen, Freek Bartels, Nandi van Beurden, Pia Douwes, René van Kooten, Simone Kleinsma, Stanley Burleson, Vajèn van den Bosch en Willemijn Verkaik.

Top 10 favoriete musicalsong allertijden
‘Alles ademt en leeft’ (The Lion King), ‘Als wij niets doen’ (Soldaat van Oranje), ‘Breng hem thuis’ (Les Misérables), ‘Do-Re-Mi’ (The Sound of Music), ‘Ergens in de sterren’ (Aida), ‘Ik lach om Zwaartekracht’ (Wicked), ‘Mijn leven is van mij’ (Elisabeth), ‘Morgen is vandaag’ (Soldaat van Oranje), ‘Nog één dag’ (Les Misérables) en ‘Het Spook van de Opera’ (The Phantom of the Opera).

  [ # 8 ] 11 August 2021 01:58 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  91
Geregistreerd  2017-06-28

Oké veel namen waren natuurlijk wel te verwachten echter snap ik soms de kenners niet. Favoriete Nederlandse musical komen allemaal uit deze eeuw waar zijn de echte oude parels van een Annie MG of Ivo de Wijs nu heb ik maar op Moeder ik wil bij de revue gestemd (al twijfelde ik ook even 3 Musketiers).

  [ # 9 ] 11 August 2021 02:05 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

De rijtjes met musicalperformers en -songs vind ik (gezien het feit dat het publieksprijzen zijn) niet zo verrassend. Hoewel, Do-Re-Mi?! Ik verdenk de AvroTros-redactie ervan dat ze dat rotlied er expres tussen hebben gestopt om het na 100 jaar nog steeds als openingsnummer van de Sing-a-Long te kunnen legitimeren 😁

Dat terzijde vind ik bijv De Tweeling en ZODIAC vrij opvallende namen in de top 10 shows. Eerstgenoemde had volgens mij alleen volle zalen bij de gratie van de Postcodeloterij en de tweede is zo gloednieuw.

  [ # 10 ] 11 August 2021 07:55 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ik mis ‘Turks Fruit´, wat mij betreft de beste originele Nederlandse musical..

  [ # 11 ] 12 August 2021 08:42 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Ik vind het wel grappig dat Hij gelooft in mij de top 10 niet heeft gehaald en uitgerekend die musical halen ze terug.

  [ # 12 ] 29 August 2021 09:19 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2700
Geregistreerd  2012-06-25

Nog iemand in de chat straks?

   Handtekening   

Ik voel me voorgoed…..echt….. WICKED

  [ # 13 ] 29 August 2021 09:22 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik wel hoor! Nog even mentaal voorbereiden op Frits en Romy…

  [ # 14 ] 29 August 2021 09:24 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  53
Geregistreerd  2014-11-09

Ik ook. Dat vind ik persoonlijk het leukste aan de hele avond, de chat.

  [ # 15 ] 29 August 2021 09:37 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

sisianne - 29 August 2021 09:24 PM

Ik ook. Dat vind ik persoonlijk het leukste aan de hele avond, de chat.

hier nog één

 1 2 > 
1 of 2