58 of 64 | ‹ First  < 56 57 58 59 60 >  Last ›
Love Never Dies (Phantom 2)
  [ # 856 ] 02 March 2012 04:59 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  110
Geregistreerd  2007-05-02

Gisteravond DVD Love Never Dies gekeken.

Wat een geweldige produktie.

Ik heb de show in Londen 2 x gezien (voor en na de herziening), . Voor mijn gevoel staat nu alles op de juiste plek, inclusief de kleine aanpassingen aan de score.

Zonde dat Ramin en Sierra niet met deze versie het podium op konden.

Zonde dat een weekendje Sydney zo prijzig is 😊))

[ Gewijzigd: 02 March 2012 05:26 PM by Jo ]
  [ # 857 ] 03 March 2012 03:15 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

Net de Love Never Dies gekeken op youtube, kon niet wachten tot mijn verjaardag hihi

Deze vernieuwde versie is echt stukken verbeterd als de Londen versie, nu ik alles zo heb gezien vind ik zelfs de blauwe pauwenjurk van Christine prachtig, mooi geheel.

Alles klopt nu veel beter, en het is meer phantom waardig, als deze versie nu weer terug zou komen naar Londen dan zou het wel werken, en een succes worden. Het werkt erg goed naar mijn mening.

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

  [ # 858 ] 04 March 2012 08:27 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  694
Geregistreerd  2008-09-08

Ik heb de dvd gisteren bekeken en ik heb er gemengde gevoelens over.

Het is prachtig dat een theaterproductie op deze manier op dvd verschijnt, alles is mooi afgewerkt en vormgegeven. Visueel is het een pareltje.

Ook de cast is goed. Er wordt geloofwaardig gespeeld en (meestal) goed gezongen.

Ik had me van tevoren expres niet teveel verdiept in het verhaal of de muziek want ik wilde me laten verrassen. Toen de CD destijds uitkwam heb ik een paar nummers globaal beluisterd en die vond ik totaal niet goed.

Er zijn naar mijn idee 2 grote problemen met de show. Het eerste is de muziek. Ik heb echt het gevoel dat die beter had moeten zijn. Ik vind veel liedjes ronduit irritant, onnodig, niet origineel. Met als dieptepunt toch wel alles wat Madame Giry zingt. Wat is dat ongelofelijk lelijk. De actrice doet haar best om er nog iets van te maken maar het is onbegonnen werk. Ook alle shownummers van Meg vond ik 13 in een dozijn en zorgden ervoor dat ik koffie wilde gaan halen. Dan zingt Raoul nog een paar nikszeggende stukken en er worden bepaalde melodieen steeds herhaald, alleen het probleem is dat ik deze melodieen niet mooi en memorabel genoeg vind.
En dan HET lied waar het om gaat in de show, “Love never dies” vind ik een zeer afgezaagde melodie, oubollig en saai. Dit had een pracht van een ballad moeten zijn, maar ik vind die melodie van het couplet nergens op slaan. Ook hier doet de actrice haar best om er nog wat van te maken, maar het komt er niet helemaal uit. Moet dat dan het hoogtepunt zijn? Ook zitten er zeer veel zing/zeg stukjes die echt anders hadden gemoeten naar mijn idee.

“Till I hear you sing” vind ik op zich een mooi nummer, maar helaas lijkt het niet zo goed te passen bij het stemtype van deze Phantom. Eigenlijk vind ik alleen de laatste noot goed uit de verf komen.
“The beauty underneath” vond ik dan nog het hoogtepunt van de show. Een gaaf nummer en mooi vormgegeven.

Het tweede probleem is het verhaal. Het wordt nergens spannend. Het is vergezocht.
Ik vond het ook erg rommelig. Je ziet een paar flarden, scenes die uitbeelden : “zo staat het er nu voor”, Madame Giry is gefrustreerd, Phantom komt in kamer van Christine en zegt wat, Phantom komt in bar en zegt wat tegen Raoul, Christine heeft blijkbaar een brief gekregen waarin werd gevraagd of ze ergens wilde zingen, zal ze het gaan doen of niet, en dat eindigd dan met een rommelig akkefietje op de brug.
Geen van de karakters maakt een ontwikkeling door. Behalve Gustav misschien die op het laatst niet meer bang is voor het gezicht van de Phantom.

Als de scenes nu waren voorzien van muziek die me meer deed zou ik me misschien minder hebben gestoord aan het dunne verhaaltje.

