6 of 10 | ‹ First  < 4 5 6 7 8 >  Last ›
Aida (2023)
  [ # 76 ] 21 May 2023 08:19 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Iemand al enig idee of er zicht is op een castalbum?

  [ # 77 ] 28 May 2023 09:05 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  299
Geregistreerd  2011-05-02

Gisteren bij de theatershop werd gezegd dat er vooralsnog geen plannen zijn voor een castalbum. Ook het castalbum van 2001 wordt niet verkocht in het theater.

  [ # 78 ] 29 May 2023 10:42 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Gisterenavond Aida gezien in een half gevuld Circustheater.

In het kort: het was oké. Ik ga waarschijnlijk nog wel eens kijken.

In het lang: qua opening mis ik denk ik toch wel Het gaat altijd over liefde, als een moment om mij meteen te overtuigen te blijven zitten. Nu viel ik voor mijn gevoel midden in een kabbelend verhaal dat nog even doorkabbelde en dan blijkt dat kabbelen achteraf toch wel mee te vallen (if it makes sense). De opening is belangrijk om je publiek het verhaal te introduceren. Meestal is dat door een een punt (of uitroepteken) te maken en nu is het heel tam. Het cirkeltje met het einde is wel heel mooi (die projecties, wow!).

De musical zag ik niet eerder, alleen een concertante, maar de muziek ken ik wel redelijk goed. De wijzigingen daarin geven een dubbel gevoel. Met het nieuwe arrangement van “Te ver gegaan” heb ik niets, de kracht is er nu uit. De wijziging van volgorde lijkt me prima, het zit ‘m in de bridge.
Ook “Gezegend Nubië” heeft wat mij betreft aan kracht ingeboet. Het arrangement vind ik wel mooi.

Qua performances: het is al veel genoemd, maar Gaia is echt een wervelwind. Ik geloof haar strijd.
April acteert goed en ze zingt goed, maar het zingen is m.i. te veel zingen en te weinig voelen; ik heb haar dat in andere rollen beter zien doen. Daarnaast heb ik issues met haar tekstbehandeling en dictie. Ik had steeds echo’s van Willem Nijholt in mijn hoofd, “de zin begint met het eerste woord”. Jammer, ik hoop dat ze hierin een verandering gaat maken.
Ook bij Naidjim voel ik de klik tussen zang en spel niet. Daar heb ik bij hem minder last van dan bij April, omdat ik sowieso niets met hem heb.
Qshans maakte op mij een betere indruk dan in Come From Away, m.n. vocaal.

De decors en kostuums waren prachtig, het minimalistische kwam op mij niet over als goedkoop.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 79 ] 02 June 2023 10:20 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Persoonlijk en bezien vanuit bezoekersaantal vind ik het erg ongunstig dat de voorstellingen zondags om 14:00 en 19:00 zijn. Mij beviel met name 16:00 zondags laatste voorstelling van de week erg goed (zoals dit was bij Aladdin)...

  [ # 80 ] 02 June 2023 11:43 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  178
Geregistreerd  2004-12-01

Ik heb Aida ook gezien en ik vond Aida als personage enorm gegroeid en zij is duidelijk de kracht van de show.  Dat is de verbetering van de show.
Gevoelsmatig is er aan Amneris weinig veranderd. Dat is jammer, want ik vind haar juist nog steeds een ondergeschoven kindje van de show en een personage waar meer uit te halen valt.
Het personage van Radames is wel enigszins om zeep geholpen. Tegenover een sterke vrouw mag/kan/moet ook een sterke man staan en voor het zacht gekookte ei wat er nu staat zal weinig mensen trekken. Dit komt deels ook omdat de acteur die de rol vervult gewoon echt geen goede spel acteur is en een van de meest houterige bewegers die ik heb gezien in een hoofdrol.

Over het algemeen denk ik dat de voorstelling beter tot z’n recht was gekomen in een kleiner theater. Het zou officieel een USA tour voorstelling zijn.
Misschien had de voorstelling beter kunnen touren.

