21 of 26 | ‹ First  < 19 20 21 22 23 >  Last ›
Londen: vervoer verblijf en overnachtingstips (voor voorstellingen ander topic)
  [ # 301 ] 17 December 2015 06:05 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

sepper13 - 09 December 2015 10:31 PM
__niX - 08 December 2015 06:26 PM

Weet iemand wat ongeveer de kosten zijn van luchthaven Stansted en Gatwick om naar Londen stad te reizen?

Als je vanaf Stansted met de easybus naar Londen gaat, kan het vanaf €1, moet je op het juiste moment boeken! Je wordt dan afgezet op bakerstreet.

Die bus duurt volgens mij ontzettend lang.
Eerder genoemde prijzen heb ik nu inderdaad op de website zien staan. Hopelijk kan ik snel mijn reis boeken.

  [ # 302 ] 23 January 2016 05:56 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ik wil in Maart naar Londen om op de valreep nog 2 voorstellingen van Billy te zien op een donderdag. Ik denk er over woensdag te gaan en vrijdag terug. De overnachtingen vind ik alleen wel erg prijzig. 65 euro per nacht (1 pers) in een budget hotel.. Ligt het aan mij of worden de hotels daar steeds duurder? Iemand een tip? Ik denk niet dat ik heel vrolijk word van een Hostel. Met snurkende vreemden in een zaaltje.  :shut:

  [ # 303 ] 23 January 2016 06:21 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Ik boek meestal een kamer via airbnb.com. Als je een ING rekening hebt, kun je met louter rentepunten een bon van €25 aanschaffen die je daar kunt besteden (of je moet even iemand lief aankijken die wel zo’n rekening heeft). Hou er wel rekening mee dat het erg kan wisselen of er ontbijt bij zit of niet. 😊

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 304 ] 23 January 2016 07:10 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1642
Geregistreerd  2009-02-12

Ok dankje daar zou ik ook nog kunnen kijken. Ik kijk altijd op booking.com. Ik moet wel zeggen dat ik alleen in het centrum kijk en dicht bij een metrostation. Ik wil savonds zo min mogelijk in mijn eentje rondlopen.

  [ # 305 ] 23 January 2016 08:38 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Mja, ik snap dat ergens wel, ik kan me op sommige dagen ook in m’n eigen woonplaats onveilig voelen als ik ‘s avonds laat alleen over straat ga. Ik probeer mezelf niet gek te maken door te bedenken dat ik waarschijnlijk niet het ideale slachtoffer ben voor kwaadwillenden doordat ik lang ben, steviger gebouwd ben en geen mooiste-meisje-van-de-klas-gezicht heb. 😊 In Londen heb ik steeds in de buurt van Brick Lane gezeten qua slaapplek en ik vertikte het om te betalen voor een extra zone met de metro, dus ik liep elke dag naar en van de eerste halte in zone 1. Ik voelde me vooral onveilig in de stad en de metro met zoveel mensen, totaal niet in de rustigere straten waar ik dan alleen liep… Maar goed, dat is persoonlijk. 😊

[ Gewijzigd: 23 January 2016 08:40 PM by June ]
   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 306 ] 24 January 2016 08:26 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Hostel klinkt heel vies. Maar er zijn zoveel goede schone hostels waar de boel goed verzorgd is.
Je kan kiezen voor een kamer met alleen mensen van hetzelfde geslacht.. Grote kamers met veel mensen of kleinere kamers.
https://www.hihostels.com/search/hostels?q=London

Persoonlijk doe ik het altijd. Slaapmasker en oordoppen mee en prima! En je bent maar ongeveer 25 euro per nacht kwijt!

  [ # 307 ] 24 January 2016 09:45 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Ik ga van 3 tot 6 februari alleen naar Londen, hebben jullie toevallig nog dingen die ik zeker moet doen? (restaurants, bars, musea,....) Dit is de derde keer dat ik naar Londen ga, dus ik ken de stad al wel een beetje, maar ben altijd wel op zoek naar iets nieuws. 😊

  [ # 308 ] 25 January 2016 09:10 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Geen idee of je er al eens geweest bent, maar het theatre cafe is altijd leuk. 😊
Op zaterdag kan ik je Acklam Village aanraden; aan het einde van Portobello Road zit een soort biertuin/foodmarket en je kan daar heel leuk zitten en er spelen de hele dag door bandjes en muzikanten. (weekends only)

Verder (ik weet niet hoeveel je al van de standaard londen dingen hebt gezien, dus wellicht heb je dit allemaal al gezien..) is Camden leuk om rond te lopen (juist ook als je in je eentje bent), maar bij lekker weer vanaf the Tower Bridge naar Tate lopen (south bank, en dan via de Millenium Bridge naar St Pauls) is ook een leuk tripje.  En natuurlijk kun je altijd een museum in.

Wellicht leuk om nu te doen is een tour in de royal albert hall. Tour is sowieso erg leuk, maar nu speelt Cirque du Soleil er, dus kun je het decor zien.  😊

Welke shows ga je zien?