Ik had er iets meer van verwacht en zal deze dvd ook niet zo snel aanraden aan mensen die ik ken.
Maar ik ben wel blij dat hij gemaakt is en dat ik de show ook kan bekijken en ik hoop dat ze dit met meerdere musicals zullen gaan doen.

  [ # 859 ] 04 March 2012 10:48 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  338
Geregistreerd  2009-12-01

apart… ik vind de muziek JUIST zo mooi in deze productie.

ook ik heb de dvd gezien op youtube…. wauw! verhaal is veel logischer geworden, scenes beter en mooier qua decor enzo. jammer is alleen dat ik ramin en sierra qua stem veel leuker vond. ben lewis heeft veel meer het phantom uiterlijk… ramin vond ik zelfs soms nog ‘mooi’ als hij die gaten in zijn kop had! Anna is meer qua uiterlijk een christine, al vond ik sierra echt prachtig. En die love never dies jurk… weg ermee en doe die witte terug! dat was de mooiste scene ooit en die is wel en beetje jammer zo met dat blauwe… t lijkt wel wat op de klerenkast van karin bloemen 😉

   Handtekening   

M.Saigon2x,Tarzan,POTO,LoveNeverDies,Cabaret,Cats,
BBSugar,Petticoat,LaCage,AvenueQ,Dusty,YabYum
Joseph,LoveMeTender,SunsetBlvd,Aida,IntoTheWoods,
Urinetown,WWRY,Zorro,N2N,Ramses,TLM,Wicked,AoL

  [ # 860 ] 05 March 2012 12:46 AM
Avatar
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  27
Geregistreerd  2011-08-06

Dave - 04 March 2012 08:27 PM

En dan HET lied waar het om gaat in de show, “Love never dies” vind ik een zeer afgezaagde melodie, oubollig en saai. Dit had een pracht van een ballad moeten zijn, maar ik vind die melodie van het couplet nergens op slaan.

Andrew Lloyd Webber had dit lied al jaren in de kast liggen. Hij heeft het geschreven in 1998 dacht ik?
Het is net één van zijn mooiste werken! Het is ook meerdere malen gebruikt geweest las ik ergens. Hij wilde het houden voor iets groots. De muziek uit Love Never Dies is een nieuw hoogtepunt voor Andrew ik weet niet hoe je er zo negatief op kunt neerkijken

   Handtekening   

We drink your blood and then we eat your soul
Nothing´s gonna stop us, let the bad times roll

  [ # 861 ] 05 March 2012 01:06 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind de score van Love never dies ook prachtig. Wel veel “verwijzingen” of herinneringen. Zo lijken een aantal recitatieven rechtstreeks uit The Woman in White te komen en lag The Beauty Underneath volgens mij nog op de plank voor The Beautiful Game.

Maar het Mahleriaanse Aerie-thema is prachtig en de titelsong wat mij betreft een hoogtepunt. Ik hoor dit zoveel liever dan alle Broadway-songbooks van de laatste jaren.

  [ # 862 ] 05 March 2012 08:50 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  110
Geregistreerd  2007-05-02

Hallo Dave,

bij je beschrijving van Phantom 25 (verschil bioscoopversie en DVD-versie) was ik het helemaal met je eens.

Nu denk ik er totaal anders over.

Ik vind Love Never Dies samen met Phantom het beste wat Lloyd Webber heeft geschreven. Draai op dit moment de mp3 van LND Australië zelfs op de achtergrond.

Ben nog steeds van mening dat als Ramin en Sierra met deze versie in Londen hadden mogen staan LND een veel groter succes was geworden.

Inderdaad smaken verschillen.

  [ # 863 ] 17 March 2012 02:08 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Deze week dan eindelijk de DVD gezien. Ik had hem heel ouderwets bij Dress Circle besteld.  Erg genoten van de opname en toch fantastisch dat deze versie is vastgelegd. Ramin Karimloo en Sierra Boggess in Londen waren geweldig natuurlijk, maar ik heb toch ook zéér genoten van Ben Lewis als imposante Phantom en ik vond Anna O’Byrne een prachtige Christine.

Ik vond het wel erg bizar om deze uiteindelijke verhaallijn die pas later in de laatste Londense versie is verwerkt nu ineens als het origineel te zien. Op een of andere manier werkt dat in deze productie toch beter dan in Londen.

