59 of 64 | ‹ First  < 57 58 59 60 61 >  Last ›
Love Never Dies (Phantom 2)
  [ # 871 ] 06 April 2012 08:35 PM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  246
Geregistreerd  2008-12-24

Diejj - 06 April 2012 04:23 PM
baud - 06 April 2012 11:53 AM

Eindelijk ook de DVD gezien. Wat een fantastische show is het geworden. Natuurlijk blijft het einde slecht in mijn ogen, maar de rest van het verhaal is enorm verbeterd. Logischere reacties, beter plot en vooral veel meer connectie met “the brilliant original”. The Phantom is eindelijk weer zichzelf, de ene keer indrukwekkend en ontroerend, dan weer compleet krankzinnig en gevaarlijk. En Raoul is gewoon Raoul, ouder, droeviger, wijzer en met de nodige problemen, maar geen mishandelende despoot bij wie Christine allang weggevlucht zou zijn.

Ik heb Lloyd Webber’s keuze voor Jack O’Brien nooit begrepen en nu is duidelijk dat het inderdaad de volledig verkeerde man voor deze show was. Hopelijk krijgt deze versie nog vele vervolgen wereldwijd. Op naar Carré hiermee!

Wat vind je verkeerd aan het einde? Tenminste, ik kan wel wat bedenken maar ben benieuwd wat je vindt 😛. Ik vind het op zich wel goed dat Christine dood gaat in die zin dat een volgend vervolg nu gewoon zeker weten niet komen kan..

Het feit dat Christine sterft vind ik erg goed, en daarbij eigenlijk ook het enige eind dat er kan zijn. Ik vind het wel jammer dat Raoul terugkomt. Dat verpest toch het langverwachte einde tussen de Phantom en Christine.

   Handtekening   

$T@n.

  [ # 872 ] 07 April 2012 01:02 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  716
Geregistreerd  2010-11-28

stannepan712 - 06 April 2012 08:35 PM
Diejj - 06 April 2012 04:23 PM
baud - 06 April 2012 11:53 AM

Eindelijk ook de DVD gezien. Wat een fantastische show is het geworden. Natuurlijk blijft het einde slecht in mijn ogen, maar de rest van het verhaal is enorm verbeterd. Logischere reacties, beter plot en vooral veel meer connectie met “the brilliant original”. The Phantom is eindelijk weer zichzelf, de ene keer indrukwekkend en ontroerend, dan weer compleet krankzinnig en gevaarlijk. En Raoul is gewoon Raoul, ouder, droeviger, wijzer en met de nodige problemen, maar geen mishandelende despoot bij wie Christine allang weggevlucht zou zijn.

Ik heb Lloyd Webber’s keuze voor Jack O’Brien nooit begrepen en nu is duidelijk dat het inderdaad de volledig verkeerde man voor deze show was. Hopelijk krijgt deze versie nog vele vervolgen wereldwijd. Op naar Carré hiermee!

Wat vind je verkeerd aan het einde? Tenminste, ik kan wel wat bedenken maar ben benieuwd wat je vindt 😛. Ik vind het op zich wel goed dat Christine dood gaat in die zin dat een volgend vervolg nu gewoon zeker weten niet komen kan..

Het feit dat Christine sterft vind ik erg goed, en daarbij eigenlijk ook het enige eind dat er kan zijn. Ik vind het wel jammer dat Raoul terugkomt. Dat verpest toch het langverwachte einde tussen de Phantom en Christine.

Ja, ik vind het ook een beetje dubieus dat eerst de phantom met christine zit en dan ziet hij Raoul, en dan schuift hij echt zo weg met z’n handen omhoog van ‘nee kom maar, ik hoor hier niet bij’ ofzo. en ik snap wel dat Raoul ook het recht heeft om afscheid van haar te nemen, maar zo lijkt het toch nog ergens alsof er gewild wordt dat je Christine bij Raoul denkt en niet bij de phantom.