  [ # 81 ] 03 June 2023 05:29 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Tjindjara had gisteren haar première als Aida. Mijn tante zat in de zaal en zei dat ze erg goed was!

  [ # 82 ] 03 June 2023 09:06 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Weet iemand hoelaat de cast(bus) op zondag bij het theater aankomt voor de matinee van 14:00 uur?  Mijn nichtje van 10 gaat volgende week mee naar Aida en wil heel graag op de foto met April

  [ # 83 ] 03 June 2023 10:25 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Dat was bij eerdere producties altijd twee uur van te voren. De bus rijdt (neem ik aan nog steeds) vanuit Amsterdam, ik weet niet of April daar woont en als ze dat doet, of ze dan met de castbus meerijdt.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 84 ] 05 June 2023 12:20 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Huh. Ik krijg zomaar een sms dat er kaartjes voor Aïda klaar staan in de Close app.. Ik heb niks geboekt.. Plekken die ik ook zelf nooit zou boeken en ik was ook niet van plan om te gaan.. Loopt het zó slecht dat ze random kaartjes uitdelen? Meer mensen dit gehad?

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 85 ] 06 June 2023 10:44 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1561
Geregistreerd  2011-07-31

Zat afgelopen zondag bij lange na niet vol. Ik heb wel genoten desondanks. Ik kende de vorige versie dan ook niet. Tof dat je tickets hebt verkregen…

  [ # 86 ] 12 June 2023 09:50 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  77
Geregistreerd  2006-09-04

Elphie1984 - 05 June 2023 12:20 PM

Huh. Ik krijg zomaar een sms dat er kaartjes voor Aïda klaar staan in de Close app.. Ik heb niks geboekt.. Plekken die ik ook zelf nooit zou boeken en ik was ook niet van plan om te gaan.. Loopt het zó slecht dat ze random kaartjes uitdelen? Meer mensen dit gehad?

Wat is de Close app?

Wij gaan woensdag. Gratis kaarten bij de Vriendenloterij.

  [ # 87 ] 13 June 2023 07:25 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1042
Geregistreerd  2011-12-22

Dat is een app met informatie over de voorstelling waar je heen gaat. Je kan mensen met wie je de voorstelling bezoekt toevoegen, je kaartjes staan daarin..

   Handtekening   

Hoop niet, droom niet, geen verwachting, geen verdriet…

  [ # 88 ] 18 June 2023 05:29 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  100
Geregistreerd  2011-09-10

Ik ga binnenkort op een woensdagmiddag naar Aida en ik ben heel bang (ondanks dat ik meteen geloof dat de understudies ook fantastisch zijn en die wil ik hiermee ook niet beledigen) dat ik zowel in de rol van Aida als Amneris vervangers heb. De afgelopen tijd zijn er volgens mij geen shows geweest dat alle drie de hoofdrollen er waren. Ik vind dit best een kwalijke zaak zo kort na de première, vooral omdat de kaartjes zo duur zijn. Helaas gebeurt dit naar mijn mening veel te vaak bij Stage producties dat er veel vervangers op gaan, zie The Bodyguard.

  [ # 89 ] 18 June 2023 07:21 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  52
Geregistreerd  2011-01-31

April is volgens mij ziek geweest en daarom is Natascha veel op geweest als Amneris. Tjindjara is volgens mij de afgelopen weken idd veel op geweest als Aida en Jermaine als Radames. Ik weet hier geen redenen voor. Zelf heb ik de voorstelling nu twee keer met de volledige eerste cast te zien en zou ik het een volgende keer leuk vinden om één of meerdere understudies te zien. Maar ik snap dat je ook graag de eerste cast wilt zien!

  [ # 90 ] 18 June 2023 07:51 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Naidjim was ook ziek begreep ik. Tjindjara speelde vorige week 1x en deze week 2x. Gezien de zwaarte van de rol van Aida is dat volgens mij vrij netjes?

‹ First  < 4 5 6 7 8 >  Last ›
6 of 10