2 of 2 |  < 1 2
Uitmarkt, musical sing-a-long (alternatief) 2021?
  [ # 16 ] 29 August 2021 09:43 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  335
Geregistreerd  2010-11-01

Waar staat de chat?!!

  [ # 17 ] 29 August 2021 10:10 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Alfredje - 29 August 2021 09:43 PM

Waar staat de chat?!!

Ik kom er niet in via musicalworld.nl/chat helaas

  [ # 18 ] 30 August 2021 12:54 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6522
Geregistreerd  2008-11-01

Nou dat is echt wel gelukt hoor, maar het groepje beleef beperkt. Dat viel me al op.
Best een geslaagde uitzending. Natuurlijk wel weer het één en ander op aan te merken, maar ook genoeg momenten van vreugde, zeg maar. Mooie prestaties. Later meer.

  [ # 19 ] 30 August 2021 08:00 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

Wat mij positief verraste waren Rocky Horror Show en Come From Away!

Cast van Rocky had een brok energie en plezier, dat zie je niet meer vaak. Raymond Kurvers verbaasde mij heel erg!

Come From Away raakte mij meteen door de muziek, de teksten, de stemmen, de mooie koppies. Echt fantastisch. Grote en mooie cast! En een hoop (oude) bekende gezichten, leuk!!

Daarnaast viel Stanley mij reuze mee als Geest. Vond ‘m wel vaak “stil” staan, zo zie ik Geest zelf niet. ;)

[ Gewijzigd: 30 August 2021 08:18 AM by Judaz ]
  [ # 20 ] 30 August 2021 09:23 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Vond Stanley juist erg tegenvallen als Geest. Was niet echt onder de indruk van het gehele Aladdin stuk. Hadden misschien beter ander nummer kunnen doen.
Ik vond het lijken of Stanley er wat mee aan was. Geen sparkling een het aandrijven zoals de geest moet zijn…

  [ # 21 ] 30 August 2021 09:24 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1161
Geregistreerd  2010-03-23

Ik vond de Sing-a-Long, of nee, Musical Awards: The Kick-Off (...) gemiddeld genomen een stuk beter dan andere jaren! Optredens die me positief zijn bijgebleven:

Come From Away: Mooie cast, mooi onderwerp en een solide introductie van het stuk. Heeft me erg nieuwsgierig gemaakt!
Diana & Zonen: Wat een verrassing! Ik vind koningshuizen eigenlijk niet zo boeiend, maar het optreden van Marlijn was dusdanig goed dat ik toch wel benieuwd ben geworden naar deze show. Sowieso vind ik het te prijzen dat MediaLane iets totaal nieuws op poten heeft gezet.
Rocky Horror Show: Heerlijk feessie! Beetje reuring tussen alle shows met serieuze onderwerpen, en nog goed (en enthousiast!) uitgevoerd ook.

De optredens van Titanic, The Sound of Music & Aladdin waren prima, zij het niet helemaal mijn smaak. Stanley viel inderdaad mee, maar de grootsheid van het nummer kwam niet helemaal over in deze setting. De overige voorproefjes vond ik niet echt memorabel, of zelfs slecht (looking at you, Martijn Fischer). Kun je die 20 seconden van ONE überhaupt een optreden noemen, eigenlijk? Verder deel ik de Musical Award voor overbodigheid uit aan het concept spektakelmusical.

  [ # 22 ] 30 August 2021 10:04 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  926
Geregistreerd  2009-02-23

Over het algemeen vond ik het een betere uitvoering dan de afgelopen jaren. Met hier en daar helaas weer wat amateuristisch. Microfoons die nog aan of juist uit staan, ongemakkelijke momenten tussen de prijsuitreikers en de winnaars, maar goed het zij vergeven in deze tijden.

Maar ik heb nog niemand gehoord over Johan Cruijf de musical. Wie heeft dat in vredesnaam bedacht en vond het een goed idee. Na All Stars (die ik overigens best geinig vond) lijkt het me vrij duidelijk dat één soort publiek niet naar het theater te krijgen is en dat zijn voetbalfans. Dat ze dan denken met een rappende Johan Cruijf volk naar de voorstelling denken te krijgen. Wat een afgang. Als je goed naar de mannelijke gezichten in het publiek keek tijdens het optreden, dan weet je al genoeg. Ik vrees voor de bezoekersaantallen. En dan hebben ze misschien nog wel geluk dat zalen nog niet 100 procent vol mogen. Kun je in ieder geval zeggen dat je zaalbezetting nog wat ‘hoger’ is. Tijd om na te denken over dit soort personen waar je gewoon geen musical van moet maken. Heb respect!

