2 of 4 |  < 1 2 3 4 > 
Luuk en Marly in London
  [ # 16 ] 04 March 2007 10:57 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1730
Geregistreerd  2002-07-10

[quote author=“Helena_musicalsite”][quote author=“marly”][quote author=“Remko”]Weet je nog welke Billy je had?

Nee, daar hebben we niet opgelet… Later wel geprobeerd te beredeneren. Maar ja, de info het was een blond jongetje is niet echt verhelderend! En oh ja hij kon goed dansen

Als jullie dinsdag 20 februari zijn geweest zagen jullie de voorlaatste show van Colin. 😉 
(hij is trouwens al 16 vandaar dat hij gestopt is en dit weekend terug naar Amerika gaat)

Als Colin blond is, niet te veel kruinen heeft en goed kan dansen… dan was het hem denk ik wel 😉

   Handtekening   

Bloemen zijn langs elke weg te vinden, maar niet iedereen weet er een krans van te vlechten.
Anastasius Grün

http://www.clownzoey.nl

  [ # 17 ] 04 March 2007 11:09 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

[quote author=“Helena_musicalsite”][quote author=“marly”][quote author=“Remko”]Weet je nog welke Billy je had?

Nee, daar hebben we niet opgelet… Later wel geprobeerd te beredeneren. Maar ja, de info het was een blond jongetje is niet echt verhelderend! En oh ja hij kon goed dansen

Als jullie dinsdag 20 februari zijn geweest zagen jullie de voorlaatste show van Colin. 😉 
(hij is trouwens al 16 vandaar dat hij gestopt is en dit weekend terug naar Amerika gaat)

we zijn inderdaad dinsdag avond 20 februari geweest ja 😛
in het programmaboekje kwam de foto van Collin ook het meest overeen met de Billy die wij gezien hebben.
Blond, langer hoofd..
ook klonk hij heel emotioneel bij alle nummers.. misschien omdat het zijn laatste keer was? 😉

  [ # 18 ] 05 March 2007 07:03 AM
Avatar
Ensemble
RankRankRank
Totaal aantal Reacties:  69
Geregistreerd  2005-07-19

Colin was inderdaad erg goed!! Jammer dat die gestopt is. In mei ga ik weer. Ik ben benieuwd wie ik dan heb.

Hier staat een foto van Colin en mij:
http://www.vanerkelens.nl/fotoboek/picture.php?cat=31&image_id=871&expand=31

   Handtekening   

Groetjes Remko

Billy Elliot:
I can’t really explain it, I haven’t got the words.

  [ # 19 ] 06 March 2007 10:27 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

sorry, het heeft even geduurd voor Dag 3.. maar het is ook een hele lange dag geworden:


DAG 3:

Omdat we nog geen kaartjes voor vandaag hadden besloten we VROEG op te staan en OPTIJD te vertrekken naar London. Dus dat deden we.
Daar stonden we dan, VROEG op het station in de rij voor een kaartje.
Maar toen kwam het schokkende nieuws, de ‘daytraveler’ was pas geldig vanaf aankomst NA 10:00uur in London en het was pas 8:30uur. Dus we konden kiezen, of wachten tot 9:30 of een ‘daytravelcard’ kopen van 27pond. De keuze was snel gemaakt, wachten dus!!

Een uur later hadden we eindelijk de trein en vertrokken we weer richting London Liverpoolstreet. In de trein besloten we het vandaag eens te proberen bij ‘getintolondontheatre’. We hadden de shows die wel graag wouden zien als gezien, dus gingen we door naar de categorie “ook leuk”. Dus besloten we kaarten te gaan ritselen voor Wicked, Chicago en Mary Poppins.

Aangekomen bij het verkooppunt van ‘getintolondontheatre’ vertelde de vriendelijke kassajuf dat ze alleen nog kaarten hadden voor iets sufs. De rest as uitverkocht vanwege de vakantie. Maar we moesten maar naar de theaters zelf gaan, daar hadden ze vast nog kaarten.

Dus op naar het Apollo Victoria theater, want daar speelt Wicked. Ze hadden nog kaarten voor de laatste 2 rangen, dus wat doen we dan. Juist de kaarten nemen voor de laatste rij voor 15 pond!

