3 of 5 |  < 1 2 3 4 5 > 
Do als Assepoester
  [ # 31 ] 13 December 2006 08:33 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3396
Geregistreerd  2004-12-05

ik reageer niet meer serieus op jou, jij kunt toch alleen maar andere mensen afeiken…

  [ # 32 ] 13 December 2006 08:40 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

ze zal toch echt wel gewoon auditie gedaan moeten hebben
beroemd of niet beroemd
bekend of niet bekend

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 33 ] 13 December 2006 09:03 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2217
Geregistreerd  2003-05-23

Het was daarstraks bij Boulevard en daar maakte ik uit op dat ze gevraagd is (of gevraagd is om auditie te komen doen)

  [ # 34 ] 13 December 2006 10:16 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

[quote author=“Klaske”]Het was daarstraks bij Boulevard en daar maakte ik uit op dat ze gevraagd is (of gevraagd is om auditie te komen doen)

jah dat heb ik ook gezien..

Natuurlijk moet ze wel auditie doen, maar volgensmij heeft V&V volledig zelf het recht in handen en zijn er geen andere producenten of andere mensen die de musical hebben gemaakt bij betrokken.
Zoals bij Tarzan Disney een dikke vinger in de pap had

  [ # 35 ] 13 December 2006 10:54 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

[quote author=“eline”][quote author=“Rodermondje”][quote author=“__niX”]Ik wil ook niet zeggen dat ze het niet kan. Maar ik krijg het idee dat de échte musicalacteurs en actrices, die opleidingen hebben gevolgd en ik weet niet wat allemaal, geen kans meer krijgen op hoofdrollen. Het blijven allemaal eeuwige ensemble-leden.

klopt, over een paar jaar zijn die opleidingen gewoon overbodig geworden :(

en dat zeg jij, die Ron Link (ook zonder opleiding) als zijn faoriete acteur heeft staan?
OMG!!

Goh, ga je lekker? Had je ook wel iets anders kunnen brengen, of niet?

  [ # 36 ] 13 December 2006 11:00 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2666
Geregistreerd  2005-01-21

[quote author=“__niX”][quote author=“eline”][quote author=“Rodermondje”][quote author=“__niX”]Ik wil ook niet zeggen dat ze het niet kan. Maar ik krijg het idee dat de échte musicalacteurs en actrices, die opleidingen hebben gevolgd en ik weet niet wat allemaal, geen kans meer krijgen op hoofdrollen. Het blijven allemaal eeuwige ensemble-leden.

klopt, over een paar jaar zijn die opleidingen gewoon overbodig geworden :(

en dat zeg jij, die Ron Link (ook zonder opleiding) als zijn faoriete acteur heeft staan?
OMG!!

Goh, ga je lekker? Had je ook wel iets anders kunnen brengen, of niet?

Dames, kunnen we het even on topic houden in plaats van al die berichten spenderen aan wie er niet meer met wie wil praten? Daar worden wij andere forummers zielsgelukkig van. Dank u. :D

  [ # 37 ] 14 December 2006 03:58 AM
Toneelhulp
Rank
Totaal aantal Reacties:  17
Geregistreerd  2006-02-01

Vind het een beetje vreemd om te stellen dat Do is gevraagd omdat ze BN’r is, lijkt mij niet meer dan logisch. Dat er een bekende op die rol zou worden gezet en nou gelukkig is niet een ‘Musical(ster)” waarvan iedereen dan weer zegt,,,, “hè bah, alweer die kop? Laten ze es iemand anders nemen”

Ruth Jacott als Billie Holliday hoor je ook niemand over en die is tenslotte ook BN’r.

En over acteer kwaliteiten valt ook te twisten. Alsof “musicalsterren” zo ontzettend goed kunnen acteren. DUH

Musicalopleidingen leiden op tot eenheidsworst vooral niet opvallen binnen een ensemble en daar wordt voor ensembles voor gecast. Dan rolt iemand in werk als swing of invaller of understudy of alternate of cover of tweede cover.

Als je een opleiding doet voor hotelmanagement aan de hogere hotelschool wordt je ook niet op je 24ste aangenomen als manager van het Kurhaus.

  [ # 38 ] 14 December 2006 08:04 AM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  143
Geregistreerd  2006-11-10

[quote author=“DENZEL”]Ruth Jacott als Billie Holliday hoor je ook niemand over en die is tenslotte ook BN’r.

Sophia Wezer is al jaren(!) bezig met een stuk over Billie Holiday en heeft het er al die tijd ook al over in allerlei interviews. En bijvoorbeeld in De Notenclub van heeeel lang geleden al. Ik vind het typisch dat je dáár nou es niemand over hoort.