  [ # 23 ] 30 August 2021 11:54 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1109
Geregistreerd  2005-08-14

MusicalN - 30 August 2021 10:04 AM

Over het algemeen vond ik het een betere uitvoering dan de afgelopen jaren. Met hier en daar helaas weer wat amateuristisch. Microfoons die nog aan of juist uit staan, ongemakkelijke momenten tussen de prijsuitreikers en de winnaars, maar goed het zij vergeven in deze tijden.

Maar ik heb nog niemand gehoord over Johan Cruijf de musical. Wie heeft dat in vredesnaam bedacht en vond het een goed idee. Na All Stars (die ik overigens best geinig vond) lijkt het me vrij duidelijk dat één soort publiek niet naar het theater te krijgen is en dat zijn voetbalfans. Dat ze dan denken met een rappende Johan Cruijf volk naar de voorstelling denken te krijgen. Wat een afgang. Als je goed naar de mannelijke gezichten in het publiek keek tijdens het optreden, dan weet je al genoeg. Ik vrees voor de bezoekersaantallen. En dan hebben ze misschien nog wel geluk dat zalen nog niet 100 procent vol mogen. Kun je in ieder geval zeggen dat je zaalbezetting nog wat ‘hoger’ is. Tijd om na te denken over dit soort personen waar je gewoon geen musical van moet maken. Heb respect!

Denk dat de term anti-musical wel op z’n plaats is! ;) Op zich vond ik het wel wat maar het liedje was geen liedje. Soort van samenraapsel van frases… Acteur die Johan speelt deed het wel leuk.

  [ # 24 ] 30 August 2021 07:52 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Over het algemeen een show van hoge kwaliteit. als opening gelukkig geen Do-re-mi, maar een origineel, met verwijzigingen naar komende shows,  kritisch maar luchtig post-covid-nummer. Leuk en strak gezongen! Het hele principe van de publieksawards is voor mij echt tijdvulling. Gaap. En door. De aanwezigheid van Van Engelshoven als zogenaamde voorvechter van cultuur vond ik absoluut niet oké. Presentatie: Gaap. En door.

- Titanic: Word ik heel blij van. Ik heb al een kaartje voor Breda, maar misschien boek ik al vooruit voor nog een voorstelling.
- Hij gelooft in mij: Duidelijk een moetje, Martijn kwam op mij wat vlak over. Heb de oorspronkelijke productie gezien, hoef niet zo nodig nog een keer. Ben wel benieuwd naar de rest van de cast, maar er moet veel gebeuren wil ik deze voorstelling nog een keer zien.
- Soldaat van Oranje: leuk dat ze er een keer niet waren.
- De Tocht: Ben benieuwd naar hoe het klinkt, maar word er vooralsnog niet warm of koud van.
- One: Stukje uit het nummer was niet echt goed, Soy werd geheel weggezongen en als publiek werd je er niet echt bij betrokken. Vond het nummer sowieso niet echt interessant, hoop dat de hele voorstelling wel interessant is, want ik heb een kaartje…
- The Sound of Music: opening degelijk, Do-re-mi enorm gehaast (Nandi wist zich erdoor te zingen, ondanks dat volgens mij flink buiten adem was). Ga deze productie één keer zien, een maandje later zie ik de productie van Deel Bridge in Antwerpen.
- Amélie: Denk dat dit voorproefje weinig mensen aanspreekt, komt niet echt over op televisie in deze setting. Christanne kwam heel hard over en ik denk dat wat zenuwen haar vocaal parten speelde.
- Come From Away: Ik heb de Londense productie al een aantal keer mogen zien en elke keer is het een emotionele achtbaan geweest. Ik ben dan ook best nerveus voor de Nederlandse productie en dus ook voor dit optreden. Het viel me mee en ben enigszins gerustgesteld. Willemijn zeer solide en begrijp dat ze haar als naam eruit willen lichten voor de kaartverkoop, maar had liever het openingsnummer in zijn geheel gehoord. Staging en camerawerk was een zooitje en niet echt aanlokkelijk. Ik betwijfel of ik me kan bedwingen om te wachten tot ze Breda aandoen.
- Dagboek van een herdershond: Ik zou er meer van moeten zien, maar het trekt me vooralsnog niet. Wel een degelijk optreden.
- Spring Awakening: Wat een energie! Heb de voorstelling gezien met deze cast, misschien dat ik nog wel een keer ga als de voorstelling terugkeert.
- 40-45: De Vlaamse productie heb ik nog niet gezien, ben ergens wel benieuwd dus als de cast een beetje aanspreekt ga ik wel kijken.
- Koning van Amsterdam: Geen idee wat ik hiervan moet verwachten.
- Zodiac: Afgelopen week geweest, misschien ga ik nog een keer tegen het einde van de verlenging. Niet de beste musical die ik ooit heb gezien, maar wel tof. Optreden was een beetje nietsig buiten de context van de show. Ben wel benieuwd wat Dominique de Bont de komende jaren gaat doen.
- Rocky Horror Show: Leuk, energiek optreden, maar ben als de dood om hier naartoe te gaan vanwege de publieksparticipatie. Ik moet nog een kaartje kopen.
- 14 de musical: Niet voor mij.
- Tina: Begin ging niet helemaal soepel en dat werkte het hele optreden door. Niet zo strak als in de show zelf, maar desalniettemin nog steeds heel goed… Denk dat we heel heel blij mogen zijn dat dit nu al in Nederland te zien is.
- Diana en zonen: Wowwowwow, heel goed. Kijk er naar uit om dit te zien.
- Aladdin: Stanley raakt voor mij (nog) niet de juiste snaar qua performance., maar minder slecht dan ik had verwacht.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 25 ] 31 August 2021 12:47 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  114
Geregistreerd  2013-05-08

