Priscilla, Queen of the Desert Antwerpen
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

KAARTVERKOOP ‘PRISCILLA, QUEEN OF THE DESERT’ GESTART!

Met de lancering van de nieuwe website start ook de ticketverkoop van de InTeam Productie ‘Priscilla, Queen of the Desert’. De musical, gebaseerd op de gelijknamige cultfilm uit 1994, speelt van 7 tot en met 16 januari 2022 in Arenberg, Antwerpen.
De musical vertelt het verhaal van drie vrienden, die een tocht doorheen de woestijn in een bus ondernemen, om op de eindbestemming een drag-act op te voeren. ‘Priscilla, Queen of the Desert’ zit boordevol aanstekelijke ’80 en ’90 muziek. Memorabel is de scène waarop het drietal in bloemenpruiken met een Aboriginal rond het kampvuur dansen op de tonen van ‘I Will Survive’. Met die iconische bloempruiken poseert de hoofdcast ook op de eerste visuals die gereleaset worden. Jeroen Logghe (o.a. ‘Blood Brothers’, ‘Scrooge’) speelt de rol van Anthony ‘Tick, Baptiste Vuylsteke (o.a. ‘La Cage Aux Folles’, ‘Scrooge’) die van Adam aka Felicia en Brecht Callewaert (o.a. ‘Tovenaar Van Oz’) vertolkt de rol van transvrouw Bernadette.
Kaarten kunnen vanaf nu besteld worden, rechtstreeks via http://www.arenberg.be of via de InTeam website (via een link naar Arenberg).
De InTeam website werd ook onder handen genomen. Grafisch ontwerper Jonas De Rijker (Studio That) zorgde voor een modern en gebruiksvriendelijk ontwerp van de website, waarin verschillende kleur- en tekstblokken een duidelijk overzicht bieden. Je vindt snel alle info over de cast en creatives van ‘Priscilla’.  Ook de vorige producties kregen elk een mooie pagina. Verder lees je alles over de artistieke en bestuurlijke achtergrond van het productiehuis.
Niet alleen de website kreeg een behoorlijke update, ook het InTeam logo werd vernieuwd. Jonas creëerde een strak design, geïnspireerd door acteurs in het spotlicht, dat hun schaduw over het podium werpt.
Tenslotte maakt de cast zich ook op voor een eerste publiekelijk optreden. Op de Opening Night van Antwerp Pride in het OLT Rivierenhof op woensdag 11 augustus geven ze een voorsmaakje uit de musical. Meer info via Antwerp Pride. Persbericht hierover volgt later.

 

  [ # 1 ] 05 February 2023 07:35 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Gisteravond deze voorstelling gezien. De film heb ik wel eens gezien, maar de musical was voor mij de eerste keer.

Ik had een vermakelijke avond, maar deze voorstelling is wat mij betreft niet persé voor herhaling vatbaar. Over het algemeen denk ik dat InTeam best geslaagd is om er iets moois van te maken. Effectieve decorstukken, kostuums, belichting. Een live-orkest! En ze hebben een sterke cast bij elkaar gekregen, het showelement zat zowel vocaal als qua dans wel snor. Enig minpuntje was de Engelse uitspraak van de drie leads.

Qua spel wisselde het een beetje. De drie hoofdrollen krijgen allemaal ook wat drama te verstouwen, en van Jeroen Logghe als Anthony/Mitzi en Baptiste Vuylsteke als Adam/Felicia kon ik dat goed hebben. Brecht Callewaert als Bernadette vond ik de hele show eigenlijk te veel, bijna karikaturaal spelen. Misschien is dit hoe de rol bedoeld is, maar wat mij betreft een gemiste kans. Van de vrouwen was Joke Van Robbroeck wat mij betreft de ster van de avond.

Qua verhaal is het wat mij betreft te verknipt. Anthony wil zijn kind zien en gaat op reis, en af en toe komt er een dramatisch momentje voor hem of één van zijn medereizigers, maar die momenten zijn zeldzaam tussen al het jukebox-geweld. Dat maakt het voor mij een matige juke-box musical.

Technisch was het helaas niet perfect. Het geluid stond enorm hard en overstemde vaak bij het einde van dialogen en solozang. En regelmatig ging licht te laat aan of uit; nu was er halverwege de tweede akte een showstop omdat “de belichting vast zat”, dus misschien dat hier al eerder kleine issues mee waren. Maar het oogt een beetje knullig. Waarschijnlijk dat een langere run dit had opgelost.

Ik was trouwens enorm positief verrast door de Arenberg schouwburg. In vergelijking hiermee is de naastgelegen Stadsschouwburg echt een vervallen krot.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 2 ] 24 May 2023 07:19 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

PRISCILLA KOMT TERUG IN 2024!

‘Priscilla, Queen of the Desert’, naar de gelijknamige cultfilm uit 1994,
werd tot een uitbundige musical bewerkt, boordevol ’80 en ’90 hits zoals ‘I Will Survive’,
‘I Love The Nightlife’ en ‘Go West’.

InTeam brengt ‘Priscilla, Queen of the Desert’ voor het eerst naar België met een
cast van jonge, talentvolle musicalartiesten, begeleid door een 9-koppige live band.

