Grey gardens
change_status
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Ik heb niemand nog over deze show gehoord, terwijl de muziek PRACHTIG is…..iemand geweest?

http://www.youtube.com/watch?v=t4yUJFpkHiY

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 1 ] 18 March 2007 05:21 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

....en misschien nog wel mooier…..

http://www.youtube.com/watch?v=m-P-Bvn8qGo

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 2 ] 19 March 2007 11:29 AM
Alternate
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  689
Geregistreerd  2005-01-31

Ik ben ook benieuwd of iemand deze show heeft gezien.

Thuis heb ik de cast recording al enkele maanden liggen, maar ik moet eerlijk bekennen dat de muziek op zich me niet kan boeien.

Het is misschien een van de shows die je in het theater gezien moet hebben om de muziek te kunnen waarderen.

Twee vrienden van mij die op zowel het West End als op Broadway werken hebben de show echter in de pauze verlaten, omdat ze het zo’n draak vonden.Ik ben dus heel benieuwd naar de meningen van anderen.

Ik wil wel graag de documentaire zien waarop de musical is gebaseerd en binnenkort komt ook een speelfilm uit over de excentrieke moeder en dochter Beale met Jessica Lange in de hoofdrol.

  [ # 3 ] 19 March 2007 10:26 PM
Avatar
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  3825
Geregistreerd  2005-07-31

Het is zo’n show die langzaam groeit qua muziek. Ik kreeg hem tegelijkertijd met Spring Awakening, en dat is echt zo’n score waar je meteen voor “valt”. Maar meer en meer klinkt Grey Gardens door de studeerkamer hier.

En een draak? Wellicht. Maar ik hou wel van draken. En die vrouwen zijn wel FANTASTISCH. Hij staat dus zeker op mijn lijstje!

   Handtekening   

And all shall know the wonder
Of Purple Summer

http://www.facebook.nl/toneelgroeprhetorica

  [ # 4 ] 23 March 2007 12:10 PM
Avatar
West End Ster
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1874
Geregistreerd  2006-09-11

Ik heb Grey Gardens ook al een tijdje in huis en moet ook eerlijk bekennen dat de cd “voelt” of luistert, hoe je wilt, als een boek wat iedereen de hemel in prijst maar waar je zelf niet door heen komt.
Dat is dus vooralsnog voornamelijk mijn beleving van de cd. Ik hou echter enorm van verknipte vrouwen in musicals en daar is dit nu weer juist een toppertje in. Dus waarschijnlijk daarom, en omdat de achtergrand van de vrouwen me wel erg trekt, blijf ik de cd toch met enige regelmaat draaien. En…toegegeven…hij wordt luisterbaarder bij meer draaien, maar vreugdedansjes omdat ik stukken zo mooi vind, kan ik er echt nog niet bij maken. Misschien is het inderdaad wel zo’n show die je eerst gezien moet hebben, voordat de muziek echt doorkomt. Zou goed kunnen.

   Handtekening   

Het is niet de criticus die telt. De eer komt toe aan de man die daadwerkelijk in de arena staat , die als het tegenzit en hij faalt, in elke geval grote moed heeft getoond. T. Roosevelt

  [ # 5 ] 02 April 2007 05:30 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Waar gaat Grey Gardens over ?

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”

  [ # 6 ] 04 April 2007 10:29 AM
Avatar
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  126
Geregistreerd  2006-07-01

[quote author=“Kiepkantel”]Waar gaat Grey Gardens over ?

Grey Gardens is de naam van een landgoed waar de tante en nichtje van Jacqueline Kennedy op woonden. De musical is gebaseerd op de gelijknamige documentaire die in 1975 over deze twee zeer excentrieke dames is gemaakt.
Kort samengevat gaat het verhaal over een zeer welgestelde moeder (Big Edie) en dochter (Little Edie) die in de begin jaren ‘40 een nogal uitbundig bestaan leefden in East Hampton, NY. Big Edie staat het liefst continu in de belangstelling (denk aan Bobbi Adler, de moeder van Grace in Will & Grace) en is bang om haar dochter kwijt te raken aan diens vriend Joe Kennedy, Jr. (de oudste broer van John F. Kennedy die ergens in WO II door een vliegtuigongeluk is omgekomen). Ze doet er alles aan om Little Edie bij zich te houden en verpest op deze manier eigenlijk het leven van Little Edie. De tweede acte begint in de jaren ‘70 en laat het leven zien van de twee dames die inmiddels dertig jaar ouder zijn geworden en in totale isolatie in hun eigen wereldje leefden samen met een stuk of vijftig katten in een zeer vervuilde en onbewoonbaar geworden woning.
Ernstig mooi stuk met twee briljante hoofdrolspeelsters (waarvan Christine Ebersole in de eerste acte Big Edie speelt en in de tweede acte Little Edie) en mooie projecties, maar de cd ben ik wel veel meer gaan waarderen nadat ik het stuk had gezien. Ben benieuwd naar de nieuwe nummers die op de Broadway CD staan. Overigens is de documentaire uit ‘75 zeer de moeite waard om te kijken.

   Handtekening   

Fuggi Regal Fantasima

  [ # 7 ] 04 April 2007 01:19 PM
Understudy
RankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  143
Geregistreerd  2006-11-10

Eigenlijk moet je de documentaire hebben gezien om dit stuk echt op waarde te schatten. Als je op de CD allerlei rare uithalen hoort waarvan je niet snapt waar het over gaat, kun je er op rekenen dat het directe citaten zijn uit de docu. In The Revolutionary Costume for Today zit bijvoorbeeld een nogal vreemd geïntoneerd “STAUNCH! s-t-a-u-n-c-h”. Dat is een letterlijke uitspraak van Edie, tot aan die rare intense intonatie toe.

Echt, als je de CD luistert, en waarschijnlijk ook als je het stuk ziet, zul je nauwelijks geloven dat die vrouwen echt hebben bestaan! Dus inderdaad een aanrader, die documentaire!

  [ # 8 ] 04 April 2007 01:47 PM
Hoofdrolspeler
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Reacties:  1301
Geregistreerd  2005-06-07

Dankjewel voor de informatie, lijkt me een heel interessante voorstelling.
@ Auntienoxie: Ik heb intussen even gegoogled en geyoutubed en ik kwam dit tegen:

http://www.youtube.com/watch?v=AVDuJWGOgBs

Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt 😊

   Handtekening   

“And I, most royally, shall now to bed
To sleep off all the nonsense I’ve just said.”