De Ongeplukte Zusters van Almere
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Ilse Warringa schrijft en speelt in muzikale komedie voortbordurend op het werk van Jane Austen
Met Plien van Bennekom, Rop Verheijen, Wart Kamps en Bart Rijnink

Komend theaterseizoen brengt Bos Theaterproducties De Ongeplukte Zusters van Almere county naar het theater. Een hilarische muzikale komedie die voortborduurt op het werk van Jane Austen. Ilse Warringa tekent voor het script en zal tevens te zien zijn in de voorstelling, naast Plien van Bennekom, Rop Verheijen, Wart Kamps en Bart Rijnink. De regie is in handen van Timothy de Gilde. De Ongeplukte Zusters is van 4 oktober 2023 t/m 2 maart 2024 te zin in diverse theaters in Nederland en gaat op 23 oktober 2023 in première in de Koninklijke Schouwburg in Den Haag. Kaartverkoop is gestart.


(c) Fotografie Mark Engelen i.s.m. Studio ROOM
Ilse Warringa: “Momenteel schrijf ik het script en het is heer-lijk! Ik dompel me helemaal onder in het Engelse landhuizensfeertje. In de voorstelling gaan we twee eeuwen terug de tijd in en daar weef ik dan thema’s uit de huidige tijd doorheen. Dus verwacht wapperende jurken, smachtende boezems, prinsen op witte paarden, pruiken en balavonden maar ook gesprekken over bijvoorbeeld grensoverschrijdend gedrag en consent. Ik vind niets leuker dan het beschrijven van menselijk gedrag en het op de korrel nemen van de tijdgeest. Daarnaast kijk ik er ontzettend naar uit om met deze club mensen op tournee te gaan!”

De Ongeplukte Zusters van Almere County
In De Ongeplukte Zusters volgt het publiek drie zussen en hun moeder in hun zoektocht naar de ware liefde. De oudste en verstandigste zus laat zich leiden door sense, de romantische middelste verlangt naar een leven vol sensibility en de jongste smacht naar vurige begeerte. Maar strookt dit wel met de tijd van nu? Kan er nog wel ouderwets gehunkerd, veroverd en versierd worden? Staan we in onze zoektocht naar een partner nog wel in contact met onze hartstocht of stellen we te hoge eisen? Hoe maak je elkaar, anno 2023, het hof? Wachten de zussen als muurbloempjes af tot ze geplukt worden door Mister Darcy of nemen ze het heft in eigen handen tijdens dé balavond van de eeuw?

———
Meer informatie en de speellijst: ongepluktezusters.nl

‹‹ Boni de musical      Ver van je bed ››