  [ # 873 ] 07 April 2012 02:16 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1491
Geregistreerd  2009-04-26

zo zie ik dat einde helemaal niet, ik vind het wel mooi van the Phantom dat hij Raoul Christine nog even vast laat houden, zo van ik heb niks gedaan, maar kom maar want jij hebt haar ook zo lang gekend. In Londen was Raoul er niet bij, en toen dacht ik van en wat nou met Raoul? HIj weet niet eens dat Christine dood is, dat zou zijn hart helemaal breken.

Zo zie ik het tenminste

   Handtekening   

All magic comes with a price Dearie!

  [ # 874 ] 07 April 2012 11:12 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Helemaal mee eens! De eerste keer vond ik het heel raar dat Raoul terug kwam. Maar nu vind ik het juist een heel mooi gebaar. Het geeft ook het idee dat Gustav uit vrije wil voor Erik kiest.

clautje - 07 April 2012 02:16 PM

zo zie ik dat einde helemaal niet, ik vind het wel mooi van the Phantom dat hij Raoul Christine nog even vast laat houden, zo van ik heb niks gedaan, maar kom maar want jij hebt haar ook zo lang gekend. In Londen was Raoul er niet bij, en toen dacht ik van en wat nou met Raoul? HIj weet niet eens dat Christine dood is, dat zou zijn hart helemaal breken.

Zo zie ik het tenminste

  [ # 875 ] 08 April 2012 01:01 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  2065
Geregistreerd  2005-09-04

Ik heb gister de DVD gekregen! Ben heel benieuwd.

  [ # 876 ] 09 April 2012 01:24 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Diejj - 06 April 2012 04:23 PM

Wat vind je verkeerd aan het einde? Tenminste, ik kan wel wat bedenken maar ben benieuwd wat je vindt 😛. Ik vind het op zich wel goed dat Christine dood gaat in die zin dat een volgend vervolg nu gewoon zeker weten niet komen kan..

Ik heb (nog) twee grote problemen met het script van LND en het einde is er daar een van. Ik vind de hele opzet nogal knullig. Meg, die wel ineens heel erg over haar toeren is, een pistool dat ze uit het niets bij zich heeft (waarom? ze gaat Gustav toch verdrinken? En waarschijnlijk zichzelf ook?), een Phantom die zo dom is om dan uit het niets te zeggen “We can’t all be like Christine” (zo ongeveer het stomste wat je kunt zeggen op dat moment) en dan een pistool dat per ongeluk afgaat en van de vijf mensen die daar staan precies Christine raakt. Te onduidelijk, te gekunsteld. Ik had het logischer gevonden dat -als er dan toch geschoten moet worden- dit door Madame Giry is of door een van de Phantomhulpjes of door toegesnelde agenten (leuke verwijzing naar deel 1).

Het tweede, grotere, probleem met het script is voor mij Beneath A Moonless Sky. Het is zo’n enorme breuk met het verhaal van deel 1, dat ik het gewoon nooit ga geloven. De Phantom verdwijnt aan het einde van deel 1 in het niets, dat is het mooie er van. Christine kiest overduidelijk voor Raoul. En de volgende nacht weet ze exact waar hij is en besluit (het is toch donker) dan maar sex met hem te hebben? Terwijl hij toch duidelijk heeft aangegeven dat hij daar niet toe in staat is? En de opera brandt af? Hoe ontkomt Meg daar dan aan? En Raoul en Christine? En waarom overleven alle spullen die in de opening van deel 1 geveild worden de brand?

Desondanks, wat een prachtige score en een prachtige show. Voor de derde rewrite ook graag Ben Elton vervangen door Christopher Hampton en dan komt het helemaal goed…

  [ # 877 ] 09 April 2012 01:58 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

baud - 09 April 2012 01:24 PM

- Christine kiest overduidelijk voor Raoul. En de volgende nacht weet ze exact waar hij is en besluit (het is toch donker) dan maar sex met hem te hebben? Terwijl hij toch duidelijk heeft aangegeven dat hij daar niet toe in staat is?
- En de opera brandt af?

