25 van de 25
25

Londen: vervoer verblijf en overnachtingstips (voor voorstellingen ander topic)
  [ # 361 ] Datum: 20 juli 2018 09:54 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  360
Geregistreerd  2010-02-17

Dank je!

Een Oystercard is het meest makkelijk lees ik?

Naar boven

[ # 362 ] Datum: 21 juli 2018 08:10 AM
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  3587
Geregistreerd  2012-03-09

Een Oystercard zoals de Londenaren die zelf ook hebben is inderdaad het makkelijkste (en goedkoopste bij veel reizen op dezelfde dag).

Handtekening 

“Elphaba, je bent de mooiste…”

Naar boven

[ # 363 ] Datum: 21 juli 2018 10:58 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  360
Geregistreerd  2010-02-17

Dank je wel!

Naar boven

[ # 364 ] Datum: 07 februari 2019 12:20 PM
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  2061
Geregistreerd  2005-09-04

Hoi,

Wie van jullie vliegt wel eens op Gatwick? En hoe reis je dan van de luchthaven naar Londen?
Ik vind de Gatwick Express erg tegenvallen qua prijs en de National Bus vind ik een beetje lang duren.

Naar boven

[ # 365 ] Datum: 07 februari 2019 12:35 PM
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  476
Geregistreerd  2013-12-14

Gatwick Express is inderdaad wat duur en bovendien onbetrouwbaar, als ie uitvalt ‘mag’ je met je ticket met de gewone trein die natuurlijk veel goedkoper is.  Had ik een keer en daarom heb ik de laatste keer de normale trein geboekt, prima te doen. Kijk op:
https://www.southernrailway.com/

Naar boven

[ # 366 ] Datum: 07 februari 2019 01:13 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  826
Geregistreerd  2012-07-24

De meeste keren dat ik naar Londen ben gegaan, vloog ik op Gatwick. Ik heb nooit problemen gehad met de Gatwick Express en vind het een snelle en fijne oplossing. Het is inderdaad wel wat aan de prijzige kant.
De allereerste keer ben ik om die reden met de bus gegaan (stukken goedkoper) maar dat nooit meer. Behalve als je je topografie van Londen en omgeving wil opvijzelen, ik heb alle dorpjes wel gezien toen.

Handtekening 

En ook al vlieg ik solo, ik vlieg tenminste vrij!

Naar boven

[ # 367 ] Datum: 07 februari 2019 01:27 PM
West End Ster

Thanks zo ver. Mijn ervaring met de Express (Stansted dan), is dat ie inderdaad uitvalt en dat je dan alsnog met die o zo lange bus mag….

Wat betreft normale treintickets: die site die @LondonMark noemt, had ik ook bekeken.
Zie echter bij elke tijd een diverse prijs staat, wat me verward. Mark, weet jij dan, werkt het in Londen niet zoals bij onze NS dat elk traject altijd dezelfde prijs heeft maar altijd andere tarieven?
En weet jij toevallig ook of je ook gewoon ter plekke een treinkaartje kan kopen of ben je dan duurder uit?

Naar boven

[ # 368 ] Datum: 07 februari 2019 05:24 PM
Administrator
RankRankRankRankRank
Totaal aantal posts  476
Geregistreerd  2013-12-14

Ik zou mijzelf zeker geen UK trein expert willen noemen maar mijn ervaring is dat
-een kaartje ter plekke op de dag zelf kopen doorgaans (veel) duurder is
-je een kaartje hier met een creditcard kunt kopen en of een e-ticket krijgt of je het kaartje met je creditcard ter plaatse uit de automaat trekt
-het tarief afhankelijk kan zijn van het tijdstip van reizen en de soort trein. Ik neem doorgaans de ‘cheapest price tickets, any time of the day’ maar dan kun je bepaalde treinlijnen niet nemen.  Voorbeeld: ik ging laatst naar theater in Leicester vanuit Londen en mocht toen op mijn kaartje de luxere/snellere trein niet nemen. Maar dat staat dan wel goed aangegeven doorgaans.

Succes!

Naar boven

[ # 369 ] Datum: 08 februari 2019 10:52 AM
West End Ster

Dankjewel Mark!!

Naar boven

25 van de 25
25