Toen hadden we dus kaarten voor de middag… Toen nog opzoek naar de avond. Chicago vind ik al jaren een briljante musical, maar had de show nog nooit live gezien. Dus op naar het Chicago theater. Ja hoor, ze hadden nog kaarten. Ook voor de laatste rang, achter een reling van het trapgat. Natuurlijk waarom niet, zo erg kan het niet zijn.

We hadden nog tijd over, dus besloten we kaartjes de gaan regelen voor de donderdag. Morgen zou Sarah langskomen, een oude vriendin van Marly. Omdat ze elkaar allang niet mee gezien hadden en veel bij te kletsen zouden hebben, besloten we alleen voor de avond kaartjes te kopen. Mary Poppins was de enige musical die ons nog trok, een bijkomstig voordeel was dat op de donderdagmiddag een rondleiding word gegeven door het theater. Dat leek ons ook erg leuk om te doen.
Daar konden we geen kaarten voor kopen, we moesten morgen gewoon om 10 uur aanwezig zijn en dan kaarten kopen. Wel kochten we drie kaartjes voor Mary, aangezien Sarah vast wel mee zou willen.

We besloten nog de toerist uit te gaan hangen en The Tower Bridge en Buckingham Palace te gaan bezoeken.
Eerst maar eens opzoek naar de beroemde brug… Na niet zo heel lang zoeken stonden we eindelijk er op, het voelde als een droom die uitkwam (NOT). Maar ach het is best grappig om er op te staan en het verschil te zien tussen de toeristen en de gewone voorbijgangers.
(goed zoeken, ik sta ook ergens op die foto!)

Daarna via een om weggetje en een nep ruzie richting Victoria te gaan. We waren weer eens veel te vroeg, dus op naar Buckingham Palaca dan maar.

Vervolgens was het tijd voor
Wicked:

We bleken weer eens op de achterste rij te zitten, ons zicht:
(beetje bewogen zonder flits)
Onze buurvrouw had ons verenkijkertje gejat, maar we kregen hem snel terug. Natuurlijk waren we zo slim om hem niet terug vast te klikken, maar zelf te gebruiken.

Wicked viel tegen. We hadden twee understudy’s, Shona White als Elphaba en *** als The Wizard. Shona kwam pas na Defiying Gravity op gang, helaas is het dan pauze. Na de pauze was ze beter op dreef en echt overtuigend als heks tegen wil en dank.
** als Glinda vond ik een rare keuze. Ik vond haar stemgeluid niet mooi maar eerder vervelend. Je geloofde haar Glinda wel, haar omschakeling van oppervlakkig dom blondje naar gekwetst en emotioneel in de war goede hekst.

In de eerste akte maak je vooral kennis met de karakters, pas in de tweede akte maken ze ontwikkeling door. Vooral tegen het einde is het erg mooi.

Teleurgesteld was ik op een aantal vlakken.
Het licht zag er op sommige momenten erg goedkoop uit, hele simpele lampjes met motiefjes moesten sommige vlakken uitlichten. Het zag er nep en goedkoop uit. Jammer.

Rond Wicked is er een enorme hype ontstaan. Iedereen heeft het er over en vind het helemaal geweldig. Nou om eerlijk te zijn, zo geweldig is het niet. Oke het is een leuke musical, maar niet briljant. Doordat iedereen de musical de hemel in prijst, schept dat hoge verwachtingen. En deze vallen tegen. Het is een leuke musical, maar er zijn betere.

Ik ben blij dat ik Wicked gezien heb, nu weet ik zeker dat hij van mij niet naar nederland hoeft te komen. En kan ik ten minste mijn eigen mening geven en niet een mening die door de hysterie is gevormd.

Na Wicked zijn we richting ‘China Town’ geweest. Het Chicago theater lag daar vlak in de buurt en we hadden zin in chinees, dus een en een is twee!
We hebben zeker bij 8 Chinese restaurantjes op de menukaart voor het raam staan kijken. Maar op ze allemaal vonden we niks geschikts.
Toen ontdekte we ‘The Friendly Inn’, op de menukaart stond genoeg lekkers en het zag er gezellig uit. Maar helaas wel vol… toen we weer weg wilde lopen wenkte een vrouw ons binnen en vertelde dat boven ook nog tafels waren. Dus wij de trappen op, boven was alle sfeer weg, het was er tochtig, koud en ongezellig. Daar zaten we dan, op een vervallen boven verdieping met bediening die alleen gebrekkig engels spreekt.

