2 of 6 |  < 1 2 3 4 >  Last ›
Mamma Mia 2023-2024
  [ # 16 ] 24 July 2022 09:09 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

0 - 18 June 2022 12:19 PM

Jeremy Baker misschien? Of toch Jurrian van Dongen?

Overigens hoor ik in het fragment alleen dat er een nieuwe vertaling komt, waarin dus nog steeds (een deel van) de liedjes onvertaald kunnen blijven.


Dit is te lezen op de site van DeLaMar Theater:
https://delamar.nl/voorstellingen/mamma-mia/

De gloednieuwe versie van de internationale ABBA-musicalsensatie! In Mamma Mia! zien we hoe Sophie op het punt staat om te trouwen op een zonnig Grieks eiland. Ze zou graag door haar vader worden weggegeven, maar wie is dat eigenlijk? Door de zoektocht van Sophie wordt haar vrijgevochten moeder Donna (Brigitte Heitzer) plotseling geconfronteerd met haar turbulente verleden en drie van haar voormalige liefdes… Mamma Mia! is een feest van een voorstelling met de grootste hits van ABBA, die in de originele Engelstalige versie worden vertolkt. Bereid je voor op een verhaal vol romantiek, nostalgie en heerlijke humor!

  [ # 17 ] 27 July 2022 10:54 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  104
Geregistreerd  2017-02-19

Dan begrijp ik niet waarom die vertaling zo uitvoerig besproken werd in het radio-interview. Het script van deze voorstelling vertalen is nu ook weer het allermoeilijkste op aarde..

Een aantal liedjes is echt onderdeel van de verhaalvertelling, waardoor het naar mijn idee vreemd zal klinken als er plots overgeschakeld wordt naar een andere taal. Maargoed, we gaan het zien.

  [ # 18 ] 24 September 2022 05:49 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Tijdens de première van Op zoek naar René werd bevestigd wat volgens mij velen al vermoedden: René van Kooten gaat de rol van Sam spelen.

En voor zover daar nog twijfels over waren: de liedjes worden inderdaad in het Engels gezongen. Wat mij betreft een verkeerde keuze, althans wanneer het gaat om nummers die een functie hebben in het verhaal.

  [ # 19 ] 24 September 2022 08:27 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Eens. Daar hebben we The Party voor.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 20 ] 03 October 2022 05:53 PM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  16
Geregistreerd  2007-02-07

In de, zojuist verschenen, auditie oproep voor ensemble en understudy posities staat deze eis: Vloeiende beheersing van de Nederlandse taal in zang en spel.
Er is dus nog hoop.

  [ # 21 ] 03 October 2022 06:12 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Nog even en ik ga denken dat ze bij de ouverture een muntje opgooien of ze de voorstelling die avond in het Nederlands of Engels op gaan voeren… Wat een warboel. 😬 Als de liedjes in het Engels zijn sla ik sowieso over. Als ik ga, ga ik om René en Brigitte (of wie dan ook op het podium) te horen zingen, niet de mensen om me heen.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 22 ] 16 December 2022 08:10 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  941
Geregistreerd  2011-03-21

0 - 18 June 2022 12:19 PM

Jeremy Baker misschien? Of toch Jurrian van Dongen?

Het is Jeremy Baker geworden.

Verder weinig verrassende namen in het creatieve team:

Martin Michel/regie
Jeremy Baker/vertaling
Chiara Re/choreografie
Billy Maluw/MD
Eric van der Palen/decor
Arno Bremers/kostuums
Coen van der Hoeven/licht
Bobby Renooij/visagie
Jan van Dijk/geluidsontwerp

  [ # 23 ] 13 March 2023 06:43 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  344
Geregistreerd  2004-01-17

Ik schop dit topic weer even omhoog…..
Ik heb een tijd terug eens gelezen dat de cast in maart bekend gemaakt zou worden.

Zijn er al geruchten? Wat zijn jullie casting-ideeën voor Mamma Mia!?

Mijn gedachte (met De Graaf & Cornelissen gezichten in mijn achterhoofd):

Sophie: Esmee Mardjan, Soraya Gerrits
Roos: Mariska van Kolck, Rosalie de Jong (tevens alternate Donna), Wieneke Remmers, Melise de Winter, Annick Boer
Tanja: Joke de Kruijf, Pia Douwes, Renée van Wegberg
Sam: René van Kooten (dat is bekend)
Bart:  David van den Tempel, Robbert van den Bergh, Paul Donkers, Jeroen Phaff
Harrie: Barry Beijer, Rolf Koster
Sky: Jordy van Loon, Martijn Vogel, Jimi Hendrikse

Vul aan met jouw ideeën!!!!

