1 of 3 |  1 2 3 > 
De Paardenkathedraal - Tell me more
change_status
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

August, August, August ! Daar ben ik naar toe geweest vorige week, en dat is echt een aanrader. Het verhaal gaat over een circusclown die heel erg graag eens een keer het paardendressuurnummer zou willen doen (iets dat alleen maar voor de circusdirecteur weggelegd is). Over het verhaal ga ik verder niets zeggen, dat moet je ondergaan in de zaal. Qua aankleding van de kostuums en het decor kun je het geheel nog het best vergelijken met ‘Cabaret’ maar dat heb je denk ik al in de folder gezien. Nogmaals: Ga dat zien!
(Pak als het even kan de inleiding voor de voorstelling mee, dan hoor je ook iets over de achtergrond, heel interessant)

PS: De Paardenkathedraal gaat ook ‘Midsummernightsdream’ weer oppakken (weet niet of het weer een toernee wordt) maar dan zit ik ook zeker weten in de zaal.  😊

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 1 ] 29 January 2007 08:56 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Als theaterverslaafde pak ik graag verschillende folders en boekjes mee als ik ergens ben. Zo zag ik gisteren in Breda het programma met daarin een voorstelling van De Paardenkathedraal, in een regie van Dirk Tanghe.

De foto’s halen me al over om te gaan, maar ik ben ook wel benieuwd naar de verhalen. Is er iemand die eerder een voorstelling hiervan heeft gezien?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 2 ] 29 January 2007 09:01 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  5449
Geregistreerd  2007-01-20

Nee, ben nog niet geweest ( heb “August,August,August” wel op de planning staan )..
Hoor er redelijk positieve verhalen over… Hij schijnt wel relatief lang te duren maar niet op een negatieve manier…

Laat het even horen als je geweest bent.. 😊

   Handtekening   

Ever had the feeling that everyone goes QUACK while you go HONK?

  [ # 3 ] 11 February 2007 10:20 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Hehe, dat werd tijd 😊 ik had de moed al bijna opgegeven!

Ik wil zeker de voorstelling en de inleiding gaan zien; zag dat de eerstvolgende gelegenheid daarvoor pas ergens in Amsterdam of Utrecht is, helaas ben ik voor Arnhem/Nijmegen te laat, maar wat ik er zo al van gehoord/gezien heb in de folder maakt me heel nieuwsgierig.
Was alleen nog wel benieuwd of mensen ervaring met hebben met de voorstellingen van de Paardenkathedraal en of het echt dat is wat ik ervan verwacht.
Midsummernightsdream klinkt overigens ook al interessant. Het verhaal van Midsummernightsdream als film en ballet werkt in ieder geval goed, nu het overig theater nog 😊

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 4 ] 11 February 2007 06:44 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Ik weet niet wat jij van een voorstelling verwacht, maar de twee voorstellingen die ik van De Paardenkathedraal heb gezien waren echte theaterfeestjes. Beide waren grote produkties met het hele gezelschap + amateurfiguranten. Als je een beetje een indruk wil krijgen kijk eens op http://www.paardenkathedraal.nl voor August etc. en dan onder archief voor Midsummernightsdream en de rest van het repertoire. (http://www.theaterland.nl is ook een gratis tip 😊 )

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 5 ] 12 February 2007 01:42 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1730
Geregistreerd  2002-07-10

Als ik jou was, zou ik zeker gaan kijken Heidi!!!  De Paardenkathedraal is van alle toneelgroepen in Nederland verreweg mijn favoriet. Briljant was hun versie van ‘de mensenhater!’  Na het zien van die voorstelling, ben ik als een gek alle stukken van Moliere gaan lezen! Daarna ook nog ‘Midsummernightsdream’ gezien. En als deze terug komt, raadt ik iedereen aan te gaan kijken. Want het was de beste   uitvoering van dit stuk, die ik gezien heb (heb het toneelstuk van drie verschillende groepen gezien) DUS: Gewoon gaan kijken en genieten!