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 864 ] 17 March 2012 03:08 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Ik ben nog steeds in afwachting van de DVD hij is wel verzonden maar is nog steeds niet in mijn brievenbus gevallen

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 865 ] 17 March 2012 03:39 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

en ik moet nog even wachten tot ik hem hopelijk voor mijn verjaardag krijg, heb hem stiekem al wel op youtube gekeken omdat ik niet kon wachten hihi

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

  [ # 866 ] 17 March 2012 06:54 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  716
Geregistreerd  2010-11-28

Ik ben echt helemaal gelukkig met de dvd alleen: wát doet de phantom de hele tijd met z’n ogen..het valt gewoon op hoe erg hij zijn ogen open spert continu xD…en z’n masker zit niet helemaal mooi.

en wat kan dat jongetje dat Gustave speelt mooi zingen <3!

Ik vind de muziek juist heel mooi, the beauty underneath vind ik echt heel tof, en Love Never dies moest ik eerst even aan wennen maar ook ontzettend mooi naar mijn mening.
De show nummers van Meg vind ik juist een goede vondst omdat dat de druk er even afhaalt, bij the phantom hangt continu zo’n zware bedrukkende sfeer, zèlfs bij masquerade naar mijn idee, en hier lichten ze die sfeer af en toe even op en dat vind ik eigenlijk wel fijn.

De opening en de scene bij beauty underneath lijken me overingens ook ontzettend spectaculair en indrukwekkend ieder op hun eigen manier om vanuit het theater te bekijken..al hoop ik dan dat er niet veel ouders hun kinderren van 8/9 jaar meenemen want die creatures in die zuilen zijn toch best scary vind ik 😛

[ Gewijzigd: 17 March 2012 06:57 PM by Diejj ]
  [ # 867 ] 27 March 2012 09:09 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

Jeeej heb hem gekregen voor mijn verjaardag! En vandaag gekeken, het heeft zelfs iedereen in huis muisstil gekregen.
Ongelooflijk mooi, en zo ontzettend verbeterd sinds Londen.

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

  [ # 868 ] 28 March 2012 07:32 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  273
Geregistreerd  2011-03-12

Ik vind de dvd zeer geslaagd, een mooie show: prachtig vormgegeven, gevarieerde en mooie muziek en sterke cast. Het is zeker een show die ik ook live zou willen zien, dus hopelijk komt deze nog een keer terug naar West End.

  [ # 869 ] 06 April 2012 11:53 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Eindelijk ook de DVD gezien. Wat een fantastische show is het geworden. Natuurlijk blijft het einde slecht in mijn ogen, maar de rest van het verhaal is enorm verbeterd. Logischere reacties, beter plot en vooral veel meer connectie met “the brilliant original”. The Phantom is eindelijk weer zichzelf, de ene keer indrukwekkend en ontroerend, dan weer compleet krankzinnig en gevaarlijk. En Raoul is gewoon Raoul, ouder, droeviger, wijzer en met de nodige problemen, maar geen mishandelende despoot bij wie Christine allang weggevlucht zou zijn.

Ik heb Lloyd Webber’s keuze voor Jack O’Brien nooit begrepen en nu is duidelijk dat het inderdaad de volledig verkeerde man voor deze show was. Hopelijk krijgt deze versie nog vele vervolgen wereldwijd. Op naar Carré hiermee!

  [ # 870 ] 06 April 2012 04:23 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  716
Geregistreerd  2010-11-28

baud - 06 April 2012 11:53 AM

Eindelijk ook de DVD gezien. Wat een fantastische show is het geworden. Natuurlijk blijft het einde slecht in mijn ogen, maar de rest van het verhaal is enorm verbeterd. Logischere reacties, beter plot en vooral veel meer connectie met “the brilliant original”. The Phantom is eindelijk weer zichzelf, de ene keer indrukwekkend en ontroerend, dan weer compleet krankzinnig en gevaarlijk. En Raoul is gewoon Raoul, ouder, droeviger, wijzer en met de nodige problemen, maar geen mishandelende despoot bij wie Christine allang weggevlucht zou zijn.

Ik heb Lloyd Webber’s keuze voor Jack O’Brien nooit begrepen en nu is duidelijk dat het inderdaad de volledig verkeerde man voor deze show was. Hopelijk krijgt deze versie nog vele vervolgen wereldwijd. Op naar Carré hiermee!

Wat vind je verkeerd aan het einde? Tenminste, ik kan wel wat bedenken maar ben benieuwd wat je vindt 😛. Ik vind het op zich wel goed dat Christine dood gaat in die zin dat een volgend vervolg nu gewoon zeker weten niet komen kan..

‹ First  < 56 57 58 59 60 >  Last ›
58 of 64