Waar baseer jij dit op, want eerlijk gezegd heb ik het verhaal heel anders in mijn hoofd zitten.

Of Christine écht voor Raoul kiest valt te betwijfelen. Na het zien van het concert heb ik het idee dat zij in ieder geval niet uitgesproken voor Raoul kiest. Als ze de ring terug komt brengen is ze in ieder geval niet zo heel zeker van haar zaak is. En volgens mij gaat er - mede om die reden -  een periode voorbij voordat Christine Erik gevonden heeft na hij uit de Opéra is gevlucht. Ze trouwt in ieder geval niet meteen met Raoul.

Dat de Opéra af zou branden is mij compleet ontgaan. Ik hoor Mme. Giry zingen over de “mod”, en de “lawmen”, maar de enige brand die in de tekst voorbij hoor komen is die op Coney Island.

  [ # 878 ] 09 April 2012 02:12 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

The Phantom zingt:

“This face that condemns me to wallow in blood, has also denied me the joys of the flesh. This face, the infection, which poisons our love…”

Ik heb dit altijd geïnterpreteerd als een verwijzing dat the Phantom niet in staat was tot seks. Wellicht betekent het dat niemand hem ooit wilde, maar met zoveel geld en macht tot zijn beschikking lijkt me dat vreemd.

Dat Christine voor Raoul kiest, blijkt voor mij duidelijk aan het einde. Ze vluchten niet alleen samen, ze komt daarna terug om de ring terug te geven aan the Phantom en zingt vervolgens samen met Raoul een reprise van “All I ask of you”.

De brand wordt genoemd op de opening van de DVD. De opera brandde af en de geheimzinnige gemaskerde man verdween.

  [ # 879 ] 09 April 2012 02:18 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  338
Geregistreerd  2009-12-01

in de film fikt ie af, in het theater niet hoor. het enige is dat de phantom een vuurwerkje aflaat gaan…
meg komt op het einde beneden dus die leeft overduidelijk nog.
de phantom vlugt volgens mij gewoon verder de riolen in en christine gaat een keer terug en ze vinden elkaar en bam baby!

   Handtekening   

M.Saigon2x,Tarzan,POTO,LoveNeverDies,Cabaret,Cats,
BBSugar,Petticoat,LaCage,AvenueQ,Dusty,YabYum
Joseph,LoveMeTender,SunsetBlvd,Aida,IntoTheWoods,
Urinetown,WWRY,Zorro,N2N,Ramses,TLM,Wicked,AoL

  [ # 880 ] 09 April 2012 02:33 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  729
Geregistreerd  2005-10-07

Ik weet dat ie in het theater niet afbrandt in “The Phantom of the Opera”, maar aan het begin van “Love Never Dies” wordt dit wel getoond. Het lijkt me vreemd dat Christine weet waar the Phantom heen gevlucht is en dat ze hem opzoekt. Aangezien Madame Giry zingt hoe ze the Phantom eerst verborgen hebben en daarna op een vrachtschip uit Calais gezet hebben, aangezien hij achtervolgd werd door de politie. Maar kennelijk had hij toch nog de tijd om een paar weken in het riool te blijven, daaruit te klimmen en in de open lucht de liefde met Christine te bedrijven.

  [ # 881 ] 09 April 2012 04:32 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  716
Geregistreerd  2010-11-28

baud - 09 April 2012 02:33 PM

Ik weet dat ie in het theater niet afbrandt in “The Phantom of the Opera”, maar aan het begin van “Love Never Dies” wordt dit wel getoond. Het lijkt me vreemd dat Christine weet waar the Phantom heen gevlucht is en dat ze hem opzoekt. Aangezien Madame Giry zingt hoe ze the Phantom eerst verborgen hebben en daarna op een vrachtschip uit Calais gezet hebben, aangezien hij achtervolgd werd door de politie. Maar kennelijk had hij toch nog de tijd om een paar weken in het riool te blijven, daaruit te klimmen en in de open lucht de liefde met Christine te bedrijven.

