2 of 3 |  < 1 2 3 > 
jaccozoveel even in Londen…..
  [ # 16 ] 10 March 2007 06:49 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Jippie :D ik heb het nu helemaal rond; de (een na laatste) week van mei zit ik in Londen, hotel óp West End, Billy Elliot en Equus in het voren geboekt en nog 3 (mss. 4) gaatjes over voor de rest :D

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 17 ] 10 March 2007 07:12 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Luna welk hotel heb je geboekt kan ik misschien in de planning houden voor dec want dan wil ik misschien naar londen en hoe heb jij de tickets voor de musicals geboekt?

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 18 ] 10 March 2007 07:34 PM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3287
Geregistreerd  2006-05-26

[quote author=“ivje”]Luna welk hotel heb je geboekt kan ik misschien in de planning houden voor dec want dan wil ik misschien naar londen en hoe heb jij de tickets voor de musicals geboekt?

Ik ben een maandje geleden naar Londen geweest en vond het Wedgewood Hotel een fijn hotel. Een rustige wijk, en dicht bij het metrostadion Bayswater.

Kortom, goedkoop, goed hotel, rustige wijk en zeer goed berijkbaar

  [ # 19 ] 10 March 2007 07:41 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

zolang het maar zeer betaalbaar en goed is en vooral goed bereikbaar vind ik het prima
weet alleen nog niet of ik ga vliegen (woon in eindhoven dus dat is ideaal) of met de trein ga daar het voordeel van is dat ik midden in londen uitkom

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 20 ] 10 March 2007 10:27 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

[quote author=“jouke”][quote author=“ivje”]Luna welk hotel heb je geboekt kan ik misschien in de planning houden voor dec want dan wil ik misschien naar londen en hoe heb jij de tickets voor de musicals geboekt?

Ik ben een maandje geleden naar Londen geweest en vond het Wedgewood Hotel een fijn hotel. Een rustige wijk, en dicht bij het metrostadion Bayswater.

Kortom, goedkoop, goed hotel, rustige wijk en zeer goed berijkbaar

“Mijn” hotel bevindt zich midden op West End; meestal zijn de oplopende hotels in de gids duurder, maar dit kwam uiteindelijk goedkoper uit dan de eerste optie in de buurt van Bayswater.

Vorige keer zat ik in Bayswater/Queensway nabij Hyde Park; qua omgeving is dat echt aan te raden, want het is een mooi en rustig gedeelte van Londen.
Het enige nadeel: je zit relatief ver bij West End vandaan. En aangezien dat toch vooral mijn hoofddoel is, heb ik dit keer gekozen voor het dichtstbijzijnde hotel daar.

Musicals boek ik via internet of ter plekke. Ik weet nu al dat ik Billy Elliot en Equus echt graag wil zien, dus daarvoor neem ik geen enkel risico en boek ik in het voren. Via internet heb ik de gegevens opgezocht en vervolgens met de box office van het theater zelf gebeld. Dat bevalt mij altijd nog het beste: geen omwegen en directe inspraak in de plaatsbepaling bij de boeking.

Lord of the Rings wil ik op zich ook nog wel zien, maar daarvoor wacht ik nog even tot over een paar weken of tot ik er ben.
Verder houd ik wat opties open voor als ik ter plaatse ben en dan kan kijken wat ik leuk vind en wat leuke aanbiedingen zijn.

Beschik wel over een creditcard, want zonder begin je echt niet veel. Alle telefonische en digitale boekingen gaan middels creditcardgarantie en alleen ter plaatse kun je in een aantal gevallen cash betalen, maar ook weer niet in alle.
Om die reden heb ik vorig jaar Wicked via het reisbureau geboekt en daar was ik uiteindelijk niet veel duurder mee uit en ik had een prachtige plaats rond rij 10 bijna midden (in Londen tellen alle theaters de rijen in letters)
Inmiddels heb ik een creditcard aangeschaft speciaal voor dit soort dingen en ik moet zeggen: het scheelt echt heel veel, zowel in gebruikersgemak als soms ook in prijs.

De reis zelf en de accomodatie boek ik via het reisbureau: ik weet dat het via internet goedkoper kan, maar ik zie mij echt nog geen vliegtickets boeken zonder dat ik in het verkeerde toestel terecht kom en in een achterlijk hoge klassen terwijl het ook economy kan 😉

Ik heb een zeer prettig reisbureau waar ik erg fijne ervaringen mee heb, dus dat laat ik graag warm houden.