Het bleek dat je het vlees en de rijst los moest bestellen. Dus uiteindelijk kreeg ik een schaaltje met stukjes kip en een schaal met rijst met stukjes kip er in en een kommetje. Zeer vreemd allemaal.
We waren niet tevreden. Toen we de rekening vroegen stond er niet alleen de prijs op van het eten, maar ook 1,65 pond voor de service. Wat voor de service, welke service???
Toen hebben we er in het nederlands onder geschreven dat we het slechte service vonden en een vreselijke bovenverdieping. We gaven het geld aan het meisje, maar ze kwam maar niet terug met ons wisselgeld. Dus zijn we booskijkend blijven zitten met ons jassen aan. Ongeveer 10 minuten later kwam de bazin naar ons toe en zei dat we beneden ons wisselgeld zouden krijgen. Gelukkig kregen we dat!

Toen was het tijd voor Chicago, tenminste dat dachten we. We waren, zoals gewoonlijk, weer veel te vroeg. Dus besloten we nog even snel een kopje koffie naar binnen te gieten.

Het klein ogende theater van de buitenkant:

Chicago:
We zaten dit keer niet op de laatste rij, maar wel een van de laatste. Zowel links als rechts is een trapgat met een reling. Er zijn volgens mij een stuk of 15 stoelen die daar precies achter zitten, dus goedkoper zijn. Deze plaatsen hadden wij dus. Maar aangezien onze rij helemaal leeg was konden we 10 pond opschuiven! Vervolgens zagen we dus perfect

Chicago is een show waarin de acteurs hun eigen dingetjes kwijt kunnen. Alles staat wel vast, maar de acteurs kunnen zelf een beetje spelen met hun karakter en de danspassjes worden aangepast aan de actrice.
Wij hadden een ijzersterke cast! Aoife Mulhollandals Roxie, zij maakt van Roxie meer dan een dom blondje. Ze haf haar iets mafs en gestoords mee wat heerlijk was om te zien. Ongelofelijk dat zij eerst in de race zat voor Maria in The Sound Of Music, aangezien ze zo perfect bij Roxie paste.
Annette McLaughlin was een hele andere Velma dan dat ik gewent was (Pia…) maar ze was erg goed! Haar “All That Jazz” en “When Velma Takes The Stand” waren krachtig en sprankelend. Helaas viel haar “I Can’t Do It Alone – reprise” tegen, het liedje was net niet goed getimed waardoor het helemaal weg viel. Gelukkig maakte ze weer veel goed met “Class”. Dit zong ze samen met een jong ogende Brenda Edwards als Mama Morthon. Branda heeft ondanks haar kleinere lengte een krachtige uitstraling. Doordat ze er jong uit ziet krijgt de rol een hele andere lading.

Tobias Walbom was een jonge Amos Hart, maar hij stal de show met “Mr Cellophane”. De ‘bekende’ Tony Hadley speelde de rol van Billy Flynn. Eerlijk gezegd had ik nog nooit van hem gehoord. Maar hij was lekker achterbaks en glad als Billy, hij had een prettige stem om te luisteren.
Het ensemble was indrukwekkend. Ongelofelijk hoe ze dansten, zongen en de verschillende rollen aannamen. Het bijzondere is dat het ensemble alle bijrollen vervuld, maar toch geloofwaardig blijft. Het ene moment wordt hij nog dood geschoten en het moment erna is hij een journalist, maar het valt niet op.

De kracht van Chicago is het abstracte decor met alleen een aantal toevoegingen (vooral veel stoelen) en de standaard kostuums. Het concept is simpel, maar doeltreffend. Ik kan me niet voorstellen hoe Chicago op het podium kan werken met veel decor en spektakel.

Chicago blijft een genot om naar te kijken en te luisteren. Het is een show die ik keer op keer weer zou kunnen zien zonder dat het gaat vervelen.

Chicago staat op nummer 3 in mijn London musical lijstje.