Van 12 tot 21 januari 2024 in Arenberg, Antwerpen

https://www.inteam-producties.be/priscilla-queen-of-the-desert

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 3 ] 24 May 2023 01:22 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

PERSBERICHT
MUSICAL ‘PRISCILLA, QUEEN OF THE DESERT’ KEERT TERUG IN 2024.
Bedolven onder geweldige recensies, enthousiast onthaald door het publiek!

Na een fantastische run afgelopen januari, keert de hitmusical ‘Priscilla, Queen of the Desert’
terug naar Arenberg in januari 2024!

Regisseur en producent Niels de Valk: ‘Zeven voorstellingen in een zo goed als uitverkocht Arenberg smaakten naar meer, zeker bij het zien van de reacties van het publiek. De zaal ontplofte zowat bij de start van elke voorstelling. Omdat we aanvoelden dat de Priscilla bus nog wat extra kilometers kon rijden, hebben we snel besloten om de musical in januari 2024 terug in Arenberg op te voeren. Met dezelfde cast, live orkest en alle uitbundige kostuums.’

De musical, gebaseerd op de cultfilm uit 1994, vertelt het verhaal van drie vrienden die in een bus de Australische woestijn doorkruisen om op hun eindbestemming een dragshow op te voeren. Niet alleen wordt hun vriendschap herhaaldelijke keren op de proef gesteld, ze worden tijdens hun reis ook met een aantal pittige uitdagingen geconfronteerd. Deze ‘feelgood’ musical is gelardeerd met bekende pophits uit de jaren ’80 en ’90 zoals ‘I Will Survive’, ‘Finally’ en ‘Go West’ en kende een groot internationaal succes met versies op West End en Broadway. InTeam Producties bracht ‘Priscilla, Queen of the Desert’ voor het eerst in België. Na het succes van de eerste run in Antwerpen, wordt er dus een vervolg aangebreid.

De ticketverkoop is van start gegaan met een ‘Early Bird’ korting tot en met 1 juni.
Tickets via http://www.arenberg.be
Meer info http://www.inteam-producties.be

Geniet alvast van de beelden van de voorstelling in deze trailer.

PRISCILLA, QUEEN OF THE DESERT - KORTE INHOUD
Drie vrienden ondernemen een avontuurlijke tocht in een bus doorheen de Australische woestijn om op hun eindbestemming een uitzinnige drag-act op te voeren. Niet alleen wordt hun vriendschap herhaaldelijke keren op de proef gesteld, ze worden tijdens hun reis door de rauwe out-back ook met vooroordelen en homofobie geconfronteerd.
De gelijknamige cultfilm uit 1994 werd tot een uitbundige musical bewerkt, boordevol ‘80 en ‘90 hits zoals I Will Survive, I Love The Nightlife en Go West.
InTeam brengt Priscilla, Queen of the Desert voor het eerst naar België met een cast van jonge, talentvolle musicalartiesten, begeleid door een 9-koppige live band.

PRISCILLA, QUEEN OF THE DESERT - ALGEMENE INFORMATIE EN TICKETS
Tickets en informatie: http://www.arenberg.be en https://www.inteam-producties.be/priscilla-queen-of-the-desert
Locatie: Arenberg - Arenbergstraat 28 - 2000 Antwerpen
Tel. 03 202 46 11

‘PRISCILLA, QUEEN OF THE DESERT’ keert terug in 2024!
Na een fantastische run afgelopen januari, keert de hitmusical ‘Priscilla, Queen of the Desert’ terug naar Arenberg in januari 2024!
Regisseur en producent Niels de Valk: ‘Zeven voorstellingen in een zo goed als uitverkocht Arenberg smaakten naar meer, zeker bij het zien van de reacties van het publiek. De zaal ontplofte zowat bij de start van elke voorstelling. Omdat we aanvoelden dat de Priscilla bus nog wat extra kilometers kon rijden, hebben we snel besloten om de musical in januari 2024 terug in Arenberg op te voeren. Met dezelfde cast, live orkest en alle uitbundige kostuums.’
De musical, gebaseerd op de cultfilm uit 1994, vertelt het verhaal van drie vrienden die in een bus de Australische woestijn doorkruisen om op hun eindbestemming een dragshow op te voeren. Niet alleen wordt hun vriendschap herhaaldelijke keren op de proef gesteld, ze worden tijdens hun reis ook met een aantal pittige uitdagingen geconfronteerd.
Deze ‘feelgood’ musical is gelardeerd met bekende pophits uit de jaren ’80 en ’90 zoals ‘I Will Survive’, ‘Finally’ en ‘Go West’ en kende een groot internationaal succes met versies op West End en Broadway.
InTeam Producties bracht ‘Priscilla, Queen of the Desert’ voor het eerst in België. Na het succes van de eerste run in Antwerpen, wordt er dus een vervolg aangebreid.
De ticketverkoop is van start gegaan met een ‘Early Bird’ korting tot en met 1 juni en de lancering van een nieuwe trailer

https://www.youtube.com/embed/FGiuBMY7b-s

Tickets via http://www.arenberg.be
Meer info http://www.inteam-producties.be

[ Gewijzigd: 24 May 2023 01:28 PM by Jeroen ]