  [ # 39 ] 14 December 2006 10:21 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2722
Geregistreerd  2006-11-28

nou, ik vind het niet erg als een bn’er een hoofdrol krijgt, als die bn’er dan maar goed is. Als jamai ergens een hoofdrol zou krijgen zou ik niet in janken uitbarsten hoor!
maar Do?
ik weet niet of ik daar nou weer zo blij mee ben….

  [ # 40 ] 14 December 2006 10:42 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  169
Geregistreerd  2004-12-04

Do is een goede zangeres…dat is gewoon een feit.
Of je ervan houdt…dat is weer wat anders.
Ik lees veel commentaar over of iemand wel of geen opleiding heeft gehad.
Er zijn veel mensen die in musicals spelen die geen opleiding hebben gehad,en dat zijn niet alleen maar mensen die al op een andere manier naam hebben gemaakt.

   Handtekening   

Voer eendjes, geen oorlog.

  [ # 41 ] 14 December 2006 10:51 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3045
Geregistreerd  2006-06-05

Ik denk dat Do wel de uitstraling en de stem heeft voor Assepoester.
Of ze ook het acteertalent heeft is een tweede…

  [ # 42 ] 14 December 2006 11:34 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  478
Geregistreerd  2006-04-14

Ik vind het eigenlijk ook niet zo erg dat Do de rol heeft gekregen. Ik vind dat ze mooi zingt en ze zal vast wel auditie moeten hebben gedaan of zo ..

   Handtekening   

x Sophie

http://net.clubs.nl/robertodegrootfanclub, http://net.clubs.nl/marjoleinteepen &  http://www.marjoleinfansite.tk

  [ # 43 ] 14 December 2006 12:17 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Met Les Mis in aantocht zal geen musicalster zich nu al verbinden aan een relatief inferieure musical als Cinderella. Dus dat er geen grote naam uit de musicalwereld zou komen vermoedde ik al. Dus dan komt de bekende Nederlander weer om de hoek. Eigenlijk verbaast me deze naam, want Do is in mijn ogen alweer passé als artiest, maar misschien heb ik wel niet goed opgelet hoor.
Of ze kan acteren? Ik weet het niet. Zingen kan ze volgens mij wel, zeker het kleffe werk. Of ze aardig is of niet zal me eerlijk gezegd worst zijn als ik naar een show kijk.

De naam Do is in ieder geval voor mij geen trekker.

  [ # 44 ] 14 December 2006 12:57 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Het blijft een lastige discussie, die gedeeltelijk op het conto van de producenten te schrijven is en deels op die van het publiek. Musical is een vak en een moeilijk vak. Je moet toch minstens twee van de drie disciplines zeer goed beheersen en een opleiding is dan geen overbodige luxe. Natuurlijk rol je niet direct van de opleiding af een hoofdrol in, daar is misschien meer ervaring voor nodig. Maar geldt dat ook niet voor de BN-ers die zonder enige ervaring op het podium gegooid worden?

Het is enorm lastig een show te verkopen aan theaters en publiek zonder grote namen. Dat het tegenwoordig niet meer uitmaakt of dat een musicalnaam is (Pia, Stanley, Vera, Joke, Simone, Henk, etc.) of gewoon een naam, vind ik wel een trieste ontwikkeling. Zeker producenten als Stage Entertainment of V&V/Efteling hebben de marketing in huis om de show zelf te verkopen, ongeacht de namen. Helaas is dat steeds minder het geval.

Misschien kan Do best leuk acteren, maar als ik kijk naar de prestaties van de andere BN-ers in dit verband van de laatste jaren (Jim, Jamai, Froukje de Both, Tooske.. om er maar een paar te noemen), dan heb ik weinig hoop voor deze Assepoester.

  [ # 45 ] 14 December 2006 05:55 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Zangeres Do wordt Assepoester

Ik las het en mijn eerste reactie was:  :shock:

Shit.. ik heb er al bijna weer spijt van dat ik ga.

Waarom Do; waar slaat dit nou weer op. Als het is wat ik denk dat het is…
Bij Cinderella denk ik toch aan het sprookje van Assepoester en dan is Do toch echt een beetje te oud.
Ik dacht dat Albert Verlinde minder voor de naamsbekendheid ging, maar helaas… hij gaat Stage Entertainment achterna.
Hoeveel jonge potentiele musicalmensen komen er momenteel van school; ga me niet vertellen dat daar geen Cinderella tussen zit.

Eén voordeel: ze kan in elk geval zingen en dat kon Kathleen in De Kleine Zeemeermin niet.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

 < 1 2 3 4 5 > 
3 of 5