[ Gewijzigd: 25 January 2016 09:22 AM by Anniek ]
   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 309 ] 25 January 2016 10:39 AM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  789
Geregistreerd  2010-06-30

Anniek - 25 January 2016 09:10 AM

Geen idee of je er al eens geweest bent, maar het theatre cafe is altijd leuk. 😊
Op zaterdag kan ik je Acklam Village aanraden; aan het einde van Portobello Road zit een soort biertuin/foodmarket en je kan daar heel leuk zitten en er spelen de hele dag door bandjes en muzikanten. (weekends only)

Verder (ik weet niet hoeveel je al van de standaard londen dingen hebt gezien, dus wellicht heb je dit allemaal al gezien..) is Camden leuk om rond te lopen (juist ook als je in je eentje bent), maar bij lekker weer vanaf the Tower Bridge naar Tate lopen (south bank, en dan via de Millenium Bridge naar St Pauls) is ook een leuk tripje.  En natuurlijk kun je altijd een museum in.

Wellicht leuk om nu te doen is een tour in de royal albert hall. Tour is sowieso erg leuk, maar nu speelt Cirque du Soleil er, dus kun je het decor zien.  😊

Welke shows ga je zien?

Dankjewel voor de tips. Weet jij misschien leuke musea’s?
En ik heb momenteel tickets voor Les Mis en hoop via de TKTS nog een ticket te kunnen kopen voor Miss Saigon. Voor een derde voorstelling heb ik nog geen keuze kunnen maken.

  [ # 310 ] 25 January 2016 11:31 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Het ligt er maar net aan of je van modern of klassiek houdt, maar om te beginnen met de ‘grote’ musea: (En deze zijn (deels) gratis, dus je kan ook even binnen hoppen en als je het na 10 minuten niks vind weer gaan zonder dat je een duur kaartje hebt gekocht.
British Museum, V&A, Natural History, Science Museum, National Gallery, Tate, Maritime, Transport Museum.
Ik zou aanraden te googlen wat je wellicht interesant lijkt en in Londen gewoon eens binnen te wandelen. Zoals gezegd; vind je het niks dan ben je zo weer weg.

Qua voorstellingen; Kinki Boots vind ik een leuke aanrader, maar mocht het je niet zoveel uitmaken kun je bijvoorbeeld ook voor £15 slip seats Beautiful checken. Prima plekken, leuke -maar geen noemenswaardig spannende- show. En anders langs TKTS kijken wat er on sale is. Wellicht een dealtje Phantom om wat Nederlands trots te aanschouwen?! 😉

[ Gewijzigd: 25 January 2016 11:41 AM by Anniek ]
   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 311 ] 26 January 2016 08:40 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Iemand ervaring met fietsen in London? Ik twijfel er over om bij mijn aankomende trip niet zo veel de metro te nemen, maar een santander cycles te nemen. Die kan je echt overal in de stad pakken en terug zetten. En is maar 2 pond per half uur. Dus dat is goedkoper dan de metro.
En sneller.. als je de weg tenminste weet :p

  [ # 312 ] 26 January 2016 10:22 PM
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  97
Geregistreerd  2011-06-07

Absolute aanrader!
Je bedoeld die blauwe fietsen die je overal kan pakken toch?
Is volgens mij zelfs 2 pond per dag! (als je tenminste onder die 30min grens blijft)

Maar echt ideaal voor de kortere afstanden.
Veel leuker dan steeds ondergronds gaan, en het is ook best een beetje spannend af en toe in die drukke stad! haha.

  [ # 313 ] 28 January 2016 08:09 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Nog nooit geprobeerd. Op bestemmingen als Wimbledon en Greenwich na loop ik altijd alles. Gezien het drukke verkeer in Londen en de bereg bijna-ongelukken die ik met fietsers heb gezien vind ik het zelf ook geen optie.

Overigens zijn de fietsen in mijn beleving vooral rood, dankzij de enorme Santander-reclame die er op zit.

  [ # 314 ] 28 January 2016 08:52 AM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  745
Geregistreerd  2015-04-02

Eigenlijk is het prima te doen! Ik ben laatst begonnen met fietsen naar m’n werk want ik trok de metro tijdens de spits echt niet meer. :p
Ja, het is totaaaaal anders dan fietsen in Nederland. Je moet iets beter (uit)kijken, heel veel manoeuvreren en af en toe een beetje geluk hebben dat die buschauffeur je ziet, maar als je gewoon doorfietst is er eigenlijk niet heel veel aan de hand.

   Handtekening   

I believe that God lives on a planet called Kolob.
I once sat next to Stephen Schwartz during a preview of Carrie B)

  [ # 315 ] 22 August 2016 08:42 AM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Weet iemand wat het ongeveer kost om van luchthaven Londen City naar de stad te komen?
De websites van de andere luchthavens hebben de prijzen van de verschillende mogelijkheden wel staan maar bij city kom ik er niet helemaal uit. Zit even af te wegen wat uiteindelijk goedkoper is; goedkope vlucht en de stansted of gatwick express of een duurdere vlucht naar City.

Thanks alvast.

‹ First  < 19 20 21 22 23 >  Last ›
21 of 26