  [ # 24 ] 13 March 2023 07:39 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Vanochtend is bekend gemaakt dat Soraya Gerrits Sophie gaat spelen.

Soraya Gerrits zet volgende stap in musicalcarrière

Ze maakte al indruk in de musical The Prom en als de jonge Lady Di in Diana & Zonen. Nu zet de 23-jarige Soraya Gerrits een volgende stap in haar prille musicalcarrière. Ze speelt de rol van Sophie in de nieuwe versie van Mamma Mia! De musical.

Met het bemachtigen van deze felbegeerde rol, die in de beroemde film uit 2008 gespeeld werd door de Amerikaanse actrice Amanda Seyfried, wordt ze de toneeldochter van Brigitte Heitzer (43) die in de huid kruipt van Donna.

Soraya, die haar opleiding volbracht aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten in Tilburg, kan haar geluk niet op. „Ik mag dan nog jong zijn, maar de liedjes van ABBA ken ik van voor naar achter. De film heb ik ook verschillende keren gezien. Dat de producenten en de regisseur vertrouwen in me hebben, daar ben ik erg dankbaar voor. Ik zal hen én het publiek niet teleurstellen.”

Eerder werd bekend dat René van Kooten de rol van Sam voor zijn rekening neemt. Het productiehuis van Hans Cornelissen en Ruud de Graaf brengt de musical vanaf september in de theaters.

’Fantastisch’
„De rol van Sophie lijkt Soraya op het lijf geschreven. We hebben recent met haar gewerkt bij de musical The Prom waarin zij de rol van het schoolmeisje Alyssa speelde. Dat deed ze fantastisch”, zegt Hans Cornelissen.

„De regie is in handen van Martin Michel, die voor ons eerder Kinky Boots en de award-winnende Rocky Horror Show regisseerde.” Voor een gloednieuwe vertaling is Jeremy Baker aangetrokken.

Telegraaf

[ Gewijzigd: 14 March 2023 07:44 AM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 25 ] 13 March 2023 09:35 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  56
Geregistreerd  2012-07-23

Zelf heb ik vernomen dat Carolina Dijkhuizen is gecast als Tanja. Verder lijkt mij Rosalie de Jong erg geschikt als Roos en tevens alternate Donna. Al denk ik dat Wieneke Remmers ook grote kans maakt.

  [ # 26 ] 14 March 2023 07:40 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Volgens BN De Stem wordt de volledige cast op 29 maart bekend gemaakt.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 27 ] 15 March 2023 08:19 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

June - 14 March 2023 07:40 AM

Volgens BN De Stem wordt de volledige cast op 29 maart bekend gemaakt.

Er is die dag inderdaad een perspresentatie.

  [ # 28 ] 29 March 2023 05:42 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6801
Geregistreerd  2009-01-21

De cast is bekendgemaakt. Carolina Dijkhuizen wordt Tanya, Wieneke Remmers gaat Rosie spelen, Dennis Willekens wordt Harry, Barry Beijer Bill en Samir Hassan wordt Sky.

  [ # 29 ] 23 May 2023 06:15 AM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1024
Geregistreerd  2013-05-26

Magic - 04 June 2022 05:58 AM
June - 31 May 2022 07:56 AM

Ik lees nu in de krant dat Mamma Mia: The Party ook naar Nederland komt (Schiecentrale, Rotterdam), “vanaf volgend theaterseizoen”. Liedjes in het Engels, dialogen in het Nederlands.

Zal dat de reden zijn dat ze de voorstelling nu al hebben aangekondigd? Onder het mom ‘bewaar je geld maar voor de musical’?

Die strategie heeft dan goed gewerkt, want de producent van Mamma Mia: The Party heeft eieren voor zijn geld gekozen. Die show is doorgeschoven naar september 2024.

  [ # 30 ] 13 July 2023 09:57 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  740
Geregistreerd  2015-09-27

Is er al iets bekend over covers en alternates? Kan op de site van de producent bar weinig vinden…. En ik denk niet dat Brigitte alle shows zal spelen?

 < 1 2 3 4 >  Last ›
2 of 6