   Handtekening   

Bloemen zijn langs elke weg te vinden, maar niet iedereen weet er een krans van te vlechten.
Anastasius Grün

http://www.clownzoey.nl

  [ # 6 ] 12 February 2007 02:08 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

[quote author=“marly”]Als ik jou was, zou ik zeker gaan kijken Heidi!!!  De Paardenkathedraal is van alle toneelgroepen in Nederland verreweg mijn favoriet. Briljant was hun versie van ‘de mensenhater!’  Na het zien van die voorstelling, ben ik als een gek alle stukken van Moliere gaan lezen! Daarna ook nog ‘Midsummernightsdream’ gezien. En als deze terug komt, raadt ik iedereen aan te gaan kijken. Want het was de beste   uitvoering van dit stuk, die ik gezien heb (heb het toneelstuk van drie verschillende groepen gezien) DUS: Gewoon gaan kijken en genieten!

Heb je de uitvoering van Opus One ook gezien ?

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 7 ] 12 February 2007 03:08 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1730
Geregistreerd  2002-07-10

[quote author=“Kiepkantel”][quote author=“marly”]Als ik jou was, zou ik zeker gaan kijken Heidi!!!  De Paardenkathedraal is van alle toneelgroepen in Nederland verreweg mijn favoriet. Briljant was hun versie van ‘de mensenhater!’  Na het zien van die voorstelling, ben ik als een gek alle stukken van Moliere gaan lezen! Daarna ook nog ‘Midsummernightsdream’ gezien. En als deze terug komt, raadt ik iedereen aan te gaan kijken. Want het was de beste   uitvoering van dit stuk, die ik gezien heb (heb het toneelstuk van drie verschillende groepen gezien) DUS: Gewoon gaan kijken en genieten!

Heb je de uitvoering van Opus One ook gezien ?

Ja, die heb ik ook gezien!

   Handtekening   

Bloemen zijn langs elke weg te vinden, maar niet iedereen weet er een krans van te vlechten.
Anastasius Grün

http://www.clownzoey.nl

  [ # 8 ] 12 February 2007 10:01 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Er is geen theatergroep waar ik meer van hou. Ze maken soms spectaculaire missers (De Mensenhater….vreselijk), maar meestal zit ik RECHTOP en krijg ik een klap in mijn smoel. LEGENDARISCH zijn Tartuffe, Midsummernight’s Dream en De Burgermansbruiloft.

August August ga ik in maart zien in Amsterdam. Ik verheug me erop. Dirk Tanghe moet musical gaan regisseren….SPRING AWAKENING graag dank u.

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 9 ] 13 February 2007 06:48 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ik denk dat ik niet meer hoef te twijfelen 😊

Dat was ik toch al niet van plan, alleen nog reserveren.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 10 ] 13 February 2007 10:04 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

Degene die august speelt heeft ook al een nominatie beste acteur te pakken

  [ # 11 ] 13 February 2007 10:08 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

De foto is dan ook aantrekkelijk.

Ik ben benieuwd; ga nu reserveren.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 12 ] 13 February 2007 10:13 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

[quote author=“Jeroen”]Degene die august speelt heeft ook al een nominatie beste acteur te pakken

Voor welke prijs ?

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 13 ] 13 February 2007 10:24 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  13756
Geregistreerd  2002-11-15

De Louis d’Or.

De VSCD Toneeljury heeft de eerste nominaties voor het seizoen 2006-2007 bekend gemaakt. Voor de Louis d’Or zijn er twee nominaties: Michael Pas voor zijn rol van August in August, August, August van De Paardenkathedraal en Dirk Roofthooft voor zijn rol van Kurt Köpler in Mefisto for ever van Het Toneelhuis.

  [ # 14 ] 13 February 2007 10:37 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Lang leve internet 8)

Ik heb net gereserveerd voor de voorstelling van 2 mei a.s. in Utrecht, mooi aansluitend op ‘s middags aldaar De Kleine Prins.
Prachtige plek rij 4 stoel 23 bijna in het midden.
Volgens de site is er ook een inleiding bij die dag, daar heb ik speciaal voor gekozen, want die wil ik er graag bij boeken.
Helaas kan ik op de site van de stadsschouwburg niet vinden hoe ik dat kan boeken en bij de reservering kwam de keuze er niet automatisch bij.
Nu maar even een mailtje naar de stadsschouwburg gestuurd en anders morgen bellen om het alsnog te vragen.
In elk geval staat August August August vast.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 15 ] 14 February 2007 11:18 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Inmiddels heeft ook de schouwburg de inleiding in orde gemaakt en toegezegd dat de kaarten toegezonden worden 😊

Raar dat je dat niet via internet kan reserveren; er schenen technische redenen voor te zijn.

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

 1 2 3 > 
1 of 3