Dit zijn wij tijdens een van onze pogingen ‘maak een foto van onszelf op onze stoelen in het theater’. de best gelukte poging nogwel!

Omdat we morgen de rondleiding wouden doen hadden we op 10:30 AM met Sarah afgesproken op station Victoria. Of we dat zouden halen was de vraag. Eerst maar eens lekker slapen in ons vreemd ruikende hostel!

  [ # 20 ] 06 March 2007 11:22 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  903
Geregistreerd  2006-06-14

Super verslag geeft me toch beetje moed om niet te reserveren vooraf maar puur in Londen alles te regelen mbt kaartjes !

  [ # 21 ] 06 March 2007 11:31 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Je kan voor alles kaartjes krijgen. Alleen Billy in het weekend is tricky… Rondneuzen op internet helpt, soms echt goedkoper dan aan de kassa. NOOIT via je reisburo boeken: echt veel te duur…

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 22 ] 07 March 2007 06:30 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Ga ik toch voor reserveren vooral via internet; ik vind het nl bloederig spannend om op de bonnevooi naar Londen te gaan voor voorstellingen die ik graag wil zien :?
Loop ik daar in Londen, speciaal voor die, die en die show; zijn er geen kaartjes te krijgen :?

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 23 ] 08 March 2007 12:18 AM
Swing
RankRank
Totaal aantal Reacties:  47
Geregistreerd  2003-01-16

[quote author=“Jaccozoveel”] NOOIT via je reisburo boeken: echt veel te duur…

Dat hebben wij toevallig net gedaan :roll: .. Omdat we voor één show naar Londen gaan die we persé willen zien (Wicked), en vooral ook omdat we met zn 5en gaan.

Weet iemand hier trouwens of er iets van een zomerstop is in de theaters in Londen? Wij gaan begin jullie en ik hoop niet dat we minder keus hebben dan 😉 .

xx Ilse

  [ # 24 ] 08 March 2007 11:45 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Gave verslagen zeg!
Is Billy Elliot precies hetzelfde als de film?
De film vond ik namelijk niet leuk :oops:
Of is het net zoiets als de film Cabaret (saaaaiii) en de musical Cabaret (mooooiii)?
Of de film JCS (saai) en de musical JCS (mooi) 😉

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 25 ] 08 March 2007 01:58 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

Teleurgesteld was ik op een aantal vlakken.
Het licht zag er op sommige momenten erg goedkoop uit, hele simpele lampjes met motiefjes moesten sommige vlakken uitlichten. Het zag er nep en goedkoop uit. Jammer.

Als je achteraan zit kan je ook geen goed oordeel hier over geven… Als je op rij 5 in het midden zit (zat ik) was het geweldig om te zien

  [ # 26 ] 08 March 2007 02:01 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  7944
Geregistreerd  2004-12-14

Maar een show moet er (naar mijn mening) vanuit alle punten in de zaal goed uitzien…
Maar misschien is dat wel dom gedacht van mij 😉

   Handtekening   

Sing like no one is listening, dance like no one is watching, and love like you’ve never been hurt.

  [ # 27 ] 08 March 2007 04:22 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1730
Geregistreerd  2002-07-10

[quote author=“jouke”]

Teleurgesteld was ik op een aantal vlakken.
Het licht zag er op sommige momenten erg goedkoop uit, hele simpele lampjes met motiefjes moesten sommige vlakken uitlichten. Het zag er nep en goedkoop uit. Jammer.

Als je achteraan zit kan je ook geen goed oordeel hier over geven… Als je op rij 5 in het midden zit (zat ik) was het geweldig om te zien

Hoezo niet? Het is precies hetzelfde podium en precies hetzelfde licht… Het wel of niet mooi vinden van iets, is een kwestie van smaak. En gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak (anders werd het theateraanbod er eenzijdig) Maar om nu meteen te zeggen dat iets niet kan, als het niet met je eigen mening en smaak overeenkomt, vind ik onzinnig!!!!