Ik heb nog gedacht misschien is het gebeurd in de tijd tussen de eerste acte en masquerade..want dan zijn ze plots verloofd, en ze zingt dat ze klaar was om haar liefde aan hem te verklaren en hij toen weg was, dat ze toen dacht van oké: dan kies ik voor Raoul..maar dat gaat eigenlijk ook niet zo omdat ze volgens mij de phantom toen nog te eng vond volgens mij en dan zou haar zwangerschap ook ‘te vroeg’ zijn om het van Raoul te kunnen laten zijn.
Dus dat stoort mij inderdaad ook een beetje.

En verder, Baud, al je bezwaren bij de finale, I soo agree 😛 haha.

  [ # 882 ] 09 April 2012 08:53 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Hoe fijn ik de voorstelling (tegen alle verwachtingen in…) in Londen ook vond; het script is een puinhoop. In de 25th versie van POTO was het einde enigzins anders dan in de originele voorstelling: daar lijkt het ondenkbaar dat Christine bij Raoul wegsluipt om even een flinke portie seks met de Phanton te hebben. Iedereen die in Her Majesty’s heeft gezeten zou dat NOOIT geloven.

Ik heb “always denied me the joys of the flesh” meer geinterpreteerd dat de Phantom zichzelf zo verminkt vond dat geen vrouw op hem viel. Dat Christine hem uiteindelijk vol op de mond neemt is meer een gecalculeerde actie; op die manier brengt ze hem van zijn stuk en kan ze samen met Raoul ontsnappen (kweelend over “All I Ask of You…” “Share each day with me…each night….each moment…” jajajajaja…en de avond erna boemsieboemsie met het “monster”?????).

Verwarrend verwarrend verwarrend….

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 883 ] 09 April 2012 09:59 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Jacco - 09 April 2012 08:53 PM

“All I Ask of You…” “Share each day with me…each night….each moment…” jajajajaja…en de avond erna boemsieboemsie met het “monster”?????

De sloerie! 😉

  [ # 884 ] 10 April 2012 02:56 PM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  694
Geregistreerd  2008-09-08

Volgens mij heeft Christine de Phantom helemaal niet meer gezien na het einde van Phantom 1.

Ik heb het steeds zo geinterpreteerd dat het kind al eerder verwekt is. Tijdens “Music of the night”.
Een magische nacht, vol seksualiteit en spanning en volledige overgave aan elkaar.
Het seksuele spat er zo’n beetje vanaf. Een passievolle nacht. Ze wordt daarna wakker en weet er weinig meer van.

Waarom zou dit na het afscheid van de 1e versie gebeurd moeten zijn?

  [ # 885 ] 10 April 2012 03:01 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1071
Geregistreerd  2002-07-30

Dave - 10 April 2012 02:56 PM

Volgens mij heeft Christine de Phantom helemaal niet meer gezien na het einde van Phantom 1.

Ik heb het steeds zo geinterpreteerd dat het kind al eerder verwekt is. Tijdens “Music of the night”.
Een magische nacht, vol seksualiteit en spanning en volledige overgave aan elkaar.
Het seksuele spat er zo’n beetje vanaf. Een passievolle nacht. Ze wordt daarna wakker en weet er weinig meer van.

Waarom zou dit na het afscheid van de 1e versie gebeurd moeten zijn?

Omdat ze als het bij Music of the Night was gebeurd ze hoogzwanger in Maskenball zou moeten staan 😉

‹ First  < 57 58 59 60 61 >  Last ›
59 of 64