Ik was aangenaam verrast door deze editie! Vond het heel positief en sfeervol. Gewoon een paar observaties:

- Diana en zonen: Prachtige solo, super melodie. Hier wordt ik heel benieuwd naar!
- The Sound of Music: Nandi altijd weegaloos. Wat een topper is dat toch! Jammer van geluid in Do-re-mi: zender van Kurt stond in het begin uit en van Friedrich te hard. Sowieso best vaak microfoons in de uitzending die te vroeg open gingen waardoor je mensen nog hoorde praten. Maar goed , het is allemaal live.
- Titanic: Wat een magistrale stem heeft Rene van Kooten toch! Top ensemble.
Come from away: Heel bijzonder optreden, mooie cast en leuk om Suzanne de Heij eens uit het Circustheater te zien! ;) Hier ga ik zeker heen!
- Amelie: Leuk Ger Otte op accordeon en wat lijkt hij toch op Carlo Boszhard (vind ik) . Die twee zouden samen een voorstelling moeten maken! On topic: Over Amelie zelf ben ik minder tevreden. Het zullen de zenuwen zijn geweest maar ze was niet helemaal zuiver.
- Hij gelooft in mij: Sorry, maar vond dit helemaal niets. Voelt zo als verplicht nummer.
Aladdin: Wat een droomrol voor Jonathan Vroegop! Zo sta je in Stadsgehoorzaal Kampen te stralen als Joseph en een paar jaar later ben je dan Aladdin voor Disney/ Stage. het is hem gegund!
Dagboek van een herdershond: Verassende keuze voor Joes Brauers als Pater, gaaf! Suzanne Zegers blijft een prachtige verschijning met heerlijke stem (bijvoeglijk naamwoorden hier mogen ook andersom ;)
Rocky Horror Show- Hulde aan Raymond Kurvers! Lekker gek en over the top maar wel echt een feestje!

Ik heb genoten.

  [ # 26 ] 31 August 2021 06:28 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1415
Geregistreerd  2004-09-12

Musicalworld.TV was backstage én front center bij de repetities van de Musical Awards - the kick-off. We waren vooral geïnteresseerd in de musicals waar we nog maar bar weinig van weten. Gesprekken met Joes Brauers (Dagboek van een herdershond), Soy Kroon en Nienke Latten (One) en Christanne de Bruijn (Amélie).

De video is te zien op http://musicalworld.nl/artikel/een_nieuw_musicalseizoen.

  [ # 27 ] 02 September 2021 03:19 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Pia heeft een foto van de Award die Mijn leven is van mij heeft gewonnen op Instagram geplaatst. Ze geeft daarbij terecht aan dat de prijs eigenlijk niet voor haar zou moeten zijn maar voor Michael Kunze en Sylvester Levay. Op de Award is Elisabeth overigens verkeerd geschreven.

  [ # 28 ] 03 September 2021 05:13 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

martijn-j - 02 September 2021 03:19 PM

Op de Award is Elisabeth overigens verkeerd geschreven.

Dat is vast gedaan door Romy Monteiro. Die had het zondag ook al over Paul de Groot.

  [ # 29 ] 03 September 2021 04:54 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

Haha. Ik heb geen idee wat zij de rest van het jaar doet, dus wie weet.

Er zit overigens nog een taalfout in, want ‘aller tijden’ is zonder spatie geschreven.

 < 1 2
2 of 2