26 of 26 | ‹ First  < 24 25 26
Londen: vervoer verblijf en overnachtingstips (voor voorstellingen ander topic)
  [ # 376 ] 27 November 2021 06:48 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  823
Geregistreerd  2011-03-21

Balen…..

Iedereen die nu naar Engeland/de UK wil, moet in quarantaine ivm de nieuwe corona variant….
Was net op het nieuws, helaas…..

Dat wordt volgend jaar een nieuwe poging….

  [ # 377 ] 13 December 2021 03:55 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Inmiddels weer bijna thuis. Weekje in Londen geweest en de volgende voorstellingen gezien:
- Christmas Carol
- Come from away
- Hex
- The ocean at the end of the lane
- Frozen
- & Juliet
- Back to the future
- Cinderella
- Prince of Egypt
- Pantoland (met oa Donny Osmond)
- Magic goes wrong

Totaal 1 nacht in self isolation geweest. De uitslag van pcr test was er binnen 12 uur en de antigeen test aan het einde binnen een half uur. Allemaal makkelijk vooraf te boeken en goed geregeld.
In de theaters worden door 95% van het publiek mondkapjes gedragen evenals in winkels en musea. Geen minuut onveilig gevoeld.

Het was fijn om na 2 jaar eindelijk weer in Londen wat te kunnen doen!

  [ # 378 ] 18 December 2021 08:58 AM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Merkwaardig. In nagenoeg dezelfde periode geweest bij veel van deze voorstellingen, en als meer door dan de twee-derde van de bezoekers in de theaters correct een mondkapje werd gedragen was het veel, ondanks de nadruk erop met borden en omroepen. Controle op passen is eveneens een wassen neus, Geen enkele controle of bewijs wel bij de persoon paste. Wat dat betreft hadden de theaters in Nederland het beduidend beter op orde (hoewel de echte controle anders dan, wat is je geboortedag, er ook hier regelmatig bij inschoot).

Ook in de metro blijkt 200 pond boete nog steeds voor behoorlijk wat mensen geen reden de mondkap te dragen, of ze doen het slechts halfbakken.

Ook de vooraf geboekte tests was geen onmiddellijk succes. Het hotel kon de opgestuurde test (was er nog net onder oud regime) bij mijn aankomst niet vinden. De locatie voor de vertrek-test bleek gesloten, dus ik werd doorgestuurd.

Wat was Hex een verschrikking he?

[ Gewijzigd: 18 December 2021 09:03 AM by Jeroen ]
  [ # 379 ] 18 December 2021 09:22 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Inmiddels sluit de ene na de andere show omdat ze vanwege zieken en quarantaine de cast niet meer rond krijgen. *diepe zucht*

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 380 ] 18 December 2021 04:43 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  349
Geregistreerd  2005-05-11

Jeroen - 18 December 2021 08:58 AM

Merkwaardig. In nagenoeg dezelfde periode geweest bij veel van deze voorstellingen, en als meer door dan de twee-derde van de bezoekers in de theaters correct een mondkapje werd gedragen was het veel, ondanks de nadruk erop met borden en omroepen. Controle op passen is eveneens een wassen neus, Geen enkele controle of bewijs wel bij de persoon paste. Wat dat betreft hadden de theaters in Nederland het beduidend beter op orde (hoewel de echte controle anders dan, wat is je geboortedag, er ook hier regelmatig bij inschoot).

Ook in de metro blijkt 200 pond boete nog steeds voor behoorlijk wat mensen geen reden de mondkap te dragen, of ze doen het slechts halfbakken.

Ook de vooraf geboekte tests was geen onmiddellijk succes. Het hotel kon de opgestuurde test (was er nog net onder oud regime) bij mijn aankomst niet vinden. De locatie voor de vertrek-test bleek gesloten, dus ik werd doorgestuurd.

Wat was Hex een verschrikking he?

Toevallig dat we er in dezelfde periode zijn geweest! Wij hebben gebruik gemaakt van testen op locatie en dit was goed geregeld. Openbaar vervoer hebben wij maar 1 maal gebruikt toen we naar Old Vic gingen. Verder vooral gewandeld.
In de theaters werd, zover ik zag, voor een groot gedeelte de mondkapjes gedragen. Dit vonden wij erg opvallend. Wellicht hebben we geluk gehad. Covid pas werd inderdaad als soort verplichting gevraagd.

Hex was niet super al zit er een aardige basis in. De prinsen en doorns zouden sowieso geschrapt mogen worden en wellicht de voorstelling qua verhaal nog wat donkerder make .
Inmiddels staat het castalbum op Spotify.

  [ # 381 ] 15 April 2022 07:38 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Nou, het eerste post-covid tripje naar Londen staat gepland. Nu nog bepalen welke voorstellingen ik ga zien.

Maar ik heb alvast een praktisch probleem: om post-Brexit kosten buiten mijn bel-bundel te vermijden, wil ik graag een Britse pre-paid simkaart aanschaffen, maar ik heb geen idee hoe dit in de UK gaat. Kan ik dit gewoon in een winkel kopen (zoals hier volgens mij nog steeds is) of moet ik dit online bestellen ofzo? Gaat met name om 4G kunnen gebruiken. Heeft iemand tips voor welke providers goed zijn? Ben al een beetje verdwaald in het bos.  😅

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 382 ] 16 April 2022 09:55 AM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

Ik weet niet bij welke provider je zit, maar bij KPN is je bundel gewoon geldig in heel Europa. En dus ook nog de UK.

  [ # 383 ] 16 April 2022 10:32 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4150
Geregistreerd  2012-03-09

Daar krijg ik een beetje kortsluiting van. Brexit naar toch niet? 😅 Ik zal eens bekijken hoe dat bij mijn provider zit.

   Handtekening   

“Elphaba, je bent de mooiste…”

  [ # 384 ] 16 April 2022 12:02 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

TJa net zoals de Brexit lang op zich heeft laten wachten, is dit ook zo met het herinvoeren van de roaming-kosten.

Gewoon ook even het bericht van je provider afwachten als je in Engeland aankomt.
Er is ook echt overal gratis Wifi.. Dus dat lijkt me een beter plan B dan een Engelse simkaart kopen.

  [ # 385 ] 19 April 2022 06:37 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  823
Geregistreerd  2011-03-21

June - 16 April 2022 10:32 AM

Daar krijg ik een beetje kortsluiting van. Brexit naar toch niet? 😅 Ik zal eens bekijken hoe dat bij mijn provider zit.

Ik kreeg er ook kortsluiting van…. Maar bij t-mobile en vodafone hebben we geen extra kosten gehad, dus het is wel echt waar :D

  [ # 386 ] 25 April 2022 10:41 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  713
Geregistreerd  2010-02-28

Je kan gewoon een Pay As You Go in alle telewinkels kopen. EE, Vodafone en O2 zijn de grootste. Moet je wel een sim-lock vrije telefoon hebben 😊

‹ First  < 24 25 26
26 of 26