   Handtekening   

Bloemen zijn langs elke weg te vinden, maar niet iedereen weet er een krans van te vlechten.
Anastasius Grün

http://www.clownzoey.nl

  [ # 28 ] 08 March 2007 06:04 PM
Avatar
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1062
Geregistreerd  2002-08-04

[quote author=“saxgirl”][quote author=“Jaccozoveel”] NOOIT via je reisburo boeken: echt veel te duur…

Dat hebben wij toevallig net gedaan :roll: .. Omdat we voor één show naar Londen gaan die we persé willen zien (Wicked), en vooral ook omdat we met zn 5en gaan.

Weet iemand hier trouwens of er iets van een zomerstop is in de theaters in Londen? Wij gaan begin jullie en ik hoop niet dat we minder keus hebben dan 😉 .

xx Ilse

Van een zomerstop is in Londen nooit sprake, alle musicals lopen elke dag en dat maanden en jaren en één stuk zonder te stoppen, wel verhuizen ze occasioneel eens van theater. Er zijn er zelfs een paar die op zondag spelen, die zijn dan wel weer op een hand te tellen. Zondag is bij veel theaters een rustdag in tegenstelling tot België en Nederland. In de zomer is het in Londen alleen net ietsje drukker, als je tickets aan het Half Price Ticket Booth (TKTS) wil moet je er dan gewoon iets vroeger bij zijn dan anders. Persoonlijk ga ik nooit naar London in de zomermaanden, tenzij er echt iets speelt wat ik zien moet.

Via het reisbureau tickets boeken doe ik nooit meer gedaan en voor dat geld had ik op de eerste rij kunnen zitten terwijl ik nu op halverwege het balkon zat.

Als ik naar London ga boek ik bijna nooit kaartjes op voorhand. Meestal elke dag rond half tien ff naar het Half Price Ticket Booth op Leicester Square dan ben je mooi op tijd daar en heb je meestal goede kaartjes en dikwijls nog goede plaatsen voor de helft van prijs.

   Handtekening   

Justice Is Lost, Justice Is Raped, Justice Is Gone
Pulling Your Strings, Justice Is Done
Seeking No Truth, Winning Is All
Find it So Grim, So True, So Real

  [ # 29 ] 08 March 2007 08:54 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Als ik naar London ga boek ik bijna nooit kaartjes op voorhand. Meestal elke dag rond half tien ff naar het Half Price Ticket Booth op Leicester Square dan ben je mooi op tijd daar en heb je meestal goede kaartjes en dikwijls nog goede plaatsen voor de helft van prijs.

Op zich heb je gelijk, maar dan moet je wel zeker weten of jouw show daar ook verkocht wordt. Tegenwoordig kun je dat aardig gokken via http://www.officiallondontheatre.co.uk/tkts/today (gewoon een aantal keren checken op weekdagen en in weekends). Als je naar een show wilt waarvan je weet dat TKTS die niet verkoopt kun je beter via het web boeken. Dat is vaak een pond of 2 duurder (als je via de officiële agenten als SEE en TICKETMASTER boekt), maar scheelt je de stress waar Luna het over had. Shows die bij TKTS worden aangeboden voor half geld zijn meestal ook voor dat geld op het web te verkrijgen. De beste site voor kortingen blijft http://www.theatremonkey.com . Je moet alleen een creditcard hebben…..

Groet!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 30 ] 08 March 2007 10:48 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

[quote author=“marly”][quote author=“jouke”]

Teleurgesteld was ik op een aantal vlakken.
Het licht zag er op sommige momenten erg goedkoop uit, hele simpele lampjes met motiefjes moesten sommige vlakken uitlichten. Het zag er nep en goedkoop uit. Jammer.

Als je achteraan zit kan je ook geen goed oordeel hier over geven… Als je op rij 5 in het midden zit (zat ik) was het geweldig om te zien

Hoezo niet? Het is precies hetzelfde podium en precies hetzelfde licht… Het wel of niet mooi vinden van iets, is een kwestie van smaak. En gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak (anders werd het theateraanbod er eenzijdig) Maar om nu meteen te zeggen dat iets niet kan, als het niet met je eigen mening en smaak overeenkomt, vind ik onzinnig!!!!

En show is meer gericht op de duren plaatsen dan de goedkope, de show probeerd natuurlijk iedereen te berijken maar de eerste rijen zijn niet voor niks duurder. Je zit dan niet alleen dichterbei maar het effect van de show zie je dan veel beter

 < 1 2 3 4 > 
2 of 4