O ja; in sommige gevallen kun je op Londen City aanvliegen. Dat heeft Jacco mij vorig jaar aangeraden en dan zit je direct waar je wezen wilt, in hartje Londen.
Ik had het dit jaar willen doen, maar helaas is vliegen op City alleen mogelijk in de ochtenduren rond 9.15 of in de namiddag rond 17.00 uur. Hoe het vanuit Eindhoven is kan ik niet zeggen, maar met NS een uur voor vertrektijd op Schiphol vanuit Arnhem zijn haal ik never nooit en als ik pas om 17.00 kan gaan in dat zonde van mijn tijd die ik anders in Londen ben, dus voor mij wordt het nu alsnog Heathrow. Dit keer met KLM om ook eens mee te maken. Vorig jaar heb ik met BMI gevlogen en ook dat is een prettige maatschappij met vriendelijke mensen.

PS: je kunt ook met de nachtboot (StenaLine) of met eigen vervoer; nog goedkoper.

Let tenslotte wel op dat Engeland nog steeds ponden kent: de valutatekens staan er niet altijd bij de op sites en dan kon je nog wel eens voor onaangename verrassingen komen te staan 😉

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 21 ] 10 March 2007 10:49 PM
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4893
Geregistreerd  2004-05-12

[quote author=“Luna24”] Ik weet nu al dat ik Billy Elliot echt graag wil zien,

Braaf 😛

  [ # 22 ] 10 March 2007 10:59 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

[quote author=“dokter_P”][quote author=“Luna24”] Ik weet nu al dat ik Billy Elliot echt graag wil zien,

Braaf 😛

Niks braaf, ik wilde hem vorig jaar ook al graag zien; maar toen had ik nog geen creditcard en kwam ik er zonder vooraf reserveren met geen mogelijkheid meer in.

Zelfs niet op mijn lieve grote onschuldig blauwe ogen 😛

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 23 ] 11 March 2007 12:15 AM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6476
Geregistreerd  2005-07-29

Ik heb gelukkig al een tijdje een creditcard en dat ding is dus echt een verrekste handig dingetje

ik denk dat ik mijn reis ook het liefste via het reisbureau boek

   Handtekening   

Als wij het niets doen, wie dan? we zien toch dat dit niet kan?
het is nu aan jou en mij
onze enige hoop
zijn wij

12/06 tanz der vampire
17/06 De tweeling

  [ # 24 ] 11 March 2007 09:23 AM
Avatar
Broadway Ster
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  4116
Geregistreerd  2003-02-28

Grappig Luna… Ik ga ook in de tweede helft van mei, al ben ik er nog niet precies uit welke week in verband met werk en andere verplichtingen. Ik boek tegenwoordig alles via internet en de laatste keren ben ik met de Eurostar naar Londen gereisd omdat ik relatief kort bij Brussel zit. Voor mij de ideale optie en goedkoper dan vliegen omdat je hartje Londen uitstapt en niet gebonden bent aan dure transfers. Qua hotel ben ik er nog niet uit… Londen is al schreeuwend duur en als alleenreizende is het vaak helemaal niet meer te betalen als je een beetje in het centrum wil zitten.
Groeten,
Theo

   Handtekening   

‘Once upon a time, lived a Princess and a Prince in Kingdoms Gold and Blue’

http://www.theaterverslagen.blogspot.nl

  [ # 25 ] 11 March 2007 06:03 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Klopt: dat vind ik ook altijd zeer vervelend. De 1-persoonskamers zijn al duurder dan de 2-persoons en dan kunnen die de kosten ook nog delen.

Maar als je een beetje rondneust in de gidsen en op internet zijn de 3=2 / 4=3 aanbiedingen wel vaak goed te doen.

Ik zit nu voor een paar honderd euro in Londen, exclusief shows dat dan weer wel, en het zal wellicht goedkoper kunnen, maar ik ben toch al dik tevreden :D

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 26 ] 18 March 2007 04:36 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Het Seven Dials Hotel op Monmoth Street is klein eenvoudig maar FIJN!!!!!! Binnen één minuut bij Dress Circle!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 27 ] 18 March 2007 04:59 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

Niet zo fijn dus voor mijn portemonnee :roll:

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

  [ # 28 ] 18 March 2007 05:12 PM
Avatar
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  503
Geregistreerd  2004-04-28

hey Luna, zal je straks een mailtje sturen.

  [ # 29 ] 18 March 2007 05:52 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Niet zo fijn dus voor mijn portemonnee

Het Seven Dials is goed te doen hoor! Wij betaalden 90 pond voor een 3 persoonskamer per nacht. Dertig pond per persoon is ECHT niet duur….

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 30 ] 18 March 2007 05:57 PM
Avatar
Musical Ster
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  6127
Geregistreerd  2004-03-15

[quote author=“Jaccozoveel”]

Niet zo fijn dus voor mijn portemonnee

Het Seven Dials is goed te doen hoor! Wij betaalden 90 pond voor een 3 persoonskamer per nacht. Dertig pond per persoon is ECHT niet duur….

Nee, ja; maar daar tegenover staat de Dress Circle :roll:

   Handtekening   

Have you ever yearned to go, past the world you think you know,
been in thrall to the call of the beauty underneath?

 < 1 2 3 > 
2 of 3